Nitzen1987

Hvor meget ventetøj investerede I i?

19 indlæg i dette emne

Jeg regner godt nok med at der går 2-3 måneder inden, at jeg skal investere i lidt ventetøj - tror at jeg kan bruge en del af det tøj jeg allerede har et langt stykke ind i graviditeten især mine overdelse, der består af løse tunikaer og strikketrøjer :) Jeg har overvejet om jeg skal investerere i en Belly Belt Combo Kit se her så kan man passe sine egne bukser i længere tid... Men er der nogle der har erfaringer med det? Jeg forestiller mig lidt, at det mest er bukserne, der kan blive et problem at passe... og måske BH? Jeg bruger normalt klassiske Sloggi underbukser, men ser at der er specielle graviditetsunderbukser, der støtter mave mv. men man kan jo hurtigt købe sig fattig, år man er gravid, så tænker at det måske er en god idé at stille sig kritisk over for, hvad man egentlig HAR/FÅR brug for....

Hvad købte I som I ikke ville have undværet og som I vil anbefale andre at investere i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg køber primært ventebukser.. sidst havde jeg 3.. denne gang har jeg vidst 10-12 par :)

bluser bruger jeg mest almindelig bluser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var jo højgravid om sommeren, så gik meget i kjoler (mest almindelige).

Da det var vinter/forår havde jeg købt nogle venteleggins som jeg var meget glad for og et par forskellige tunikaer. Det var mest behageligt, synes jeg.

Jeg måtte købe større trusser og bh'er, men købte bare en masse trusser i Netto. Det bliver dyrt, hvis du skal skifte alle dine trusser ud til ventetrusser. Eller også skal du i hvert fald vaske ofte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte købe amme-bh'er nogle måneder inde i graviditeten, fordi :hophop voksede. Jeg valgte så amme-bh'er med håb om at kunne bruge dem efter fødslen også. Af trusser brugte jeg bare nogle almindelig fra Hunkemøller - følte aldrig behov for nogle, der går op over maven - der sad nok lag tøj i forvejen ;)

I vinters var jeg meeeeget glad for mit ene par vente-jeans og en vente-cowboynederdel + venteleggings, og i forårstiden gik jeg kun i leggings, kjole og nederdel/bluse. Jeg havde nogle simple vente-t-shirts (kort- + langærmet) fra H&M, som var gode at have inde under en løs bluse/tunika - der havde jeg både nogle egentlige vente-nogle og nogle almindelige, som jeg også har brugt efterfølgende.

Spørg endelig, hvis der er mere, du vil vide :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt to par bukser, en vinterjakke og en kjole (til julefrokoster) der er desideret ventetøj... Bluser bruger jeg bare cardigans og lange toppe... Den går endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte købe amme-bh'er nogle måneder inde i graviditeten, fordi :hophop voksede. Jeg valgte så amme-bh'er med håb om at kunne bruge dem efter fødslen også. Af trusser brugte jeg bare nogle almindelig fra Hunkemøller - følte aldrig behov for nogle, der går op over maven - der sad nok lag tøj i forvejen ;)

Haha - sådan har jeg det også! :D Jeg har også bare suppleret mine alm. trusser med nogen ekstra fra H&M i et nummer større end jeg plejer - det er fint!

Mine bryster voksede allerede den første uges tid, men de blev mest bare mere fyldige og fastere, så jeg kunne godt bruge mine almindelige bh´er. Omkring uge 20 voksede de så en størrelse, stort set fra den ene dag til den anden, så jeg måtte hastekøbe to nye bh´er - jeg valgte den billige Føtex-løsning (da H&M ikke havde dem store nok <_< )

Jeg har 3 par deciderede ventebukser, en ventenederdel og ca. 5 deciderede ventebluser/toppe. Derudover har jeg købt et par alm. lange toppe fra LOGG i H&M som jeg kan bruge sammen med mine alm. cardigans. Jeg bruger alm. strømpebukser fra H&M og så har jeg stadig nogen bluser fra min oprindelige garderobe der kan bruges, selvom udvalget efterhånden svinder for hver uge der går ;)

Jeg har besluttet ikke at investere i overtøj - jeg bruger en varm trøje og min regnjakke og håber det går i 6 uger endnu! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mave om vinteren, så jeg blev nødt til at købe en ny jakke, da jeg bogstavelig talt voksede ud af mine andre, haha! :D Fandt dog en helt alm jakke, som kun skulle knappes for oven, så kan også bruges nu ;) Ellers købte jeg 3 par vente-jeans, en masse vente-toppe (som jeg faktisk stadig bruger i dag), en vente-cardigan og to flotte vente-tunikaer til fest. Mere havde jeg faktisk ikke brug for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har købt 5 par bukser, 4 bluser, et par toppe og en strikkjole. Jeg bruger stadig en del af mine normale bluser og toppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har 3 par ventebukser alle købt i h&m og så har min søde svigermor syet et par slapaf bukser som kan justeres i taljen det er selvfølgelig meget rart at have maven fri en gang imellem men jeg er glad for ventebukserne de støtter bare maven så godt og er meget behagelige af have på alt almidelighed.

jeg købte mine første da jeg var ca 12 uger henne og da jeg lyn hurtigt blev glad for dem fik jeg kun ugen efter 2 par mere.

med hensyn til trusser bruger jeg bare mine gamle har dog været ude og købe nogle stykker i en str. større men det er ikke spcielle vente trusser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede købt tre ventekjoler, en ventetunika, et par ventestrømpebukser og en ventebluse (Og er ikke engang gravid endnu :whistling )

Jeg tror jeg kommer til at købe omkring 3-4 par graviditetsbukser, nogle graviditetsleggins, nogle ventebluser og nogle (mange :rolleyes ) ventekjoler og tunikaer.

Jeg har en del (alm) cardiganer af den slags, der ikke kan lukkes men bare hænger, et par oversize tunikaer og en frakke, der kun knappes for oven så dét regner jeg med at kunne bruge i graviditeten også.

Jeg kan rigtig meget godt forstå dem, der vil købe så lidt ventetøj som muligt, for det er jo virkelig ikke ret længe man kan bruge det, men jeg tror bare personligt, at jeg kommer til at gå lidt amok i ventetøj :blush Jeg synes bare det er så smukt med en stor mave, så kunne godt forestille mig, at jeg ville blive lidt "pyntesyg" i håb om at blive rigtig smuk gravid :7himmel (Ved ikke om det er helt tosset :P)

Jeg tror ikke, at jeg gider investere i ventetrusser.. Måske et enkelt par eller to i et flot design med passende BH til hvis jeg lige skal føle mig rigtig lækker, men ellers så regner jeg med bare at bruge det jeg har + evt. nyt i en større størrelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ogsaa godt foelge at det er traels at investere i meget ventetoej, men synes alligevel jeg har set meget fint paa asos.com og i andre netbutikker... nu maa vi se, hvor meget jeg faar behov for at koebe, men kan forstaa at ventebukser er key. Jeg gaar rigtig meget i kjoler og nederdele og det vil jeg helt sikkert fortsaette med og saa have mig nogle gode leggings og stroempebukser her til vinter.

Jeg har lige koebt min vinterjakke, som heldigvis har en let a-form, hvis maven vokser og vokser og jeg saa foerst gaar ind i tredje trimester naar det italienske foraar viser sig... Hey, god ide med en cowboynederdel ogsaa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I starten gad jeg virkeligt ikke at købe ventetøj, da man jo "kun" bruger det kort tid af gangen... Men kom hurtigt i beknem mht bukser- så måtte kapitulere og købe et par ventebukser og nye bh'er i HM, da brysterne de første par uger voksede 2 str!!! Derefter klarede jeg mig fint i sommers/efteråret med løse kjoler og jerseykjoler/bluser fra HM (ikke decideret ventetøj). Arvede også lige et par bluser af veninde...

MEN har de sidste 14 dage måtte sande, at jeg nok ikke kommer udenom at investere i lidt mere her til vinter. Kan kun være i få af mine alm striktrøjer/cardigans (de kan ikke lukkes pga maven/brystet... så... har faktisk lige købt to vente/ammekjoler og må også ud at købe nogle graviditetsstrømpebukser ( da de alm jeg indtil nu har brugt strammer og gør ondt på maven).... OG skal have et par nye jogginbukser, for ja tænk, man kan også vokse ud af sine gamle pga maven (troede ikke det ville ske).... OG skal som mange af jer skriver, nok leve i cardigans og leggins eller lign her til vinter mens maven vokser (og det gør den her desidste par mnd- synes næsten den bliver større dag for dag, så det skal jeg også købe....

Men ihvertfald.... selvom man harbedste intention om at slippe for at købe/investere i ny garderobe, så kommer man nok ikke udenomdet. Det er også lidt træslt altid at rende rundt i det samme- ikke så sexet...og man føler sig faktisk temmelig flot og sexet som gravid :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht strømpebukser, der har jeg tænkt på at investere i nogle flotte selvsiddende srømper istedet. De skal jo ikke op på maven, så de kan sagtens bruges bagefter, og så strammer de heller ikke på mavsen ;) Og så synes jeg jo lidt at sådan nogle er lidt sexy :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht strømpebukser, der har jeg tænkt på at investere i nogle flotte selvsiddende srømper istedet. De skal jo ikke op på maven, så de kan sagtens bruges bagefter, og så strammer de heller ikke på mavsen ;) Og så synes jeg jo lidt at sådan nogle er lidt sexy :whistling

Uh, det maa jo vaere en kold fornoejelse om vinteren :o

Nae, jeg regner med et par ventestroempebukser med ULD - sexy lady :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det maa jo vaere en kold fornoejelse om vinteren :o

Nae, jeg regner med et par ventestroempebukser med ULD - sexy lady :D

Ja i strid sne holder det nok ikke :) Men om efteråret, der tror jeg sagtens at jeg kunne holde varmen :) Kommer jo også an på, hvad man har udenover strømperne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener jeg havde cirka fire par bukser (jeg har stadig flere af dem :whistling ) Mange toppe og bluser, for jeg kunne simpelthen ikke være i mit eget tøj meget hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg har købt er 3 par ventebukser. Dem er jeg super glade for :loveshower .. tror ikke jeg får brug for andet, da jeg har masser af trøjer og cardigans, som sagtens kan strækkes lidt udover maven.

Ellers må jeg købe lidt senere hen i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et par buksetrold leggins en nederdel og et par shorts som jeg aldrig fik brugt.

Mht toppe brug hvad du har, og når du syntes du trænger til nyt så køb der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan slet ik bruge de vente bukser sys det presser på maven, men har også en baby der presser sig helt ud mod mit skind. så jeg bruger bare alm tøj. bukser med elastic i lining og alm toppe dog skal jeg lige dinde nogen med ekstra længde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER