Guest

Bad, hvor tit?

11 indlæg i dette emne

Udledt af en anden tråd så stille jeg lige et spørgsmål her i håb om at der er nogen flere det kan byde ind :)

Hvor tit kan børn tåle at komme i bad?

Jeg overvejet bl.a. at indføre et bad som en del af putteritualet herhjemme fordi det hjælper til at få Ronja at falde til ro. Men bliver det for meget med hver dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er faktisk kun Ronja ('s hud) der kan fortælle dig det.

Lærke kan ikke tåle at komme i bad hver dag, men flere jeg kender har deres børn i bad hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg putter Theo i bad ca. 3 gange om ugen.

Jeg ville personligt ikke gøre det hver dag :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David kommer i bad 3 gange om ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det ca. Hver anden dag.. Nogle gange hver 3.. Silje har meget fin hud og jeg er meget omhyggelig med at hun ikke udtørrer, hvilket de lange varme bade jo kan medvirke til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo bader hver dag - kan godt nogengange springe over fredag aften, men så kommer han i karret lørdag.

Han elsker sine bade og hans hud klarer det ok. Den er lidt tør nogengange her om vinteren, men så får den lidt ekstra fed creme.

Jeg vasker ikke hår på ham hver dag, det gør jeg ca. 3 gange om ugen.

Men :numse bliver vasket godt og grundet hver dag :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August kommer afsted hver dag og elsker det. Men der er også forskel på en baby og et bh barn.

Astrid kommer afsted når jeg husker det :whistling Det er hårdt for hende at skulle have tøj af og på pga stramme lede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da de var små kom de i bad hver 2. - 3. dag, nu har om vinteren er det hver anden 2., men om sommeren er det hver dag. Nu tager flyverdragten med meste af skidt, men om sommeren er de bogstavligtaget sorte af jord og støv når de kommer fra børnehaven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oliver kommer i bad hver dag, medmindre vi har været ude og det er blevet lidt senere end det plejer. Men jeg bruger kun meget mild sæbe hver 2-3 dag og så kommer jeg baby olie i vandet. Han's hud blir tør hvis det er bad med sæbe hver dag. Men det er meget forskelligt fra barn til barn hvad huden tåler, du opdager hurtigt hvis det ikke går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn har altid været i bad hver dag (badekar). Men hårvask har kun været et par gange om ugen.

Har lidt olie i vandet de gange de ikke skal have vasket hår. På hårvaskedagene vaskes de også med sæbe på kroppen og cremes ind efter badet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om vinteren er hun i bad 2-3 gange om ugen. Det skifter mellem badekar og brusebad.

Håret bliver vasket max en gang om ugen :)

Om sommeren er hun i bad hver dag og får vasket hår et par gange om ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER