Barbamama

Fy-listen

123 indlæg i dette emne

Ved ikke om den hører til her, ellers må jeg slette igen. Men kender i en god deo spray uden parfume og parabener? Jeg har ledt og ledt, men kan bare ikke finde nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved ikke om den hører til her, ellers må jeg slette igen. Men kender i en god deo spray uden parfume og parabener? Jeg har ledt og ledt, men kan bare ikke finde nogen.

Det har jeg også ledt og ledt efter! Kan kun finde cremedeo og roll-on og det synes jeg faktisk er noget klisterstads <_< Jeg har faktisk skrevet til både neutral og sanex, der bekræftede at de pt. ikke havde både parfume og parabene fri spraydeo i deres sortiment. Jeg tror, det var neutral, der skrev at de ville sende forslaget videre, og sanex, der skrev at de havde vurderet at der pt. ikke var et marked for det. :prik Uanset hvad tænker jeg da, at det måske ville være en idé at skrive til dem, så de kan mærke at der er en efterspørgsel på det :7: :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også ledt og ledt efter! Kan kun finde cremedeo og roll-on og det synes jeg faktisk er noget klisterstads <_< Jeg har faktisk skrevet til både neutral og sanex, der bekræftede at de pt. ikke havde både parfume og parabene fri spraydeo i deres sortiment. Jeg tror, det var neutral, der skrev at de ville sende forslaget videre, og sanex, der skrev at de havde vurderet at der pt. ikke var et marked for det. :prik Uanset hvad tænker jeg da, at det måske ville være en idé at skrive til dem, så de kan mærke at der er en efterspørgsel på det :7: :gp

Det var da for dårligt! Ikke et marked for det? Vi er jo faktisk ret mange der leder efter det! :prik

Jeg synes også de creme og roll-on er for mærkeligt, og jeg synes heller ikke det hjælper.

Jeg har nu i min søgning fundet den her:

Mit link

nogen der kender den? og ved om den er god?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det var da for dårligt! Ikke et marked for det? Vi er jo faktisk ret mange der leder efter det! :prik

Jeg synes også de creme og roll-on er for mærkeligt, og jeg synes heller ikke det hjælper.

Jeg har nu i min søgning fundet den her:

Mit link

nogen der kender den? og ved om den er god?

Sejt at du har fundet én!! Gad vide om den kan købes i Matas eller på alm. Apoteker...... Gider ikke rigtig betalt fragt oveni <_<

Den skal hvert fald helt sikkert prøves! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt at du har fundet én!! Gad vide om den kan købes i Matas eller på alm. Apoteker...... Gider ikke rigtig betalt fragt oveni <_<

Den skal hvert fald helt sikkert prøves! :loveshower

Ja jeg tænkte også at jeg ville prøve den :) jeg købte den idag på apoteket til 50 kr. Har ikke prøvet den endnu, men gør jeg straks imorgen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også at jeg ville prøve den :) jeg købte den idag på apoteket til 50 kr. Har ikke prøvet den endnu, men gør jeg straks imorgen :yay

Fedt, så må jeg lige en tur forbi apoteket her og kigge :)

Du må endelig lige give en melding når du har prøvet den! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg tænkte også at jeg ville prøve den :) jeg købte den idag på apoteket til 50 kr. Har ikke prøvet den endnu, men gør jeg straks imorgen :yay

Jeg har også købt den og har lige taget den på (var lidt sen til at komme i bad idag :whistling ) Jeg synes den svier :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til den sviger er at der er alkohol i den. Jeg har samtidig læst et sted at det frarådes at bruge spray produkter da de skadelige partikler hænger i luften og vi så indånder dem. Ved ikke om det gælder hvis de er svanemærket og uden alle de allergifremkaldende stoffer !?? Jeg plejer at bruge rexona's deo spray, da jeg føler sprayen virker bedre end roll-on. Men min spray er tom, så jeg bruger min roll-on.

Da jeg læste den bog fra libero jeg fik med hjem af sygeplejseken hos lægen, følte jeg mig sat i en boks. Du skal nu leve kedeligt må ikke spise noget sjovt, du må ikke se godt ud, du må ikke dufte godt. Meen må indrømme, jeg nu tænker over det alligevel og hvis muligheden er det vælger jeg parfume og parabenefrit. Det bruger jeg normalt i forvejen til ansigtet og håret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, der sker ting og sager herinde - og noget af det har jo vaeret oppe foer... Det skader nu ikke at gentage, for det er jo vigtigt!toot.gif

Her er negleaklisten at finde - bestem selv. Personligt ligger jeg i den sidste eller naestsidste kategori, men har ikke haft neglelak paa i laaang tid. Har kun Essie, men oensker mig en Zoya... uanset hvad, saa tag neglelak paa med vinduet aabnet, fjern den hurtigt med vinduet aabent og vask haender/foedder grundigt bagefter. Neglelakfjerner sucks big time, men mest det, du indaander! ohmy.gif

Rebecca Persson har faktisk en fiskehitliste paa sin blog - og de fisk maa man altsaa spise loes af. Lyder som noget helgardering at man ikke maa spise fisk, og den koeber jeg ikke! wink.gif

Solcreme er ikke en enkel sag og selv Rebecca Persson har svaert ved det - men der skulle vaere en ny liste paa vej paa bloggen, saa mon ikke den er her, inden sommeren traeder i kraft?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til den sviger er at der er alkohol i den. Jeg har samtidig læst et sted at det frarådes at bruge spray produkter da de skadelige partikler hænger i luften og vi så indånder dem. Ved ikke om det gælder hvis de er svanemærket og uden alle de allergifremkaldende stoffer !?? Jeg plejer at bruge rexona's deo spray, da jeg føler sprayen virker bedre end roll-on. Men min spray er tom, så jeg bruger min roll-on.

Da jeg læste den bog fra libero jeg fik med hjem af sygeplejseken hos lægen, følte jeg mig sat i en boks. Du skal nu leve kedeligt må ikke spise noget sjovt, du må ikke se godt ud, du må ikke dufte godt. Meen må indrømme, jeg nu tænker over det alligevel og hvis muligheden er det vælger jeg parfume og parabenefrit. Det bruger jeg normalt i forvejen til ansigtet og håret.

Jeg er lidt på glatis her, men jeg TROR nok at der er noget med, at det afhænger af hvilken spraytype, det er. De fleste spraydeodoranter er sådan nogle, hvor du kan holde tutten nede og så FISER det bare ud med deodorant. Og der er vist noget gashalløj i dem, der er skiiiiidt. Men den fra cosmea er med en såkaldt mekanisk pumpe. Det er ligesom parfume, altså ét tryk = ét pift. Deodoranten er selvfølgelig stadig luftbåren, men man kan måske kontrollere lidt mere, hvor meget der kommer ud, og der er ikke det der gas i, for at få det til at strømme ud - tror jeg da ikke.

Jeg kan bare bedre lide spray end roll-on. Jeg synes roll-on er sådan noget fedtværk :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt på glatis her, men jeg TROR nok at der er noget med, at det afhænger af hvilken spraytype, det er. De fleste spraydeodoranter er sådan nogle, hvor du kan holde tutten nede og så FISER det bare ud med deodorant. Og der er vist noget gashalløj i dem, der er skiiiiidt. Men den fra cosmea er med en såkaldt mekanisk pumpe. Det er ligesom parfume, altså ét tryk = ét pift. Deodoranten er selvfølgelig stadig luftbåren, men man kan måske kontrollere lidt mere, hvor meget der kommer ud, og der er ikke det der gas i, for at få det til at strømme ud - tror jeg da ikke.

Jeg kan bare bedre lide spray end roll-on. Jeg synes roll-on er sådan noget fedtværk :prik

Jeg har det som dig.... Synes også roll-on er noget træls fedtet stads....

Og jeg tror du har ret i at det må være noget mere begrænset hvad man lissom får "hvirvlet" ud i luften, når man selv styrer med en mekanisk pumpe..... Evt. kunne man gå ind i et tilstødende rum og sprøjte, og så holde vejret imens og gå tilbage på badeværelset, hvis man helt vil undgå at indånde deodoranten.... (selv om jeg tænker at det nok ikke er så farligt at indånde netop den fra cosmea?)

Hvordan er det ellers gået med den efterfølgende?

Og gad vide om det ER alkohol som får den til at svie? Og er det mon skidt? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som dig.... Synes også roll-on er noget træls fedtet stads....

Og jeg tror du har ret i at det må være noget mere begrænset hvad man lissom får "hvirvlet" ud i luften, når man selv styrer med en mekanisk pumpe..... Evt. kunne man gå ind i et tilstødende rum og sprøjte, og så holde vejret imens og gå tilbage på badeværelset, hvis man helt vil undgå at indånde deodoranten.... (selv om jeg tænker at det nok ikke er så farligt at indånde netop den fra cosmea?)

Hvordan er det ellers gået med den efterfølgende?

Og gad vide om det ER alkohol som får den til at svie? Og er det mon skidt? :unsure

Jeg gik tilbage til min klistrede - men ikke sviende - neutral idag. Jeg tror, jeg ender med at skifte lidt frem og tilbage.

Cosmea plusser (ud fra en dags brug, dog)k:

- Lavede ikke hvide striber

- Var ikke klistret

- Holdt mig lugtfri

Cosmea minusser:

- Svier

- Bliver stadig våd under armene

- Jeg kan ikke rigtig greje, hvor meget, jeg skal spraye på. (ét pift virkede ikke til at dække hele armhulen, men flere pift virkede så vådt, og jeg tænker om det gjorde, at det gjorde mere ondt?)

Neutral plusser:

- Svier ikke

- Holder mig lugtfri

- Føles trygt kemi-mæssigt

Neutral minusser:

- Klistrer

- Laver (nogle gange) hvide striber

- Jeg bliver stadig våd under armene

Jeg er også ved at eksperimentere med neutral cremedeo. Umiddelbart virker den mindre klistret end neutrals roll-on, og den svier ikke som cosmea... Måske er det dén der er et hit. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det lige med koffeinfri kaffe - kan man bare bælle det i sig, som man lyster? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen af jer der ved hvordan det står til med Cliniques produkter?

Jeg bruger nemlig altid deres Stick-deo. Den er ikke våd eller klistret, laver sjældent hvide steger på tøjet og jeg er ikke våd under armene, så virkningsmæssigt er den perfekt for mig. Der er heller ikke parfume i. Men hvad med parabener eller andet skidt?

Det eneste minus jeg pt kender til er at den er pænt dyr

Hvis man skal følge matas hjemmeside, så ER der PARABENER i cliniques stick deo :( Så vil du undgå parabener er det ikke den deo du skal bruge. Cliniques egen hjemmesiden fortæller ikke noget om det, men det er nok fordi det er i og det ikke er noget de ønsker at reklamere med... Men du kan jo tjekke selve deoen, det burde jo stå på den hvad der er i. Desværre har jeg ikke kunnet se andet end at der ER PARABENER i den. Øv bøv.

Mht. det med spray eller ej, så har jeg aldrig brugt spray deo, min mor er meget øko bøko så det var bandlyst i vores hjem, men de få gange jeg har prøvet det har det bestemt heller ikke været et hit. Det gør mega nas at sprøjte det på og det lugter forfærdeligt når man sveder :( Har aldrig haft de store problemer med roll on og stick, man skal jo ikke smøre særligt meget på! Bare lige et rul eller to er rigeligt. Selvfølgelig er det vådt lige når det kommer på men det er spray deo jo også. Jeg tager altid deo på når jeg har været i bad, så smører jeg mig ind i creme og så tøj på. Synes ikke det er noget problem, kan ikke genkende det med at de klistrer eller at det lugter grimt når man sveder, tvært imod! Synes netop at det der virker bedst er en neutralt lugtende roll on eller stick deo og så kan man tage parfume på hvis man vil dufte af noget andet end sæbe. Synes at en deo med duft/parfume lugter mega klamt når man begynder at svede :(

Men at finde en deo uden parabener og parfume er faktisk lidt en udfordring! Matas hjemmeside er faktisk meget god fordi man kan krydse af om man vil søge på ting uden forskellige ting f.eks. parabener og parfume. Der er bare ikke vildt mange valgmuligheder tilbage når man har sorteret de ting fra :( Men Matas nature serie har da nogle muligheder, om de er gode ved jeg ikke, har ikke afprøvet dem. Bruger selv et produkt fra usa som ikke kan købes i Danmark, så er ikke så meget inde i hvad man kan få ellers. Har førhen været meget glad for niveas roll on eller palmolives. Men de indeholder vidst begge ting de ikke må, er ikke sikker. De er ellers gode at bruge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vent! Nivea laver faktisk en uden parabener! Den hedder pure&sensitive og koster 35 kr, så det kunne være et bud :) Har før været rigtigt glad for deres deo, har ikke prøvet lige den der, men næste gang jeg skal have ny deo vil jeg da tage den med i puljen af valgmuligheder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nogen af jer prøvet Matas nature deo roll on?

Den er svanemærket og godkendt af Astma-Allergi Danmark. Uden parfume, farvestoffer og parabener. Det lyder jo meget godt, men det er jo ikke noget værd hvis den ikke er god :)

Har fundet en SPRAY DEO det er ellers ikke lige mig, men den her lyder vild! Den hedder safety five. Den er astma og allergi mærket og kan anvendes af gravide. De påstår man kun skal bruge den hver 5. dag. Tjek den ud Her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Basic Care roll on deo fra Matas, den er mild og billig og i sidste måned var alle Basic Care produkterne på tilbud til 10,- stk, så jeg købte deo, shampoo, balsam og bodyshampo. (Normalprisen er vist 25,-) Jeg syns godt nok mit hår blir for tørt af deres shampoo+balsam men bodyshampoen er mild nok til mig. Syns deo'en fungerer fint for mig, den skal lige ha et minut til at tørre inden jeg tar tøj på det er alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som kender noget til den der DO2 spray? Jeg har købt den, og er faktisk, indtil videre, ret godt tilfreds med den..... Det er fedt at man bare skal hælde vand på, og så er den klar.... Med manuel pumpe, så der er intet skidt i overhovedet.....

Det eneste jeg tænker er hvad de der krystaller er for nogen, og om det er skadeligt på nogen måde...... Hjemmesiden siger at det er fuldstændig harmløst, men igen, de skal jo også sælge den :rolleyes

Læs mere her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej vent! Nivea laver faktisk en uden parabener! Den hedder pure&sensitive og koster 35 kr, så det kunne være et bud :) Har før været rigtigt glad for deres deo, har ikke prøvet lige den der, men næste gang jeg skal have ny deo vil jeg da tage den med i puljen af valgmuligheder!

Jeg har købt den, fordi jeg var ved at løbe tør. Og jeg syns den er lige så god som andre Roll-on stick jeg har brugt i Ny og næ. Fortrækker spray, og gjorde det også i starten. Meen da næsten alt andet jeg har er uden pareabener, syns jeg lige så godt jeg kunne gå over til det på deo fronten også - også var den på tilbud i fakta :glad

Men den er allerede halv brugt, selvom det kun er en mdr tid siden jeg har købt den. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som kender noget til den der DO2 spray? Jeg har købt den, og er faktisk, indtil videre, ret godt tilfreds med den..... Det er fedt at man bare skal hælde vand på, og så er den klar.... Med manuel pumpe, så der er intet skidt i overhovedet.....

Det eneste jeg tænker er hvad de der krystaller er for nogen, og om det er skadeligt på nogen måde...... Hjemmesiden siger at det er fuldstændig harmløst, men igen, de skal jo også sælge den :rolleyes

Læs mere her

Jeg har købt en også da jeg ikke kunne finde min Roll-on i flytterodet i weekenden :fløjt og er faktisk også ret godt tilfreds.

Det er krystal noget, brugte min mor da jeg var barn. Og det er vist noget natur krystal der neutralisere bakterier. Hvordan og hvorfor det virker ved jeg faktisk ikke. Men det er da fantastisk de har lavet den på spray og man ikke skal fedte med en 'klump' :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en også da jeg ikke kunne finde min Roll-on i flytterodet i weekenden :fløjt og er faktisk også ret godt tilfreds.

Det er krystal noget, brugte min mor da jeg var barn. Og det er vist noget natur krystal der neutralisere bakterier. Hvordan og hvorfor det virker ved jeg faktisk ikke. Men det er da fantastisk de har lavet den på spray og man ikke skal fedte med en 'klump' :glad

Jeg havde sådan en krystal ting for år tilbage da der var en periode hvor de var vildt moderne. Virkning af den, tjaaa det var ikke til at råbe hurra for, den virkede SLET IKKE! Men det er en del år siden efterhånden, 10 år måske? Kan være jeg har fået en dårlig variant, eller måske de er blevet bedre med tiden? Ved ikke... Jeg har bare ikke meget lyst til at prøve igen, de koster en bondegård, de burde så også holde forever fordi man bare hælder nyt vand på når det er brugt, men som sagt virkede det slet ikke hos mig, så der var pengene ikke givet godt ud :(

Jeg har lige købt ny deo idag, en roll on fra matas uden parabener men dog med et minimalt indhold af parfume som er udvalgt specielt til sart hud, så helt slemt kan det ikke være bilder jeg mig ind :S Kan ikke holde en deo ud der slet intet indeholder, det dufter bare klistret så synes jeg :S

Har også fået en volumen mascara fra nilens jord. Den er god, prøvede den første gang idag, det virker faktisk. Ikke helt det samme som min gamle, men den var fuld af parabener :(

Fik også købt en ny håndcreme idag, også uden parabener.. Glæder mig til at afprøve den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For lige at trække tråden lidt tilbage til den oprindelige tanke om at nævne "fy-ting" (;)) :

Er der andre end mig, der har lagt mærke til at der på Fanta står "uden kunstige farvestoffer" men at der på ingredienslisten står at der er farvestof i (jeg tror det er E160) :blink Er der nogen, der kender forklaringen på det? :unsure

Jeg synes ikke at E160 lyder sådan vildt naturligt i hvert fald :lolhit Så jeg holder mig nok til Nikoline, hvor der - i hvert fald ifølge ingredienslisten - ikke er farvestoffer i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For lige at trække tråden lidt tilbage til den oprindelige tanke om at nævne "fy-ting" (;)) :

Er der andre end mig, der har lagt mærke til at der på Fanta står "uden kunstige farvestoffer" men at der på ingredienslisten står at der er farvestof i (jeg tror det er E160) :blink Er der nogen, der kender forklaringen på det? :unsure

Jeg synes ikke at E160 lyder sådan vildt naturligt i hvert fald :lolhit Så jeg holder mig nok til Nikoline, hvor der - i hvert fald ifølge ingredienslisten - ikke er farvestoffer i :)

Lige efter en hurtig søgning på nettet... Her - så det er vel fordi det regnes som et naturligt farvestof?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige efter en hurtig søgning på nettet... Her - så det er vel fordi det regnes som et naturligt farvestof?

Javel ja... Så blev jeg så meget klogere. :super Kan dog stadig ikke helt finde ud af at om det er bedst at undgå det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER