Banshee

Vi ved ikke hvem der læser med.

33 indlæg i dette emne

Jeg har brugt lidt tid på at få tænkt over dette indlæg.

Jeg har brugt BK til at komme af med nogle tanker, tanker som jeg ikke følte jeg kunne tale med folk om, fordi det er svært at tale om.

Jeg har luftet frustrationer om venner - familie - kæresten - svigerfamilien.. Mange private ting er kommet fra mig, og ud på dette forum.

Den anden dag, modtager jeg en besked fra en veninde. "Troede du var bedre, end at skrive negativt om mig på nettet. vores venskab er slut".

Og hun har ret. Jeg har skrevet negativt om hende. Herinde. I den fortrolige afdeling. Hvor man skal have 100 besvarelser for at læse med. Det er det eneste sted jeg har omtalt hende.

Mange tanker gik igennem mit hovedet.. Først et.."Hun har ret.. Det er sgu ikke fair, og jeg burde ikke have gjort det". Fik slettet en masse private indlæg herinde.

Dernæst tænkte jeg.... "Det er ikke fair af HENDE" Hvis hun har læst det - må hun have 100 besvarelser herinde jo. Jeg har haft billede på, der er billeder af min lejlighed og ja, hun har jo genkendt mig.

Hvorfor har hun ikke sagt noget? Det her er mit "fristed", og pludselig føler jeg det lidt som om hun har "læst i min dagbog", for bagefter at blive sur over det som stod...

Jeg har en anden veninde, som en dag skrev "Jeg kommer også på BK, men forventer vi begge lader de ting som er sagt derinde, blive derinde" - Og ja, jeg regnede faktisk med at de venner og veninder jeg havde, ville gøre sådan <_<

På den ene side, har hun ret. På den anden side - så skrev jeg en episode jeg havde oplevet, fra min side. Jeg nævnte ingen navne, ingen kendetegn, intet som nogen udefra ville kunne linke til dem. Det er kun det er det er mig der fortæller, og hende der kan genkende episoden der gør hun ved det er hende.. Er det så forkert? Men gad vide om ikke jeg selv ville føle mig "trådt på", hvis jeg oplevede folk skrev om mig? Jeg ved det faktisk ikke...

Muligvis læser hun jo dette indlæg. Jeg håber det, for så kan hun forstå hvor skuffet jeg også er over hende..

Men moralen må væres, at vi herinde ikke kan vide hvem der læser med.. Heller ikke i den fortrolige afdeling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror da de fleste er klar over det. alle kan jo oprette en profil herinde. Det vel altid med tanke når man poster et emne/svar om det så er i fortroligt eller andre forum. Jeg står ved alt hvad jeg skriver herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står såmen også fast ved det jeg skriver.. Og hun vidste jo hvordan jeg havde det med episoden - men jeg havde bare forventet at folk "sprang ud", hvis de genkendte en herinde.

Jeg ville nok ikke skrive anderledes - begyndte ikke at skrive anderledes da jeg fandt ud af min anden veninde var herinde, faktisk bragte det os bare tættere sammen synes jeg.

Men det er mere det med, at jeg føler hun har siddet og læst mine indlæg, uden at "give sig til kende".

Jeg tror da de fleste herinde står ved hvad de skriver - men det betyder da ikke at man har lyst til at dele en masse intime/private ting med ALLE mennesker - tror da flere herinde nok ville stoppe med at skrive hvis deres kæreste/mor/svigermor/værste fjende eller lignende kom herind.. Det ændre da ens indlæg.

Det jeg tænker er også, at havde jeg VIDST hun kom herinde - så havde jeg nok talt med hende om lige netop det indlæg. jeg havde forklaret hende HVORFOR jeg skrev herinde, og hvordan jeg brugte dette forum. I steder for at hun har siddet og læst mine gamle indlæg igennem, og fundet det og er blevet gal.. Det kunne jo være undgået.

Hvis hun vidste jeg kom herinde, og ikke havde lyst til at fortælle mig en masse private ting, kunne hun jo bare have skrevet på facebook at hun kom herinde, men var "anonym" - så ville jeg nok forsøge at gætte hvem hun var, men det ville da være svært!

Synes bare godt hun kunne have gjort opmærksom på det - på en eller anden måde. Jeg vidste jo godt hun gik og tumlede med nogle tanker omkring det at få børn - så det var jo ikke hemmeligt. Synes bare lidt tingene skal være fair for alle parter....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha, det er en irriterende tanke, men det er jo rigtigt. Men jeg kan nu også stå ved det jeg har skrevet, selvom jeg vil sætte pris på, at min svigermor ikke får læst det jeg har skrevet om hende :rolleyes hun er vist også den eneste jeg har brokket mig over herinde. Tror jeg.

Og så prøver jeg jo i øvrigt at holde mig så hemmelig som muligt herinde indtil jeg rent faktisk er gravid, og jeg håber da det lykkes nogenlund :)

Jeg synes det er rart at kunne læsse af og at snakke om babystads med nogen selvom projektet er hemmeligt, og meget gerne skulle forblive hemmeligt, men der er jo selvfølgelig også en risiko for, at der er nogen man kender der kigger med, og så håber jeg da at de respekterer at jeg ikke vil have det uden for dette forum. Men det bliver så først tricky hvis dem man brokker sig over er dem der læser med.

Åha. Internettet har sine fordele og sine ulemper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok fornuftigt at skrive sig bag øret, ja... Jeg har skrevet et par ting herinde, hvor jeg virkelig ikke håber, at nogen "udefra" læser det, men som Sandie siger, så står jeg ved, hvad jeg har skrevet, og så må jeg jo tage den derfra, hvis nogen pludselig siger noget.

Jeg tror også, at jeg ville blive såret, hvis nogen havde skrevet noget om mig på nettet. Eller det er jeg da sikker på, at jeg ville. Men jeg ville nok være mere såret over at de ikke var gået til MIG, end over at det var kommet på nettet. Som du siger, så har du hverken skrevet navn eller andre kendetegn, så IMO har du jo ikke hængt hende ud på nettet. Det er i mine øjne ikke anderledes end hvis du havde snakket om hændelsen i privat regi med nogen.

Så kan man jo så diskutere, hvorvidt det er fair at snakke negativt om nogen med andre, eller om man bør gå direkte til den person, man har en konflikt med. Her tænker jeg, at i den ideelle verden, skal man da gå til den person, man har en konflikt med. Men man har vel NETOP en konflikt fordi man har svært ved at gå til personen. Og nogle mennesker, er det bare rigtig svært at sige den hårde sandhed til. Og der synes jeg at begge parter er ansvarlige (man må selv have nosser til at sige de hårde ord på en konstruktiv måde, men modparten er også nødt til at være modtagelig overfor kritik) og hvis det ikke fungerer, så synes jeg absolut kun at det er fair og menneskeligt, at man har brug for at vende det med andre. Det er vel de færreste, der kan holde ud at gå at være kede af det, uden at snakke om det med en eller anden.

Og der kunne man jo så hævde, at netop internettet er et godt fristed, fordi der man relativt anonymt klage sine sorger. Altså... Jeg (og de andre BK-brugere, der ikke kender dig udenfor BK) er jo totalt ligeglade med din veninde, og derfor kan du "trygt" klage din nød til os. Modsat hvis du klagede til en af jeres fælles venner, hvor du måske ville blive sagt mere imod.

Så jeg synes ikke, at du har gjort noget forkert, men du har jo unægteligt gjort noget, der bed dig i måsen nu... Din veninde synes jeg tilgengæld har gjort noget direkte forkert, hvis hun har været herinde og ikke gjort sig tilkende + jeg synes hun er MEGET ukonstruktiv i hendes sms. Det kan selvfølgelig være en umiddelbar vred reaktion, men altså... Hvis hun ikke kommer tilbage og vil snakke om det, så tænker jeg lidt, at hun måske i forvejen ikke var så meget værd at samle på :rolleyes

Nå, det var lige lidt strøtanker... Er ked af at det gik sådan med din veninde, det kan ikke have været spor rart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er måske også bare chokeret over reaktionen fra hende af. Netop fordi jeg ikke følte jeg havde skrevet noget som jeg ikke kunne står ved - blev i tvivl fordi hun reagerede sådan. Og fikd et fjernet, fordi sådan skal hun da ikke have det.

Men mener stadigvæk det er lidt et snigangreb. Især når hun overhovedet ikke har villet tale med mig siden - så jeg har gættet mig frem til det må være de tindlæg, selvom min kæreste påstår at det umuligt kan være det, da jeg ikke "omtaler hende negativt", men bare fortæller hvad hun gjorde. Men nu er det i hvert fald fjernet.

Jeg er bare ked af at hun ikke sagde det - at hun reagerede sådan, for det var jo ikke min mening at såre hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står såmen også fast ved det jeg skriver.. Og hun vidste jo hvordan jeg havde det med episoden - men jeg havde bare forventet at folk "sprang ud", hvis de genkendte en herinde.

Jeg ville nok ikke skrive anderledes - begyndte ikke at skrive anderledes da jeg fandt ud af min anden veninde var herinde, faktisk bragte det os bare tættere sammen synes jeg.

Men det er mere det med, at jeg føler hun har siddet og læst mine indlæg, uden at "give sig til kende".

Jeg tror da de fleste herinde står ved hvad de skriver - men det betyder da ikke at man har lyst til at dele en masse intime/private ting med ALLE mennesker - tror da flere herinde nok ville stoppe med at skrive hvis deres kæreste/mor/svigermor/værste fjende eller lignende kom herind.. Det ændre da ens indlæg.

Det jeg tænker er også, at havde jeg VIDST hun kom herinde - så havde jeg nok talt med hende om lige netop det indlæg. jeg havde forklaret hende HVORFOR jeg skrev herinde, og hvordan jeg brugte dette forum. I steder for at hun har siddet og læst mine gamle indlæg igennem, og fundet det og er blevet gal.. Det kunne jo være undgået.

Hvis hun vidste jeg kom herinde, og ikke havde lyst til at fortælle mig en masse private ting, kunne hun jo bare have skrevet på facebook at hun kom herinde, men var "anonym" - så ville jeg nok forsøge at gætte hvem hun var, men det ville da være svært!

Synes bare godt hun kunne have gjort opmærksom på det - på en eller anden måde. Jeg vidste jo godt hun gik og tumlede med nogle tanker omkring det at få børn - så det var jo ikke hemmeligt. Synes bare lidt tingene skal være fair for alle parter....

Jeg var lige ved at skrive, at det jo kunne være fordi hun gerne ville holde babytankerne hemmelige, men altså, hvis du allerede vidste at hun gik i børnetanker, så synes jeg virkelig det er unfair at hun ikke giver sig tilkende. Det ville jeg personligt blive RET sur over (Jeg tror dog ikke at jeg ville blive så ukonstruktiv og dramaqueen-agtig, at jeg ville skrive en i sms at vores venskab var slut :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes faktisk, at det er godt, at du bringer dette emne på banen. Ja vi står vel alle ved, hvad vi skriver, og ja mange af os bruger dette forum som et fristed, hvor man kan få lettet nogle tanker og give los for nogle følelser. Men måske man skal være mere opmærksom på, at vi ikke alle tænker ens.

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil sige med dette. Men måske bare igen gøre opmærksom på, at det skrevne sprog altid kan tolkes anderledes end det sagte, fordi man ikke kan se afsenderens nonverbale sprog, som jo faktisk fylder 80-90% af vores måde at kommunikere på, når man står ansigt til ansigt. Og derfor kommer der altså nogle misforståelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det hende der skrev vores venskab var slut - fordi jeg havde skrevet om hende. Jeg har bare skrevet til hende at jeg har fået det slettet, og at jeg gerne vil tale med hende og forklare det til hende. Også at jeg synes hun skulle have fortalt hun kom herinde.

Jeg kan godt forstå man vil være "hemmelig". Og jeg kan godt forstå man ikke lige har lyst til at fortælle det - men som sagt, så vidste jeg hun gik med de tanker og jeg vidste en masse "private" ting - og jeg kan ikke forestiller mig, hvad hun skulle kunne skrive om det herinde, som jeg faktisk IKKE vidste!!

Og det erm åske også derfor jeg blev så "overrasket" - fordi jeg især af hende ville forvente hun alligevel ville give sig til kende, når hun opdagede at vi "var på samme side"... For hun vidste tilgengæld IKKE særlig meget om "vores projekt", da vi har holdt det hemmeligt for alle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du har helt lov til at skrive om alle dem du vil herinde, Men synes ikke du kan blive sur over hun har siddet og læst dine indlæg som handler bl.a om hende. Hvis jeg fandt en på nettet jeg kendte IRL er det da ikke nødvendigt jeg ville give mig til kende. Det kommer an på hvem og vores forhold. Ligesom du har ret til at skrive din historie er det vel hendes ret til at blive stødt over den og ikke vil være venner med dig mere.

misforstår mig ikke, jeg synes det synd du har sådan situation med din veninde.. Jeg synes bare det fair hun bliver ked/sur over det du skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes faktisk, at det er godt, at du bringer dette emne på banen. Ja vi står vel alle ved, hvad vi skriver, og ja mange af os bruger dette forum som et fristed, hvor man kan få lettet nogle tanker og give los for nogle følelser. Men måske man skal være mere opmærksom på, at vi ikke alle tænker ens.

Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil sige med dette. Men måske bare igen gøre opmærksom på, at det skrevne sprog altid kan tolkes anderledes end det sagte, fordi man ikke kan se afsenderens nonverbale sprog, som jo faktisk fylder 80-90% af vores måde at kommunikere på, når man står ansigt til ansigt. Og derfor kommer der altså nogle misforståelser.

Du har helt ret. Og jeg tror også at mange herinde - selvom de står ved vhad de skriver - ville slette nogle indlæg, hvis nogen af de person som de skrev om læste med.

Omvendt, synes jeg også det skal være en opfordring til folk, som læser med, og som kender nogen - til at "stå frem". Synes det er mest fair, hvis alle, på et forum som dette, hvor der generelt er så private emner - jeg tænker ikke kun om person, men der er altså også emner om bryster, menses og sex - at man ved hvis nogen man kender læser med...

Jeg tænker jo også - man opdager det ikke med det samme..

Men 100 indlæg.. det tager jo mere end en dag eller to for hende at have lavet dem(medmindre man er så hardcore som dig Vanni :P ). Hun må jo have været herinde et stykke tid min veninde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis derfor jeg har valgt at være anonym - og jeg passer meget på ikke at skrive noget, der gør at bekendte kan genkende mig. Ikke fordi jeg ikke vil stå ved hvad jeg skriver - men fordi jeg ikke bryder mig om tanken om at en kollage/familiemedlem/nabo kan følge med i hvad jeg tænker og føler uden jeg ved det.

Jeg prøvede på bryllupsklar at blive fundet af en kollega - og hun ved ikke, jeg ved hun har fundet mig. Hun havde heldigvis hendes rigtige navn som brugernavn og så kunne jeg se hun havde været inde på min profil. der stod ikke noget hun ikke måtte læse, men man har lidt en mærkelig fornemmelse i kroppen bagefter.

Jeg tror man skal skelne mellem privat og personlig. For jeg skriver intet privat, men rigtig meget personligt. Og det er ikke fordi folk ikke må læse de personlige ting jeg skriver, det er bare meget rart at vide når bekendte gør det. (jeg har lidt lyst til at sammenligne med at en bekendt kommer på besøg og mens man er ude og lave kaffe finder de ens fotoalbum og begynder at bladre i det. Selvom der ikke er noget de ikke må se, så er det en grænse der er overtrådt i forhold til hvis man selv finder det frem og viser billederne. Jeg ved godt det ikke hel kan sammenlignes, da man "bør" spørge om lov inden man åbner et album, hvorimod man jo ikke kan/bør spørge om lov inden man opretter en profil.) Men jeg er fuldstændig enig med Banshee at det ville have været rigtig rart hvis hun havde sagt hun havde en profil herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det hende der skrev vores venskab var slut - fordi jeg havde skrevet om hende. Jeg har bare skrevet til hende at jeg har fået det slettet, og at jeg gerne vil tale med hende og forklare det til hende. Også at jeg synes hun skulle have fortalt hun kom herinde.

Jeg kan godt forstå man vil være "hemmelig". Og jeg kan godt forstå man ikke lige har lyst til at fortælle det - men som sagt, så vidste jeg hun gik med de tanker og jeg vidste en masse "private" ting - og jeg kan ikke forestiller mig, hvad hun skulle kunne skrive om det herinde, som jeg faktisk IKKE vidste!!

Og det erm åske også derfor jeg blev så "overrasket" - fordi jeg især af hende ville forvente hun alligevel ville give sig til kende, når hun opdagede at vi "var på samme side"... For hun vidste tilgengæld IKKE særlig meget om "vores projekt", da vi har holdt det hemmeligt for alle...

Det jeg skrev var også ment som en lille stikpille til hende, og ikke til dig ;) :kram2

Ud fra hvad du fortæller, synes jeg at det er hende der er galt på den, MEN jeg kan godt forstå hvis hun er ked af og chokeret over at se jeres "dirty laundry" på skrift og måske tænker hun ikke over, at alle vi andre ikke aner hvem hun er, og derfor føler hun sig måske mere hængt ud end (jeg synes) at hun er. Måske falder hun lidt ned, når hun lige har haft mulighed for at gå og tygge på det? Nu ved jeg heller ikke lige, hvad det er for en hændelse, du har skrevet om herinde, så ved ikke hvor "alvorligt" det er, men hvis du har været ked af det, har det vel også været fordi veninden betyder (eller har betydet) noget for dig, og det må hun vel også opdage når hun er kølet ned, og det må vel "formilde lidt", tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du har helt lov til at skrive om alle dem du vil herinde, Men synes ikke du kan blive sur over hun har siddet og læst dine indlæg som handler bl.a om hende. Hvis jeg fandt en på nettet jeg kendte IRL er det da ikke nødvendigt jeg ville give mig til kende. Det kommer an på hvem og vores forhold. Ligesom du har ret til at skrive din historie er det vel hendes ret til at blive stødt over den og ikke vil være venner med dig mere.

misforstår mig ikke, jeg synes det synd du har sådan situation med din veninde.. Jeg synes bare det fair hun bliver ked/sur over det du skriver.

Hm.. Ja.. men hun VIDSTE jo de ting jeg skrev - jeg har KUN skrevet ting jeg har fortalt hende. Det hun er "sur over" er fordi jeg har skrevet negativt OM hende på nettet. Ikke at jeg havde de følelser dengang - men at jeg skrev det herinde.

og du har ret - Som jeg skrev, så synes jeg også det er fair at man ikke synes der skal skrives om en på nettet. Men jeg synes heller ikke det er fair at "smuglæse" en venindes indlæg herinde :) Det er der forskellen er for mig.. For det er det jeg føler hun har gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg skrev var også ment som en lille stikpille til hende, og ikke til dig ;) :kram2

Ud fra hvad du fortæller, synes jeg at det er hende der er galt på den, MEN jeg kan godt forstå hvis hun er ked af og chokeret over at se jeres "dirty laundry" på skrift og måske tænker hun ikke over, at alle vi andre ikke aner hvem hun er, og derfor føler hun sig måske mere hængt ud end (jeg synes) at hun er. Måske falder hun lidt ned, når hun lige har haft mulighed for at gå og tygge på det? Nu ved jeg heller ikke lige, hvad det er for en hændelse, du har skrevet om herinde, så ved ikke hvor "alvorligt" det er, men hvis du har været ked af det, har det vel også været fordi veninden betyder (eller har betydet) noget for dig, og det må hun vel også opdage når hun er kølet ned, og det må vel "formilde lidt", tænker jeg :)

Jeg "fortryder" helt jeg fik slettet den tråd, inden I kunne læse den. Men det værste jeg skriver om hende, er faktisk at hun sagde vores venskab ville være slut, hvis ikke jeg tog min telefon da hun ringede - og at INGEN skulle bestemme over mig. Og ellers var det faktisk mest en tråd om at ejg følte mig misforstået, og at jeg følte jeg gjorde alting forkert i forhold til venskaber.

Men for hendes skyld, er jeg glad for den kom væk - så har jeg i hvert fald sørget for at de negative ting jeg har skrevet er væk.

Om jeg håber hun køler ned.. Jo, selvfølgelig. På den anden side er det 3 gang på under ½ år hun "afslutter" vores venskab. Jeg har en dårlig periode - en psykisk sygdom oveni - som bare gør at jeg bruger ekstra energi på sådan noget. Håber bestemt hun køler ned, og kan se historien fra min side også, for det er da aldrig fedt at være uvenner.

Men tror det var punktummet for vores venskab - læser hun med, må jeg håbe hun forstår. Det handler ikke om jeg kan lide hende eller ej, det handler om at jeg er nødt til at få nogle stabile venner, og have mennesker i mit liv som der kan tale med mig, og som der ikke "afslutter" hver gang den ene eller anden lige gør noget som den anden ikke mener er okay. Jeg holder rent faktisk af hende - og det er jo netop grunden til det er så frustrende at hun bliver gal over sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tænker jo også, at man evt. kan læse med på en andens profil. Jeg indrømmer da gerne, at hvis jeg har læst et spændende emne, hvor der virkelig er debat i. Så har jeg da nogle gange taget debatten med mine veninder irl også - altså læst startindlægget op, eller lade min veninde læse det, og så snakket om det ud fra det. Eller hvis en har skrevet et pi**e godt indlæg, som virkelig har sat nogle tanker i gang hos mig. Her vælger jeg lige at nævne et navn - tidligere mettesmor (kan ikke huske, hvad hun ændrede sit navn til) og lige p.t er hun ikke online. Men særlig hun kunne komme med nogle indlæg, som var meget en modsætning til min tankegang, hvilket fik mig til at tænke mere over tingene. Der har jeg nogen gange haft brug for at snakke om det med mine veninder irl :D

Så måske veninden har været med på sidelinien hos en, og så lige faldt over netop dit indlæg, og tænkt, at det da mindede meget om jer to :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså også bare lige sige jeg er noget farvet af disse kommentare af jeg synes det har været oppe en del gange med pas på med hvem der læser og folk skrive negativt om være åbenlyst overfor alt i sit liv, at det kun er godt/smart at være anonym. Lidt som om der bliver set ned på de af os der bestemt ikke er anonyme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "fortryder" helt jeg fik slettet den tråd, inden I kunne læse den. Men det værste jeg skriver om hende, er faktisk at hun sagde vores venskab ville være slut, hvis ikke jeg tog min telefon da hun ringede - og at INGEN skulle bestemme over mig. Og ellers var det faktisk mest en tråd om at ejg følte mig misforstået, og at jeg følte jeg gjorde alting forkert i forhold til venskaber.

Men for hendes skyld, er jeg glad for den kom væk - så har jeg i hvert fald sørget for at de negative ting jeg har skrevet er væk.

Om jeg håber hun køler ned.. Jo, selvfølgelig. På den anden side er det 3 gang på under ½ år hun "afslutter" vores venskab. Jeg har en dårlig periode - en psykisk sygdom oveni - som bare gør at jeg bruger ekstra energi på sådan noget. Håber bestemt hun køler ned, og kan se historien fra min side også, for det er da aldrig fedt at være uvenner.

Men tror det var punktummet for vores venskab - læser hun med, må jeg håbe hun forstår. Det handler ikke om jeg kan lide hende eller ej, det handler om at jeg er nødt til at få nogle stabile venner, og have mennesker i mit liv som der kan tale med mig, og som der ikke "afslutter" hver gang den ene eller anden lige gør noget som den anden ikke mener er okay. Jeg holder rent faktisk af hende - og det er jo netop grunden til det er så frustrende at hun bliver gal over sådan noget.

Jeg forstår dig godt i hvert fald. Personligt har jeg bare SLET ikke tålmodighed til sådan nogle slå-op-agtige erklæringer fra venner... Jeg har også haft mine konflikter med venner, men det der "Nu er venskabet slut" det kan jeg bare ikke tage seriøst. Man er venner, ikke kærester. Og sålænge man ses, så er det super, og hvis venskabet ikke virker, så holder man op med at kontakte hinanden og lader det glide ud i sandet. Sådan har jeg det i hvert fald, jeg ville heller ikke have psyke til sådan nogle drama-statements igen og igen. Det tror jeg faktisk, at de færreste har :)

Altså jeg tænker jo også, at man evt. kan læse med på en andens profil. Jeg indrømmer da gerne, at hvis jeg har læst et spændende emne, hvor der virkelig er debat i. Så har jeg da nogle gange taget debatten med mine veninder irl også - altså læst startindlægget op, eller lade min veninde læse det, og så snakket om det ud fra det. Eller hvis en har skrevet et pi**e godt indlæg, som virkelig har sat nogle tanker i gang hos mig. Her vælger jeg lige at nævne et navn - tidligere mettesmor (kan ikke huske, hvad hun ændrede sit navn til) og lige p.t er hun ikke online. Men særlig hun kunne komme med nogle indlæg, som var meget en modsætning til min tankegang, hvilket fik mig til at tænke mere over tingene. Der har jeg nogen gange haft brug for at snakke om det med mine veninder irl :D

Så måske veninden har været med på sidelinien hos en, og så lige faldt over netop dit indlæg, og tænkt, at det da mindede meget om jer to :D

Rigtig god pointe! Jeg har endnu ikke opfordret nogen til at læse med mig på babyklar, men jeg er tit online mens jeg er til forelæsning, så der kunne der faktisk godt være nogen, der læste med over skulderen, og jeg læser også af og til højt for Brian herinde (det er dog mest fra Guldkorn-sektionen ;)). Så selvom andre ikke har profiler herinde, så er man ikke sikker! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså også bare lige sige jeg er noget farvet af disse kommentare af jeg synes det har været oppe en del gange med pas på med hvem der læser og folk skrive negativt om være åbenlyst overfor alt i sit liv, at det kun er godt/smart at være anonym. Lidt som om der bliver set ned på de af os der bestemt ikke er anonyme.

Sådan har jeg aldrig tænkt. :kram2 Og er ked af hvis nogen har fået dig til at føle sådan...

Jeg har valgt at være (semi) anonym, fordi det var det der passede MIG bedst, men jeg synes bestemt ikke at der er noget forkert i ikke at være anonym... :) Det er jo nok bare et spørgsmål om hvad man har temperament, nerver, selv-kontrol (altså i forhold til hvor intimt man skriver om sig selv) og måske andet til. Men jeg synes ikke at det ene er "bedre" end det andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså også bare lige sige jeg er noget farvet af disse kommentare af jeg synes det har været oppe en del gange med pas på med hvem der læser og folk skrive negativt om være åbenlyst overfor alt i sit liv, at det kun er godt/smart at være anonym. Lidt som om der bliver set ned på de af os der bestemt ikke er anonyme.

Sådan har jeg heller ikke tænkt, som Barbamama passer det bare mig selv bedst at være anonym pt - måske fordi jeg er lidt paranoidt anlagt :whistling - men det er jo op til den enkelte at afgøre hvad der passer dem bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil altså også bare lige sige jeg er noget farvet af disse kommentare af jeg synes det har været oppe en del gange med pas på med hvem der læser og folk skrive negativt om være åbenlyst overfor alt i sit liv, at det kun er godt/smart at være anonym. Lidt som om der bliver set ned på de af os der bestemt ikke er anonyme.

Er lidt ked af at læse du/I har det sådant. Håber ikke jeg har været med til at udtrykke den holdning. Jeg har stor respekt for jer der vælger at være offentlige - ville ønske jeg selv havde styrken til at være det - jeg synes det gør rigtig meget for forummet at der er så mange offentlige profiler.

Jeg elsker også at der er brugere herinde der mødes - jeg har ikke selv et behov for det, men jeg synes klart det gavner "hyggen" herinde, at nogle gør det.

Undskyld til trådstarter for emneskiftet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv er langt fra anonym.... og det er et valg jeg traf for mange år siden da jeg blev rigtig aktiv på bryllupsklar.

Tænker over hvad jeg skriver - i forhold til hvor jeg bor mv. (pga en psykopatisk eks kæreste)..

Men ellers så skriver jeg helt ærligt hvad jeg mener og føler. Eller jo de af jer som kender mig personligt - ved dog godt jeg holder igen - for kunne skrive nogle meget grimme ting et par gang - når folk virkelig såre en med det de gør...MEN jeg er typen der holder en sober tone... jeg er typen der står ved hvad jeg skriver!

Jeg VED der sidder tidligere veninder derude og "forfølger" mig rundt på nettet.. men det må jo være en del af deres sørgelig liv - hvis de skal forfølge mig...

Tror man skal huske på - at man aldrig skal skrive - hvad man ikke ville turde sige face to face..

For INGEN tvivl om der sidder mange derude og er anonyme - for de de er sååååå nysgerrige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv er langt fra anonym.... og det er et valg jeg traf for mange år siden da jeg blev rigtig aktiv på bryllupsklar.

Tænker over hvad jeg skriver - i forhold til hvor jeg bor mv. (pga en psykopatisk eks kæreste)..

Men ellers så skriver jeg helt ærligt hvad jeg mener og føler. Eller jo de af jer som kender mig personligt - ved dog godt jeg holder igen - for kunne skrive nogle meget grimme ting et par gang - når folk virkelig såre en med det de gør...MEN jeg er typen der holder en sober tone... jeg er typen der står ved hvad jeg skriver!

Jeg VED der sidder tidligere veninder derude og "forfølger" mig rundt på nettet.. men det må jo være en del af deres sørgelig liv - hvis de skal forfølge mig...

Tror man skal huske på - at man aldrig skal skrive - hvad man ikke ville turde sige face to face..

For INGEN tvivl om der sidder mange derude og er anonyme - for de de er sååååå nysgerrige!

sweetheart, jeg elsker altså bare dine ærlige indlæg. undskyld hvis jeg bliver for meget rygklapper her.

Men jeg har jo taget samme valg som Stinnamusen, at jeg vil stå åben og ærligt frem, og hele min adoptionstråd er endda ikke beskyttet, så man skal være medlem herinde, den kan vildt fremmede gå ind og læse uden at skulle oprette sig herine. Jeg har taget beslutningen, at lade min tråd forblive læselig også for folk, som bare lige kigger forbi, fordi jeg håber den kan hjælpe andre, som evt. stå i samme situation, som vi gjorde, da vi endte med beslutningen adoption. Jeg har valgt, at andre skal kunne bruge min tråd til bl.a. at få afmyticeret alt det med adoption, om at det er umuligt at blive godkendt, og at det er umuligt at finde den rette venteliste, at økonomien er umulig osv.

Hvis nogle så bliver utilfredse over nogle af de ting, jeg skriver, så må de sige det til mig, og så må jeg tage den derfra. Det er jo ikke mere anderledes end at have en hjemmeside eller en blog, hvor man skriver alle sine tanker og følelser ned om et bestemt emne.

Jeg tænker da på, at jeg ikke udlevere andre end mig selv, og at skrive i en sober tone, men hvis folk kan hidse sig op over det, jamen så lad dem :)

Det var lige et sidespring fra mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ik om jeg er anonym eller ej.. :D

Jeg har ikke billede på min profil, men læser min i mine indlæg står både mit og kærestens navn, så man kan vel læse sig frem til hvem jeg er..? Jeg lægger ik skjul på hvem jeg er, og hvad vi går igennem. Men det behøver ikke at være åbenlyst for dem der lige hurtigt kommer forbi. Jeg fortæller sjældent noget herinde som jeg ikke kan stå ved IRL, men har nok en enkelt gang eller to ladet følelserne komme til udtryk i stedet for at stoppe op og tænke over hvad jeg skrev. Men igen. Det er MINE følelser på det givne tidspunkt. Bum. Aner egentlig ik hvad jeg ville med det her volapyk ;)

Håber du og "veninden" får snakket det hele igennem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, man skal tænke sig lidt om...

Jeg er ikke anonym herinde - jeg vil gerne ha

den frihed til ikke at behøve at være det.

og med mine børns navne, så tror jeg hurtigt

at folk kan regne ud, hvem Sookie er ;)

Jeg troede ikke at der ville være nogen på bk, som jeg kendte..

men efter mit emne med "navne søster" i fortroligt, så kom den tilbage.

og det var også derfor jeg ville ha det slettet.

Manden fik et opkald fra dem om at de havde hørt at vi var sure over det - men at deres datter

altså ikke skulle hedde det alligevel og havde fået et andet navn.

Måske har de hørt det fra nogen ude i byen - men vi har altså ikke sagt til

nogen at vi var "sure" over det - kun at det var kikset.

Selvom jeg var hamrende ligelgad med det, da jeg skrev indlægget, så kunne

jeg godt se at det nok ikke var så smart bagefter.

Så jeg kan ikke lade være med at tænke på at der nok

er en herinde på BK, der ved hvem jeg er. og det er da lidt

underligt at personen så ikke giver sig til kende.

For jeg bryder mig heller ikke særlig meget om det.

men jeg prøver så at holde mig uden for sex og samliv osv - for der er sg*

ikke nogen herfra byen, der skal vide noget om mit sexliv og jeg kunne heller

ikke drømme om at gøre det overfor manden.

(jeg har en kusine herinde, men jeg ved at hun 100% holder tæt,

men hun er så heller ikke aktiv herinde, hun bruger mest BX).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER