mille1981

Sparetips til nybagte mødre

25 indlæg i dette emne

Alle ved at det er dyrt at få børn, og ekspedienterne i baby-butikkerne er sælgere. Men hvad er det de bare vil prakke os på, og hvad har man reelt brug for?

Har ofte hørt, at de ikke bruger barnevognen ret længe, så spar på barnevognen, og spender på klapvognen.

Ligeså med vuggen, den kan de heller ikke "passe" ret længe, så man kan ligesågodt starte med en tremmeseng.

Hvad har I andre købt, som I aldrig har taget i brug? Og hvad kunne I ikke leve uden?

Kom med alle jeres gode tips og triks, så vi andre to-be mødre kan lære lidt af andres erfaringer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er mange ting jeg ikke ville kunne leve uden :D

Barnevognen ville jeg ikke undvære, så synes jeg også at badekar+ stativ + stol er svære at undvære ;)

Man skal overveje hvor man vil have pudsleplads, for der er der penge at spare ;) Hvis man vil have det på badeværelset, og der er bare en stump bordplade hvor der kan ligge en puslepude, så kan man spare puslebordet, og så synes jeg også hoved/halefadet er nemt at undvære ;)

Er det sådan nogle ting du tænker på? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos har det været lige omvendt, spar klapvognen, men køb en lækker og god bartnevogn

Mine unger har begge sovet i barnevogn hver dag til de var 2 år, og vi har brugt den meget

Klapvogn gider mine til gengæld slet ikke, de vil hellere gå og vil ikke sove i den

Spender på lækkert okø uld fra feks Filiokus, uld bodyer, uldfleece dragt til køreture og huer mm

Men derudover kunne jeg ikke leve uden:

1: VOKSI pose - original med ULD dyne i

2: pusleplads på bade værelset - vi havde et væghængt, genial opfindelse

3: Branevognen

4: bedside crib vuggen - brugte den til han var næsten 1 år

5: vi har hund - så kravlegård, eller er den ikke nødvendig

6: PRAKTISK baby tøj fremfor små kjoler og hættebluser der er umulige for et liggende og senere kravlende barn at have på

7: min ble spand, åh jeg elsker den

Ting jeg gerne havde været foruden

1: hoved hale fad

2: næse suger - sær sær opfindelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos har det været lige omvendt, spar klapvognen, men køb en lækker og god bartnevogn

Mine unger har begge sovet i barnevogn hver dag til de var 2 år, og vi har brugt den meget

Klapvogn gider mine til gengæld slet ikke, de vil hellere gå og vil ikke sove i den

Spender på lækkert okø uld fra feks Filiokus, uld bodyer, uldfleece dragt til køreture og huer mm

Men derudover kunne jeg ikke leve uden:

'

1: VOKSI pose - original med ULD dyne i

2: pusleplads på bade værelset

3: Branevognen

4: bedside crib vuggen - brugte den til han var næsten 1 år

5: vi har hund - så kravlegård, eller er den ikke nødvendig

6: PRAKTISK baby tøj fremfor små kjoler og hættebluser der er umulige for et liggende og senere kravlende barn at have på

Nu bliver jeg altså nød til at spørge fordi så mange snakker om uld :D

Hvad er der så godt ved det?? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg altså nød til at spørge fordi så mange snakker om uld :D

Hvad er der så godt ved det?? :blush

Det er bare det bedste til et regulere de smås tp - det er blødt blødt og lækkert, og du har aldrig børn der er helt opkogt og våde efter en lur, ulden regulerer istedet for og holder dem tørre og varme uanset temperatur

Jeg er især glad for den økologiske merino og lapaca og uld silke bodyer

Og så kunne jeg ikke have undværet vores uld fleece dragter og jeller fra filokos serie ENGEL til bil ture, køretur i barnevognen osv især i den her kulde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

herlig tråd :) følger lige med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nødigt have undværet barnevognen, den er i brug hver eneste dag. Iidag ligger min store pige på 2,5 og sover derude... Når hun er i DP bruger lillebror den - jeg synes endda vi har købt en for billig Trille Dream (som slet ikke er så billig!) men nu går vores barnevogn også rigtig mange kilometer.

Hoved hale fadet har været spild af penge

Bum bum... Ellers tror jeg ikke vi har noget vi aldrig har brugt...

Jo, en 'sovepose' til klapvognen... Sådan en der er lavet til dem, spild af 500kr, den ligger i kælderen ìg bliver aldrig brugt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ik have undværet barnevognen.

Men en ting vi ikke har savnet en badestol- har aldrig ejet en og det er gået fint.

Stativ til badekaret har vi heller ikke haft det har stået på bordet i badeværelset.

Bæreselen har i kun brugt 3 gange, enten er mor/barn til det eller også er man ikke.

og ja som en anden skriver kan man spare meget på puslebordet alt efter hvor det skal stå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bæreselen herhjemme er også kun brugt 2 gange, hoved/hale fad har jeg aldrig savnet, heller ikke en vugge de kan lige så godt ligge i tremmeseng fra starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med gode tips! Kom endelig med flere!

Jeg vil nu bestemt heller ikke undvære en barnevogn, men købe en billigere barnevogn, da de fleste jeg kender kun har brugt den ½ års tid, da børnene derefter er blevet for store til den, og så er de gået over til klapvogn (eller måske en kombivogn?!?! Har ikke sat mig helt ind i det endnu... ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting vi sagtens kunne have undværet første gang..

Hoved/hale fad

Næsesug

Vugge

Ammepude

Bæreselen ( blev brugt én gang )

Ting jeg slet ikke ville undvære..

Barnevognen var guld værd

Så var vi super glade for badestolen

Blespand

Legetæppe

og så er der selvfølgelig 100 andre ting, men det er ihvertfald de ting jeg også bare må eje denne her gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ting jeg ikke kan undvære:

- Barnevognen

- Tremmeseng

- Min dejlige strækvikle, som knægten desværre er for tung til nu. :(

- Vores slee-bee. En sovepose ala VOKSI, den er bare uden uld, men med dundyne istedet. Og han bliver nu heller aldrig overvarm i den, selvom der ikke er uld i den. ;)

Ting vi kunne have undværet:

- Vuggen (den sov han virkelig ikke særlig lang tid i)

- Alt det tøj vi har købt i de lidt større størrelser. Der skulle vi have ventet til behovet rent faktisk viste sig.

- Vi har slet ikke købt hoved/hale fad og puslebord, da vi havde plads på badeværelsesbordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun haft klapvogn til tvillingerne, de har så ligget i bløde lifte til at begynde med.

Har aldrig savnet en barnevogn!

Men generelt vil jeg sige - købt så meget brugt som muligt, og vent gerne med at købe til du har født og behovet opstår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun haft klapvogn til tvillingerne, de har så ligget i bløde lifte til at begynde med.

Har aldrig savnet en barnevogn!

Men generelt vil jeg sige - købt så meget brugt som muligt, og vent gerne med at købe til du har født og behovet opstår :)

Det makeret er et rigtig godt råd det spare for meget unødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan undværes

vugge lånte en og den blev brugt 3 uger

hovedhale fad

små str tøj

papirs ammaindlæg,købte nogen lækre vaskbare

vil ikke undvære

barnevogn,evt en kombi model synes den var super god

musik uro

lamaze legetøj,godt og gode farver( købes brugt)

spar mange penge ved at købe brugt tøj og legetøj. Tøjet bliver jo ikke slidt i den alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er flere ting som jeg synes er en luksus ;) Men ting jeg ikke ville have undværet, og det bære nok lidt præg af at Falke er fra 5. Marts ;)

Voksi med uld dynen

Bodyer i ren ubehandlet uld fra fx. Cosilana el. Living Craft

Barnevogn

Mine slynger, først strækvikle senere Mai tai.

Ammeindlæg, både engangs og dem i uld til at holde varmen

2-3 gode amme-bh

Heldragter, velour bukser og H&M's babystrømper med højt skaft

Ting jeg sagtens kunne have undværet/ikke fik brugt

Lift, brugte den i maks 1 mdr, og kun i barnevognen ikke som seng

Hoved/halefad

Næsesuger

Ammepude, brugte baby dynen istedet eller ammede liggende

Musikuro tiil over sengen/pusle pladsen

Der er sikkert flere ting, men dette er hvad jeg lige kan komme på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et er hvertfald sikkert.. kunne helt sikkert have undværet hovedhale fad og svampe og bæreselen...

af ammeindlæg har netto ofte natusan (mine ynglings) på tilbud

Zink, shampo, bad, creme'r osv. synes man får rigtig mange gratis prøver så begrænsede hvad man selv behøver at købe

engangsvaskeklude kan med fordel halveres.

IKEA ;)

her købte vi billig barnevogn inkl lift. kunne faktisk ikk have undværet liften. men bv har kun været brugt til at sove i. købte en dyre model klapvogn da den bruges rigtig meget og meget med i bilen. her kunne liften stilles i klapvognen indtil hun kunne ligge deri uden.

billige bleer kan med fordel bruges!

køb ikke tøj forud.. baby kan nemt springe en str. over..

Og det med kørepose, voksi og hvad det ellers hedder er åbenbart meget udbredt men vent måske til du ar født inden du køber... vi har aldrig haft sådan noget.. heller aldrig uld</silke tøj.. og har aldrig haft problem med hun var for varm/kold.. vi havde bare fleecedragt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spildte penge på

Barnevognen

Leandervuggen

Puslekommoden med indbygget badekar

Hoved-hale-fadet

Potte med musik

Tøj i små størrelser

bæresele fra babybjørn - helt elendig.

Badekar med indbygget badestol på stativ

Jeg har ikke kunnet leve uden:

Kalecheklapvogn

Duniposen (ligesom en voksipose bare med dun)

Blespand

puslekommode med store skuffer i så ALT er ved hånden

Tremmesengen Askepot fra Babysam hvor man kan tage hele den ene side af - hvorefter den så fungerer som bedsidecrip.

Bæreselen fra Ergobaby - helt fantastisk

Sterilisator til microovnen - livet bliver pludselig længere når man ikke selv skal stå og skolde flasker :)

Puttepose til autostolen fra Cuddle - så Emilie ikke behøvede at sidde i flyverdragt og svede i bilen.

Kravlegård da vi har hund som fælder og er lidt stor...

Det væghængte puslebord i badeværelset

Den store badebalje og badestolen.

Jeg savner stadig en ble-beholder til ubrugte bleer så de ikke skal ligge i en stak da de ikke ligefrem er superkønne i sig selv. Ved man kan få en blå en i Babysam, men den er ikke så køn her i stuen hvor vi har Emilies andet puslebord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er alt jo relativt, så jeg ville egentlig hellere dele det op i 3 kategorier:

1. Kunne ikke undvære

2. Ville være ked af at undvære (som i, det kan sikkert godt undværes, men vi er MEGET glade for)

3. Kunne sagtens undværes/spild af penge

Kunne ikke undvære:

- Barnevogn

- Voksipose (ULD)

- ULD! Uldundertøj, nattøj, huer, luffer mv (Isabella er er "koldt" barn og bliver utrolig nemt syg)

- Babybadestol, badekar og stativ (suåer hvis man har dårlig ryg)

- Puslekommode (det er meget rart at have et sted hvor tingene er samlet)

- Pusletaske, bruger den MEGET og er suuper glad for min og Isabellas (RoomSeven taske)

- Kravlegård, brugte Isabella utrolig meget, indtil hun begyndte at kravle

- Ammebrikker, er du sindsyg, det var vist de bedste 60 kr jeg gav ud- ultra smerte næsten pist for 60 kr :D

- Sovedragt- sådan én der kan lynes sammen i benene så det bliver en pose. Fantastisk opfindelse. Isabella har stadig en hun sover i.

- Babyalarm- næsten uundværlig når man har flere etager og baby sover ude.

Ville være ked af at undvære:

- Thorn regnslag med indbygget myggenet

- Emmaljunga Nitro City klapvogn med svinghjul, som kan ligges helt ned- HELT fantastisk vogn, som vi har med når vi er ude

- Gå-vogn med musik, sådan en bil-agtig én. Isabella har været og er stadig meget glad for den

- Strækvikle, var god da Isabella var lille- hun faldt meget nemt i søvn i den

- Musikuro over puslebord- god til at distrahere baby når man skal ligge stille

- Aktivitetstæppe, Isabella har brugt maaange timer på dét.

Kunne sagtens undvære:

- Hoved/halefad

- Bæresele

- En møg-dyr babydyne der ganske enkelt ikke er pengene værd

- Blespand- vi bruger den ikke mere

- Alt for meget tøj i små størrelser! Man kan ikke altid regne med de vækstscanninger ;) Isabella sprang str. 62 over (som vi havde mest af)

- Den almindelig næsesuger- penge ud af vinduet!

Vi har faktisk købt en del brugt, og så er der mange penge at spare. Man kan tit sælge det igen bagefter, så udgiften har været minimal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke forstå i kan undvære hoved/hale fad, jeg bruger skum klude hver dag til ja hoved og hale. Jeg vil helst ikke bruge våd servietter mere end nødvendigt er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke undvære:

Barnevogn

Hoved og hale fad

Tremmeseng

Kravlegård

Der er sikkert mere, men nu er mine unger ved at være så store, at jeg har glemt det ;)

Ting jeg kunne undvære:

Slynge - har aldrig haft en

Bæresele - har aldrig haft en

Næsesuger

Klapvogn - vi har en men bruger den ikke særlig tit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting som jeg lige synes skal med, er: spar på tøjet. Altså køb ikke mere end du har brug for. Sørg for at have 5 gode heldragter, inden den lille kommer.

Men køb efterhånden som I mangler.

Jeg har så meget tøj at det ikke kan være nogen steder og vi bruger slet ikke de mængder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg jo i praktik i babysam i 4 uger og der møder jeg en masse spørgsmål (fra mig selv :) )

først: en pusletaske? behøver det være en egentlig pusletaske? for dem jeg har set koster mellem 500 og 1000 kr. kan det ikke bare være en god, stor, rummelig taske?

og, en ammepude: behøver det være en rigtig ammepude eller kan det være en anden stor behagelig pude?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke forstå i kan undvære hoved/hale fad, jeg bruger skum klude hver dag til ja hoved og hale. Jeg vil helst ikke bruge våd servietter mere end nødvendigt er.

Hvis du har puslebord på badeværelset kan det sagtens undværes :) Jeg har et fint et der ligger, har kun brugt det en gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg jo i praktik i babysam i 4 uger og der møder jeg en masse spørgsmål (fra mig selv :) )

først: en pusletaske? behøver det være en egentlig pusletaske? for dem jeg har set koster mellem 500 og 1000 kr. kan det ikke bare være en god, stor, rummelig taske?

og, en ammepude: behøver det være en rigtig ammepude eller kan det være en anden stor behagelig pude?

Nej og nej :)

Jeg selv har en pusletaske, og den er jeg rigtig glad for, men man kan sagtens bare bruge en stor taske, man skal bare huske der skal være nok plads, for mærkeligt nok ryger der mange sjove ting i en pusletaske :D

Ammepuden, tja jeg har en dejlig en liggende MEN jeg har altid haft flaskebørn = ingen grund til ammepude, og desuden synes jeg de 3 uger jeg ammede Andy, nærmest at den var mere til besvær en den gavnede, synes den var svær at bruge :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER