Barbamama

Hvem havde/skal I have med til fødslen?

59 indlæg i dette emne

Jeg vil så langt hellere føde med svigermor end med min mor... men regner stærkt med at det kun bliver med min mand, da vi gerne vil have den oplevelse sammen alene.

Men hvis jeg nu skulle have en ekstra person med, er min svigermor den dejligste person.

Hun formår at støtte og træde i baggrunden, som der nu er behov for - generelt har hun bare situationsfornemmelse hvilket er noget min egen mor ikke ejer.

Mht graviditeten har svigermor heller ikke været så dominerende som min mor; hun er mindst ligeså glad for det, men hun ringer ikke konstant for at fortælle om alt muligt som vi bare skal have, skal gøre og lignende, i stedet er hun rigtig god til at spørge om vi har taget stilling til forskellige ting stille og roligt, og hun kommer gerne med egne erfaringer, men på en måde så man ikke føler man får at vide at det skal man bare gøre (hun har været leder i vuggestue/børnehave i mange år).

Så jeg tror lidt at grunden til at svigermor ikke er no-go for mig, ganske enkelt er at hun bare er som hun er. Stille og rolig, og bakker en op uanset hvad man gør :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal også kun have kæresten med... Det er en oplevelse jeg kun vil have sammen med ham... Jeg har faktisk ofte tænkt på jeg gerne ville have min egen mor med, det er fordi vi har et meget tæt forhold til hinanden og elsker hende overalt på jorden...

Men som i andre i skriver, det er virkelig no go at skulle have min svigermor med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok meget an på hvem ens svigermor er og hvilket forhold man har til hende. Jeg kan godt lide min svigermor, bevares, men er slet ikke tæt på hende. Hun har en overdreven retfærdighedssans, føler sig næsten konstant forurettet og jeg er sikker p at hun ville være ekstremt dominerende i sådan en situation. Jeg bruger altid meget energi på at være sammen med hende, simpelthen fordi vi ser vidt forskelligt på ALT, og det vil jeg simpelthen ikke bruge energi på under en fødsel! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke gravid endnu, men når jeg engang bliver det og skal føde er det helt sikkert kun mig og min mand der skal med til fødslen.

Det er en oplevelse der kun skal være vores, og der er ingen der får det afvide før barnet er født og vi er kommet lidt til os selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He, fik faktisk helt ondt af hendes far - han havde jo virkelig ikke lyst til at skulle med. Godt at han endte med at blive ude. Min far ville på ingen måde kunne magte, at hans lille pige havde så mange smerter og som ham i tv sagde, er det også ret blufærdighedsoverskridende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo ikke gravid endnu :(

Men når den dag (forhåbentlig) kommer, skal jeg have min mand og min mor med. Min mor ved godt, hvornår hun skal træde til side, og hun vil være en rigtig stor støtte på for mig, men også for min mand, der er utroligt følsom og vil have meget svært ved at jeg ligger og har så ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal manden og jeg dele oplevelsen alene sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver kun for manden og jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil kun have min mand med, det er en helt særlig oplevelse mellem ham og jeg.

Skulle alt mod forventning gå galt, og han ikke kan komme med, så vil jeg have min søster med. Min mor tror jeg faktisk ikke vil med, selv om jeg spørger hende. Hun syntes det har været meget hårdt at vide når min søster har været i fødsel, så tror ikke hun har nerver til at deltage i fødslen :P

Svigermor - NEJ tak!

Faktisk talt vi om det igår, hvornår folk skal vide noget. Vi vil først fortælle det til familien, når jeg har født. Desværre bliver vi nok nød til at fortælle det til nogen inden, da vi har 2 hunde der skal passes imens. Det er jeg lidt ked af, ville helst at ingen vidste noget, men de kan jo ikke passe sig selv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal kun have min mand med og ingen andre. De andre må vente med at komme til den lille er kommet ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mand med. Han var en fantastisk støtte og jeg var glad for det kun var ham og mig om den oplevelse.

Denne gang skal jeg have pks og der er det også kun min mand der skal med. Hvis fødslen skal gå igang før tid er jeg dog i tvivl. Min mand bor i tyskland, så det er jo ikke sikkert han lige kan nå at komme hjem. I så fald regner jeg med at min mor eller min meget gode veninde skal med, men jeg regner nu med at gå til tiden for kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ska ha min mand og min mor med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og min tvillingesøster. Vi har så nært et forhold, og jeg var med begge gange hun fødte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg skal have min kæreste og min mor med til fødslen :) Jeg har et rigtig godt forhold til min mor, og jeg er sikker på at hun kommer til at være en fantastisk støtte for mig under fødslen. Hun var meget beæret da jeg spurgte hende om hun ville med, det bliver også stort for hende at være med når hendes første barnebarn bliver født :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke gravid endnu. Men når den tid kommer, skal min kæreste selvfølgelig med. Har også i tankerne at min mor bliver inviteret. Hun har givet udtryk for at hun gerne vil opleve en fødsel "fra den anden ende" ^_^

Og så er jeg nok lidt anderledes. Jeg kunne nemlig godt finde på at invitere svigermor med. Jeg elsker min svigermor, og hun har kun 2 drenge. Godt nok 2 børnebørn, men mødrene har skredet før de fødte, så hun har aldrig fået muligheden. Og tror helt ærligt heller ikke den kommer. Også har jeg det lidt sådan, at hun har skænket mig min skønne kæreste, og har hun lyst til at overvære hendes barnebarn komme til verden, så synes jeg hun skal have muligheden :biglove

Jeg skal ikke udelukke at jeg ændrer mening når jeg bliver gravid, men lige nu kan jeg godt li tanken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal ha min kæreste med og min veninde, hun har født 3 børn, så hun ved hvad jeg skal igennem, og så er hun bare min bedste veninde som jeg føler tryghed hos, og det tror jeg os kæresten vil gøre, når det er disse 2 som skal være der sammen.. vi var begge enige om, at hverken hans eller min mor skal med, så max ´veninden ellers havde det os bare været ham og jeg:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal kun have min (kommende :) ) mand med :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har født 2 gange. Første gang var begge mine forældre med da min mand var i skole på Sjælland og jeg var hos mine forældre i Århus. Min mands tog kørte ind på perronen i samme øjeblik vores søn blev født og folk klappede da han steg af toget :7himmel

Da vores datter blev født havde jeg mine forældre med igen og denne gang også min mand. :loveshower Jeg havde gladeligt inviteret hele nabolaget og havde også inviteret svigerforældrene som dog mente at de gjorde mere gavn hvis de passede sønnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal have min mand og min mor med... vil gerne have en ekstra støtte med... men helt enig svigermor er forbudt adgang til efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ser ud nu, ved jeg ikke om ekskæresten vil med. Hvis, skal han da være så velkommen, hvis vi vel og mærke snakker sammen til den tid. Men jeg vil stadig have min mor derinde, tror jeg... :-)

Ved det dælme ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved nummer næste vil jeg gerne have kæresten og min mor med, da jeg allerede ved at det bliver planlagt kejsersnit. Regner med at min far så passer smuksakken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bedre halvdel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg heller ikke gravid endnu, men hvis det sker, så er det kun manden der er tilladt adgang. Jeg er i hvert fald med på "hellere alene end med svigermor"-bølgen ;)

Bliver det egentlig godkendt i dag hvis man bare helst vil føde alene? Jeg tænker hvis manden nu skulle blive forhindret, skal man så have nogle andre med? Min mor har født tre børn alene, så jeg tænker da at det kan lade sig gøre :) Men samtidig kan tingene jo have ændret sig en del på nogle-og-tyve år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg heller ikke gravid endnu, men hvis det sker, så er det kun manden der er tilladt adgang. Jeg er i hvert fald med på "hellere alene end med svigermor"-bølgen ;)

Bliver det egentlig godkendt i dag hvis man bare helst vil føde alene? Jeg tænker hvis manden nu skulle blive forhindret, skal man så have nogle andre med? Min mor har født tre børn alene, så jeg tænker da at det kan lade sig gøre :) Men samtidig kan tingene jo have ændret sig en del på nogle-og-tyve år..

Jeg tror faktisk man får lov at have en sos eller sygeplejerske hos sig under hele fødslen, for det er ikke rart at ligge alene med veer og situationen kan jo lige pludselig skifte. Men ved ikke hvilke procedyrer de har på forskellige hospitaler helt konkret. De færreste ankommer vel alene "med vilje" men man kan vel sagtens risikere at faderen sidder fast i trafikken eller lignende. Men helt alene tror jeg ikke man er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER