Jane Doe

♥ Pia's rejse mod et stk. lækkert dåbsbarn ♥ 28. okt. 2012 ♥

81 indlæg i dette emne

Så har jeg opdateret min tråd lidt i kategorierne "Deko" og "Kagen", men for dem som ikke gider lede, så kaster jeg også lige billederne ind her ;)

Prøveopsætning til dåben:

post-1605-044752800 1350034212_thumb.jpg

post-1605-008944900 1350034219_thumb.jpg

Inspiration til den ene dåbskage:

post-1605-090280200 1350034197_thumb.jpg

post-1605-075651700 1350034201_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, dåben nærmer sig... Blot 2 uger til! :loveshower

I dag har jeg købt Elina's "efter-dåb-kjole" på Trendsales, som bare er rigtig fin og enkel :) Den har aldrig været brugt, så det er jo super. Glæder mig meget til at få den hjem :)

post-1605-058669600 1350313894_thumb.png

I går bagte vi en marmorkage, og i dag skal vi forsøge os med noget hasselnøddecreme, som skal bruges i kagen. Udenpå skal vi lave blomster i smørcreme. Det bliver den eneste prøvekage inden dåben, så er spændt på resultatet! Den anden kage vi skal lave til dåben er simpelthen for omfattende, og fondant er altså ikke billigt, så ingen prøveversion af den :rolleyes Den fra i aften skal jeg dog nok tage billeder af, så I kan se den ;)

Inspirationsbilleder til kagen i aften:

post-1605-059102800 1350313488_thumb.jpg

post-1605-066401900 1350313500_thumb.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøveversion af rose-dåbskagen

Som nævnt tidligere lavede vi en prøveversion af den ene af de to kager til dåben i går - Den kom til at se sådan her ud:

post-1605-055204600 1350375766_thumb.jpg

Vi har overhovedet ikke gjort os umage, og derfor er der en del "huller" hist og her :rolleyes Men det var jo også bare mest for at se, om vi kunne lave de roser - Og det kan vi godt, synes vi selv ;)

Lad mig gerne høre hvad I tøser synes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o :loveshower KÆFT HVOR ER I SEJE :respekt

Det ser da så godt ud - glæder mig til billeder af alle kagerne :glad

Der er ikke længe til nu :) Jeg tænkte på dig forleden, som du var helt "forsvundet" :unsure Det er lidt mærkeligt, når der ikke lige er en fast tråd at følge osv.- altså udover denne ;)

Super flot kjole, hun skal have på efter dåben :loveshower

Det bliver da rigtig godt - total gennemført :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

wow hvor er den flot jeres kage :D Ih det bliver da en SUPER fin dåb, I får holdt for lille Elina :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke gjort jer umage?! Du må sgu gerne lave kage til mig anytime :P Meget, meget smukt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor ser den bare godt ud :loveshower

Hvordan har i lavet roserne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fint ud det hele!

Og kagen er da bare SÅ flot :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Årrhh, tusind tak piger :kiss Er altid godt med positivt feedback ;)

Hvor ser den bare godt ud :loveshower

Hvordan har i lavet roserne?

Tak :) Det er super nemt at lave dem - Tror virkelig man skal gøre sig umage for at gøre det grimt :lolhit I stedet for at forklare så vil jeg hellere linke til videoen, som jeg selv har kigget på, inden jeg kastede mig ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gæsteliste

Så har vi fået svar fra alle 54 inviterede! Der var en del afbud, så vi bliver "kun" 41 inkl. os selv - dvs. 29 voksne og 12 børn :) Det er nu helt fint. Vi vælger at se det sådan, at på den her måde bliver det billigere for os, og så bliver det samtidig lidt nemmere at klemme folk sammen i vores hus efter brunch ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk... Den kjole vi havde købt på Trendsales til Elina får vi ikke alligevel :( Sælger har skrevet til mig, at hendes kæreste er kommet til at smide pakken med kjolen ud. Lyder godt nok på mig som en lidt synderlig forklaring, men ja... Manden min sagde så til mig, at de vist kører noget rabat i Kære Børn i denne weekend, så vi må derind og kigge i morgen. Bare virkelig røv at mangle "efter-dåb-kjolen" en uge før dåben <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årrhh, tusind tak piger :kiss Er altid godt med positivt feedback ;)

Tak :) Det er super nemt at lave dem - Tror virkelig man skal gøre sig umage for at gøre det grimt :lolhit I stedet for at forklare så vil jeg hellere linke til videoen, som jeg selv har kigget på, inden jeg kastede mig ud i det :)

OMG!!!! Hvor er det sejt. Det bliver jeg nødt til at prøve. Hvor er jeres prøvekage bare flot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG!!!! Hvor er det sejt. Det bliver jeg nødt til at prøve. Hvor er jeres prøvekage bare flot

Ja, prøv det endelig! Det er da så simpelt, som det kan blive :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag gik vi på jagt efter en "efter-dåb-kjole" i Kære Børn, da den fra Trendsales glippede... Vi fandt denne kjole fra Joha samt nogle søde sko fra Melton :loveshower

post-1605-088147500 1350728390_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom der styr på lidt mere til dåben ;)

Vi har nu endelig fået fat i vores præst og aftalt tid til et møde! Eller, dvs. jeg skal mødes med ham, for manden min er på arbejde torsdag kl. 10 - Sjovt nok :rolleyes Men det er nu fint nok. Så får mig og Elina en tur ud af det, og jeg får at se, hvilken filajs vores præst er :D

I dag har jeg lavet blomster i fondant til den ene af vores dåbskager. Sådan noget tager jo tid, så hellere få dem lavet nu end at stresse over det i næste weekend, hvor vi holder dåben... De er kommet til at se således ud:

post-1605-077252500 1350755189_thumb.jpg

Egentlig var jeg tilfreds med blomsterne, da jeg begyndte at lave dem, men nu tænker jeg: "Det kunne du godt have gjort bedre"... Selvom det er første gang, at jeg overhovedet laver det :rolleyes Åhh, hvor jeg dog bare elsker min kritiske sans, når det kommer til mig selv <_< :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er nogle rigtig fint roser du har lavet :loveshower Og især, hvis det er første gang du laver sådan noget selv :respekt

De der rose swirls er godt nok fine, hvilken slags frosting bruger I til det?

Og synes da godt nok også det er en underlig undskyld, at kæresten har smidt kjolen ud, men det er måske hvad der kan ske.. Den anden kjole er da bare top sød og hun bliver jo helt fab den lille skønhed :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er nogle rigtig fint roser du har lavet :loveshower Og især, hvis det er første gang du laver sådan noget selv :respekt

De der rose swirls er godt nok fine, hvilken slags frosting bruger I til det?

Og synes da godt nok også det er en underlig undskyld, at kæresten har smidt kjolen ud, men det er måske hvad der kan ske.. Den anden kjole er da bare top sød og hun bliver jo helt fab den lille skønhed :loveshower

Tak :kram2

Vi har brugt denne opskrift:

75 g smør

75 g palmin

300 g flormelis

2 tsk vanilleessens

2-4 spsk mælk (vand kan også bruges)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev barnedåben overstået i går, og det var en rigtig dejlig dag :) Elina var eksemplarisk :loveshower

Da jeg stadig er træt oven på dåben, så venter jeg lidt med beretningen - Et lille teaser billede skal I dog ikke snydes for ;)

post-1605-015453600 1351524542_thumb.jpg

Vores lille sovende dukkebarn i sin lift på restauranten :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev barnedåben overstået i går, og det var en rigtig dejlig dag :) Elina var eksemplarisk :loveshower

Da jeg stadig er træt oven på dåben, så venter jeg lidt med beretningen - Et lille teaser billede skal I dog ikke snydes for ;)

post-1605-015453600 1351524542_thumb.jpg

Vores lille sovende dukkebarn i sin lift på restauranten :7himmel

Wauw hvor er hun lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvor er hun bare CUTE :loveshower :loveshower Stort tillykke med barnedåben - glæder mig til beretningen :whistling

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev barnedåben overstået i går, og det var en rigtig dejlig dag :) Elina var eksemplarisk :loveshower

Da jeg stadig er træt oven på dåben, så venter jeg lidt med beretningen - Et lille teaser billede skal I dog ikke snydes for ;)

post-1605-015453600 1351524542_thumb.jpg

Vores lille sovende dukkebarn i sin lift på restauranten :7himmel

Skønne pige! Stort tillykke med dåben :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun fin :)

Stort tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER