Myliona

Hvordan fortæller I "hele verden" at I er gravide?

13 indlæg i dette emne

Jeg sidder og tænker på hvordan vi engang skal fortæller "resten" at vi skal være forældre..

Vi fortæller det direkte til forældre, søskende og de næreste venner.. Men hvad med resten??? :rolleyes

Jeg har egentlig nogle bekendte, som jeg taler med engang i mellem som skal vide det - men ved ikke om jeg ikke synes det ville være mærkeligt at kontakte dem og sige "Hej jeg er gravid"...

Egentlig overvejer jeg bare at gøre som min veninde gjorde - FACEBOOK :whistling

men hvad har I tænkt jer at gøre?

Og hvornår er det ikke længere "hemmeligt" at I skal være forældre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ikke så god til at holde det hemmeligt. vi fortalte de 1. venner det 1 uge efter jeg havde testet positiv. familien fortalte vi det ca uge 8 (tror jeg) Og ellers fortalte vi folk det som vi så dem.

Efter NF scanningen lagede vi scanningsbilledet på Facebook og skrev Baby (efternavn) forventet ankomst 31. Marts 2012 :-)

så var vi sikre på der ikke var nogle vi havde glemt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til nærmeste venner og familie, og derefter røg nyheden på facebook :) Det er nemt, og så har man alle overstået på én gang..... Man får også bare sindsygt mange skønne tilbagemeldinger på sådan en Update :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde det samme, da de familiemedlemmer og tætteste venner havde fået det at vide IRL, så røg det på FB. Var overhovedet ikke i tvivl om det var den måde det skulle gøres - glædede mig sådan til at poste det!! Og SÅ fedt med alle de positive tilbagemeldinger!! (og jeg fik flere end manden...:P :badgirl)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg:

Vi fortalte et par venner og den nærmeste familie det inden nf... Efter nf fortalte vi det så til folk efterhånden som vi løbende så dem. Nogen ringede vi også til, bla. min mormor. Tror faktisk først det kom på facebook efter MD.. Havde troet at det skulle derud efter nf, men vi ville gerne sige det personligt til venner og familie så det kun var fjerne bekendtskaber der så det på facebook.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede fortalt hele verden det :)

Vi fortalte alle "de vigtige" det og så lagde jeg et billede på facebook med teksten "Victorias nye t-shirt"

Det var et billede af hende med en t-shirt med ordene "Inde i min mors mave, ligger der er en lille gave. Jeg skal være storesøster"

Vi fik mange søde kommentarer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog den også på facebook efter de vigtigste havde fået det afvide.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har allerede fortalt hele verden det :)

Vi fortalte alle "de vigtige" det og så lagde jeg et billede på facebook med teksten "Victorias nye t-shirt"

Det var et billede af hende med en t-shirt med ordene "Inde i min mors mave, ligger der er en lille gave. Jeg skal være storesøster"

Vi fik mange søde kommentarer :loveshower

Ej, det var en sød idé...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre kun fortalt det til mine forældre, min søster + svoger, veninde + hendes kæreste også min ældste svigerinde og hendes den mellemste dreng. Jeg har ikke mod på at fortælle det til min mands øvrige del af familien endnu - og vi skal også have det fortalt til mandens piger allerførst, før de sidste informeres ;) Tror de får det atvide når vi er ovre uge 10, så der er kun et par uger til. Derefter skal vi have fortalt den øvrige del af min familie det, tror det bliver den sidste søndag i advent, hvor familien alligevel plejer at være samlet - så tager vi ikke nogen glæde fra nogle juleaften :)

Den resterende del af "verden" får det atvide til nytår via facebook, der skulle vi også gerne have været til NF til den tid :loveshower Jeg har selv brygget denne status sammen som ryger på FB til den tid:

2011 er svundet og snart er et nyt år fundet. 2012 bliver ganske stor, for når sommeren står i flor, skal vi være Far og Mor :) Godt Nytår!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer nemlig lidt at når jeg på onsdag har været nede og se en glad og livlig Spir, så fortæller vi svigerforældrene det - også smide et billede på facebook :)

Men der er jeg jo "kun" 10+2.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg havde testet positivt, valgte jeg at lave en "mus" - kan i huske dem fra skolen?? Jeg fik min søn til at vise mig hvordan jeg foldede dem (han blev dog ikke indviet i nyheden)

Altså der hvor man skal vælge et tal på musen - åhh hvordan skal jeg forklare det...?

Inde i er der tal fra 1-8 og der skulle manden vælge et tal - og inde bag tallene stod der "Tillykke du skal være far igen"

Det var et hit.

Vi har endnu ikke fortalt det til nogen og venter til minimum uge 8 og allerhelst uge 12. Det kommer an på hvor hurtigt jeg bliver "tyk" ;)

Hvordan resten af omgangskredsen skal vide det, er planlagt, og indtil videre hemmeligt :0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det ansigt til ansigt som vi nu ser folk og så er der nogle enkelte, der bor langt væk, som vi ringer til :)

Pt. ved følgende personer det: Bs storebror + kone, mine forældre, min ene storebror + kæreste, 4 af mine veninder og nogle af Bs venner (har ikke lige styr på hvor mange :P)

Jeg har ikke FB, men hvis jeg havde så tror jeg ikke at jeg ville skrive det som en "announcement" men bare begyndte at skrive opdateringer om det, når jeg følte mig sikker på at stort set alle vidste det. Jeg vil gerne fortælle det personligt til så mange som muligt :loveshower

Vi har indtil videre kun fortalt det til mine forældre, min søster + svoger, veninde + hendes kæreste også min ældste svigerinde og hendes den mellemste dreng. Jeg har ikke mod på at fortælle det til min mands øvrige del af familien endnu - og vi skal også have det fortalt til mandens piger allerførst, før de sidste informeres ;) Tror de får det atvide når vi er ovre uge 10, så der er kun et par uger til. Derefter skal vi have fortalt den øvrige del af min familie det, tror det bliver den sidste søndag i advent, hvor familien alligevel plejer at være samlet - så tager vi ikke nogen glæde fra nogle juleaften :) Den resterende del af "verden" får det atvide til nytår via facebook, der skulle vi også gerne have været til NF til den tid :loveshower Jeg har selv brygget denne status sammen som ryger på FB til den tid:2011 er svundet og snart er et nyt år fundet. 2012 bliver ganske stor, for når sommeren står i flor, skal vi være Far og Mor :) Godt Nytår!

Superfint!!!! :loveshower

Da jeg havde testet positivt, valgte jeg at lave en "mus" - kan i huske dem fra skolen?? Jeg fik min søn til at vise mig hvordan jeg foldede dem (han blev dog ikke indviet i nyheden)Altså der hvor man skal vælge et tal på musen - åhh hvordan skal jeg forklare det...?Inde i er der tal fra 1-8 og der skulle manden vælge et tal - og inde bag tallene stod der "Tillykke du skal være far igen" Det var et hit.Vi har endnu ikke fortalt det til nogen og venter til minimum uge 8 og allerhelst uge 12. Det kommer an på hvor hurtigt jeg bliver "tyk" ;) Hvordan resten af omgangskredsen skal vide det, er planlagt, og indtil videre hemmeligt :0)

Ej hvor sødt! :biglove

Og jeg er med på, hvad det er for en dims, du har lavet. :) I min barndom hed det "en nipnapper". :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er stadig lidt forsigtige - jeg er meget bekymret for om der overhovedet er liv derinde... Så derfor holder vi det for os selv indtil efter NF.

Det er desuden ikke så længe siden jeg har fået nyt job, så jeg synes liiiiige jeg vil vente til jeg er HELT sikker på at der er liv :)

Når det så er sagt, så har jeg fortalt min bedste veninde det, min lillesøster og min mor - jeg havde sådan behov for, at tale med andre end min mand om det - og så har jeg det sådan, at jeg har svært ved at holde på gode hemmeligheder, så det bliver nogle lange 4-5 uger vi skal have til at gå :D

Hvad hjertet er fuldt af flyder min mund over med :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER