bobo...

Bette sveskens vej til verden..

11 indlæg i dette emne

Hej tøser...

Så har jeg tiden til at fortælle jer om min fødsel af vores bette sveske...

Alt var planlagt til et PKS den 3 oktober 2011, og vi nåede da også frem til datoen, og kom hele vejen til Aalborg sygehus alt gi som planlagt og der var aboslut ingen stress eller bekymringer fra vores side eller fra lægernes (dette skyldes nok at der stod 2 hold klar til hhv. en akut operation af min stomi, og et hold klar til at genoplive mig hvis jeg skulle smutte i svinget eller prøve på det..

nå men jeg vil begynde det fra den tid hvor vi snakker med jordmoderen på barselsgangen..

09:15 en utrolig sød jordmoder stikker hovedet ind på stuen og siger "hej, jeg synes vi skal få et dejligt lille barn til verden idag, hvad siger i til det??" og det kunne vi jo kun give hende ret i.. :yay

vi snakker lidt frem og tilbage om hvad der skal ske, og hun spørger ind til hvorfor jeeg ikke har været mere til jordmoder end jeg har, men man kan ikke gå til jordmoder her når man skal føde der det var den forlaring vi fik fra herlev...

nå men samtalen fortsætter og hun bliver lidt lang i ansigtet da vi fortæller hende om hvor galt det næsten gik ved vores søns fødsel i 2007, for det var ikke noteret nogen steder i min journal...

09:45 bliver vi hentet af en portør og kørt på opgangen...

heg bliver vi mødt af en hel masse sygeplejesker, og en narkoselæge... jeg kommer hen på det leje som jeg skal ligge på under selve kejsersnittet, og de går igang med at ligge nåle klar til drop, i den ene hånd sidder det dog forkert da enden af nålen sidder lige ved en klap, så det ikke kan løbe ordenligt ind igennem droppet..

Nå men tiden er nu derhenne hvor jeg skal have lagt spinal blokaden... Heller ikke dette går som planlagt.. narkose lægen kan ikke ramme rigtigt og han ender med at stikke 4gange istedet for en.. (AAAVVVVVV) nå men bedøvelsen begynder at virke lidt... men slet ikke så meget som den skulle..

10:10 kommer lægen ind der sal lave kejsersnittet og det samme gør den kirug der skal kontrolere at min stomi ikke kommer til at lave ballade.. da de mener at bedøvelsen burde virke går de igang..

kl 10:16 er de så langt med at skære at vandet går..

kl 10:17 BETTE SVESKEN BLIVER FØDT..

kl 10:18 moderkagen fødes..

da vores datter er født går R sammen med jordmoderen ud i et andet rum hvor der er varmere, for at undersøge hende og pakke hende ind...

under det hele har jeg lagt og sagt av og grædt så tårene løber ned af mine kinder og drypper ned på gulvet.. Denne reaktion skyldes at jeg kan mærke det hele, og derfor beslutter narkose lægen at blive på stuen hele vejen igennem, og dermed udsætte et andet kejsersnit.. men jeg måtte ikke få mere bedøvende uden at omme under fuld narkose...

men de fik syet mig sammen og clipset mig sammen, og sagt undskyld for at det gjorde så ondt for det var ikke meningen.

Henne på opvågningen blev hun vejet og målt og jeg gættede kun 10g forkert på hendes vægt..

Hun målte 47cm

og vejede 2740g

moderkagen vejede 548g

så hun var en fin bette sveske..

Men for at forhindre at styrtblødningen ikke skulle komme denne gang valgte jordmoderen og en sygeplejeske at trykke mig på maven.. (var så bedøvet at jeg ikke kunne presse selv med mave musklerne, og ikke nok til at jeg ikke kunne mærke det) så jeg måtte igennem et smertehelvede igen hvor jeg skreg og skubbede dem væk (eller forsøgte)og tårene endnu engang fik frit løb...

men der kom heldigvis kun en klump blod ud på ca 1l... så det var til at overskue men hvor gjorde det ondt...

men vi var på opvågningen lidt indtil jeg kunne bevæge mine ben igen...

derefter kom vi tilbage på barselsgangen og nød tiden resten af dagen indtil manden blev kaldt ind på en ekstra vagt næste dag i KBH... Så han kørte hjem mandag aften og kom først tilbage til mg onsdag formiddag da vi blev udskrevet, men som en overraskelse havde han taget vores store datter med.. Det var bare en dejlig overraskelse..

Men nu har vi været hjemme et stykke tid og både storesøster og storebror elsker deres lillesøster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med svesken :loveshower Puha hvor må det være grimt at kunne mærke et kejsersnit!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din datter! :loveshower

Lyder ikke til at have været en rar fødsel, men nu er den overstået og du har nu to skønne børn! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lillepigen :loveshower

Puha, det lyder ikke som en rar fødsel, men nu er det overstået, og jeg håber, at det allerede er gledet i baggrunden i forhold til at nyde jeres lille mirakel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med pigen!! :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak... elsker også mine 3½ dejlige børn....

nej fødslen var ikke rar, men den var det vær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lille-pigen :hurra og sikke en fin størrelse hun endte ud med :) Lyder til at du fik en god behandling i Aalborg, men en grim oplevelse ved at lokalbedøvelsen ikke virkede... Av av :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med prinssessen.

Hvorfor reagerede de ikke på du sagde av under kejsesnittet og hvad betydning havde det at hun blev født uner kejsersnittet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med prinssessen.

Hvorfor reagerede de ikke på du sagde av under kejsesnittet og hvad betydning havde det at hun blev født uner kejsersnittet.

de reagerede også lidt, dvs narkoselægen blev istedet for at gå hen til en anden op, bare for at være på den sikre side hvis nu jeg skulle helt under narkose.

og for bette svesken som nu hedder Leonora havde det ingen betydning at hun blev født ved kejsersnit, Ks var min skyld...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... Sikke en ubehagelig oplevelse - dejligt at det endte med en skøn lille Leonora :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER