Jane Doe

♥ Pia's rejse mod et stk. lækkert dåbsbarn ♥ 28. okt. 2012 ♥

81 indlæg i dette emne

wuhuuuu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navnet

Vores lille pige skal hedde :loveshower Elina :loveshower

Det har vi faktisk vidst længe - Inden vi vidste, at hun var en pige, og måske endda, hvis jeg ikke husker helt forkert, før hun overhovedet blev lavet :D Vi har aldrig haft svært ved at finde på navne og har hurtigt udelukket andre muligheder, så vi var nede på ét navn til hvert køn. Det har altså været rigtig nemt :)

Navnet kom jeg på, da jeg skulle have min mormors fulde navn til et stamtræ - Hun hed det simpelthen til mellemnavn, og manden og jeg synes begge heldigvis, at navnet er sødt, smukt og unikt, og at det vil passe perfekt til vores lille datter :loveshower

Bonus info! I skrivende stund kommer hun i følge Danmarks Statistik til at dele navn med 310 andre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken

Vi har allerede været i kontakt med Fensmark kirke, da de kun holder lørdagsdåb én gang om måneden. Umiddelbart holder vi os fast på d. 27. oktober, da vi synes, at sidst i november vil være for tæt på julen, og at september vil være for tæt på terminen. Det betyder, at Elina vil være godt 2 ½ mdr. gammel ved dåben - Alt an på hvornår hun vil ud til verdenen naturligvis :rolleyes

Edit 28/8:

Det blev ikke Fensmark kirke alligevel, da de holder lukket i den periode, hvor vi vil have Elina døbt <_< Og jeg har på ingen måde lyst til den anden kirke i vores sogn! Så efter den meddelelse gik jagten ind på en ny kirke, og hold nu fast hvor har vi snakket med mange præster! Nå, men valget faldt så på Sct. Peders Kirke i Næstved, som er KÆMPE stor! :D Men utrolig flot! Desværre bliver det ikke en lørdag, som vi havde ønsket - Når man ikke tilhører en kirkes sogn, så vil de ikke holde lørdagsdåb :rolleyes Javel... Men så bliver datoen søndag d. 28. oktober i stedet :)

Lidt billeder...

post-1605-019634800 1346156097_thumb.jpg

post-1605-093205300 1346156138_thumb.jpg

post-1605-092396000 1346156104_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feststedet

Vi har endnu ikke lagt os 100 % fast på feststedet, da der jo stadig er lang tid til dåben :rolleyes Men vi har alligevel været ude og kigge lidt rundt, og vi har i den anledning reserveret Holmegaard Park Spisehus, som kan rumme 100 mennesker i det pågældende lokale. Så mange bliver vi slet ikke! Inkl. os selv bliver vi 50+, hvis alle kommer - Men så er der da god legeplads til børnene ;)

Vi skal dog også lige have kigget på et lokale, som ligger tæt på vores hus, hvor man står for mad osv. selv.

Der er plusser og minusser ved begge muligheder, så nu må vi se, hvad løsningen bliver :)

Edit 28/8:

Vi havde lagt os fast på Holmegaard Park efter lidt betænkningstid, da det betød, at vi så ville slippe for at stå med det hele selv. Men men! Holmegaard Park gik sgu konkurs <_< Os i tænketank igen og ud at kigge lokaler og restauranter... Efter en masse overvejelser har vi nu valgt og booket Café Vivaldi. Desværre kan vi kun være der til kl. 14, fordi vi har valgt brunchbuffet. Det er på ingen måde optimalt, men det er altså det absolut mest hyggelige sted, vi har kunnet finde, og maden er god. Desuden får vi 1. salen for os selv, og det er jo altid noget :) Så efter brunch tager vi vores gæster med hjem i vores hus, hvor vi vil byde på dåbskage - Ikke at vi har plads til 50+, hvis alle kommer, men vi finder vel ud af det alligevel :D Så vi kommer lidt rundt på dagen, må man sige, hahaha!

Billede af Café Vivaldi set udefra...

post-1605-030264300 1346157156_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden

Nu kommer maden jo lidt an på, om vi skal lave den selv, eller vi betaler os fra den på Holmegaard Park, men under alle omstændigheder så bliver det nok brunchbuffet :) Vi var til barnedåb for nogle uger siden, og der var brunchbuffet, hvilket (for os i hvert fald) var et super hit! Og vi skal til barnedåb igen først i juni, hvor der sørme også kommer til at stå brunchbuffet på menuen :D Det kan jo ikke være helt dårligt så, vel ;)

For lige at give en idé om maden så har jeg kopieret den menu fra Holmegaard Park Spisehus, som vi vil vælge, hvis det bliver der, vi holder dåbsfesten:

3 slags brød

2 slags rugbrød

ost

marmelade

æg

bacon

pølser

pålæg

lun leverpostej med svampe

salat

yoghurt med sirup og mysli

frisk frugt

croissanter

pandekager

laks

smoothies

friskpresset juice

kaffe, te og kakao

Edit 28/8:

Holmegaard Park gik som nævnt konkurs, hvorefter valget faldt på Café Vivaldi. Det bliver stadig brunchbuffet, men jeg har ingen decideret oversigt over maden. Det bliver dog typisk brunch - Røræg, brød, pølser, bacon, frugt, pandekager osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskage(rne)

Den har vi besluttet at lave selv, simpelthen fordi vi bare synes, at det er SUPER hyggeligt! :) Hvordan den skal se ud, hvilken smag osv., det ved vi endnu ikke, men mon ikke den får et lidt tøset udseende i hvert fald, nu vi venter os en pige ;)

Når vi nærmer os dåben, så skal jeg nok smide nogle billeder op af kager, som vi lader os inspirere af :)

EDIT 12/10:

Jeg er virkelig faldet for sådan nogle kager med "ruffles" :loveshower Det er nok lidt ambisøst, da vi aldrig har lavet sådan noget før :rolleyes , så jeg håber på det bedste!

Lidt inspiration:

post-1605-030339500 1350034054_thumb.jpg

post-1605-030020400 1350034059_thumb.jpg

Vi har i øvrigt besluttet at lave to kager til dåben :D Den ene som 2-lags, inspireret af billederne ovenfor. Den anden laves blot i 1-lag og skal dækkes af blomster lavet af smørcreme (se billeder nedenfor) :) :

post-1605-074109100 1350313305_thumb.png

post-1605-088174000 1350313333_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbstøjet

Vores dreng blev døbt i et fint sæt tøj, der bestod af bukser, hvid skjorte og vest, fordi vi ikke kunne forlige os med tanken om dreng og dåbskjole... :whistling PIGE og dåbskjole, se dét er straks noget andet! :rolleyes :D Derfor har vi valgt, at Elina skal døbes i min gamle dåbskjole :biglove Den er bare så fin, men desværre er den blevet lidt grum i farven efter at have hængt i mine forældres rygerhjem så mange år <_< Så inden jeg smider billeder op af kjolen, så skal den liiiige have noget afblegning, ligesom vi skal have købt et nyt fint bånd til den først :)

Efter endt dåb er planen, at vi smider hende i en alm. pæn kjole, så det skal vi på jagt efter på et tidspunkt - Måske først når hun er blevet født, så vi er mere sikre på størrelsen :)

EDIT 28/6:

Det hele er sat lidt hurtigt sammen, så se lige bort fra det :rolleyes Men mor her er ellers meget glad og tilfreds med resultatet :7himmel

Dåbskjolen...

post-1605-088894000 1340879285_thumb.jpg post-1605-014599700 1340879295_thumb.jpg

EDIT 15/10:

Så fandt vi en kjole til Elina, som hun kan få på efter "dyppelsen". Den er ganske enkel, men det er også, som jeg helst vil, for så kan den også blive brugt efter dåben :)

post-1605-055325200 1350314432_thumb.png

EDIT 20/10:

Kjolen blev ikke til noget alligevel, da Trendsales sælgerens kæreste tilsyneladende skulle have smidt pakken med kjolen ud... Vi gik derfor på jagt i Kære Børn i dag, som havde masser af rabatter, da de lukker butikken i Næstved. Vi fandt denne kjole fra Joha og nogle søde sko fra Melton :loveshower

post-1605-063085000 1350728147_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationerne

Dem vil jeg lave selv, da jeg også selv lavede dem til vores drengs dåb :) Jeg har allerede været på nettet og søge inspiration, og jeg har noget hen af disse invitationer i tankerne, da jeg bare æææælsker blonder! Desuden vil de være super enkle at lave, og det er jo heller ikke helt skidt ;)

Inspirationen:

post-1605-006135300 1336923240_thumb.jpg

post-1605-009312300 1336923248_thumb.jpg

Planen er at gå i gang med dem allerede inden fødslen!

EDIT 30/8:

Haha, så meget for at gå i gang inden fødslen :whistling Nå, invitationerne er da færdige nu, og jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med resultatet - Men I kan jo selv bedømme ;)

Båndet, som er brugt til invitationerne, er samme farve og type, som vi bruger til hendes dåbskjole (detaljefreak - hvem, mig? :rolleyes ) blot i en noget smallere udgave. Ellers gik jeg efter at ramme en tøset, vintage følelse med invitationen :)

Det endelige resultat:

post-1605-083679300 1346349813_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskelisten

Det er måske svært at komme på ønsker til det første barns dåb, men barn nr. 2?! Puha altså! :blink :D Min plan er derfor at skrive ønsker løbende her - På den måde får jeg selv et bedre overblik, og hvem ved, måske kan denne liste inspirere nogle af jer andre :)

Brødrene Grimm - Samlede Eventyr

Sengesæt str. junior - Gerne mærker som Sebra, Katvig, Småfolk

Spisesæt (flad og dyb tallerken + kop) i melamin fra Sebra

Den sunde drikkedunk - Lilla 0,5 L

Rød dukkevogn fra Brio

Dukker

Legekøkken i træ

Legemad i stof eller træ - Gerne fra Haba

Penge til børneopsparing

Solskærm til bilen

Badehåndklæde

Puslespil (tøsede)

Lange hagesmække i frotté (gerne lilla)

Silly U - Owl Pram Toy Pige (til barnevogn)

Penge til børneopsparing

Brug fantasien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder godt alt sammen :)

Må jeg foreslå, at hun ønsker sig "Tante Brun, Tante Grøn og Tante Lilla"? synes bare det er SÅDAN nogle fine børnebøger. Evt. også Laurabøgerne, som jeg personligt også ææælsker (omg, man kan godt høre, at vores barn kommer til at blive kvalt i børnebøger ikke?).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder godt alt sammen :)

Må jeg foreslå, at hun ønsker sig "Tante Brun, Tante Grøn og Tante Lilla"? synes bare det er SÅDAN nogle fine børnebøger. Evt. også Laurabøgerne, som jeg personligt også ææælsker (omg, man kan godt høre, at vores barn kommer til at blive kvalt i børnebøger ikke?).

Hehe, vi er bare slet ikke til bøger selv herhjemme, så vi er helt lost :D Men jeg skal da helt sikkert lige tjekke de bøger ud, som du nævner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, vi er bare slet ikke til bøger selv herhjemme, så vi er helt lost :D Men jeg skal da helt sikkert lige tjekke de bøger ud, som du nævner :)

haha, nej så kan jeg godt se det. Det er jo også meget forskelligt - vi ÆLSKER jo bøger, så vores kommer i hvert fald ikke til at mangle på dét område :) Hun kommer sikkert til at hade bøger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha, nej så kan jeg godt se det. Det er jo også meget forskelligt - vi ÆLSKER jo bøger, så vores kommer i hvert fald ikke til at mangle på dét område :) Hun kommer sikkert til at hade bøger :D

Hehe, ja det skal da nok blive sjovt at se, om jeres datter bliver en bog-ælsker eller ej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var en tur i Panduro forleden, og der faldt jeg over en lille pakke med 2 smukke stofblomster, som jeg bare måtte eje! Tanken er, at den ene eller begge (hvad der nu ser pænest ud) skal sidde på båndet til dåbskjolen - Er sikker på, at det kommer til at se super sødt ud! :loveshower

Jeg har ikke fundet et bånd til kjolen endnu, men umiddelbart tror jeg måske, at det vil være pænest i en meget neutral farve?... :unsure

Blomsterne :)

post-1605-043653500 1337595383_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de bare herlige :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hyggelig tråd - og smukt navn :loveshower

Hvad med at ønske et fødselsdagsflag i sølv med indgravering - navn, fødselsdato og dåbsato?

Alle vores har et - og deres personlige flag er fremme til deres fødselsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de bare herlige :loveshower

Ja, ikk? Tror det bliver rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hyggelig tråd - og smukt navn :loveshower

Hvad med at ønske et fødselsdagsflag i sølv med indgravering - navn, fødselsdato og dåbsato?

Alle vores har et - og deres personlige flag er fremme til deres fødselsdag.

Tak :)

Det er en rigtig sød idé, men vi er faktisk ikke så meget til indgraverede ting (hvis lige man ser bort fra vores vielsesringe :P) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskelisten er blevet hurtigt opdateret via mobilen, men nu begynder det da at ligne noget ;)

Dåbskjolen er også blevet afbleget og har været en tur i vaskemaskinen, så den har nu smidt sin "beskidte ham" (resultatet af at hænge i et rygerhjem i så mange år) og er faktisk blevet rigtig fin :) Jeg mangler dog stadig at købe bånd til kjolen, men regner med at gøre det snarest og så skal jeg nok smide et billede op :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg købt bånd til dåbskjolen i dag! :loveshower Samtidig fik jeg købt de nødvendige remedier til invitationerne, så det er der også styr på nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige, meget hurtigt, bundet båndet om dåbskjolen og sat den ene blomst på - Hold nu kæft, hvor bliver hun smuk! :7himmel Jeg er så glad! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige, meget hurtigt, bundet båndet om dåbskjolen og sat den ene blomst på - Hold nu kæft, hvor bliver hun smuk! :7himmel Jeg er så glad! :D

Vi glæder os til at se billeder :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi glæder os til at se billeder :glad

Det kan jeg godt forstå ;) :D Regner med at smide et billede op senere i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der lagt billede op af dåbskjolen :loveshower Den kan ses HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER