AgnetheV

Madmama - en BLOG OM BABY og BØRNEMAD: NYT #244

244 indlæg i dette emne

Jeg mener at du skal skære den stegte kant af frikadellerne. Så må han gerne få kødet indeni :)

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne blende det. Det har jeg selv tænkt mig :)

Mente nok jeg måtte bruge kødet indeni.

Der kan vel ikke ske noget ved at prøve. Ved bare ikke hvad jeg skulle sammen med ris eller pasta. Nogen gode ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis Tobias skal smage frikadeller må han så få af de færdigstegte eller skal vi tage kød fra og koge til ham?Mener at have læst et sted at man kunne blende ris og pasta er det rigtigt?

Jeg mener at du skal skære den stegte kant af frikadellerne. Så må han gerne få kødet indeni :)

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne blende det. Det har jeg selv tænkt mig :)

Det LilleMi skriver er helt rigtigt, når Tobias ikke er ældre, så skal du helst fjerne stegeskorpen, så må han godt få det og ellers ja, så kan du jo bare lave en kødbolle og koge, hvis du synes det er nemmere.

Du kan sagtens blende pasta og ris også sammen med kødet evt. så får du en god sammensurium af det hele og så evt. lidt sovs ved også, så glider det lettere ned :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar :)

Han er blevet meget glad for at sidde og gumle i en grøntsag. Så det er helt klart vejen frem :)

Det er jo bare dejligt! Vi skal helst skabe nogle gode oplevelser omkring maden, så bliver det kun nemmere at få de små til at prøve nye madvarer også senere :balloons

Mente nok jeg måtte bruge kødet indeni.

Der kan vel ikke ske noget ved at prøve. Ved bare ikke hvad jeg skulle sammen med ris eller pasta. Nogen gode ideer?

Får i selv sauce til, så kan du putte lidt af det ved og ellers hummus, pesto eller lignende - hjemmelavet pesto er dejligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

De lyder gode :)

Jeg glæder mig altså til at få et rigtig køkken igen så jeg kan komme igang med at prøve nogen af dine opskrifter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lyder gode :)

Jeg glæder mig altså til at få et rigtig køkken igen så jeg kan komme igang med at prøve nogen af dine opskrifter :)

Tusind tak Lone!

Ja det ville da være guld om jeres køkken snart kom i ordentlig stand igen! Det har godt nok været et stykke tid undervejs... Håber for jer det snart går i orden igen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er der lidt nyt på Madmama, denne gang en omgang Familiemad: Grøntsagslasagne (fra 9-11 mdr. også)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår må de smage oste haps?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår må de smage oste haps?

Hej Anna

Det kan du sagtens prøve at give allerede nu, hvis baby kan tygge, men prøv at købe en mild ost og skær dem selv, det er en lidt fastere konsistens - mange babyer trykker det bare op i ganen, hvis det er for blødt.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Anna

Det kan du sagtens prøve at give allerede nu, hvis baby kan tygge, men prøv at købe en mild ost og skær dem selv, det er en lidt fastere konsistens - mange babyer trykker det bare op i ganen, hvis det er for blødt.

:goodluck

Okay tak. Han tygger ok, ikke vildt godt endnu, så må hellere vente...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige spørge hvor meget rugbrød er normalt de spiser. Han har spist rugbrød i 2-3 uger nu tror jeg. Men normalt spiser han et kvart stk med leverpostej. Og drikker omkring 120 ml kold mme i tudkop. Er det for lidt frokost?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige spørge hvor meget rugbrød er normalt de spiser. Han har spist rugbrød i 2-3 uger nu tror jeg. Men normalt spiser han et kvart stk med leverpostej. Og drikker omkring 120 ml kold mme i tudkop. Er det for lidt frokost?

Jamen det er simpelthen så forskelligt fra barn til barn, hvornår de har fået nok at spise, men prøv at tilbyd ham lidt mere end normalt og hvis han vender hovedet væk eller trækker sig, så er det fordi han ikke vil have mere. Allerede nu kan han sagtens selv sige fra og det skal du huske at lytte til :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så må han jo få hvad han har brug for fordi jeg giver ham indtil han vender hovedet væk nemlig, og han er altid glad og tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så må han jo få hvad han har brug for fordi jeg giver ham indtil han vender hovedet væk nemlig, og han er altid glad og tilfreds.

Se din intuition har allerede givet dig svaret, så læg du bare usikkerheden på hylden :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyeste indlæg på Madmama - et lækkert mellemmåltid til de lidt ældre babyer: Smoothies

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se din intuition har allerede givet dig svaret, så læg du bare usikkerheden på hylden :balloons

Den er svær at slippe for man vil jo så gerne gøre det godt og rigtigt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen forslag til sovs på bloggen? Eller andre, der vil dele ud af deres opskrifter? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen forslag til sovs på bloggen? Eller andre, der vil dele ud af deres opskrifter? :)

Jeg lavede en ganske simplet tomatsauce til pasta forleden som Ronja guffede i sig. Det er sådan set bare en opbagt sovs med en dåse tomatpure i :)

Smelt noget smør, kom lidt mel i så det samler sig til en klump, kom en dåse tomatpure i. Hæld lidt mælk i og rør det ud og fortsæt med lidt mælk af gangen til det er en sovs. Hæld derefter mælk i til den har den konsistens du gerne vil have. Få den op at koge og server (husk den bliver tykkerer jo længere den koger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede en ganske simplet tomatsauce til pasta forleden som Ronja guffede i sig. Det er sådan set bare en opbagt sovs med en dåse tomatpure i :)

Smelt noget smør, kom lidt mel i så det samler sig til en klump, kom en dåse tomatpure i. Hæld lidt mælk i og rør det ud og fortsæt med lidt mælk af gangen til det er en sovs. Hæld derefter mælk i til den har den konsistens du gerne vil have. Få den op at koge og server (husk den bliver tykkerer jo længere den koger)

Tak for tippet :)

Det er også sådan jeg har lavet sovs indtil videre. Men har endnu ikke prøvet med tomat, så det vil jeg gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg har først set jeres kommentarer nu og tak lone fordi du lige kommer mig til undsætning der :loveshower Der er nu også opskrifter på lidt forskellige saucer på Madmama - se her: Sauce eller Sovs om man vil :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må tobias spise risengrød???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må tobias spise risengrød???

I forhold til hans alder kan jeg ikke se, at det skulle være noget problem for ham at spise risengrød - det er også en god ret til at vænne de små til lidt flere klumper i maden. Lav den på sødmælk og husk at han stadig skal have tilsat ekstra fedtstof i sin portion - det kan du jo gøre med en tsk. smørklat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKAL deres sovs også laves på sødmælk?

Jeg laver altid vores egen sovs på minimælk og nu hvor han er 9 mdr. så spiser han jo så vidt muligt vores mad :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER