Solvej99

Hvor gammel var dit barn, da det startede i VS/DP?

Hvor gammel var dit barn, da det startede i VS/DP?   41 members have voted

  1. 1. Sæt flere krydser, hvis du har flere børn (der startede i forskellig alder)

    • Under 6 mdr.
      2
    • 6 mdr.
      1
    • 7 mdr.
      2
    • 8 mdr.
      3
    • 9 mdr.
      10
    • 10 mdr.
      10
    • 11 mdr.
      10
    • 12 mdr.
      4
    • Over 12 mdr.
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

25 indlæg i dette emne

Der er efterhånden mange babyer herinde, der er begyndt at starte i VS/DP.

Jeg er lidt nysgerrig efter hvilken alder de fleste starter i?

Da jeg arbejde i vuggestue var de fleste børn 10-12 mdr. når de startede. Men har indtryk af at der er mange herinde, der starter når de er yngre.

Theo skal først starte til august, når han er 12 mdr. Da jeg ikke starter studie igen før slutningen af august.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

9 mdr. Så havde vi ikk råd til at jeg gik på barsel mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 måneder... og hun var for længe hjemme efter hvad jeg synes, de sidste måneder var ikke ret sjove.

Det sene tidspunkt skyltes udelukkende, at vi ikke kunne få en plads før, og eftersom jeg ikke havde et arbejde at vende tilbage til, så fik jeg forlænget min barsel (eller hvad de nu gjorde, i hvert fald fik jeg lov at gå hjemme nogle ekstra måneder på dagpenge).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9mdr.. Og det virker til at være det helt rigtige tidspunkt for hende :)

Hun er nysgerrig og nyder opmærksomheden fra DP mor og de andre børn.

På trods af at vi samtidig med indkøring har ramt seperationsfasen ville jeg ikke vælge om..max en mdr mere havde vi taget, hvis ikke jeg havde fået jobtilbuddet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David starter her snart så han er lige blevet 11 måneder til den tid :)

- og lige pt er jeg arbejdsløs, så regner stærkt med at starte på studie til august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun var lige blevet 9 måneder :) Min mand holdt 6 ugers ekstra barsel, som jo så åd af min ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica starter når hun er 9,5 måned (har stemt 9 måneder). Planen var egentlig hun skulle starte når hun er 10 måneder, men da vi tager på ferie når hun er 10 mdr og en uge ville det gå ud over indkøringen, så derfor rykkede vi det lidt frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi beder om plads pr. 1/1 2013 når Anna er 12½ måned. Vi vil gerne give hende at være hjemme så længe som muligt, men det lader da til, at mange synes det er for lang tid hjemme?! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet Caroline op til 1/12, der er hun 11 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi beder om plads pr. 1/1 2013 når Anna er 12½ måned. Vi vil gerne give hende at være hjemme så længe som muligt, men det lader da til, at mange synes det er for lang tid hjemme?! :unsure

Jeg vil også gerne have ham hjemme så lang tid som muligt. Derfor starter han først, når han er 12 mdr.

Nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet at have en baby hjemme før, men jeg synes ikke det virker som for lang tid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi beder om plads pr. 1/1 2013 når Anna er 12½ måned. Vi vil gerne give hende at være hjemme så længe som muligt, men det lader da til, at mange synes det er for lang tid hjemme?! :unsure

Erica er allerede nu klar til at komme ud blandt andre børn (ifølge SP). Så tidspunktet passer godt til hende, men vi valgte også tidspunktet da det er det barsel vi havde uden at skulle forlænge (= gå yderligere ned i "løn"), så økonomien har også spillet en rolle.

Derudover er jeg glad for jeg ikke skal gå hjemme længere, jeg trænger meget til at bruge mit hoved igen og komme ud i den virkelige verden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er allerede nu klar til at komme ud blandt andre børn (ifølge SP). Så tidspunktet passer godt til hende, men vi valgte også tidspunktet da det er det barsel vi havde uden at skulle forlænge (= gå yderligere ned i "løn"), så økonomien har også spillet en rolle.

Derudover er jeg glad for jeg ikke skal gå hjemme længere, jeg trænger meget til at bruge mit hoved igen og komme ud i den virkelige verden!

Jeg tænker nu, at lige præcis Anna ikke er sådan en der har brug for at komme ud blandt andre hurtigt... :unsure

Jeg skal sandelig heller ikke gå hjemme så længe - så ville jeg godt nok få kuller! :o Jeg starter på arbejde 1. oktober og så tager Søren 3½ måneds barsel. Vi har også valgt at tage de 46 basis-uger på dagpenge og så har jeg brugt en del ferie også. Vi ville heller ikke forlænge fordi det rent økonomisk er en ALT for stor nedgang i likvider, når man tjener okay - vi har jo et hus der skal betales af på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker nu, at lige præcis Anna ikke er sådan en der har brug for at komme ud blandt andre hurtigt... :unsure

Jeg skal sandelig heller ikke gå hjemme så længe - så ville jeg godt nok få kuller! :o Jeg starter på arbejde 1. oktober og så tager Søren 3½ måneds barsel. Vi har også valgt at tage de 46 basis-uger på dagpenge og så har jeg brugt en del ferie også. Vi ville heller ikke forlænge fordi det rent økonomisk er en ALT for stor nedgang i likvider, når man tjener okay - vi har jo et hus der skal betales af på :rolleyes

Jeg tror du har hel ret i at Anna vil have godt af at blive lidt længere tid hjemme. Dejligt Søren også gerne vil have barsel - 3,5 måneder er lang tid! Men det er SÅ fedt at ens barn også kommer til at få et super tæt forhold til sin far så tidligt - for selvom han jo selvfølgelig er meget på hende, når han er hjemme efter arbejde og i weekenderne, så er det bare ikke det samme.

Og ja, huset skal betales af(!) - heldigvis holder min mand barsel med fuld løn, så fra næste måned er vi oppe på normal indkomst igen!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skerevet Johan op til, at starte den dag han bliver 1 år.. Vil have ham hjemme så længe som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alm barsel slutter som regel 1,5 mdr før barnet fylder 1 år, så medmindre man har lidt ferie til gode, så er det vist normalt at de kommer ud der.

Freja var 9 mdr men det var fordi jeg skulle starte på skole.

Liva var 10,5 fordi jeg havde taget fuld barsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja kommer til at starte når hun er 9 måneder og 5 dage. Vi har ikke råd til at jeg forlænger min barsel og Jonas holder 3 uger sammen med os så vi har brugt det hele på det tidspunkt.

Jeg tror det er rigtig godt at hun kommer afsted for hun er helt sikkert klar til at komme afsted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her når Luna at blive mellem 7 og 8 mdr inden hendes mor starter op som dagplejer igen ;)

regner stærkt med at hun bliver en del af min børneflok når jeg starter op igen efter Barsel!

men nu skal hun jo lige til verden først! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var 10 mdr. da han startede DP.

Jeg regner med Cassandra bliver omkring 2 år før hun skal i pasning. Vores situation er nu anderledes denne gang, så er jeg hjemmegående. Jeg regner med at besøeg legestuer m.m. så hun lærer børn at kende og når hun er omkring de 2 år skal hun i noget deltidspasning. Tidspunktet kommer dog an på hvad hun virker til at have behov for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg valgte at beholde Theo så længe som muligt hjemme (1 år).

Men nu er jeg begyndt at tænke om det faktisk ville have været bedre for ham, hvis han havde været yngre da han startede? :unsure

Da han fx var 10 mdr. reagerede han aldrig når vi gik fra ham. Men nu hvor han er 1 år, så er han meget mere bevidst om at vi ikke er der :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu har jeg jo ikke barn endnu, og mit barn bliver jo noget ældre, da vi jo står med et adopteret barn. Jeg går og overvejer, om jeg skulle søge om at blive dagplejer, når den tid kommer, og så have barnet selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luka: 10 mdr

Kian: 3 mdr

Med Luka arbejdede jeg ikke saa meget og han sov rigtig gode og lange lure i loebet af dagen hvor jeg saa kunne faa lavet noget. Kian sover til gaengaeld kun power-naps (2-3 i loebet af en dag) saa ham er vi blevet noed til at sende afsted saa tidligt for at jeg kunne arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har svaret under 6 mdr. Fiona var 4,5 måned, Angelina 5 måneder. Det er så kun 1-2 dage om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10½ måned, da Frederiks behov for anden stimulering blev større og større!

Nu hvor maven er så stor, er det bare dejligt at kunne aflevere ham og hente ham igen når det passer mig og jeg har hvilet, handlet, gjort rent og hygget mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kommer til at være 11 mdr. Hun bliver 9 mdr. om 3 dage og jeg ville godt nok synes det var tidligt at aflevere hende nu :o :unsure :(

Til gengæld er jeg faktisk glad for, at vi har ændret det fra 12½ måned til 11 mdr. for jeg tror hun får brug for noget stimulering inden hun bliver så gammel. Nu skifter det til at Søren går hjemme i knap 2 mdr. og så er det jo nyt og anderledes, men så tror jeg også hun er klar til VS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa startede i vuggestue lige før hun blev 11 måneder.

Det var tilsyneladende det rette tidspunkt, for indkøringen gik rigtig fint og hun trives. Vi planlagde det efter vores barsel, og den kommende sommerferie (vi ville gerne at hun nåede at være i vs i noget tid inde 3 ugers ferie), og det blev så ved 11 måneder og med far som indkører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER