Barbamama

Hvem havde/skal I have med til fødslen?

59 indlæg i dette emne

Som det ser ud nu, ved jeg ikke om ekskæresten vil med. Hvis, skal han da være så velkommen, hvis vi vel og mærke snakker sammen til den tid. Men jeg vil stadig have min mor derinde, tror jeg... :-)

Ved det dælme ikke.

Der er jo lidt tid til, håber for dig der kommer ro på situationen og I måske kan få talt lidt om tingene så du og din eks kan ses på venskabeligt plan med tiden. Jeg syns kun du skal lade ham være med, hvis du kan være tryg ved at han vil være støttende mens du føder, for noget af det du har mest brug for den dag er nok tryghed og omsorg. Syns det er en god ide at ha mor med, jeg har i hvert fald været glad for at min var der til mine fødsler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg fødte den første var min mand og min mor med... Det var rigtig rart at have dem begge med og min mor er ikke sådan en der skal blande sig i alt så hun var bare en god støtte på stuen :) Og så var hun jo pave stolt og meget rørt over at have overværet sit første barnebarn komme til verden.

Da jeg fødte nr. to var det bare min mand der var med og det var også en rigtig god oplevelse.. Min veninde som gerne ville se en fødsel skulle have været med men det gik lidt stærkere end forventet så vi nåede ikke at få hende med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have min kæreste og aøater med :) Jeg var også med til hendes første fødsel og det var en kæmpe oplevelse og vi er meget tætte, så ved hun vil være en god støtte for mig.

Svigermor har spurgt om hun må komme med men det sagde jeg klart nej til.. kan ikke forestille mig hverken at have hende eller min egen mor med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gange havde jeg min mor og min mand med. Vi var begge super glade for at have min mor med, for hun var bare en super støtte under hele forløbet.

Denne gang skal jeg have min mand, min mor og min søster med. Min søs og jeg har lavet den deal at hvis hun kommer med til min fødsel, må jeg komme med til hendes næste fødsel. For både hun og jeg vil super gerne opleve en fødsel fra den "anden side." Den eneste betingelse jeg har givet både min mor og min søs er at der er "adgang forbudt" fra navlen og ned efter, med mindre de skal holde mine ben eller andet, men ikke noget med at stå og stirrer lige op forneden, for det er rigeligt at de værse JM og læger skal have hovdet der nede synes jeg. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ser (selvfølgelig) "Hjælp vi skal føde".

Og der er så en, der siger noget med at stort set alle de nærmeste, der gerne vil, de må gerne komme med til fødslen. Noget med at begge mødre, og i hvert fald den ene far og måske også den anden skal med...

Min mand og jeg kiggede indforstået på hinanden: Nooooooooo! Vi skal IKKE have vores forældre eller nogle andre med. Det skal bare være OS!

Men jeg synes da det er en interessant tankegang. Hvem skal I have med/hvem havde I med og hvorfor? :)

Vi var kun os selv, vi skulle heller ikke have andre med, kan ikke se hvorfor vi dog skulle det ;)

Ham Morten (lægen) i "Hjælp vi skal føde", ham gik jeg i skole med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal kun have min mand med.

Min mor har selv født 4 og har været med til 2 andre fødsler, hun siger det er den FEDESTE oplevelse - MEN min mor skal ikke med til mine fødsler. Jeg kan ikke forlige mig med tanken om det.

Svigermor ville tude alt for meget :rolleyes eller komme til at irritere min mand alt for meget, så hun får heller ikke budet - selvom jeg holder utrolig meget af hende.

Mor og svigermor har også en mor agtig tilgang med deres "så slemt var det ikke" - "Jeg skreg ikke" - "man glemmer det hele bagefter" - ting jeg ikke kan bruge til RET meget - ifølge far og svigerfar så passer det altså heller ikke, min far siger min mor bliver et monster og min svigerfar var ved at få bidt en finger af! Og det med at glemme det bagefter det er fint nok, men nu skal man jo STÅ I DET inden man kan glemme det - og det lyder ikke sjovt.

Min ene søster - må måske komme med næste gang jeg skal føde. Men hun har termin en måned før mig så jeg tror ikke lige det passer så godt denne her gang. Grunden er at hun syntes det er så vildt spændende og er min gravid og fødsels guru. Hun har været alt igennem før og svarer altid på mine spørgsmål på en veninde - søster agtig måde. Min søster vil også være en hjælp hun siger at man bliver så stolt af sig selv fordi man kom igennem smertehelvedet, at en ve ikke er konstant, men varer omkring 1 minut af gangen så der er pause osv osv osv - ting jeg kan bruge MENS jeg står i det. Derudover ville hun få SÅ meget ud af det og hun ville på ingen måde blive irriterende. Så det er en mulighed, men det vil blive min mand der har det sidste ord i den sag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jge havde kun min mand med og det var jeg glad for :) Vi havde så en aftale om at hvis det trak ud at han så kunne ringe efter en hvis han følte behov for det, men det hele gik så hurtigt så det blev ikke relevant ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er taget ved kejsersnit og der var det kun min daværende mand og jeg der var med. Hans mor kom dog kort tid efter da jeg lå på opvågning og han var alene med baby :loveshower

Ved min søn var min daværende mand og min søster med. Det var rigtig dejligt at have dem begge der. Men hun er selv gravid nu og skal føde til maj så satser ikke på at hun har overskud til at deltage denne gang hihi...

Min kæreste og jeg har dog talt om hvorvidt vi skal have en backup hvis det nu skulle være nødvendigt og vi har en del muligheder, men planen er at vi klarer den sammen bare os to :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten og jeg har allerede snakket om det nu selvom vi ikke skal have børn før om 2-3 år :)

Han syntes jeg skal have min mor med hele vejen igennem da han har været med til 3 fødsler... :)

Men jeg vil også gerne have ham med og min mor selvfølgelig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER