ki schou

Udtaler ordene forkert :)

38 indlæg i dette emne

altså jeg ser jo dagligt at tvoplæser siger bedler i stedet for billeder :)Men som lille sagde jeg:jeg vil også have jord på næsen, når jeg skulle sige mayonaise

Det gør jeg også :blush Jeg har svært ved at høre mange ord inkl. billeder og siger det derfor forkert. Sådan har det altid været men er da blevet bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min den yngste kalder en sprællemand for en sprællemås <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg kan også et par søde:

Min store datter havde ret sent ordet "sudeladen" i ordforrådet: (se stampende småhidsig 7 årig: "...og sudeladen må jeg også godt for far!")

Hun sagde også fyrmærkemari (fyrværkeri)

Min yngste kunne ikke udtale f og sagde i stedet s, vi måtte ha vejledning fra en talepædagog og træne med ordkort før det gik væk (egentlig meget hyggeligt) men det førte til mange sjove udtalelser inden da, fx. "min far og mig spiste bøsser i fredags" og hva tror i grisen sagde? "øs øs" selvføligelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø kaldte mig Inita indtil han var 8-9 år gammel... Han kunne simpelthen ikke finde ud af at sige Anita og det er der faktisk flere børn der har gjort...

min bonussøn på 7 siger månår (hvornår) når han skal sige når :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke 2 år:

fx:

Lokelade (chokolade)

mlælk (mælk)

Blobler (sæbebobler)

fedtemule (fedtmule)

bukker (bukser)

mediner (rosiner)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min venindes skønne drenge

Fyrskeværskeri

Radiator-elevator

Bennerdicte- benedicte

Mig selv da jeg var lille havde det rigtig meget med at sige pasgetthi

Rumræser-brumbasse

og den dag i dag bytter jeg stadig om på forbogstaver eller andre bogstaver midt i ordet når jeg skal snakke hurtigt eller er stresset ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var lille kunne jeg ikke udtale L og jeg har en fætter der hedder Flemming, som jeg legede meget med.

"Flyt dig Flemming, du sidder på min plads" blev til "Fryt dig Fremming, du sidder på min prads" :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha kender en lille knægt der i en periode havde en uheldig talefejl... Fisk blev tl pik...

Prøv lige at holde masken når han fortæller og fiskerimusæet og alle de fisk de så der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm min venindes søn siger ikke nødder... Men Luder...

Det giver nogle sjove sætninger ;)

En anden jeg kender. Har en nevø som ikke kan sige: moster. Det bliver til nosser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kusine sagde i lang tid.. SKAMHÅR i stedet for SKANDERBORG :whistling Har kørt i tog med hende, flere gange igennem skanderborg, og da hun var lille gentog hun bare ALT de sagde i højtalerne.. GUD hvor synes jeg det var pinligt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte lige moster Sara som bliver til monster Sara.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara havde i længere tid et problem med ordet vandhane. Det blev til handvane :P

En anden ting, er ikke som sådan en talefejl, mere en tale-grammatik-fejl.

Eks: Sara har du ryddet op på dit skrivebord? *Sara tænker* Det tjekker jeg lige om.

:P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø på 5 år har svært ved at udtale æ, så her kommer der lige en sjov historie:

Han havde været i fårup sommerland, og ville ivrigt fortælle om den ræv han havde set : "Da vi så kom ind var der en røv der sagde, "hej jeg er røv, og velkommen til min hule". :D

Han synes det var sjovt på en liidt anden måde end alle os der hørte historen :D og da han havde fortalt den 5 gange kunne han ikk rigig forstå hvorfor vi stadig grinte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER