Nitzen1987

Kønsbestemmelse ud fra mavens form

25 indlæg i dette emne

Ja nu er der efterhånden temmelig mange, der har sagt, at de tror, at det er en lille dreng, der gemmer sig i min mave... Og når jeg spørger om begrundelsen for, at de tror det, så siger de, at det er pga. min maves form og placering... Min graviditet sidder åbenbart lige på maven - øh ja hvor skulle den ellers sidde? :blink

Myten siger at den gravide mave er spids, hvis den rummer et drengebarn og rund, hvis det er en lille pige, der gemmer sig derinde... og denne myte er åbenbart opstået, fordi man siger, at piger har mere runde numser, og da barnets numse ofte ligger opad sidst i graviditeten, så vil det gøre, at maven er rund, mens drengenes spidse numser, gør maven spids.

Dele af ovenstående er taget fra denne artikel :)

Passer myten på jeres mave? Og hvordan bestemmer i mavens form?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gjorde mine også :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde mine også :whistling

Jeg synes dine drenge har nogle mærkelige navne så :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde min også. Det var ikke til at se jeg var gravid bag fra og det blev piger begge gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes dine drenge har nogle mærkelige navne så :lol

Jep- det er nyeste mode :P

Tror ikke helt det holder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep- det er nyeste mode :P

Tror ikke helt det holder ;)

Næh det tror jeg nu heller ikke... men bliver så alligevel usikker, når så mange uafhængigt af hinanden gætter på en dreng... Men der er jo selvfølgelig også næsten 51% chance for at gætte rigtigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har faktisk lige været oppe i et af de der vores børn og det er videnskabligt umuligt at sige hvad det bliver ud fra mavens form.. Det er en af de største skrøner indenfor graviditet..

Når det så er sagt, så har min mave set ens ud og har ventet en pige og nu en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave ser absolut ikke spids ud og jeg venter en dreng!

Jeg tror ikk på at man kan køns-bestemme ud fra mavens form. Har også læst i et gravid-blad, at det er en gammel skrøne, som ikke er 100 %.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har passet fint med mig. Min mave var en "drenge" mave med Sebastian og en "pige" mave med Cassandra. Jeg køber ikke "grunden" til myten. Caasandra lå med hovedet opad, så det kan ikke have været hendes numse der gjorde at formen var anderledes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle kommenterede at jeg havde en typisk drengemave, men jeg fik nu en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk skal lige vove på at prøve den der af på mig.... Jeg bliver sindssyg.

Det er så dumt, så dumt :whistling :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt det med spids/rund :blink Den myte, som jeg kender hedder snarere fodbold "lige på" (dreng)/mere "flad" mave med mere fylde ud på hofter og lår (pige).

Jeg tror nu ikke på det, men synes alligevel at det har passet på mig. Ikke at jeg overhovedet ikke har taget på på lår/hofter, men jeg fik ret hurtigt en meget tydelig "fodbold" på maven, og vi skal have en dreng. :)

Jeg ville ikke udelukke at en dreng i maven og en pige i maven kan give forskellige maveformer (tror dog ikke på at det kan have noget at gøre med at piger har runde numser - men mere noget hormonelt). Men jeg tænker, at det vil være svært - for ikke at sige umuligt - at bevise, eftersom alle kroppe jo er forskellige (nogle har måske allerede inden graviditeten anlæg for at få fedt på henholdsvis mave/lår), og at kroppen også ændrer sig fra første til anden (og tredje osv...) graviditet.

Altså hvis man reelt skulle kunne undersøge det, så var man vel nødt til at klone en kvinde, og så sørge for at den ene klons første barn blev en dreng og den anden klons første barn blev en pige. Og iøvrigt sørge for at de spiste og iøvrigt opførte sig ens... Ej, nu stikker mine tanker vist af i mærkelige eksperimenter :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg var gravid, var min mave enorm spids - og jeg fik en dreng

Denne gang er maven mega rund - og jeg venter med stor sansynlighed en pige (ifølge scanninger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig har det passet (Hvis det da er en dreng der kommer ud som scanningerne har sagt ;) )

Med Josefine sad graviditeten over det hele, jeg fik brede brede "bollehåndtag" bred numse, store lår, dobbelthage, fyldige kinder og store overarme :)

Denne gang har jeg ikke noget andre steder end lige midt på maven, ingen bollehåndtag eller noget, bare en bold der er placeret midt på min mave, så man kan ikke se bagfra at jeg er gravid.

med josefine sad min mave i øvrigt længere nede end denne gang.. men jeg ved jo ikke om det har noget med kønnet at gøre, eller om det blot er fordi det er en anden graviditet???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave sidder paa min mave lol_hitting.gif

Aj, jeg er ikke synderligt gravid andre steder end paa maven. Den er formet som en stor, rund melon, saa vurderer den ikke som spids eller andet end bare rund smile.gif

It's a boy loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke en dyt på det, for har haft to meget forskellige maver. Med Freja skulle det efter sigende være en pige, og ved Liva var den meget spids, så hun skulle have været en dreng :D

Jeg tror det har noget at gøre med os som kvinder, hvordan det sætter sig på kroppen. Og ikke alle graviditeter er jo ens.

Deerfor forskellen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej nej, det er så plat. Selv nu efter meget tydelig scanning med boller og tisser får jeg kommentaren "er du nu helt sikker på, det er en dreng... det ligner altså meget en pigemave".

Gaah...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej nej, det er så plat. Selv nu efter meget tydelig scanning med boller og tisser får jeg kommentaren "er du nu helt sikker på, det er en dreng... det ligner altså meget en pigemave".

Gaah...

Haha, okay måske lidt overdrevet hvis folk ligefrem tror mere på mavetydning end scanning :lolhit

Når det så er sagt, så har jeg også fået mange "Men er I nu heeeeeeeeeelt sikre på at det ikke er en pige, man kan jo ikke stole på de scanninger" selvom lillemanden HELT tydeligt har vist, hvad han er for en :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej nej, det er så plat. Selv nu efter meget tydelig scanning med boller og tisser får jeg kommentaren "er du nu helt sikker på, det er en dreng... det ligner altså meget en pigemave".

Gaah...

Folk har altid en masse at sige <_<

Fik også en masse kommentarer sidst, men det var så også kun os som vidste hvad det var :) Så det var sjovt at høre de påståelige folks meninger om hvad de mente det var. Specielt når de tog fejl :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det passer overhovedet ikke på min mave, der er mange der har sagt at jeg får det modsatte af hvad jeg får ud fra mavens form... men så kan de lære det :D muhaha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er stor og rund, og jeg skal have en dreng. Men flere har gættet på det er en pige grundet formen, inde jeg har fortalt hvad scanningen viste..

Første gang var den også helt rund og der kom en dreng ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er generelt bare blevet bred over det hele under alle mine graviditeter 2 drenge og med stor sandsynlighed en pige denne gang. Jeg får ikke en vildt stor mave uanset køn, men bliver til gengæld ualmindelig stor andre steder. Ved den første vidste vi ikke kønnet, men mange sagde at jeg havde pigeform, hvilket viste sig ikke at passe.

Tror vist mest på at det bare er individuelt, hvordan man tager på under en graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er bare dejlig gravid og venter en lækker lille drenge baby :loveshower 19+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke på det kan afgøres ud fra maven.

Når det så er sagt har min farmor gættet rigtig ud fra maveformen på alle oldebørnene og der er 5 af slagsen hvor den ældste er 8/9 år. Ved ikke hvad hun kan ;)

Min chef fortalte forleden at da hun var gravid lignede hun en flodhest pga vand i kroppen. Hun tog 30/40 kg på og hun er altså et nips på ca 55 kg. Hun har 2 drenge.

Jeg synes ikke selv jeg ser gravid ud endnu.. Bare tyk ;( men det hjalp lidt på det igår da en kunde spurte hvornår jeg skulle nedkomme. Det er første gang en 'fremmed' har kommenteret maven. Så blev lidt glad for det så kun er mig selv der syns jeg ser tyk ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi venter en baby :loveshower

Da vi har valgt ikke at kende kønnet, kan folk gætte lige så tosset de vil, det bliver først afgjort hvem, der har ret når den lille kommer til verden ;-)

Synes selv det sidder meget foran, og så siger myten jo en dreng. I går var der 2 SOSU'er på min mormors plejehjem, der var helt enige om at formen viste pige... Nu får vi se...

Det sjove er, at jeg ofte tænker hun, men også han indimellem, bliver ikke specielt tiltrukket af hverken pige-eller drengetøj i butikkerne osv., så må forblive spændt afventende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER