Guest

Hvor meget har I brugt rejseseng?

17 indlæg i dette emne

Jeg overvejer om vi skal have en rejseseng til Ronja eller ej. Manden mener ikke umiddelbart det er nødvendigt men jeg er i tvivl. Manden mener at det som regel altid er muligt at lave en eller anden form for seng når vi f.eks. er ude hos venner eller familie en aften og hun f.eks. skal sove til vi skal hjem. Det kan jeg også godt se, men hvis hun nu f.eks. skal overnatte hos nogen en hel nat eller vi skal på ferie så synes jeg det kunne være praktisk selv at have en.

Jeg er også rimelig meget i tvivl om hvor længe det er nødvendigt med en rejseseng.

Har I en rejseseng? Hvor meget har I brugt den (haft den med på ferie, til hyggeaftener eller andet)? Hvor længe har I brugt den (måneder, år)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ingen rejseseng og når vi er ude så kan han enten sove i deres seng ellers plejer vi og tage barnevogns liften med hvis vi ved vi skal være væk rigtig lang tid :)

Og da vi var på ferie i tyrkiet, der var allerede en :)

Men kan sagtens følge dig i at man godt kan være i trivel om man skal eje en eller ej - men umiddelbart har vi ikke haft brug for en de sidste 9 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en til Lærke som står fast hos Farmor og Farfar. Mormor og Morfar har deres egen til at stå. Vi har kun brugt den ved overnatninger. Ellers har vi brugt kasketten til barnevognen hvis det var for en kort bemærkning hun skulle sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen endnu, men vi skal klart have fat i én. Til middag eller for en kortere bemærkning, hvis vi ender med at være ude senere end hans sengetid, kan han fint sove i barnevognen, men til en hel nat bliver han bare træt af ikke at kunne bevæge sig rundt (vi har prøvet det et par gange). En madras på gilvet eller lignende går heller ikke, for han bevæger sig meget om natten og ville bare ende med at kravle væk. Der skulle i hvert fald stables en temmelig solid barriere op, og så synes jeg godt nok, det er lettere med en rejseseng.

Da han var mindre var der intet behov, for så brugte vi jo bare liften - det gjorde vi alligevel også derhjemme. Men nu vil vi gerne have én. Vi har bare ikke købt én endnu, fordi det er besværligt at have med uden bil, men nu får vi bil i marts, og så skal den indkøbes. Jeg glæder mig virkelig til, at vi faktisk vil kunne tage afsted til noget en lørdag aften inde i København og så bare sætte Roald af hos svigermor i Albertslund med en ordentlig seng at sove i. Det vil vi ikke byde hende med ham sovende i barnevogn om natten.

Mine forældre har selv købt en rejseseng, som står fast hos dem, fordi vi altid overnatter, når vi er der, pga. afstanden, og den sover han fint i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre medbringer hi blot voksiposen når vi er ude.. Forestiller mig der skal en weekendseng hjem til bedsteforældrenr når hun bliver ældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt weekendsengen rigtig meget helt indtil nu hvor hun er 3 år. Nu ligger hun bare på en madras. Det kunne hun ikke finde ud af som 1,5 årig.

I nødstilfælde eller pga Pladsmangel har vi også brugt toppen af barnevognen, men jeg synes det var meget varmt for hende jo større hun blev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en.

Og vi har nok brugt den to gange til den store. Den lille har aldrig brugt den. :)

Når de har været helt små har de sovet i liften, senere har vi taget barnevognskassen med og puttet dem deri.

Og nu plejer vi at putte dem i en seng eller på en madras hos dem vi nu besøger. Det har endnu aldrig været et problem :)

Her har en weekendseng været spild af penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte vores rejseseng brugt for 50 kr. på et loppemarked, som var i rigtig fin stand og med taske til. Den bruger vi hver gang vores søn overnatter ude :) Han er lige knapt 2 år nu, og regner med vi fortsætter, indtil han bliver omkring 3 år - Så overtager den lille ny den nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har én stående både hos farmor & farfar og mormor & morfar.

Dem er vi rigtig glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt en brugt, som vi stiller ved min mor - ellers vil vi bruge lift/barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fast stående ved begge bedsteforældre, plus vi har en selv. Ville ikke undvære den. Isabella kender den seng og det gør, at vi kan lægge hende til at sove "hvor som helst", når bare hun bliver puttet i sin egen seng. Gruer faktisk for den dag hun bliver for stor til den :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre har en selv, men tit har vi haft vores egen med derhjem fordi de jo trods alt har mere end et barnebarn.

Ellers har vi brugt vores (og lånt mine forældres inden vi købte vores egen) rigtig meget. Når vi er i sommerhus, på ferier, når jeg har besøgt veninde. Jeg ville ikke undvære min, vil aldrig få nadja til at sove på bare en madres

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en fast stående ved begge bedsteforældre, plus vi har en selv. Ville ikke undvære den. Isabella kender den seng og det gør, at vi kan lægge hende til at sove "hvor som helst", når bare hun bliver puttet i sin egen seng. Gruer faktisk for den dag hun bliver for stor til den :/

Det er lige præcis derfor, at vi har ønsket os en! Jeg håber, at Filippa får det sådan også. Jeg tænker, at nogle børn vil have svært ved at falde i søvn i fremmede senge + nogle måske mosler for meget rundt til, at det er sikkert (hvad hvis de falder ud af en dobbeltseng :unsure). For nogle er det sikkert et spørgsmål om tilvænning, men jeg synes, at det er rart, at vi kan putte hende i hendes "egen" seng. Vi har valgt at bruge den allerede fra nu af, selv om hun principielt kunne sove i barnevognskassen, netop med henblik på at hun på et tidspunkt skal passe en hel nat, og så synes jeg ikke, at hun skal ligge i den kasse, hvor der ikke er så meget plads, som hun er vant til i sengen.

Vi fik en i dåbsgave, og har brugt den 4-5 gange indtil videre - Filippa er snart 8 måneder. Vi har den med, når vi er ude om aftenen, så hun kan sove i den, også selv om det kun er 1 time eller 2. Jeg regner med, at den følger med hende, når hun skal passes hos bedsteforældrene, jo større hun bliver (vælger de at købe en at have stående, er det også fint ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores HELT VILDT meget.

Men vi har måske også været mere væk end andre, det at have fået Leo har i hvert fald ikke afholdt os fra at tage hjem til venner i tide og utide.

Og så er han røget i rejsesengen. Så den har vi ikke kunne undvære, han kunne sikkert også have ligget på en lånt madras, men for det første er der er vis sikkerhed i, at han ikke kan komme ud, når han sover et fremmed sted bag en lukket dør. Og så har sengen givet ham tryghed, hver gang han så den sagde han: Det er min seng.

Så jeg stemmer FOR en rejse seng :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt vores rigtig meget, da begge hold bedsteforældre bor et stykke væk, så der har oftest været en overnatning eller to forbundet med et besøg hos dem.. Så vi har været super glade for vores og overvejer at bruge den sin kravlegård nu her, for vi har ikke rigtig plads til en kravlegård til lillebror..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg skriver en på til hendes navngivning for jeg kan godt lide det der koncept med at hun vænner sig til en seng så det er nemmere for hende at sove ude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en i dåbsgave til den store og brugte den rigtig meget når hun sov ude :) Vi har ikke brugt den til den lille endnu (han er 6 uger) men forventer bestemt at få brugt den godt til ham også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER