Susse

Hvilket ammeindlæg?

22 indlæg i dette emne

Hej tænkte på om i har nogle erfaringer med hvilket ammeindlæg man skal købe. Bruger i uld eller engangs og i såfald hvilket mærke?

Jeg er nemlig begyndt at lække om natten så skal snart have købt nogen, så tænkte jeg ville høre nogle erfaringer først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger uld og bomuld (fra Philips tror jeg). Der er seks i en pakke med bomulds-ammeindlæg, og de kan vaskes. Engangs-ammeindlæg synes jeg er irriterende, men nogen af mine veninder kan godt lide at bruge dem... de bruger nogen fra Pigeon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte engangs fra Natusan, dem kunne jeg bedst lide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger engangs ammeindlæg fra et mærke der hedder Lansinoh. Jeg har prøvet flere forskellige, men synes de er bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger som regel engangsindlæg fra Mild Balance der kan købes i Føtex. Det er foreløbig dem jeg synes har været bedst.

Jeg har prøvet dem fra Natursan men jeg synes de er for tykke og sidder nogen gange lidt fast hvis de blev fugtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem fra Pigeon - det var gode. men de er pakket i plastic enkeltvis og det synes jeg var ret irriterende, specielt når det skulle gå hurtigt.

Jeg har også prøvet mild balance fra føtex og de var faktisk også rigtig gode. :)

Natusans ammeindlæg kan jeg ihvertfald ikke anbefale at bruge

de første 3 uger hvor der kan være sår på brysterne,

for de sætte sig helt fast og river sårene af, når man tager dem ud <_<

Nu ammer jeg jo så ikke mere, men havde jeg gjort det i denne her årstid, så ville

jeg har brugt uld indlæg bagved et engangs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger dem fra Mild Balance med malkekoen uden på pakken -Hvilket manden synes er RET morsomt ;) Det er engangs og kan købes i Føtex/Bilka.

Derudover bruger jeg uld indlæg og har gjort det lige fra starten.. Også i 25 graders varme i sommers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede

Mild Balance

Matas

Pigeon

Natusan

og nogle flere som jeg ikke kan huske

Natusan var de sidste jeg prøvede og dem synes jeg klart var bedst! Af den ene årsag, at man ikke fik "krøllede bryster" af dem. = yderkanten blev tyndere og tyndere, ikke ligesom mange af de andre, hvor det tykke stopper med det samme og så er der en meget tynd kant hele vejen rundt => nemt at se gennem tøjet + den yderste kant krøllede, så det så herrens ud!!

Pigeon er også gode under tøjet, men svære at sætte ordentlig offentligt/diskret => krøllede bryster hvis de ikke blev spredt ordentlig ud.

Jeg har ikke haft problemer med at engangsindlæg hænger fast - heller ikke i starten mens der var lidt sår på. Men jeg vare også obs på de skulle lufttørre (den første måned, derefter gad jeg ikke mere og det har ikke generet mig overhovedet. Nu 4 måneder efter bruger jeg ikke indlæg længere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et tillægsspørgsmål :)

Hvor køber I uld-ammeindlæg? Jeg har prøvet at lede efter dem, men kan ikke lige finde nogen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet lidt forskelligt men ikke alle mærker og kun engangs. Jeg lækker meget mælk så det har kun været Pigeon der har kunnet opsuge det. Jeg kunne mærke forskel lige med det samme. I starten brugte jeg et indlæg til hvert bryst fra matas men måtte op på 2 til hver og alligevel vågnede jeg op med våd bluse. Så skiftede jeg til Pigeon hvor jeg bruger de lyserøde om dagen - 1 til hver bryst - og så putter jeg de hvide som er lidt tykkere ind til at sove med så jeg har de lyserøde og de hvde på samtidig. Om morgenen ryger det hele så ud og jeg tager nye af de lyserøde på osv. Men ja, det er lidt irriterende at de er pakket ekstra ind enkeltvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger engangs ammeindlæg fra et mærke der hedder Lansinoh. Jeg har prøvet flere forskellige, men synes de er bedst.

Det brugte jeg også og det er simpelt hen bare de bedste! :)

Kan det passe at Pigeon også laver den samme slags - blot med et andet navn naturligvis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et tillægsspørgsmål :)

Hvor køber I uld-ammeindlæg? Jeg har prøvet at lede efter dem, men kan ikke lige finde nogen...

De kan købes hos Matas, på apoteket, i babyudstyrsbutikker og på nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet mange forskellige. Men synes klart at Pigeon er bedst :)

Jeg har købt uldindlæg i Baby Sam.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan købes hos Matas, på apoteket, i babyudstyrsbutikker og på nettet.

Takker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu kan det godt være jeg spørger RIGTIG dumt.... Men jeg forstår ikke helt det med uld-indlæggene... Har man dem udenpå engangs? Bliver det i så faldt ikke et vældig tykt lag og hvilken effekt har de så, hvis der alligevel er noget imellem, så de ikke ligger mod huden? Og hvis det er uld-indlægget der er inderst, bliver de så ikke temmelig ulækre? Altså, så skal de vel smides ud og bliver det ikke dyrt?

I don´t get it... :unsure :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej sikke mange gode svar... tak skal i have. Det er dejligt at høre erfaringer fra andre så man ikke skal genopfinde den dybe tallerken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu kan det godt være jeg spørger RIGTIG dumt.... Men jeg forstår ikke helt det med uld-indlæggene... Har man dem udenpå engangs? Bliver det i så faldt ikke et vældig tykt lag og hvilken effekt har de så, hvis der alligevel er noget imellem, så de ikke ligger mod huden? Og hvis det er uld-indlægget der er inderst, bliver de så ikke temmelig ulækre? Altså, så skal de vel smides ud og bliver det ikke dyrt?

I don´t get it... :unsure :blush

Har ikke prøvet uld-indlæg - men er ret sikker på de ikke bliver ulækre - på sygehuset fik jeg at vide de stort set er selvrensende, så man bare kan ligge dem på radiatoren om natten og så tage dem på igen om morgenen. Så kan man nøjes med at vaske dem en gang om ugen.

Jeg vil klart prøve uld-indlæg næste gang. Fik det ikke gjort med Erica, da hun jo er sommerbarn og jeg umiddelbart synes de var ret dyre. Men det er de faktisk ikke i forhold til hvor mange engangs man bruger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke prøvet uld-indlæg - men er ret sikker på de ikke bliver ulækre - på sygehuset fik jeg at vide de stort set er selvrensende, så man bare kan ligge dem på radiatoren om natten og så tage dem på igen om morgenen. Så kan man nøjes med at vaske dem en gang om ugen.

Jeg vil klart prøve uld-indlæg næste gang. Fik det ikke gjort med Erica, da hun jo er sommerbarn og jeg umiddelbart synes de var ret dyre. Men det er de faktisk ikke i forhold til hvor mange engangs man bruger.

Aha - så man bruger dem alene og ikke sammen med et engangs-indlæg? Bliver de ikke fulde af mælk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig kunnet nøjes med uld ammeindlæg, da jeg lækkede rigtig meget under begge ammeforløb.

Jeg brugte enten udelukkende engangs ammeindlæg eller en kombination af disse og så de uldne.

Jeg brugte det uldne ammeindlæg yderst. Brugte det kun for at holde brystet varmt.

Ammeindlæg af uld skal blot skylles op i vand og endelig ikke for tit! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha - så man bruger dem alene og ikke sammen med et engangs-indlæg? Bliver de ikke fulde af mælk?

Jeg har haft samme tanke. Har selv købt et enkelt sæt, men jeg bruger dem kun om aftenen for at holde brysterne varme. Om aftenen lækker jeg stort set ikke, fordi der ikke er så meget mælk der.

Om dagen ville jeg kun bruge dem sammen med et engangs, hvis jeg skulle ud i kulden. For jo, det giver lidt tykke bryster :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dem fra Pigeon - det var gode. men de er pakket i plastic enkeltvis og det synes jeg var ret irriterende, specielt når det skulle gå hurtigt.

Jeg har også prøvet mild balance fra føtex og de var faktisk også rigtig gode. :)

Natusans ammeindlæg kan jeg ihvertfald ikke anbefale at bruge

de første 3 uger hvor der kan være sår på brysterne,

for de sætte sig helt fast og river sårene af, når man tager dem ud <_<

Nu ammer jeg jo så ikke mere, men havde jeg gjort det i denne her årstid, så ville

jeg har brugt uld indlæg bagved et engangs.

Fuldstændig enig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft samme tanke. Har selv købt et enkelt sæt, men jeg bruger dem kun om aftenen for at holde brysterne varme. Om aftenen lækker jeg stort set ikke, fordi der ikke er så meget mælk der.

Om dagen ville jeg kun bruge dem sammen med et engangs, hvis jeg skulle ud i kulden. For jo, det giver lidt tykke bryster :rolleyes

Godt så - troede jeg var helt tosset :rolleyes Jeg må vist prøve mig frem.

Tak for svar, piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER