Forunderligt

Lampe til pusleplads

18 indlæg i dette emne

Har lige brug for nogle ideer. Jeg vil gerne ha mere lys på babys pusleplads, men samtidig syns jeg jo ikke baby skal blændes. Den lampe vi skal ha kan enten stå i vindueskarm ved siden af puslebordet eller hænge på væggen over, da en loft lampe ikke er muligt lige der.

Ideer? Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at købe en lampe, jeg har set med sådan et blødt lys... Sådan en i noget "frosted" glas. Og så skal den stå på en hylde over puslepladsen. Så kommer der blødt lys ud i rummet når man tænder, men ingen bliver blændet :) Vi har så også loftlys, hvis jeg synes der bliver for lidt lys med den lille lampe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der skal hænge en lampe på væggen ved puslepladsen, kan det så ikke bare være en med en skærm eller hvor pæren peger "opad" istedet for ned på baby? Så kommer der jo også lys :) Eller en af de der firkantede lamper, hvor pæren er gemt bag noget glas... De lyser da ikke så skarpt? (og stikker nok heller ikke så meget ud fra væggen :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde foerst kig paa denne her, som vi ville haenge under hylden over puslepladsen, men synes den giver et ret staerkt lys alligevel og manden min var slet ikke overbevist.

Saa vi har koebt denne her glaslampe i blaa fra IKEA. Den giver et virkelig fint daempet lys i hele vaerelset og skal staa paa en hylde over puslepladsen 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af væglamper vil jeg foreslå disse fra Ikea:

post-2304-078630100 1334825220_thumb.jpg post-2304-075565500 1334825265_thumb.jpg post-2304-031901400 1334825329_thumb.jpg

(Den sidste kan også hænges så skærmåbningen vender opad)

Find dem her: LINK

Og desuden har Ikea sådan en lysdæmpertilslutning man kan købe til sin lampe, hvis stikket på den passer til lysdæmperen. Den er ret smart, da man så med enhver lampe (skal dog være med halogenpære) kan dæmpe den, så den lige giver tilpas det lys man har brug for.. Det har vi til vores lamper i soveværelset, og overvejer også at bruge det til netop en puslelampe :)

Se den her: LINK

Af bordlamper synes jeg den Camillat nævner er rigtig fin, og ellers har Ikea også rigtig mange andre bordlamper, der kunne være et godt bud - mindes I skal have en pige, men det betyder self. ikke nødvendigvis I er til det lyserøde, men den her er nu meget sød:

post-2304-008185700 1334826003_thumb.jpg

Jeg er jævnligt inde og kigge på Ikeas hjemmeside, fordi vi også skal have fundet en puslelampe, har bare heller ikke fundet det helt rigtige til os endnu :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fiiine lamper i lyseroed loveshower.gif

Jeg saetter forresten ogsaa en lyskaede med rispapirskaerme op i hjoernet med ammestolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige en lysdæmper er en super ide hvis baby skal skiftes om natten.

For alm lys= vågen baby i mange timer = meget træt mor = dårlig næste dag :whistling :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak det er da nogle gode råd og super søde lamper. Ved godt nok ikke hvad vi skal vælge. Mht dæmpet lys så afhænger det her af hvor mange lys i rummet jeg tænder, hvilket ikke vil være så mange om natten. Hvis man ER vågen syns jeg nu det er rart med noget lidt mere direkte lys, så man kan se hvad man laver. Umiddelbart syns jeg de lukkede/matte/opadvendte skærme virker som en god ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige en lysdæmper er en super ide hvis baby skal skiftes om natten.

For alm lys= vågen baby i mange timer = meget træt mor = dårlig næste dag :whistling :balloons

Lige min tanke - saa blaa lampe med meget lavdaempet paere bliver nok et hit. Har ogsaa en lillebitte natlampe paa badevaerelse, saa jeg ikke vaagner for meget af at staa op for at tisse om natten laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mørk (lilla eller brun) stofble over min sengelampe - så kan jeg noget, men der er ikke direkte lys :)

Nu har jeg ikke puslet om natten længe, men da jeg gjorde, fjernede jeg bare lige mere af stofbleen - så kunne jeg se det jeg skulle.

Det er altså virkelig vigtigt ikke at tænde for meget lys om natten! Men det lærer man hurtigt af bitter erfaring :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi havde den der blomst fra Ikea til at hænge på væggen. Den gav tilpas lidt lys, hvilket var rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde den der blomst fra Ikea til at hænge på væggen. Den gav tilpas lidt lys, hvilket var rart :)

Den har vi også til vores datter! Den giver et rigtig fint dæmpet lys! Ellers havde vi, til vores søn, en lyskæde vi tændte når der ikke skulle være så lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger en lille lyskæde der er lagt rundt om bordet, så lyset kommer nedefra og derved ikke er så dominerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde bare sådan en smart led-lampe, som vi kunne clipse fast på kanten af puslebordet.

Så kunne vi dreje den efter behov, og lyset blændede ikke om natten men var alligevel godt nok til at man kunne skifte.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den som camillat har linket til bare i lilla.. Den giver et fint dæmpet blødt lys, men alligevel nok til at man kan se hvad man laver... Under amning har jeg bare mørke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de her:

http://www.pixmania.com/dk/dk/3981210/art/philips/imageo-bordlys-hvidt-6911.html

Vores er det dog muligt at skifte farven i - men de ser sådan der ud :)

De giver et super dejligt lys - man vender lige lampen, også lyser den :) Den kan tages med rundt, så det er det eneste lys man behøver (Man kan bruge den som en slags lommelygte)

Vi har haft dem længe, men har bare besluttet at bruge dem til om natten, da de netop giver et enormt blødt lys :)

Vi bruger dem også hvis vi er ude, og gerne vil have der er lys hjemme - da de kører på genopladelige batterier, så vi ikke behøver have noget "tændt" :)

Vi bruger dem også, hvis min svoger har været i byen og kommer hjem om natten og skal sove ved os ;) Så kan han se, uden at skulle tænde lyset og glemme at slukke det igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER