Nitzen1987

Skal man medbringe en urinprøve til NF-scanning?

13 indlæg i dette emne

Skal man medbringe en urinprøve til NF-scanning?

Min læge sagde til mig ved mit første lægebesøg, at jeg endelig skal huske at medbringe en urinprøve til alle mine undersøgelser... men gælder det også ved scanninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke afleveret urinprøve til skanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg aldrig været udefor. Men en god ide er at have lidt i blæren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det skal du ikke. Det er kun hos læge og JM.

Hos min JM havde de plastickrus på toilettet og så tjekkede man lige selv sin urin inden man skulle ind til konsultation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det skal man ikke.

men du må ikke komme med tom blære,

for så kan de ikke se noget :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til NF er det meget vigtigt du har en fyldt blære (og det er noget af en prøvelse!!)

Jeg har altid bare lavet urinprøven til JM og læge på stedet lige inden jeg skulle ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til NF er det meget vigtigt du har en fyldt blære (og det er noget af en prøvelse!!)

Jeg har altid bare lavet urinprøven til JM og læge på stedet lige inden jeg skulle ind.

Det har jeg også altid, for kunne sq ikke lige tænke mig at skulle transporterer sådan en prøve og ville heller ikke vide hvordan det skulle gøres ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal man have fyldt blære inden scanning.. det har jeg aldrig haft... havde lige tømt 5 min før min nf scanning.. der var da ingen problemer med at scanne og se baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal man have fyldt blære inden scanning.. det har jeg aldrig haft... havde lige tømt 5 min før min nf scanning.. der var da ingen problemer med at scanne og se baby

Hos nogen kan det være svært at se baby, fx hvis man har fedt på maven eller bagudvendt livmoder.. Hvis blæren så er fuld presser den livmoderen frem så det er lettere at se.. Så de anbefaler at man ikke har tisset lige inden og at man har drukket (mener det er) 1½ l vand i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos nogen kan det være svært at se baby, fx hvis man har fedt på maven eller bagudvendt livmoder.. Hvis blæren så er fuld presser den livmoderen frem så det er lettere at se.. Så de anbefaler at man ikke har tisset lige inden og at man har drukket (mener det er) 1½ l vand i løbet af dagen.

Ok, tak for forklaringen :) Det har jeg aldrig fået afvide.. jeg har ellers en del fedt på maven (og endnu mere ved sidste graviditet) Heldigt baby har været nem at finde så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er 1/2 L væske en time inden scanning. det stod der i vert fald i mit brev til NF scanningen mener ikke at det er nødvendigt efter uge 20

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos nogen kan det være svært at se baby, fx hvis man har fedt på maven eller bagudvendt livmoder.. Hvis blæren så er fuld presser den livmoderen frem så det er lettere at se.. Så de anbefaler at man ikke har tisset lige inden og at man har drukket (mener det er) 1½ l vand i løbet af dagen.

Jeg har altså heller ikke fået det her at vide, og det stod heller ikke i brevet om indkaldelse til NF scanning.... Måske er det bare forskelligt fra fødested til fødested, hvad de anbefaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stod i de papire jeg fik da jeg blev indkaldt til nf og md.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER