Barbamama

Baby ligger bomstille når far mærker

26 indlæg i dette emne

Argh, nu begynder jeg snart at blive lidt frustreret! <_<

Min skønne lille mand er begyndt at gå helt amok om aftenen. Sparker en masse og ofte ret kraftige spark :loveshower Men hver gang jeg kalder på Brian for at han kan mærke, og han så ligger en hånd på min mave, så er der HELT stille. <_< Prøver at trøste mig (og Brian) med at det da er betryggende at han er god til at få vores baby til at falde til ro, men jeg synes det er synd at han aldrig når at mærke bebsen :(

Nogen, der har samme drillesyge babyer? Og evt. et godt tip? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine niecer gjorde det HELE tiden inde i maven!! Både når far OG Faster ville prøve at mærke dem! hehe, det hjalp når min svigerinde spiste is. SÅ kom der gang i de små damer :)

Jeg håber, at B snart får mærket baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det samme oplevede vi herhjemme i weekenden.. men er sikker på det nok skal komme lige pludselig... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, håber at det sker snaaaaaaaaaaaaaart!!! Føler mig virkelig som en narremave <_< Og vil jo gerne have min søde engagerede mand med i alle herlighederne :biglove

Må prøve med en is i aften (man må jo ofte sig :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten gjorde jeg det at når jeg lagde mig, så tog jeg bare min kæresten hånd, hen hvor jeg mente baby lå - så han egentlig havde hånden på, allerede inden jeg havde mærket sparkene.. :) Så fangede han dem som regel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det var præcis det samme med Marlon dengang..... Det var MEGET få gange han fik lov at mærke ham sparke, og det var bare så frustrerende.... Man kunne sidde der, og baby havde gang i den vildeste fest, men så snart en fremmed hånd kom på maven så blev der dødstille :rolleyes

Det er meget bedre denne gang.... (nu er det så far der er mindre interesseret i at mærke lillebror sparke.... Det var åbenbart mere spændende første gang :rolleyes )

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med den moderkage.... Min lagde jo også foran med Marlon, som din gør..... Men kan alligevel ikke helt se hvad det skulle gøre :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk, håber at det sker snaaaaaaaaaaaaaart!!! Føler mig virkelig som en narremave <_< Og vil jo gerne have min søde engagerede mand med i alle herlighederne :biglove

Må prøve med en is i aften (man må jo ofte sig :whistling )

Hahaha narremave!

Åh ja suk, du må jo tage ansvaret på dig og spise en is. Hvad gør man dog ikke som mor? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heldigvis har farmand og min mor begge mærket - men svigermor kan ikke få lov <_< Det er lidt forskelligt om manden gør den rolig, men i dag fik han et par ORDENTLIGE spark - måske du skal lade være med at kalde og så bare tage hans hånd og ligge på din mave når du nu alligevel skal ofre dig og spise en is :whistling så er hånden parat!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt det samme. Har prøvet at lave "tegnesprog" om at han skulle mærke også sørge for at hånden ikke hviler for tungt, så lykkes det. Men det er ikke nemt. Tror også det handler om en god portion tålmodighed. Ved ikke om det er fordi at den lille fornemmer at der er sket en ændring.

Vi prøvede det samme ved vores store dreng helt vildt mange gange, så en dag lagdenmin mand øret til min mave og sagde " er du derinde" og boiing et kæmpe spark lige i øret. Total griner! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste med en drillepind i maven. Der kan være nok så meget fest, og bare C kommer i nærhede, bliver der bomstille. hmf!

Tænkte først, at det var trykket fra hånden, men i morges fik jeg rigeligt med puf mod min egen hånd..

måske er det bare det samme med vandet, der aldrig koger i kedlen, når man kigger på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også det 'problem' men hvis jeg selv lægger hånden hen over, så stopper den også den lille drillepind :bask hvis vi mærker dens spark fra udvendig side, så er det ofte hvis min eller mandens arm/hånd allerede ligger på maven, når baby begynder at sparke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det helt det samme. Har prøvet at lave "tegnesprog" om at han skulle mærke også sørge for at hånden ikke hviler for tungt, så lykkes det. Men det er ikke nemt. Tror også det handler om en god portion tålmodighed. Ved ikke om det er fordi at den lille fornemmer at der er sket en ændring.

Vi prøvede det samme ved vores store dreng helt vildt mange gange, så en dag lagdenmin mand øret til min mave og sagde " er du derinde" og boiing et kæmpe spark lige i øret. Total griner! :loveshower

Lol her har min mand også fået spark i øret... mens det er begrænset hvor meget han ellers har fået lov til at mærke... til gengæld har han kunnet se hvordan maven hopper rundt inden han lægger hånden på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Silje gjorde det samme da hun lå inde i maven :)

Vi nåede helt frem til uge 27-28 (hvor man også kunne begynde at se hendes spark uden på maven) førend Morten for alvor mærkede når hun gik amok.

Virkelig frustrerende når man råber "kom, kom skynd dig.. NU kan du" og så er der ingenting, men idé han fjerner hånden starter den lille igen.. :)

i må begge have en smule mere tålmodighed Mette ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, sådan er det også her - den lille drillepind! :biglove

Jeg kan anbefale et stort glas kold vand. Mens farmand holder på maven... Så plejer der at komme aktivitet her :loveshower Så det er lidt samme princip som med isen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med nadja, denne gang er farmand dog meget heldigere.. baby er helt ligeglad hvem der holder hånden på maven, den er konstant aktiv :rolleyes Manden er noget bange for den følger den rytme når den er ude ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det problem har vi slet ikk. Min mand har kunnet mærke den lille siden 19+3 og mærker ham dagligt hver dag, når han ligger hånden på maven. De to har deres små samtaler:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har moderkagen liggende foran, så der gik sin tid inden jeg blev sikker på om baby bevægede sig. Da jeg så var sikker, blev h*n stille hver gang far skulle mærke <_< Ved ikke om det er fordi han har varmere hænder end mig..

Men det er gået over nu, så far kan sagtens få lov til at mærke spark :D

Han har fortalt han en nat er blevet sparket bagi, da jeg lå op ad ham :lolhit

Håber for jer at baby også vil lade far mærke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et fif til at drille jeres baby, er at hvis I beslutter jer for at nu skal far mærke baby - så tag en iskold klud, og læg på maven.. Sørg for fars hænder også er ret kolde :)

Jeg har lige prøvet det selv, for at se om prinsessen ville blive lidt mere aktiv - og er du TOSSET der kom gang i maven!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg tænker om den lille i maven, så ligger den derinde og træner og "leger" når den er vågen. Når så nogen kommer og lægger hænder på maven, så fornemmer baby det og reagerer på det, ofte ved at blive stille og "lytte". Så det er det bedste tidspunkt at snakke til den lille - det kan godt være far hellere ville ha et spark, men jeg er overbevist om at baby gerne vil kommunikere, bare på sin måde, og at den blir stille fordi den mærker energien fra fars hænder og interesserer sig for hans tilstedeværelse. Men det jer jo mig som tolker, jeg er bare overbevist om at babyer er små bevidste væsner, allerede i maven.

Og jeg syns egentlig isvand og kolde klude er lidt bisse tricks... og ikke noget jeg selv bryder mig om at gøre, selv om baby da sikkert ikke tar skade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg tænker om den lille i maven, så ligger den derinde og træner og "leger" når den er vågen. Når så nogen kommer og lægger hænder på maven, så fornemmer baby det og reagerer på det, ofte ved at blive stille og "lytte". Så det er det bedste tidspunkt at snakke til den lille - det kan godt være far hellere ville ha et spark, men jeg er overbevist om at baby gerne vil kommunikere, bare på sin måde, og at den blir stille fordi den mærker energien fra fars hænder og interesserer sig for hans tilstedeværelse. Men det jer jo mig som tolker, jeg er bare overbevist om at babyer er små bevidste væsner, allerede i maven.

Og jeg syns egentlig isvand og kolde klude er lidt bisse tricks... og ikke noget jeg selv bryder mig om at gøre, selv om baby da sikkert ikke tar skade.

Ja, det er det helt sikkert også; Jeg ville kun gøre det, fx hvis man ikke har mærket baby ordentligt. Men hun sagde faktisk inden, at især folk med foranliggende moderkage, kunne gøre det - da de "oftere" oplever at baby er mere stille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også hos os... Jeg kan tydeligt mærke sparkene udenpå, men i samme øjeblik min mand skal prøve at mærke, bliver der helt stille...lidt synd for ham :(

Men mon ikke det snart det bliver bedre. Er trods alt "kun" i 24. uge...

Min kat må have mærket den lille. Hun får jævnligt et spark, når hun ligger på/op ad maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har far mærket baby :)Han fik lige 2 mega-spark i går, da vi lå og skulle sove. Den lille moslede godt rundt, og jeg tænkte, at hvis jeg kunne få ham til at lægge hånden på, ville den sikkert ligge stille. Han lagde armen om min mave, og kort til efter fik han et spark. Da han ikke flyttede armen af den grund, fik han et ordentligt los. Det var ret tydeligt, at der var en der, der mente, at han var i vejen :prik :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ligger bebsen stadig stille når far mærker :( Men det har tilgengæld lykkes mig at fange et par spark på video, så han kan da SE baby sparke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han proevet at trykke lidt igen paa maven - eller dig, mens han holder haanden paa? Min mand puffer let igen og Noah svarer 00000858.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han proevet at trykke lidt igen paa maven - eller dig, mens han holder haanden paa? Min mand puffer let igen og Noah svarer 00000858.gif

Indtil videre reagerer han ikke på puf. Tværtimod... Han kan sparke, og hvis man så trykker så bliver han stille. Måske han bliver fornærmet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER