Barbamama

Fy-listen

123 indlæg i dette emne

Har lige læst lidt videre om kinin... Det er i samme kemiske gruppe som giftstoffet strykning, som man kan få nerveskader og dø af... :wacko

Og hvis man googler kinin og kigger på nogle sider fra medicin.dk, så finder man forskellige typer malaria-medicin med kinin, som kun må tages ved graviditet under "særlige forudsætninger" fordi det kan forårsage abort!! :o

Jeg ved ikke hvor meget kinin der er i Carlsberg Sport, men jeg har faktisk lyst til at skrive til dem, at de burde sætte en advarsel på deres sodavand... Jeg synes faktisk at det er lidt voldsomt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op ja, jeg skulle da heller ikke nyde noget.

Jeg synes, det er rigtig rart med denne her tråd. Skønt med et frirum, hvor man kan tale frit. Faktisk har det overrasket mig, hvor meget jeg egentlig selv har taget til mig. Inden jeg blev gravid, var jeg ret overbevist om, at jeg selvfølgelig ville følge mange af anbefalingerne men også tage individuel stilling til det. Havde f.eks. forestillet mig, at jeg ville kunne finde på at drikke et enkelt glas rødvin derhjemme engang i mellem. Men jeg har på ingen måde haft lyst til det efterfølgende. Jeg dømmer bestemt ikke dem, der gør det, men jeg ved bare, at jeg ikke ville kunne slappe af over for det, og så vil jeg hellere lade være. Alkohol påvirker jo os mennesker ret markant - selvfølgelig ville jeg ikke drikke mig fuld, det siger sig selv. Men jeg kan da godt huske den følelse af afslappethed og en let piblende glæde i hovedet, som et glas rødvin en fredag aften kunne frembringe. Og det skyldes jo altså alkoholen - den følelse har jeg bare ikke specielt meget lyst til at give videre til mit barn. Heller ikke selvom man sikker ville overleve fint.

Jeg kan godt finde på at drikke et glas cola (selvom jeg godt ved, at der er koffein i, som også påvirker bebs), men jeg er til gengæld helt holdt op med at drikke kaffe og the. Til gengæld drikker jeg aldrig light sodavand, da flere undersøgelser har vist, at det også kan være ret skadeligt for graviditeten. Det kan I bl.a. læse her.

Jeg er også lidt forbløffet over, hvor meget man egentlig skal forklare sig. èn ting er fra bedsteforældre etc, som overbærende og lettere nedladende siger "Tsk, dengang vi fik børn, var der slet ikke nogen restriktioner, og de overlevede da alligevel". Jaja, men der var også engang, man troede, at rygning var uskadeligt - skal vi så bare blæse på alle modbeviserne og ryge alligevel?.

Men fra jævnaldrende møder jeg også tit en holdning, der på ingen måde tager højde for, at det bare er min måde at give mit barn den bedste start på livet. Og det undrer mig. Jeg kunne aldrig finde på at sige min mening højt til en mor, der drak et glas vin om ugen i sin graviditet. Hvorfor er det så ok den anden vej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i søde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at tråden bliver modtaget så positivt :loveshower

Og ja, jeg har da også selv drukket et par glas cola i graviditeten. Men meningen med tråden er jo bestemt heller ikke at vi skal hype hinanden til at man ikke må noget som helst og er dårlige mødre/mennesker, hvis vi ikke lever udelukkende af økologiske grøntsager og de rigtige fisk. ;)

Meningen er bare, at vi kan dele den "pas på viden" som vi støder på, i et frirum, hvor vi ikke bliver mødt med "Ej nu skal du heller ikke blive hysterisk". Det kunne jo være ny viden, som man faktisk var glad for at vide! :) Og det kan da godt være, at der er masser af mødre, der drikker Carlsberg Sport uden at der sker en dyt ved det, men jeg er glad for, at jeg nu har fundet ud af hvad kinin er for noget, og så kan jeg jo så tage stilling til om jeg vil drikke det eller ej :)

Så tak for jeres måde at være på (også) herinde! :lovebk :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov ide med den her tråd.

Jeg vil bare sige, hold op hvor har jeg flyttet mig meget fra jeg var 20 og ventede mit 1. barn, med en masse ambitioner om hvor økologisk og perfekt alting skulle være, til nu hvor jeg er 38 og venter mit 4. barn, og syns at økologi er da en god ide hvis der altså var råd og ved at perfekt blir det alligevel aldrig. :7himmel det kan godt være det lyder slattent, men jeg nyder virkelig graviditet og (snart) babytid på en helt anden rolig og tillidsfuld måde, de 3 første børn lykkedes jo trods alt meget godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjov ide med den her tråd.

Jeg vil bare sige, hold op hvor har jeg flyttet mig meget fra jeg var 20 og ventede mit 1. barn, med en masse ambitioner om hvor økologisk og perfekt alting skulle være, til nu hvor jeg er 38 og venter mit 4. barn, og syns at økologi er da en god ide hvis der altså var råd og ved at perfekt blir det alligevel aldrig. :7himmel det kan godt være det lyder slattent, men jeg nyder virkelig graviditet og (snart) babytid på en helt anden rolig og tillidsfuld måde, de 3 første børn lykkedes jo trods alt meget godt ;)

den her tilslutter jeg mig :)

Synes det er fedt at der er nogen som kan holde det helt øko og gør det i bedste mening :)

Herhjemme er der ikke råd til det store økologi, men jeg er glad for at høre at tonen herinde ikke er sådan at man skal gøre alt øko og følge alle råd for at være en god mor.

Jeg glæder mig til den næste graviditet, hvor jeg ved at jeg kan slippe flere bekymringer og nyde det :)

Jeg har da fulgt størstedelen af rådene under mine andre graviditeter, men nogle ting KAN jeg bare ikke undvære og har lært at det faktisk ikke gør mig til en dårlig mor :)

Og FØØØØJ da lige til den der Carlsberg sport. :( Godt at jeg aldrig har kunne li smagen af den

Det skal lige siges, at man nogle steder i tyskland kan købe koffeinfri Coca cola... Så hvis man ikke kan undvære colaen, så er det da en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg bruger alt det rigtige rengøringsmidler så er det nogle gange at klorin er en nødvendighed, fx når kattebakken vaskes (gør jeg ikke under graviditeten, men før vi forsøgte at blive gravid og bagefter når jeg overtager den tjans igen) så bruger jeg ALTID gummihandsker for at undgå at optage kemien i min krop.

Er rodalon ikke bedre at bruge end klorin? Det dufter i hvert fald ikke, og det fjerner lugt og desinficerer ligesom klorin.

Nu er jeg lige lidt uvidende om klorin, ud over at det ikke er miljøvenligt syns jeg lugten kan gøre mig helt svimmel hvis jeg bruger det en sjælden gang. Men på den anden side er det vel ikke farligt at gå i svømmehal, gravid og baby svømning skulle da være en god ting?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd! Lige det jeg ledte efter.

Og der er jo heller ikke nogen der siger at man ikke må lave nogle livstilsændringer bare fordi man ikke er begyndt PB endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op ja, jeg skulle da heller ikke nyde noget.

Jeg synes, det er rigtig rart med denne her tråd. Skønt med et frirum, hvor man kan tale frit. Faktisk har det overrasket mig, hvor meget jeg egentlig selv har taget til mig. Inden jeg blev gravid, var jeg ret overbevist om, at jeg selvfølgelig ville følge mange af anbefalingerne men også tage individuel stilling til det. Havde f.eks. forestillet mig, at jeg ville kunne finde på at drikke et enkelt glas rødvin derhjemme engang i mellem. Men jeg har på ingen måde haft lyst til det efterfølgende. Jeg dømmer bestemt ikke dem, der gør det, men jeg ved bare, at jeg ikke ville kunne slappe af over for det, og så vil jeg hellere lade være. Alkohol påvirker jo os mennesker ret markant - selvfølgelig ville jeg ikke drikke mig fuld, det siger sig selv. Men jeg kan da godt huske den følelse af afslappethed og en let piblende glæde i hovedet, som et glas rødvin en fredag aften kunne frembringe. Og det skyldes jo altså alkoholen - den følelse har jeg bare ikke specielt meget lyst til at give videre til mit barn. Heller ikke selvom man sikker ville overleve fint.

Jeg kan godt finde på at drikke et glas cola (selvom jeg godt ved, at der er koffein i, som også påvirker bebs), men jeg er til gengæld helt holdt op med at drikke kaffe og the. Til gengæld drikker jeg aldrig light sodavand, da flere undersøgelser har vist, at det også kan være ret skadeligt for graviditeten. Det kan I bl.a. læse her.

Jeg er også lidt forbløffet over, hvor meget man egentlig skal forklare sig. èn ting er fra bedsteforældre etc, som overbærende og lettere nedladende siger "Tsk, dengang vi fik børn, var der slet ikke nogen restriktioner, og de overlevede da alligevel". Jaja, men der var også engang, man troede, at rygning var uskadeligt - skal vi så bare blæse på alle modbeviserne og ryge alligevel?.

Men fra jævnaldrende møder jeg også tit en holdning, der på ingen måde tager højde for, at det bare er min måde at give mit barn den bedste start på livet. Og det undrer mig. Jeg kunne aldrig finde på at sige min mening højt til en mor, der drak et glas vin om ugen i sin graviditet. Hvorfor er det så ok den anden vej?

Hæ hæ - det lyder som noget jeg kunne have skrevet - bortset fra det med alkohol, for der har jeg nok altid haft den holdning at det var slut den dag jeg blev gravid - men jeg drikker normalvis også meget meget sjælden så jeg savner det ikke.

tak for link om light sodavand - det er sindsygt tankavækkende - 1 glas om dagen øger risikoen for for tidlig fødsel med 38% og her tror jeg ikke de snakker et par dage for tidligt - det står der selvfølgelig ikke men det ligger lidt mellem linjerne syntes jeg.

Jeg er som dig overrasket over at når man siger - jeg drikker ikke light sodavand/spiser rødt kød/drikker et glas vin/bruger parfume så bliver man 9 ud af 10 gange mødt med - "nu skal det jo ikke blive for fanatisk" Jeg svarer altid med et "Better safe than sorry" og så siger folk ikke mere - jeg har altid LYST til at sige "Hvorfor må det ikke være for fanatisk?" og gå ind i den store diskussion om videnskabelige undersøgelser, økologi, børnenes helbred, risikoer osv - MEN det er jo min holdning og jeg kan ikke prakke den på andre!

Jeg oplever dog samtidig at veninder der har været gravide forstår mig fuldt ud - det er barnet i maven der gør forskellen tror jeg - det er den kærlighed man har til den lille ufødte spire som gør den lille hvide engel på højre skulder så utrolig meget stærkere i alt hvad der handler om barnet og den lille røde djævel kan så få lov til at herske over dine hormonelle hysteriske udbrud i stedet. :lol

Nå men jeg tænkte lige på at jeg også er holdt op med at bruge make up i hverdagene, før i tiden brugte jeg mascara næsten hver dag og streg ca halvdelen af ugens 7 dage, det gør jeg heller ikke mere.

Noget af grunden er selvfølgelig at jeg er arbejdsløs og derfor bare går herhjemme (og er ved at blive sindssyg)og derfor er der ingen grund til det, men jeg tager nu heller ikke make up på fordi jeg skal ud og handle, til gymnastik eller hjem til mine forældre som jeg ellers ville gøre. Jeg HAR købt parfume og parabenefri make-up men jeg har det bare bedre med IKKE at putte unødvendige ingredienser på min hud.

Lige nu går jeg op i at finde en hjemmelavet ansigtsmaske til min fedtede hud - sådan en med ting fra køleskabet, så får jeg da i hvert fald ikke noget skidt ind den vej.

TIP: Body skrub som bare er MEGA god er en lille skål med sukker en spiseskefuld neutral body shampoo og så en god olie (oliven/tidsel/mandel) så sukkeret bliver en tyk pasta - man bliver SÅ blød!!!

Før jeg blev gravid brugte jeg altid kaffegrums - men nu er jeg i tvivl om ikke koffeinen bliver optaget i kroppen så det lader jeg være med - men når engang i har født så er det altså virkelig bare det bedste - man skal dog lige være opmærksom på at det sviner utroligt meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd! Lige det jeg ledte efter.

Og der er jo heller ikke nogen der siger at man ikke må lave nogle livstilsændringer bare fordi man ikke er begyndt PB endnu ;)

Bestemt ikke :) Mange af de ting, der er skidte for baby er jo heller ikke ligefrem sunde for mor :)

Jeg tror f.eks. aldrig jeg skal have Carlsberg Sport igen. Heller ikke når mine børn er voksne og selv skal til at have børn. Ellers tak :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rodalon ikke bedre at bruge end klorin? Det dufter i hvert fald ikke, og det fjerner lugt og desinficerer ligesom klorin.

Nu er jeg lige lidt uvidende om klorin, ud over at det ikke er miljøvenligt syns jeg lugten kan gøre mig helt svimmel hvis jeg bruger det en sjælden gang. Men på den anden side er det vel ikke farligt at gå i svømmehal, gravid og baby svømning skulle da være en god ting?

Vi har forsøgt os med rodalon og har brugt det de sidste mange år, men det var som om det ikke virkede super. Virkningen af rodalon fjernes også ved den mindste dråbe sæbe og min teori er at der er et stof i det kattegrus vi køber som ophæver virkningen. Men vi har altid Rodalon i skabet til andre ting - fx sports t-shirts der bare bliver ved med at lugte.

Klorin virker i længere tid, fjerner lugten effektiv og der skal meget meget lidt til før det virker. Jeg tager også køleskabet i klorin en gang ca. hver tredje måned for at få fjernet de bakterier vand og sæbe ikke tager. Men jeg har mindsket forbruget betydeligt i forhold til hvad jeg gjorde før i tiden. Der skal ikke meget til og man skal ikke gøre det hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal jo leve som om jeg er gravid indtil det modsatte er bevist i denne omgang, og har i dag taget et stort skridt - jeg har hverken parfume eller deodorant på! Jeg synes selv jeg lugter, men tror mere det er en vanesag ;)

Det eneste jeg mangler for at kunne sminke mig uden dårlig samvittighed er altså en deodorant og en mascara som ikke indeholder farlige stoffer - har i nogle anbefalinger?

Og nå ja, shampoo og balsam. Jeg har i dag en leave-in spray balsam jeg er meget glad for - mon der findes en lignende uden farlige stoffer?

Håndcreme - har i en god at anbefale der? Jeg har før brugt en økologisk parabenfri osv osv, men jeg syntes altså den lugtede så grimt. Så mon der findes en der er god nok, bare uden dårlig lugt?

Og så vil jeg høre om der er forskel på danskvand, eller om de alle sammen er OK at drikke?

Og ja - jeg er lidt hysterisk at gøre så meget ud af det allerede inden jeg ved om jeg er gravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal jo leve som om jeg er gravid indtil det modsatte er bevist i denne omgang, og har i dag taget et stort skridt - jeg har hverken parfume eller deodorant på! Jeg synes selv jeg lugter, men tror mere det er en vanesag ;)

Det eneste jeg mangler for at kunne sminke mig uden dårlig samvittighed er altså en deodorant og en mascara som ikke indeholder farlige stoffer - har i nogle anbefalinger?

Og nå ja, shampoo og balsam. Jeg har i dag en leave-in spray balsam jeg er meget glad for - mon der findes en lignende uden farlige stoffer?

Håndcreme - har i en god at anbefale der? Jeg har før brugt en økologisk parabenfri osv osv, men jeg syntes altså den lugtede så grimt. Så mon der findes en der er god nok, bare uden dårlig lugt?

Og så vil jeg høre om der er forskel på danskvand, eller om de alle sammen er OK at drikke?

Og ja - jeg er lidt hysterisk at gøre så meget ud af det allerede inden jeg ved om jeg er gravid ;)

hæ hæ... du er ikke alene i den båd!!!

Som udgangspunkt kan du altid gå efter pleje produkter der både er svanemærkede og astma allergi mærkede - så er junglen lige pludselig ikke så stor - jeg bruger selv hovedsageligt NEUTRAL og DERMA. Deres deodoranter er gode. Jeg ved ikke om de har håndcreme, men det tror jeg bestemt de har.

Mascara kan du gå i matas og spørge efter - jeg har selv en nilens jord - og det mærke går du aldrig fejl af når det kommer til at være fri for onde stoffer, jeg kan ikke huske de andre make up mærker du må bruge men de er rigtig dygtige i matas til at vejlede.

Matas har også en ny plejeserie MATAS NATUR - jeg har ikke prøvet den, men det jeg har læst om den er helt fornuftigt. De hvide er både svane og astma mærket, de grønne er der parfume i, men ingen af dem er på listen over de 26 særligt allergifremkaldende parfumestoffer. og priserne ligger mellem 40 kr og 80 kr og der er ALT du skal bruge fra ansigts peeling til balsam spray - så slå dig løs :shop

Danskavand ved jeg ikke noget om! tror ikke der er forskel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hæ hæ... du er ikke alene i den båd!!!

Som udgangspunkt kan du altid gå efter pleje produkter der både er svanemærkede og astma allergi mærkede - så er junglen lige pludselig ikke så stor - jeg bruger selv hovedsageligt NEUTRAL og DERMA. Deres deodoranter er gode. Jeg ved ikke om de har håndcreme, men det tror jeg bestemt de har.

Mascara kan du gå i matas og spørge efter - jeg har selv en nilens jord - og det mærke går du aldrig fejl af når det kommer til at være fri for onde stoffer, jeg kan ikke huske de andre make up mærker du må bruge men de er rigtig dygtige i matas til at vejlede.

Matas har også en ny plejeserie MATAS NATUR - jeg har ikke prøvet den, men det jeg har læst om den er helt fornuftigt. De hvide er både svane og astma mærket, de grønne er der parfume i, men ingen af dem er på listen over de 26 særligt allergifremkaldende parfumestoffer. og priserne ligger mellem 40 kr og 80 kr og der er ALT du skal bruge fra ansigts peeling til balsam spray - så slå dig løs :shop

Danskavand ved jeg ikke noget om! tror ikke der er forskel!

Tusind tak for svar! Matas Natur har jeg allerede lagt mærke til ja - jeg købte deres ansigtscreme med solfaktor i sidste uge, og indtil videre synes jeg den er rigtig fin :)

Tror jeg skal en tur i Matas igen senere i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtig glad for Matas Natur. Inden jeg blev gravid, brugte jeg de grønne, som havde lidt parfume, og de duftede virkelig godt :) Men da jeg fik 2 streger, gik jeg med det samme over til de hvide uden noget som helst. Og det har været helt fint.

Jeg bruger selv mascara fra Dennis Knudsen og Nilens Jord. Begge dele er helt fine, når man først lige har vænnet sig til dem :) Jeg bruger ikke rigtig anden makeup, så har ikke prøvet deres andre produkter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håndcreme - har i en god at anbefale der? Jeg har før brugt en økologisk parabenfri osv osv, men jeg syntes altså den lugtede så grimt. Så mon der findes en der er god nok, bare uden dårlig lugt?

Jeg er så småt begyndt at skifte mine plejeprodukter ud med økologiske el. parabenefrie - så kan klart anbefale alle cremer fra "Minus 417", forhandles i udvalgte matas'er

-417 offers a wide range of exclusive skincare products based on the Vitamin Mineral Complex, a scientific combination of the rich minerals of the Dead Sea and natural active components as anti oxidant energizing vitamins and unique plant extracts from France, design to assist in regenerating skin cells and preventing aging signs. The products are based solely on natural active ingredients and do not contain any artificial preservatives such as Paraben and unfriendly components such as Mineral Oil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for cremer fra Derma Eco, de har også bestået den test der blev lavet af "sunde" produkter for nylig. Syns ikke den lugter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for cremer fra Derma Eco, de har også bestået den test der blev lavet af "sunde" produkter for nylig. Syns ikke den lugter.

Jeg har Derma Eco i ansigtscreme, den er let at have på og lugter ikke - den duer dog ikke til mig (men min mor bruger den og er super glad for den), så nu bruger jeg Scheller igen og det er jeg super glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for cremer fra Derma Eco, de har også bestået den test der blev lavet af "sunde" produkter for nylig. Syns ikke den lugter.

Jeg har Derma Eco i ansigtscreme, den er let at have på og lugter ikke - den duer dog ikke til mig (men min mor bruger den og er super glad for den), så nu bruger jeg Scheller igen og det er jeg super glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der egentlig nogle forholdsregler omkring brug af rodalon? Vi skal have vaket loftet i badeværelset af med rodalon, og jeg ved ikke om jeg skal få C til at gøre det, eller om det egentlig er ok selv at gøre det? I er så kloge :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at det går i lungerne især hvis man sprøjter - holder derfor altid vejret når jeg har brugt det. Hvis du selv gør det så brug evt sådan en støvmaske og gummihandsker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at det går i lungerne især hvis man sprøjter - holder derfor altid vejret når jeg har brugt det. Hvis du selv gør det så brug evt sådan en støvmaske og gummihandsker!

:super tak.

Tror jeg tager en maske med hjem fra arbejdet så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg kan så passende selv starte med hysse-rådene:

Sodavand:

Der ER koffein i faxe kondi! Så du er ikke safe, bare fordi du undgår cola. Jeg har let en del efter en god sodavand uden skidtstoffer og er efterhånden kun "rigtig glad" ved at drikke danskvand med citrus (som altså også bliver lidt kedeligt engang imellem :rolleyes ) og så appelsinvand. Men jeg har lagt mærke til at der er farvestoffer i en del appelsinvand :prik Jeg går helst efter Nicoline, som for mig at se er noget af det mest safe man kan få af sodavand. :)

Kosmetik og pleje:

Vi ved vist efterhånden godt, at det anbefales at vi undgår parfume og parabener i creme osv. Men tænker I over hvad I barberer jer i? Og hvad med håndsæbe, når man er ude? Jeg hørte om en, der havde sin egen håndsæbe med, og ærligt så tænkte jeg først at det var hysterisk. Men nu begynder jeg faktisk lidt at overveje det, for efter at jeg er startet i praktik, så vasker jeg dælme hænder mange fremmede steder, og jeg er faktisk begyndt at få eksem på min ene hånd :unsure

Fiskeolie:

Jeg tror personligt på, at fiskeolie ikke bare er fiskeolie. Jeg startede med at tage dem fra Matas, men helt ærligt så lugtede de sgu lidt funky :rolleyes Og så læste jeg bare flere og flere steder at fiskeolie kunne gøre mere skade end gavn alt efter mærke. Jeg er skiftet over til Eskimo, som jeg har læst rigtig meget godt om og som ikke lugter. :loveshower Ved ikke reelt om det gør en forskel, men jeg er tryggere ved det :)

Håndkøbsmedicin:

Det her er ikke engang noget øko-flipperi, det er faktisk sygeplejesken ved min LÆGE, der har sagt det (om det så gør det mere rigtigt er jo stadig en holdningssag ;)). Men hver gang jeg har spurgt hende "må jeg tage det og det", så har hun kigget på mig med en streng mine og sagt "tror du ikke hellere du skulle spise noget sund mad og drikke noget vand" ;) Hun har blandt andet frarådet mig Movicol, som vist ellers er ret brugt i forbindelse med forstoppelse og panodiler, som jeg ellers har hørt mange steder, at man godt må tage som gravid. Hendes pointe er, at selvom det måske ikke direkte skader, så er det stadig noget kemi-fidus, du sender ned i kroppen. Og hvis det kan klares med sveskegrød, at passe sine sengetider og at drikke masser af vand, så mente hun at det var bedre end den hurtige løsning på apoteket. Og dén pointe kan jeg faktisk godt lide (at jeg så nogle gange har svært ved at holde fast i den, det er noget andet :whistling )

Jeg synes det er en dejlig tråd du har oprettet hér¨på denne side...

Nu har jeg et spørgsmål, og det har intet at gøre med, at jeg synes nogen er hysteriske og andre ikke.

Min mand ig jeg har besluttet at påbegynde projekt baby til efteråret, august, september, oktober stykker, men jeg er allerede gået i krig med indkøb af bøger etc.

Seneste indkøb er bogen: "Sund mad til gravide og ammende - De seneste forskningsresultater og de bedste opskrifter"

Det jeg egentlig ville sige at jeg stødte akkurat på det med at drikke Cola - Jeg har det omvendt: ELSKER Faxe Kondi og skal bruge et alternativ...

I bogen står der, at 1 dl. Cola indeholder 9 MG. Koffein og det daglige maksimale indtag er på 3,3 LITER.

Det er alligevel en del Coca Cola, at indtage.

Nååå men ville bare sige det, og jeg tager hatten af for denne tråd.... :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en dejlig tråd du har oprettet hér¨på denne side...

Nu har jeg et spørgsmål, og det har intet at gøre med, at jeg synes nogen er hysteriske og andre ikke.

Min mand ig jeg har besluttet at påbegynde projekt baby til efteråret, august, september, oktober stykker, men jeg er allerede gået i krig med indkøb af bøger etc.

Seneste indkøb er bogen: "Sund mad til gravide og ammende - De seneste forskningsresultater og de bedste opskrifter"

Det jeg egentlig ville sige at jeg stødte akkurat på det med at drikke Cola - Jeg har det omvendt: ELSKER Faxe Kondi og skal bruge et alternativ...

I bogen står der, at 1 dl. Cola indeholder 9 MG. Koffein og det daglige maksimale indtag er på 3,3 LITER.

Det er alligevel en del Coca Cola, at indtage.

Nååå men ville bare sige det, og jeg tager hatten af for denne tråd.... :super

den bog har jeg også investeret i og kiggede også efter en ekstra gang da jeg så det med colaen, godt nok elsker jeg cola. men har aldrig drukket 3,3 liter på en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den bog har jeg også investeret i og kiggede også efter en ekstra gang da jeg så det med colaen, godt nok elsker jeg cola. men har aldrig drukket 3,3 liter på en dag :)

Jeg må sgu indrømme at jeg også lige kiggede et par ekstra gange :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER