Morpige

Nem ID

31 indlæg i dette emne

Nu skriver banken når man logger ind, at hvis man ikke har nem id fra 7. dec. så kan man ikke logge ind mere. SUK. Men det har jeg ikke fået endnu. Jeg har skrevet til banken for 14 dage siden at jeg ikke havde fået det, men fik et svar tilbage, at det var der mange der ikke havde.

Men uden bank er jeg bare lidt lost...

Hvad med I andre? Har I alle fået det nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har haft mit et lille stykke tid nu. og jeg er ærlig talt lidt træt af det. det er ret tit nede også er man lidt lost, jeg bruger det på alting så når det er nede er jeg helt lukket for alt jo det er ikke særlig smart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har fået det. Synes det er upraktisk altid at ha' brug for et stykke pap for at logge på <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har heller ikke fået nemide endnu, og synes det lyder ret besværligt, og uoverskueligt. Tænker okay, man kan så bruge det på flere pc´er, men hvad så hvis en af dem har virus eller en troiansk hest eller lignende, så den kan aflurer en koder osv. Sandsynligheden for det, er jo noget større ved brugen af flere forskellige computer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har heller ikke fået nemide endnu, og synes det lyder ret besværligt, og uoverskueligt. Tænker okay, man kan så bruge det på flere pc´er, men hvad så hvis en af dem har virus eller en troiansk hest eller lignende, så den kan aflurer en koder osv. Sandsynligheden for det, er jo noget større ved brugen af flere forskellige computer

Ja + og så bare det faktum at ens koder ligger frit fremme. Hvis man får indbrud i huset, napper de dem vel bare med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja + og så bare det faktum at ens koder ligger frit fremme. Hvis man får indbrud i huset, napper de dem vel bare med

Men det kræver stadig at de kender dit brugernavn samt din adgangskode - som skal bruges sammen med Nem ID kortet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet for DanID i et par måneder efter jeg kom tilbage fra Irland og var ansat da NemID gik i luften. NØJ et cirkus.

Men ideen er jo, at der er et 3 faktor log-in; dit brugernavn, dit password og din nøglekode.

Der er selvfølgelig altid en risiko, men det var der jo sådan set også med den gamle digitale signatur, eller det nuværende net-bank login-system, hvor der hos mange ligger en nøglefil på computeren, som kombineres med et password.

Mht at få et NemID til banken - hvis du har en bank, der har filialer, kan du gå i en filial og få lavet et. De har kuverter liggende med de nødvendige koder og nøglekort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, vi har lige fået det med posten i denne uge...

Sikke noget bøvl siger jeg bare... Men de kloge hoveder mener jo det er nødvendigt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået det endnu, og ser egentligt heller ikke frem til at skulle bruge det. Altså det er smart nok tror jeg, men har bare høre om, at systemet er crashet flere gange, så ved ikke lige om jeg skal forvente at det bare spiller... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, har haft det et par måneder nu og synes ikke om ideen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået det endnu, og ser egentligt heller ikke frem til at skulle bruge det. Altså det er smart nok tror jeg, men har bare høre om, at systemet er crashet flere gange, så ved ikke lige om jeg skal forvente at det bare spiller... :lolhit

Hø, hø - den første dag, det var i funktion lagde bestillingssystemet CPR registeret ned..... og det er altså det system ALLE offentlige myndigheder inkl sygehuse og politi bruger til at slå op i. DOH! - Man kan også betvivle den juridiske baggrund for systemet, men det er en LÆNGERE historie, som jeg har skrevet en juramodul-opgave om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte selv mit NEM ID for flere måneder siden, så kan du ikke bare selv bestille det, så du er sikker på at have det?

Jeg mener det kan gøres på nemid.nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestilte selv mit NEM ID for flere måneder siden, så kan du ikke bare selv bestille det, så du er sikker på at have det?

Jeg mener det kan gøres på nemid.nu

Det kan man sagtens, men hvis det er til bankbrug, skal det bestilles (eller bare komme) gennem banken :) - ellers går det i koma, når man forsøger at aktivere det hos banken. DET har jeg modtaget mange opkald om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man sagtens, men hvis det er til bankbrug, skal det bestilles (eller bare komme) gennem banken :) - ellers går det i koma, når man forsøger at aktivere det hos banken. DET har jeg modtaget mange opkald om.

Ja, det har jeg prøvet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fik mit da jeg alligevel skulle ha' ny adgang til min netbank... bruger det faktisk kun derhjemme... men hvis bare man får brugt det rigtigt første gang så er der ingen problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

både min bank hævder de har bestilt det og jeg har også selv bestilt det. Men intet er kommet endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har fået min og synes det er træls med de nøgler vi skal bruge. det gamle var meget bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået det, synes det fungere fint nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft det et stykke tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået det og havde ret store start problemer, kunne måske lave hver tredje overførsel resten af gangene fik jeg hele tiden fejlkoder. Det viste sig så, at jeg skulle have noget nyt Java installeret på min PC, og siden har det kørt fint nok. Men de første jeg talte med i hotline sagde bare, at det var fordi NemID serveren hang og jeg skulle prøve senere. Men til sidst fik jeg fat i en fyr, der vidste hvad han snakkede om, så hvis I får fejlkoder så spørg jeres hotline, om det kan skyldes en forældet Java version på jeres pc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået det og havde ret store start problemer, kunne måske lave hver tredje overførsel resten af gangene fik jeg hele tiden fejlkoder. Det viste sig så, at jeg skulle have noget nyt Java installeret på min PC, og siden har det kørt fint nok. Men de første jeg talte med i hotline sagde bare, at det var fordi NemID serveren hang og jeg skulle prøve senere. Men til sidst fik jeg fat i en fyr, der vidste hvad han snakkede om, så hvis I får fejlkoder så spørg jeres hotline, om det kan skyldes en forældet Java version på jeres pc.

Nice to know

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har heller ikke fået det, men fik af vide af min bank at jeg fik det inden årets udgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Er trods alt glad for at høre at vi er flere der ikke har fået det. Heldigvis fik manden hans og vi kan derfor følge med i vores konti, men ikke flytte beløb rundt. Men det går nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit problem er så at selvom jeg har fået den nye version af java så kan det slet ikke aktiveres på min computer og fyren inde fra NemId sagde at der skal kæres en sag på min situation, men jeg orker bare ikke alt det rod. Så jeg har det ikke endnu. Sidst jeg havde fat i hotline blev der rodet då meget ved min computers indstillinger at jeg dårligt unne finde rundt bagefter..

SÅ ØV FOR NEMID

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit problem er så at selvom jeg har fået den nye version af java så kan det slet ikke aktiveres på min computer og fyren inde fra NemId sagde at der skal kæres en sag på min situation, men jeg orker bare ikke alt det rod. Så jeg har det ikke endnu. Sidst jeg havde fat i hotline blev der rodet då meget ved min computers indstillinger at jeg dårligt unne finde rundt bagefter..

SÅ ØV FOR NEMID

Det problem kender jeg godt fra min tid som supporter på digitalsignatur. Der var tre muligheder: 1. kontrolpanel- fjern programmer - fjern java helt. Genstart computer. Installer ny version.

2. gå ind i internetindstillinger på det sidste faneblad (avanceret) og gendan standarder

3. De udsteder et nyt nemID til dig. (Det kunne løse det i sin tid med digitalsignatur, ingen vidste hvorfor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER