Barbamama

Fy-listen

123 indlæg i dette emne

Jeg synes det er en dejlig tråd du har oprettet hér¨på denne side...

Nu har jeg et spørgsmål, og det har intet at gøre med, at jeg synes nogen er hysteriske og andre ikke.

Min mand ig jeg har besluttet at påbegynde projekt baby til efteråret, august, september, oktober stykker, men jeg er allerede gået i krig med indkøb af bøger etc.

Seneste indkøb er bogen: "Sund mad til gravide og ammende - De seneste forskningsresultater og de bedste opskrifter"

Det jeg egentlig ville sige at jeg stødte akkurat på det med at drikke Cola - Jeg har det omvendt: ELSKER Faxe Kondi og skal bruge et alternativ...

I bogen står der, at 1 dl. Cola indeholder 9 MG. Koffein og det daglige maksimale indtag er på 3,3 LITER.

Det er alligevel en del Coca Cola, at indtage.

Nååå men ville bare sige det, og jeg tager hatten af for denne tråd.... :super

Jeg er faktisk gået tilbage til at drikke cola fordi der er mere skidt i alt det andet, jeg drikker også MAX 3 dåser på en dårlig dag. Har gjort op med mig selv at jeg gør så mange gode ting for mig selv, min krop og babyen, så Cola er ikke en kamp jeg gider tage.

Som alternativ til faxe kondi er Nikoline hyldeblomst måske en løsning? Nikoline er vist forholdsvis ok når vi snakker sodavands genren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er faktisk gået tilbage til at drikke cola fordi der er mere skidt i alt det andet, jeg drikker også MAX 3 dåser på en dårlig dag. Har gjort op med mig selv at jeg gør så mange gode ting for mig selv, min krop og babyen, så Cola er ikke en kamp jeg gider tage.

Som alternativ til faxe kondi er Nikoline hyldeblomst måske en løsning? Nikoline er vist forholdsvis ok når vi snakker sodavands genren!

Den smager jo også godt. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på.

3 dåser er sikkert også ok, det overskrider i hvert fald ikke den anbefalede / "tilladte" grænse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den smager jo også godt. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på.

3 dåser er sikkert også ok, det overskrider i hvert fald ikke den anbefalede / "tilladte" grænse...

Ikke for at være træls men er den "tilladte" grænse ikke en halv liter om dagen? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at være træls men er den "tilladte" grænse ikke en halv liter om dagen? :unsure

Åbenbart ikke, læste det i "Bogen" og Googlede bagefter.

Den tilladte grænse af koffein er 3,3 liter COCA COLA, hvor der beregnes 9 mg koffein pr. dl.

Altså jeg har ikke forstand på det, jeg har bare læst det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åbenbart ikke, læste det i "Bogen" og Googlede bagefter.

Den tilladte grænse af koffein er 3,3 liter COCA COLA, hvor der beregnes 9 mg koffein pr. dl.

Altså jeg har ikke forstand på det, jeg har bare læst det...

3,3 liter cola om dagen?! :o Med fare for at fornærme nogen: Er der nogensinde nogen, der drikker så meget cola?? :blink

Men dejligt, hvis det er grænsen, for så har jeg da OVERHOVEDET ikke dårlig samvittighed over den ene dåse, som jeg nappede tidligere idag :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3,3 liter cola om dagen?! :o Med fare for at fornærme nogen: Er der nogensinde nogen, der drikker så meget cola?? :blink

Men dejligt, hvis det er grænsen, for så har jeg da OVERHOVEDET ikke dårlig samvittighed over den ene dåse, som jeg nappede tidligere idag :bunny

Min bror gjorde. men er heldigvis stoppet.

ja det ville da være skønt hvis man kunne undgå dårlig samvittighed når trangen melder sig i yderste lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bror gjorde. men er heldigvis stoppet.

ja det ville da være skønt hvis man kunne undgå dårlig samvittighed når trangen melder sig i yderste lyst :)

Det var lige godt imponerende. :P Jeg tror ikke engang at jeg kunne drikke 3,3 liter VAND om dagen. Har simpelthen ikke plads i maven (og da slet ikke i blæren) :P

Men ja, det er nok fornuftigt nok at han er stoppet. Og en god pointe: 3,3 liter cola om dagen er ikke sund for nogen, heller ikke ikke-gravide. ;) Jeg tænker, at det er et godt råd at holde forbruget NOGET under de 3,3 liter om dagen som gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3,3 liter cola om dagen?! :o Med fare for at fornærme nogen: Er der nogensinde nogen, der drikker så meget cola?? :blink

Men dejligt, hvis det er grænsen, for så har jeg da OVERHOVEDET ikke dårlig samvittighed over den ene dåse, som jeg nappede tidligere idag :bunny

Nej jeg tror din samvittighed kan være helt ren.. HVIS det vel og mærke passer....

Jeg ville heller ikke kunne få 3,3 liter cola ned, men postevand / danskvand... : NO PROBLEMOS

Drikker normalt ca 4 liter om dagen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener det med rejer, er det samme som med rovfisk, der kan være tungmetaller i - men man må gerne spise op til 100 g om ugen, samme regler med med store rovfisk :) (som jo så ikke er helt rigtigt, hvis man ser det fra 2gangeomugen )

Aner ikke med kinin, men ved det er fluoriserende i større mængder :whistling

EDIT: Taget fra 2gangeomugen.dk

Du må spise op til 100 gram rovfisk om ugen. Rovfisk er: Helleflynder, sværdfisk, sildehaj, gedde, aborre, sandart, oliefisk, escolar, rokke og tun (bøf). Heldigvis er det ikke rovfisk, vi spiser flest af i Danmark. Det er derimod laks, rødspætte, torsk, sild, rejer mm., og disse arter er der ingen problemer med at spise ifølge Fødevarestyrelsens anbefaling om 200-300 gram fisk. Variér mellem fede og magre arter.

I en af de graviditetsbøger jeg læser i stod der at man max må spise 70g fisk og det er ALT fisk! :( Det er jo ingen ting!

Der er flere steder der bandlyser fisk 100%.

Nogle mener endda at hvis man ønsker at blive gravid skal man holde sig fra f.eks. laks. Faktisk bør alle piger der en dag vil være gravide (altså fra man bliver født til man er færdig med at få børn) holde sig 100% fra laks. Det er tungmetallerne i laksen (som jo også er i mange andre fisk) som er problemet.

Jeg spiser ikke kød, er vegetar men spiser dog fisk (og æg i begrænsede mængder). Jeg elsker fisk og har svært ved at undvære. Kunne ikke forestille mig at skulle undvære det 100% Men når det forhåbentligt snart lykkes at blive gravid så vil jeg nok overveje at holde mig helt fra laks og begrænse mængden af andre fisk. Her nu hvor jeg håber på at blive gravid spiser jeg fisk i meget mindre mængder end ellers. Om det reelt er noget der giver noget ved jeg ikke. Tungmetaller forlader jo aldrig kroppen igen, så alle dem jeg har fået i kroppen gennem mit liv indtil nu, de er jo i kroppen. Men hvis jeg tænker over hvad jeg spiser nu bliver det jo i hvert fald ikke værre.

Tror også man skal finde balancen mellem at få det gode fra fisken og undgå det dårlige fra den. Olierne og fedtet fra fisken er jo rigtigt gode, men tungmetallerne er ikke. Så et sted midt imellem er måske løsningen :)

En ting der helt sikkert er dårligt når man er gravid - det er bekymringer! Så jeg vil suge alt den info der er til mig og så sortere i det bagefter. Vil gøre de ting der er gode for baby og mig på samme tid. Hvis jeg opdager at min livskvalitet eller mit overskud forsvinder i forsøget på at gøre alt godt nok, så må jeg skrue ned for ambitionerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op ja, jeg skulle da heller ikke nyde noget.

Jeg synes, det er rigtig rart med denne her tråd. Skønt med et frirum, hvor man kan tale frit. Faktisk har det overrasket mig, hvor meget jeg egentlig selv har taget til mig. Inden jeg blev gravid, var jeg ret overbevist om, at jeg selvfølgelig ville følge mange af anbefalingerne men også tage individuel stilling til det. Havde f.eks. forestillet mig, at jeg ville kunne finde på at drikke et enkelt glas rødvin derhjemme engang i mellem. Men jeg har på ingen måde haft lyst til det efterfølgende. Jeg dømmer bestemt ikke dem, der gør det, men jeg ved bare, at jeg ikke ville kunne slappe af over for det, og så vil jeg hellere lade være. Alkohol påvirker jo os mennesker ret markant - selvfølgelig ville jeg ikke drikke mig fuld, det siger sig selv. Men jeg kan da godt huske den følelse af afslappethed og en let piblende glæde i hovedet, som et glas rødvin en fredag aften kunne frembringe. Og det skyldes jo altså alkoholen - den følelse har jeg bare ikke specielt meget lyst til at give videre til mit barn. Heller ikke selvom man sikker ville overleve fint.

Jeg kan godt finde på at drikke et glas cola (selvom jeg godt ved, at der er koffein i, som også påvirker bebs), men jeg er til gengæld helt holdt op med at drikke kaffe og the. Til gengæld drikker jeg aldrig light sodavand, da flere undersøgelser har vist, at det også kan være ret skadeligt for graviditeten. Det kan I bl.a. læse her.

Jeg er også lidt forbløffet over, hvor meget man egentlig skal forklare sig. èn ting er fra bedsteforældre etc, som overbærende og lettere nedladende siger "Tsk, dengang vi fik børn, var der slet ikke nogen restriktioner, og de overlevede da alligevel". Jaja, men der var også engang, man troede, at rygning var uskadeligt - skal vi så bare blæse på alle modbeviserne og ryge alligevel?.

Men fra jævnaldrende møder jeg også tit en holdning, der på ingen måde tager højde for, at det bare er min måde at give mit barn den bedste start på livet. Og det undrer mig. Jeg kunne aldrig finde på at sige min mening højt til en mor, der drak et glas vin om ugen i sin graviditet. Hvorfor er det så ok den anden vej?

Vidste godt det med light sodavand men var alligevel nysgerrig og kiggede på dit link og det var vidst klogt.

For de nævner også ligth saftevand hvilket jo er klart... jeg havde bare ikke lige tænkt over det. Men det er jo ALT der er sødemiddel i der er skadeligt!! Havde slet ikke skænket light saftevand en tanke :(

Og det med kenin, det kender jeg fra muskel afslappende piller. Det er ofte ældre mennesker der bruger det. Det virker mod uro i benene men kan også bruges mod uro i resten af kroppen, faktisk bruger man det tit i forbindelse med behandling af stofrelaterede abstinenser.

Det der er ved Kinin ud over det i allerede har nævnt med at det er fluorescerende, det er at man jo som sagt bruger det mod uro - men bruger man det mere end nogle dage så GIVER det uro.

Kan slet ikke forestille mig at det på nogen måde er godt for kroppen - gravid eller ej. Hvorfor i alverden kommer man det i sodavand!?! Er det noget i stil med at man i gamle dage kom kokain i coca cola? Giver ikke mening at komme kinin i sodavand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rodalon ikke bedre at bruge end klorin? Det dufter i hvert fald ikke, og det fjerner lugt og desinficerer ligesom klorin.

Nu er jeg lige lidt uvidende om klorin, ud over at det ikke er miljøvenligt syns jeg lugten kan gøre mig helt svimmel hvis jeg bruger det en sjælden gang. Men på den anden side er det vel ikke farligt at gå i svømmehal, gravid og baby svømning skulle da være en god ting?

Vil lige bemærke at rodalon - som er et fantastisk middel til nogle ting f.eks. til at fjerne lugtgener - ikke er smart at bruge på f.eks. badeværelset. Ene og alene af den grund at det ikke virker hvis det kommer i forbindelse med sæbe :) Så man får ikke den optimale virkning ud af det hvis man bruger det til f.eks. brusekabinen osv.

Så altså RODALON + SÆBE = INGEN VIRKNING

Det kan være meget rart at vide så man ikke knokler løs forgæves :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om det har været oppe - har ikke læst alle besvarelser.

men et NO-GO er light produkter - specielt light sodavand.

Man skal holde sig fra kunstige sødestoffer.

Der er mange grunde, men en af dem er at

man kan gå for tidligt i fødsel.

I øvrigt fin tråd, det er totalt i orden at være hys når man er gravid.

Når det så er sagt, så drak jeg altså cola under begge mine graviditeter.

begrænsede parfume, parabener osv... men stoppede ikke helt.

- ALT med måde, fik jeg at vide.. og det er helt korrekt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer.

Hvordan har I det med neglelak? Jeg eeelsker neglelak, men efter vi er begyndt på PB, får jeg ret dårlig samvittighed, hver gang jeg tager det på... Jeg synes der er lidt modstridende svar på om det er skadeligt eller ej, når jeg søger på det på nettet, men jeg går egentlig ud fra, at man ikke bør bruge det...!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer.

Hvordan har I det med neglelak? Jeg eeelsker neglelak, men efter vi er begyndt på PB, får jeg ret dårlig samvittighed, hver gang jeg tager det på... Jeg synes der er lidt modstridende svar på om det er skadeligt eller ej, når jeg søger på det på nettet, men jeg går egentlig ud fra, at man ikke bør bruge det...!?

Hejsa. :)

Personligt bruger jeg slet ikke neglelak som gravid (og savner det kun en lille smule...) Der er selvfølgelig nogle neglelakker, der er mindre kemitræls end andre, men alt i alt tænker jeg, at det godt kan undværes, og nok aldrig bliver heeeeeelt vildt godt for baby. :)

Jeg tror Camillat er en haj til hvilke neglelakker, der er bedst, hvis det skal være? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer.

Hvordan har I det med neglelak? Jeg eeelsker neglelak, men efter vi er begyndt på PB, får jeg ret dårlig samvittighed, hver gang jeg tager det på... Jeg synes der er lidt modstridende svar på om det er skadeligt eller ej, når jeg søger på det på nettet, men jeg går egentlig ud fra, at man ikke bør bruge det...!?

Generelt siger de (menneskerne i kitler) at der er hormonforstyrrende stoffer i alle neglelakker, -men som barbamama siger så er der nok noget forskel på hvor slemme de er!

Jeg holder mig fra dem, -men jeg saaaaaavner dem fuldstændig vanvittigt :boo (jeg har dog et lag på tæerne, for kan simpelthen ikke holde mine fødder ud uden) :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så har jeg en til ting til fy-listen (jeg mener i hvert fald ikke at den er nævnt)..

Solcremer!!!! :unsure -jeg er ikke lige stødt på en "sund" en endnu, men bruger det nu heller ikke særlig meget, nogen der har fundet en god kemifri én?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så har jeg en til ting til fy-listen (jeg mener i hvert fald ikke at den er nævnt)..

Solcremer!!!! :unsure -jeg er ikke lige stødt på en "sund" en endnu, men bruger det nu heller ikke særlig meget, nogen der har fundet en god kemifri én?

Argh, det har jeg slet ikke overvejet :o Duer jo heller ikke at blive helt UV-branket, det er jeg heller ikke sundt :prik Hvad er der galt med solcremerne? Er der parfume og parabener i hele bundet eller er det noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer.

Hvordan har I det med neglelak? Jeg eeelsker neglelak, men efter vi er begyndt på PB, får jeg ret dårlig samvittighed, hver gang jeg tager det på... Jeg synes der er lidt modstridende svar på om det er skadeligt eller ej, når jeg søger på det på nettet, men jeg går egentlig ud fra, at man ikke bør bruge det...!?

Jeg eeeeeelsker også neglelak, som du siger :) Jeg holder mig helt fra det her i graviditeten, og jeg savner det vanvittigt meget! Jeg har hørt, at Chanel (som jeg elsker) er ok at bruge, men der er stadig noget skidt i, og jeg kan ikke få mig selv til det. Jeg har fået nogen fra Dennis Knudsen, som er hudvenlige og allergivenlige produkter, men jeg har stadig ikke brugt den. For én ting er neglelakken, som for mig at se nødvendigvis bliver nødt til at indeholde nogle lidt kradsbørstige stoffer for at kunne virke. En anden ting er så neglelakfjerner, som jo lugter MEGA ringe og indeholder alt muligt skidt.

Så selvom jeg savner det MAX, så har jeg valgt at holde mig fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, det har jeg slet ikke overvejet :o Duer jo heller ikke at blive helt UV-branket, det er jeg heller ikke sundt :prik Hvad er der galt med solcremerne? Er der parfume og parabener i hele bundet eller er det noget andet?

Jeg kunne huske at der var en anden grund udover dem du nævner men ikke hvad..

Men så fandt jeg lige denne korte tekst via tænk!

http://taenk.dk/t%C3%A6nk-artikler/uv-filter-i-solcreme-bekymrer

Jeg har faktisk idag lige været forbi min lokale helse-pusher og så at hun havde 2 forskellige mærker af solcreme stående, -men jeg var dog ikke så frisk lige at kigge på hvad der var i dem.. -jeg vidste jo så heller ikke hvad det farlige var!!

Men jeg tænker hvis det er stoffet som skaber uv-filtret kan man mon så få noget helt uden!? <_< Tænk siger at svanemærket solcreme er ok, men man bliver jo helt panisk nu!!! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaaaltså altså, så sidder man lige og kommer i tanker om at jeg arvede en solcreme fra svigermomsen sidst vi var på ferie.. -flyver derpå ud i gemmeren, og den er faktisk svanemærket, -oooog på ingredienslisten står der IKKE det stof som tænk nævner.. Men jeg gad godt vide hvad der så laver beskyttelsen (den er faktor 10).. hmmm :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I en af de graviditetsbøger jeg læser i stod der at man max må spise 70g fisk og det er ALT fisk! :( Det er jo ingen ting! Der er flere steder der bandlyser fisk 100%. Nogle mener endda at hvis man ønsker at blive gravid skal man holde sig fra f.eks. laks. Faktisk bør alle piger der en dag vil være gravide (altså fra man bliver født til man er færdig med at få børn) holde sig 100% fra laks. Det er tungmetallerne i laksen (som jo også er i mange andre fisk) som er problemet. Jeg spiser ikke kød, er vegetar men spiser dog fisk (og æg i begrænsede mængder). Jeg elsker fisk og har svært ved at undvære. Kunne ikke forestille mig at skulle undvære det 100% Men når det forhåbentligt snart lykkes at blive gravid så vil jeg nok overveje at holde mig helt fra laks og begrænse mængden af andre fisk. Her nu hvor jeg håber på at blive gravid spiser jeg fisk i meget mindre mængder end ellers. Om det reelt er noget der giver noget ved jeg ikke. Tungmetaller forlader jo aldrig kroppen igen, så alle dem jeg har fået i kroppen gennem mit liv indtil nu, de er jo i kroppen. Men hvis jeg tænker over hvad jeg spiser nu bliver det jo i hvert fald ikke værre. Tror også man skal finde balancen mellem at få det gode fra fisken og undgå det dårlige fra den. Olierne og fedtet fra fisken er jo rigtigt gode, men tungmetallerne er ikke. Så et sted midt imellem er måske løsningen :) En ting der helt sikkert er dårligt når man er gravid - det er bekymringer! Så jeg vil suge alt den info der er til mig og så sortere i det bagefter. Vil gøre de ting der er gode for baby og mig på samme tid. Hvis jeg opdager at min livskvalitet eller mit overskud forsvinder i forsøget på at gøre alt godt nok, så må jeg skrue ned for ambitionerne :)

Hold da op - det har jeg alligevel aldrig hørt.. 70 g af alle fisk.. :unsure

Det er da værd at huske, men man skal også bare huske at i dambrugslaks som det meste af de laks vi spiser er, skulle ikke have tungmetaller i. De spiser ikke mad fra havet = ikke fra fødekæden og skulle derfor ikke lagrer det! Helt generelt skal man huske på at opdrættede fisk får mad uden tungmetaller.

Og noget helt andet er så at jeg spiser rigtig meget laks, som i ca en gang i ugen til aftensmad og nogle gange også hjemmerøget/gravet laks og har altid gjort det og gjorde det også inden jeg blev gravid og det tog os 2 forsøg om at blive gravid.. Jeg kunne simpelthen ikke undvære fisk, især ikke i min graviditet - da jeg ikke er så glad for kød som ellers..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo gået helt amok i parabene- og parfumefri produkter, og har netop også tænkt på solcreme. Så jeg har været ude og investere i 3 x solcreme fra mærket Derma. De er både svane- og astma-allergi mærkede og indeholder hverken parabener eller parfume. Muligvis indeholder de nogle andre mindre skadelige ting, men har ærlig talt ikke villet undersøge det nærmere. For mig er svane og astma mærkede produkter nok for mig.

Neglelakker, åh ja, det er jo forfærdeligt. Jeg er stor tilhænger af neglelak og har nu i 1 måned kun haft det på 1 gang, det er jeg bestemt ikke tilfreds med! <_< Jeg bruger Essie :biglove som burde være formaldehydfrit og alt det der, men tror desværre stadig ikke det er særlig sundt. Meeen, helt stopper jeg altså ikke med det. Til festlige lejligheder vil jeg have lov til at tage det på og så fjernes det med svanemærket neglelaksfjerner.

Og når det bliver sandaltid, ja så får fusserne altså også en tur! Ellers bliver de bare for triste at se på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay...

Solcremen: Ikke rar læsning, men som jeg læser artiklen så kan det jo relativt nemt undgås ved at købe asta- og allergimærket :) Og så kan man jo også prøve at undgå direkte sol lidt :)

Fisken: Det er altså lidt modstridende med hvad jeg ellers har hørt, læst OG fået at vide af min jordemoder :huh Jeg har fået at vide at gravide helst SKAL spise fisk (men selvfølgelig ikke for meget af dem med flest tungmetaller) fordi der også er så meget sundt i fisk, blandt andet olierne. Men måske er det bare sådan en "Damned if you do, damned if you don't" :rolleyes Jeg har dog aldrig før hørt om at man helst slet ikke skal spise fisk og spiser personligt lystigt videre :mam

Neglelakken: Sejt at der findes svanemærket neglelakfjerner, det vidste jeg faktisk ikke! :super Jeg undgår stadig neglelak i graviditeten, men fedt at vide, at der findes gode alternativer selv indenfor neglelak og fjerner! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op - det har jeg alligevel aldrig hørt.. 70 g af alle fisk.. :unsure

Det er da værd at huske, men man skal også bare huske at i dambrugslaks som det meste af de laks vi spiser er, skulle ikke have tungmetaller i. De spiser ikke mad fra havet = ikke fra fødekæden og skulle derfor ikke lagrer det! Helt generelt skal man huske på at opdrættede fisk får mad uden tungmetaller.

Og noget helt andet er så at jeg spiser rigtig meget laks, som i ca en gang i ugen til aftensmad og nogle gange også hjemmerøget/gravet laks og har altid gjort det og gjorde det også inden jeg blev gravid og det tog os 2 forsøg om at blive gravid.. Jeg kunne simpelthen ikke undvære fisk, især ikke i min graviditet - da jeg ikke er så glad for kød som ellers..

Det er jo heller ikke evnen til at blive gravid der er det primære problem, problemet er at man kan give tungmetallerne videre til barnet og det er rigtigt skadeligt! Og tungmetaller er jo ikke kun noget der er i fisk, det er noget man altid skal tænke over. Det er jo heller ikke godt for vores egen krop, så er både for mors og barnets skyld.

Og ja 70g fisk om ugen, det er jo igen ting!!! Ved ikke hvordan man skal nøjes med så lidt. Det er jo mindre end man ville bruge som pålæg på en enkelt mad!!

Tror man skal gøre alt med måde, men der er så mange ting der gør dit og andre gør dat, noget skal vi jo have at spise og vi skal jo også bade i et eller andet osv, så tror at bare man tænker sig om og kender de risici de forskellige ting har, så må man jo leve som man evner. Det er jo heller ikke sundt at stresse og bekymre sig når man er gravid, det er også meget skadeligt, så tror ikke det er sundt at blive 100% fanatisk. Men kan man give sit barn de bedste odds ved at mindske dosis af nogle ting, uden at det skader noget andet, så skal man da gøre det. Nytter jo ikke noget man bliver så bange for at spise noget forkert at man slet ikke spiser noget f.eks. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres neglelak-svar :) Hmmmm jeg har meget svært ved at lade være, synes at de neglelakker står og kalder på mig! Ja, éns fødder er helt vildt triste uden! Jeg bor i udlandet i et lidt mere sandal-venligt klima, så det er nok også lidt derfor, jeg er så afhængig.. Bruger også Essie, da jeg også har forstået det som om de ikke skulle være så slemme igen, men nej, sundt kan det jo umuligt være!! Jeg må bare prøve at begrænse det så godt jeg kan, og når jeg så forhåbentlig en dag bliver gravid, bliver jeg sikkert så pylret, at jeg stopper helt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER