Pumpkins

Ikke vide kønnet

28 indlæg i dette emne

Hej piger!

Synes godt nok der er mange herinde, der får kønnet at vide, og knap så mange, der ikke får.

Men hvor mange er vi egentlig, der venter? Og hvorfor?

For os handler det om at gemme overraskelsen. Min mand har sammenlignet det lidt med at pakke sin julegave op før tid. Jeg har nok bare en fantasi om at der står en jordemoder og siger "det blev en dreng!" (eller pige), og så at skulle fortælle det til folk, når vi ringer for at fortælle om fødslen. :loveshower

Kom endelig på banen, i må gemme jer derude :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil ikke vide kønnet på forhånd :) Det er mandens ønske, da han synes, at overraskelsen vil være størst, hvis vi først ved kønnet, når den lille er født :) Jeg synes også, at det har en vis charme ikke at vide kønnet, det er ikke noget jeg som sådan tænker over i det daglige, men er da spændt på at se om det er en lille pige eller dreng der kommer ud til os til juni :) men kan jo af gode grunde ikke udtale mig om, hvorvidt overraskelsen er større eller ej ved ikke at vide babys køn... Jeg glæder mig da til at kunne ringe og sms'e rundt og fortælle om vi har fået en søn eller datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal heller ikke vide det...med mindre vi SELV ser det på scanningen. Da jeg ventede vores søn, vidste vi det heller ikke, og vi bad jordemoderen om ikke at sige hvad det blev, da han kom ud. Vi ville gerne selv se det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med selv at se det til fødslen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil begge gerne vide det - og det er af ren og skær nysgerrighed! Jeg, personlig, har aldrig været god til at være i ventepositiv, er rent ud sagt røv dårlig til det. Så at vide at muligheden for at få det at vide er der, så vil jeg ikke kunne lade være :)

Jeg snakkede med en veninde om det, hun spurgte mig hvorfor det er så vigtigt at vide det? Det er heller ikke vigtig, men vi er alle individuelle og dermed forskellige syn på ting osv. Det må også respekteres - det er ikke en opsang til nogen herinde ;) Jeg blev bare en smule skuffet over hendes reaktion..

Jeg respektere de der ikke vil vide kønnet og de der gerne vil - det er jo folks eget valg ;)

Edit: Sorry - jeg havde ikke læst dit, Pumpkins, oplæg ordentlig ;) Troede det var ment som, vil du vide kønnet eller ej tråd, hehe ;-)

Redigeret af Majkenhall

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker heller ikke at vide det (læs mig) har fået det af vide de Andre gange. Men da dette er sidste graviditet ønsker jeg overraskelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk pumpkins syns jeg I sku be JM om at lade jer selv tjekke kønnet, det er da endnu større, eller hvad? :7himmel Kan sagtens forstå jer, og jeg har også fået tre overraskelser her og haft det fint med det, men denne gang valgte vi dvs måske mest min kæreste at få nysgerrigheden stillet "før tid", syns egentlig når det er hans første og måske eneste barn at han skal ha lidt mere at sku ha sagt i sådanne sager. Men du har ret, det blir vist mere og mere almindeligt at folk vælger at finde ud af kønnet fordi de kan, og privat kønsscanning er ingen kæmpe udgift længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lidt som du selv skriver, at det er som juleaften. Jeg har selv sammenlignet det med min gulerod igennem fødslen at få barnets køn at vide :rolleyes :) Der er noget spændende ved at man ikke ved det :blush Men samtidig får man ofte det lidt irriterende spørgsmål "Hvad tror du det bliver?"...tja, chancen er nok ca. 50/50... og hvordan skulle jeg kunne vide det?! <_< For som om at mavens form, barnets aktivitet eller mine drømme fortæller det :rolleyes

Derudover er der også glæden ved at fortælle folk hvad det blev for et køn og ikke kun "han/hun var så lang og vejede så meget" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil begge gerne vide det - og det er af ren og skær nysgerrighed! Jeg, personlig, har aldrig været god til at være i ventepositiv, er rent ud sagt røv dårlig til det. Så at vide at muligheden for at få det at vide er der, så vil jeg ikke kunne lade være :)Jeg snakkede med en veninde om det, hun spurgte mig hvorfor det er så vigtigt at vide det? Det er heller ikke vigtig, men vi er alle individuelle og dermed forskellige syn på ting osv. Det må også respekteres - det er ikke en opsang til nogen herinde ;) Jeg blev bare en smule skuffet over hendes reaktion.. Jeg respektere de der ikke vil vide kønnet og de der gerne vil - det er jo folks eget valg ;)Edit: Sorry - jeg havde ikke læst dit, Pumpkins, oplæg ordentlig ;) Troede det var ment som, vil du vide kønnet eller ej tråd, hehe ;-)

Det er helt OK. Det er fint at høre andre sider af sagen også :)

Vi ønsker heller ikke at vide det (læs mig) har fået det af vide de Andre gange. Men da dette er sidste graviditet ønsker jeg overraskelsen.

Kan godt forstå i vælger, at den sidste skal være en overraskelse, da det jo er sidste gang i har muligheden for det :)

Faktisk pumpkins syns jeg I sku be JM om at lade jer selv tjekke kønnet, det er da endnu større, eller hvad? :7himmel Kan sagtens forstå jer, og jeg har også fået tre overraskelser her og haft det fint med det, men denne gang valgte vi dvs måske mest min kæreste at få nysgerrigheden stillet "før tid", syns egentlig når det er hans første og måske eneste barn at han skal ha lidt mere at sku ha sagt i sådanne sager. Men du har ret, det blir vist mere og mere almindeligt at folk vælger at finde ud af kønnet fordi de kan, og privat kønsscanning er ingen kæmpe udgift længere.

Det tror jeg også vi ender med. Det kunne være så stort :loveshower Ville elske, hvis det var C der fik lov til at være den første (Måske bortset fra jordemoderen, men hun kan bare lade som ingenting) der ser kønnet :loveshower

Måske lidt som du selv skriver, at det er som juleaften. Jeg har selv sammenlignet det med min gulerod igennem fødslen at få barnets køn at vide :rolleyes :) Der er noget spændende ved at man ikke ved det :blush Men samtidig får man ofte det lidt irriterende spørgsmål "Hvad tror du det bliver?"...tja, chancen er nok ca. 50/50... og hvordan skulle jeg kunne vide det?! <_< For som om at mavens form, barnets aktivitet eller mine drømme fortæller det :rolleyesDerudover er der også glæden ved at fortælle folk hvad det blev for et køn og ikke kun "han/hun var så lang og vejede så meget" ;)

Uh, ja. Den der "hvad bliver det" kan godt være lidt irriterende, når man ikke vil vide det. Har en veninde, som hver gang vi er sammen eller skriver sammen spørger, om det stadig er en "den" - ret irriterende faktisk. <_< Men det bliver bare mere spændende. For mig er det nok også en måde at glæde mig endnu mere til fødslen. Smertehelvede, sikkert, men ikke nok med at jeg får mit barn, jeg finder også ud af kønnet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil heller ikke vide det på forhånd, jeg ser altid for mig, at jordmoderen fortæller os hvad det er, når Bebs er født, og min mand ser det nok også som julegave agtigt at vente og secheerleader3.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved det heller ikke denne gang. Med vores datter vidste vi det, der ville vi meget gerne vide det.

Men vil virkelig bare gerne overraskes, min kusine siger der var stort at ligge der og få det afvide. Min svigerinde har også lige født og de vidste det heller ikke, hvor var det bare spændende at gå og vente på en sms om hun havde født og så hvilke køn det var.

JEg har et håb om det manden der kan kigge på mig og sige "det en dreng/pige"

Jeg er da nysgerrig nu, men synes virkelig man glæder sig ekstra meget til fødsel ved ikke at vide kønnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bestemt det må være stort, at få det at vide til fødslen! Men jeg dansede rundt af glæde - og gør det stadigvæk..

I de første MANGE dage, kunne jeg helt græde ved glæden over at tænke på min smukke lille PIGE i maven :loveshower

Så jeg ser det lidt som en bonus:

Jeg var i lykkerus da jeg fandt ud af jeg var gravid..

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fik at vide at hun var fin til NF

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fandt ud af det var en pige..

Jeg genfandt lykkerusen da de sagde hun var sund og rask ved MD

Og jeg får endnu en lykkerus, når jeg ser min smukke pige..

Jeg tror ikke jeg bliver mindre "lykkelig"; Faktisk tror jeg det i forvejen er SÅ overvældende, så jeg er lidt glad for at jeg ikke smider det hele lige i samme øjeblik; Jeg skal IKKE tænke "Ej en PIGE"; Jeg kan fuldt ud nyde at tænke "Jeg er MOR til et smukt og rask barn".. :)

Jeg føler måske lidt, at de som vælger at vente, slår "fødselsdag og jul" sammen, hvis man kan sige sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville faktisk slet ikke have vidst det - men for min mand var det bare SÅ vigtigt, han havde brug for noget at forholde sig til. Derfor gik vi på kompromis - vi har valgt ikke at fortælle det til nogen, på den måde kan vi overraske omverdenen når den lille kommer og bonus er at vi undgår det kønsbestemte pastelfarvede helvede man hurtigt kan komme i.

Grunden til at jeg ville have valgt ikke at vide det, var at jeg ikke gider netop pastel helvedet, derudover er det ikke vigtigt for mig om det er en dreng eller en pige. Jeg syntes også der er en charme ved først at få det at vide til fødslen og man så kan se om det er "Jokum" eller en "Yrsa" (vi holder også navn hemmmeligt :whistling )

Men jeg endte faktisk med at blive rigtig glad for vores kompromis for som Myliona skriver:

Tror bestemt det må være stort, at få det at vide til fødslen! Men jeg dansede rundt af glæde - og gør det stadigvæk..

I de første MANGE dage, kunne jeg helt græde ved glæden over at tænke på min smukke lille PIGE i maven :loveshower

Så jeg ser det lidt som en bonus:

Jeg var i lykkerus da jeg fandt ud af jeg var gravid..

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fik at vide at hun var fin til NF

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fandt ud af det var en pige..

Jeg genfandt lykkerusen da de sagde hun var sund og rask ved MD

Og jeg får endnu en lykkerus, når jeg ser min smukke pige..

Jeg tror ikke jeg bliver mindre "lykkelig"; Faktisk tror jeg det i forvejen er SÅ overvældende, så jeg er lidt glad for at jeg ikke smider det hele lige i samme øjeblik; Jeg skal IKKE tænke "Ej en PIGE"; Jeg kan fuldt ud nyde at tænke "Jeg er MOR til et smukt og rask barn".. :)

Jeg føler måske lidt, at de som vælger at vente, slår "fødselsdag og jul" sammen, hvis man kan sige sådan..

Det er lige præcis sådan jeg også er kommet til at tænke :loveshower

Den dag jeg fik kønnet at vide fik jeg den vildeste lykkerus - jeg VED hvad der gemmer sig i mig - og jeg vil vælge det samme næste gang.

Jeg syntes det er hårdt at være gravid, men de små lyspunkter gør det bare så SMUKT alligevel :7himmel

Og min mand er lige så glad som jeg, han knytter sig nemmere til barnet end hvis det bare var en den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes ikke det bliver mindre som juleaften ved at vide det :)

Har prøvet begge dele og synes faktisk bedre om at vide det, men det er lige så meget af praktiske årsager som nysgerrighed :)

Så næste gang skal vi også ha det at vide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre skriver så behøver man jo ikke at fortælle det. Det gjorde jeg ikke med liva og det var faktisk sjovt at høre hvad folk gættede på og hvorfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også overvejet at få det at vide, men ikke fortælle det til nogen. Men vil nok ikke kunne lade være med at sige "han" eller "hun" og så er katten jo ude af sækken :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (nok meste mig) har også valgt at vi ikke vil vide kønnet. Ved egentlig ikke hvorfor... Men tror det har lidt at gøre med, at vi har kæmpet så meget for dette barn, så vi er bare glade for at vi får et sundt og rask barn - så er kønnet anden priotet. Derudover glæder vi os også til at skrive/ringe rundt og fortælle at vi har født en datter/søn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker ikke at vide det, mest fordi vi gerne vil overraskes.

Men jeg synes jeg møder en del fordomme/modstand, fordi vi ikke ønsker at vide det.

Så som:

- Så kan I jo ikke planlægge noget

- Så må vi jo bare overtale dig

- Du kan jo slet ikke forhold dig til babyen, når du ikke ved hvad det er

Eller det dummeste eksempel: - Du kan ikke elske babyen når du ikke ved hvad det er.

Synes det er trist at mange ikke respektere at man vil overraskes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker ikke at vide det, mest fordi vi gerne vil overraskes.

Men jeg synes jeg møder en del fordomme/modstand, fordi vi ikke ønsker at vide det.

Så som:

- Så kan I jo ikke planlægge noget

- Så må vi jo bare overtale dig

- Du kan jo slet ikke forhold dig til babyen, når du ikke ved hvad det er

Eller det dummeste eksempel: - Du kan ikke elske babyen når du ikke ved hvad det er.

Synes det er trist at mange ikke respektere at man vil overraskes.

Er faktisk også selv overrasket over fordommene.. <_<

Kan ikke helt forstå at nogle ikke kan respektere det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg møder helt lige så mange fordomme, fordi vi ville vide kønnet.. :whistling

Synes tit at jeg skal "forsvare" det, fordi der er rigtig mange som mener det er mest "naturligt" at vente, og at man "pakker sin gave op før tid" ;) Så ligegyldigt hvad man vælger, så møder man de fordomme :) Desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg møder helt lige så mange fordomme, fordi vi ville vide kønnet.. :whistling

Synes tit at jeg skal "forsvare" det, fordi der er rigtig mange som mener det er mest "naturligt" at vente, og at man "pakker sin gave op før tid" ;) Så ligegyldigt hvad man vælger, så møder man de fordomme :) Desværre.

Den vil jeg godt tilslutte mig.

Der er fordomme uanset hvad du vælger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg møder helt lige så mange fordomme, fordi vi ville vide kønnet.. :whistling

Synes tit at jeg skal "forsvare" det, fordi der er rigtig mange som mener det er mest "naturligt" at vente, og at man "pakker sin gave op før tid" ;) Så ligegyldigt hvad man vælger, så møder man de fordomme :) Desværre.

Folk er bare dumme :numse

Vil dog gerne lige pointere, at denne tråd absolut ikke er til fordom mod de, der gerne vil vide kønnet. Det virkede bare ikke til, at der var så mange, der ikke ville, at jeg lige ville tage pulsen på det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bestemt det må være stort, at få det at vide til fødslen! Men jeg dansede rundt af glæde - og gør det stadigvæk..

I de første MANGE dage, kunne jeg helt græde ved glæden over at tænke på min smukke lille PIGE i maven :loveshower

Så jeg ser det lidt som en bonus:

Jeg var i lykkerus da jeg fandt ud af jeg var gravid..

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fik at vide at hun var fin til NF

Jeg genfandt lykkerusen da jeg fandt ud af det var en pige..

Jeg genfandt lykkerusen da de sagde hun var sund og rask ved MD

Og jeg får endnu en lykkerus, når jeg ser min smukke pige..

Jeg tror ikke jeg bliver mindre "lykkelig"; Faktisk tror jeg det i forvejen er SÅ overvældende, så jeg er lidt glad for at jeg ikke smider det hele lige i samme øjeblik; Jeg skal IKKE tænke "Ej en PIGE"; Jeg kan fuldt ud nyde at tænke "Jeg er MOR til et smukt og rask barn".. :)

Jeg føler måske lidt, at de som vælger at vente, slår "fødselsdag og jul" sammen, hvis man kan sige sådan..

vi venter vores den første og længe ventet baby.... og det du skriver her er som taget i af min mund..

fuld respekt til den der gerne vil venter.... :-) mig for mig bliver glæden ikke mindre værd ved at vide kønnet...

ja faktisk betaler jeg 700 kr for en kønsscanning bare så jeg kan se baby igen og få kønnet afvide....

held og lykke til jeg alle sammen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ikke vide det.. Vi vidste det ved de 3 første. Nr 4 vidste vi det ikke og det var bare super spændende, så sådan gør vi det da igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk også det er overraskende hvor mange der spørger ind til om man kender kønnet - det deler vandende meget, ligegyldig hvad man vælger er der nogen af den anden holdning, der er selvfølgelig også dem der er ligeglade med hvad man vælger, men som bare spørger fordi det gør man jo.

Når folk spørger os siger vi "ja VI ved det godt, men vi holder det hemmeligt" så lukker det munden på ALLE, der er ikke NOGEN der stiller flere spørgsmål til det, eller prøver at lokke et svar ud af os - det er åbenbart et valg alle respekterer! Nogle har spurgt om vi godt kan det eller om det ikke er svært, men ikke andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER