AgnetheV

Madmama - en BLOG OM BABY og BØRNEMAD: NYT #244

244 indlæg i dette emne

Der er forresten også kommet søgefunktion på blogge nu men ellers vil opskrifter generelt være kategoriseret efter hvilken type madvarer der er i eller hvilket måltid det høre til - du kan finde stikordene ude i siden under det der hedder Etiketter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny i blog-verdenen, så jeg har lige et spørgsmål til :whistling

Kan man kun kommentere eller spørge om noget, hvis man er fast læser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ny i blog-verdenen, så jeg har lige et spørgsmål til :whistling

Kan man kun kommentere eller spørge om noget, hvis man er fast læser?

Hehe det er helt i orden ;)

Nej, du kan sagtens kommentere eller spørge om noget, selvom du ikke er fast læser - det er ikke et must overhovedet. Det skulle gerne være muligt også at kommentere som anonym, hvis det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det er helt i orden ;)

Nej, du kan sagtens kommentere eller spørge om noget, selvom du ikke er fast læser - det er ikke et must overhovedet. Det skulle gerne være muligt også at kommentere som anonym, hvis det er...

Tak :)

Jeg ville gerne kommentere på fødevareoversigten, men det kan jeg ikke, så vidt jeg kan se...?

Jeg spørger bare her i stedet ;)

Hvordan kan det være, at du skriver, at baby ikke må få jordbær? I kogebogen fra Sundhedsstyrelsen står der som eksempel, at man gerne må komme jordbær i havregrøden.

Jeg synes i øvrigt rigtig godt om det nye design :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke rigtig få lov til at skrive en kommentar så spørger også lige her.

til den sveskemos, skal vandet hældes fra når sveskerne er kogt? Dumt spm måske, men er meget usikker på at lave nye ting i køkkenet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg ville gerne kommentere på fødevareoversigten, men det kan jeg ikke, så vidt jeg kan se...?

Jeg spørger bare her i stedet ;)

Hvordan kan det være, at du skriver, at baby ikke må få jordbær? I kogebogen fra Sundhedsstyrelsen står der som eksempel, at man gerne må komme jordbær i havregrøden.

Jeg synes i øvrigt rigtig godt om det nye design :super

Jamen det er helt i orden. Grunden til at jordbær som frugt ikke anbefales før tidligst 1 års alderen er, at jordbær også kan være allergifremkaldende. Det er helt fint at bruge dem i mos, når de er kogt til en grød og sådan, men friske jordbær anbefales først fra baby er over et år gammelt :)

Tusind tak for de søde ord :balloons

Jeg kan heller ikke rigtig få lov til at skrive en kommentar så spørger også lige her.

til den sveskemos, skal vandet hældes fra når sveskerne er kogt? Dumt spm måske, men er meget usikker på at lave nye ting i køkkenet..

Okay, det lyder underligt. Jeg var lige inde for at tjekke indstillingerne og det skulle være muligt også for anonyme at kommentere. Jeg kigger lige på det igen...

Mht. sveskemosen, så kan du gemme lidt af vandet og blende sammen med sveskerne, så bliver det en lind mos ellers smider du det bare som regel ud.

Rigtig god fornøjelse i køkkenet :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er helt i orden. Grunden til at jordbær som frugt ikke anbefales før tidligst 1 års alderen er, at jordbær også kan være allergifremkaldende. Det er helt fint at bruge dem i mos, når de er kogt til en grød og sådan, men friske jordbær anbefales først fra baby er over et år gammelt :)

Tusind tak for de søde ord :balloons

Okay, det lyder underligt. Jeg var lige inde for at tjekke indstillingerne og det skulle være muligt også for anonyme at kommentere. Jeg kigger lige på det igen...

Mht. sveskemosen, så kan du gemme lidt af vandet og blende sammen med sveskerne, så bliver det en lind mos ellers smider du det bare som regel ud.

Rigtig god fornøjelse i køkkenet :balloons

Tak. :-) har prøvet at lavet nu, så må jeg se hvordan det er imorgen hvor han skal have det på sin grød.. Brugte lidt af vandet for at gøre det tyndere.. Håber ikke det er for stærkt....

Stiller lige et måske dumt spm, men tobias har spist 100 gram kartoffelmos med gulerod her til aften, svarer det til 1 dl som jeg har fået at vide er en portion størrelse til et barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. :-) har prøvet at lavet nu, så må jeg se hvordan det er imorgen hvor han skal have det på sin grød.. Brugte lidt af vandet for at gøre det tyndere.. Håber ikke det er for stærkt....

Stiller lige et måske dumt spm, men tobias har spist 100 gram kartoffelmos med gulerod her til aften, svarer det til 1 dl som jeg har fået at vide er en portion størrelse til et barn

Det er faktisk ikke så stærkt igen, hvis du smager på det :)

Ja, det svarer til ca. 1 dl og så kan vi bare konkludere, at din lille Tobias har en dejlig appetit :loveshower men husk, hvis han ikke spiser den samme mængde igen i morgen eller en anden dag, så er det også okay - baby er jo ikke altid lige sulten hele tiden, ligesom vi ikke er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. :-) har prøvet at lavet nu, så må jeg se hvordan det er imorgen hvor han skal have det på sin grød.. Brugte lidt af vandet for at gøre det tyndere.. Håber ikke det er for stærkt....

Stiller lige et måske dumt spm, men tobias har spist 100 gram kartoffelmos med gulerod her til aften, svarer det til 1 dl som jeg har fået at vide er en portion størrelse til et barn

Det er faktisk ikke så stærkt igen, hvis du smager på det :)

Ja, det svarer til ca. 1 dl og så kan vi bare konkludere, at din lille Tobias har en dejlig appetit :loveshower men husk, hvis han ikke spiser den samme mængde igen i morgen eller en anden dag, så er det også okay - baby er jo ikke altid lige sulten hele tiden, ligesom vi ikke er det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke smagt på det endnu, men kunne prøve imorgen..

Når det passer til en 1 dl så er det klart at han er faldet i søvn... Han ville slet ikke have nogen flaske, så vil tilbyde ham senere når vi går i seng.

Vil prøve at lave æblemos på søndag. Godt du har mange opskrifter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke smagt på det endnu, men kunne prøve imorgen..

Når det passer til en 1 dl så er det klart at han er faldet i søvn... Han ville slet ikke have nogen flaske, så vil tilbyde ham senere når vi går i seng.

Vil prøve at lave æblemos på søndag. Godt du har mange opskrifter...

Håber det gik godt med sveskemosen :) Lyder som en rigtig god idé med at afprøve æblemosen også - den kan du jo blande sammen med sveskemosen, bare som en ny smagsvariant :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyt indlæg på Madmama: Grove brunchboller

Det skulle også nu være muligt at kommentere på de enkelte indlæg, så hold jer endelig ikke tilbage :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder som en sjov idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih sikke mange spændende og anderledes opskrifter.. Vil jeg helt sikkert benytte mig af når vi skal igang med mos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en sjov idé :)

Glæder mig til at prøve dem :)

De skulle være rigtig gode - jeg har fået opskriften af en veninde og hendes unger er VILDE med dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih sikke mange spændende og anderledes opskrifter.. Vil jeg helt sikkert benytte mig af når vi skal igang med mos :)

Tusind tak skal du have :) Gør du endelig det! Det er bare en stor fornøjelse, at andre også kan få glæde af det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik MadMama sit første gæsteindlæg - Troldemor er gæsteforfatter og tak fordi du ville lade mig dele din gode erfaring med mine læsere :loveshower

Læs med her: Troldemors Mikrogrød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Bruger lige din tråd til at stille et spørgsmål :blush

Må baby på 7 mdr. få et stykke rå ananas at gnave i? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger lige din tråd til at stille et spørgsmål :blush

Må baby på 7 mdr. få et stykke rå ananas at gnave i? :unsure

Jamen det er helt i orden søde :D

Bær og små bløde frugtstykker gives, når baby kan tygge maden. Frugt er godt at give sammen med grød og som afslutning på et måltid. Ideer til frugt er æble, pære, banan, fersken, melon, blomme, jordbær, hindbær, kirsebær, stikkelsbær, solbær, brombær, kiwi, abrikos og ananas.

Så du kan trygt stikke baby et stykke ananas at gnave i, bare vær opmærksom på hvordan han reagere - det kan nemlig også fremkalde allergiske reaktioner ligesom kiwi kan... God fornøjelse og fortæl endelig hvordan det går :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER