Mistel

Så er det min tur

118 indlæg i dette emne

øv :kram , håber du er ok, og at næste gang er det jeres tur :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øv :kram , håber du er ok, og at næste gang er det jeres tur :kram

Tak - det er sødt af dig :) Jeg/vi er ok. Men jeg må indrømme, jeg er rigtig ked af det. Jeg var bare så sikker.. men oh well. Så sker det nok en anden gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet insemineret for anden gang i dag. Vil gøre mig seriøst umage for ikke at skænke det den mindste tanke de næste 14 dage.. Testdag 26/10.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende!

Hehe, tror du kan opgive ikke at tænke på det ;) Men krydser for at den 26 er en god testdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg trænger til at opdatere lidt i denne her tråd.

Der er meget nyt. Godt nyt.

Jeg blev gravid i andet inseminationsforsøg og er i dag 4+6!! :loveshower

Jeg testede positiv d. 26/10 (4+1) hvor der kom en ganske forsigtig men umiskendelig streg til syne. Graviditeten blev bekræftet senere på dagen ved en blodprøve. I går testede jeg så igen - lidt modvilligt - men min mand ville rigtig gerne have det, og med lidt support herinde fra gik det jo også fint. Den streg, der første gang var 2 minutter om at dukke op, var kun 10 sekunder om det denne gang, og teststregen var næsten lige så kraftig som kontrolstregen, så der har jo i hvert fald været udvikling i det. Så det er godt. Rigtig, rigtig godt :) D. 16/11 skal jeg til tryghedsscanning på Riget, hvor der skal kontrolleres, at alt er, som det skal være, og så skal vi se hjerteblink. Hjerteblink!

Jeg er pissebange og nervøs for, der er noget, der går galt. Jeg er rædselsslagen for, om den mindste overvejelse ang. barnedåb eller indkøb af barnevogn vil sætte en spontan abort i gang. Min hjerne er da UDMÆRKET godt klar over, at det ikke hænger sådan sammen, men mit hjerte...

Så har jeg fyret min gynækolog. Ja ok, fyret og fyret, jeg har jo ikke ringet til ham eller noget, men det er sikkert og vist, at jeg ALDRIG sætter ben i hans konsultation igen!

Årsag: For det første - dengang vi fandt ud af, at min mands sædkvalitet er ekstremt nedsat, foregik det på denne måde. Jeg ringede efter aftale for at bestille en tid, fordi min behandling skulle igang. Får fat i sekretæren, som slår mig op og så siger: Hov, lige et øjeblik, jeg kan se din mands sædprøve er helt tom. A hva´??? Det er altså en meget, meget alvorlig besked at få, og den skal fanden edderme ikke overleveres på den måde!!

For det andet: Han har for mange år siden diagnosticeret mig med pcos, så det vidste jeg på forhånd, da vi gerne ville have barn, og startede så med at gå op til ham fra begyndelsen. Da vi gik i gang med dette sidste efterår, var der stadig en egenbetaling på 15.000 kr. Så udskriver han uden at blinke eller undersøge mig en recept ud på medicin til 15.000 kr., fordi jeg jo ikke modner æg mv. fordi jeg har pco. Det viser sig så bare, at det gør jeg. Jeg er blevet gravid ved insemination i 2. forsøg uden hormonel påvirkning og modner helt fint et æg hver cyklus. SÅDAN EN IDIOT! Vi har 15.000 kr., og vi ville have brugt dem uden at blinke, men det er helt vildt mange penge for os. Jeg skal arbejde i 100 år, for at stå med 15.000 i hånden. Nu fik vi det aldrig købt, fordi det med min mand dukkede op. Men helt ærlig, så selvlækker skal min læge bare aldrig blive - jeg har i hvert fald fået nok, og jeg er ærlig talt ret rystet!! Spade!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg trænger til at opdatere lidt i denne her tråd.

Der er meget nyt. Godt nyt.

Jeg blev gravid i andet inseminationsforsøg og er i dag 4+6!! :loveshower

Jeg testede positiv d. 26/10 (4+1) hvor der kom en ganske forsigtig men umiskendelig streg til syne. Graviditeten blev bekræftet senere på dagen ved en blodprøve. I går testede jeg så igen - lidt modvilligt - men min mand ville rigtig gerne have det, og med lidt support herinde fra gik det jo også fint. Den streg, der første gang var 2 minutter om at dukke op, var kun 10 sekunder om det denne gang, og teststregen var næsten lige så kraftig som kontrolstregen, så der har jo i hvert fald været udvikling i det. Så det er godt. Rigtig, rigtig godt :) D. 16/11 skal jeg til tryghedsscanning på Riget, hvor der skal kontrolleres, at alt er, som det skal være, og så skal vi se hjerteblink. Hjerteblink!

Jeg er pissebange og nervøs for, der er noget, der går galt. Jeg er rædselsslagen for, om den mindste overvejelse ang. barnedåb eller indkøb af barnevogn vil sætte en spontan abort i gang. Min hjerne er da UDMÆRKET godt klar over, at det ikke hænger sådan sammen, men mit hjerte...

Så har jeg fyret min gynækolog. Ja ok, fyret og fyret, jeg har jo ikke ringet til ham eller noget, men det er sikkert og vist, at jeg ALDRIG sætter ben i hans konsultation igen!

Årsag: For det første - dengang vi fandt ud af, at min mands sædkvalitet er ekstremt nedsat, foregik det på denne måde. Jeg ringede efter aftale for at bestille en tid, fordi min behandling skulle igang. Får fat i sekretæren, som slår mig op og så siger: Hov, lige et øjeblik, jeg kan se din mands sædprøve er helt tom. A hva´??? Det er altså en meget, meget alvorlig besked at få, og den skal fanden edderme ikke overleveres på den måde!!

For det andet: Han har for mange år siden diagnosticeret mig med pcos, så det vidste jeg på forhånd, da vi gerne ville have barn, og startede så med at gå op til ham fra begyndelsen. Da vi gik i gang med dette sidste efterår, var der stadig en egenbetaling på 15.000 kr. Så udskriver han uden at blinke eller undersøge mig en recept ud på medicin til 15.000 kr., fordi jeg jo ikke modner æg mv. fordi jeg har pco. Det viser sig så bare, at det gør jeg. Jeg er blevet gravid ved insemination i 2. forsøg uden hormonel påvirkning og modner helt fint et æg hver cyklus. SÅDAN EN IDIOT! Vi har 15.000 kr., og vi ville have brugt dem uden at blinke, men det er helt vildt mange penge for os. Jeg skal arbejde i 100 år, for at stå med 15.000 i hånden. Nu fik vi det aldrig købt, fordi det med min mand dukkede op. Men helt ærlig, så selvlækker skal min læge bare aldrig blive - jeg har i hvert fald fået nok, og jeg er ærlig talt ret rystet!! Spade!!

Jeg kan godt forstå dine frustrationer...

Men lad være med at bruge tid på dem. For det første kan du ikke gøre noget ved dem alligevel, for det andet er det lykkedes at lave et lille mirakel og for det tredje skal du ikke lade dig selv blive ophidset og udskille alle mulige stresshormoner til din lille spire...

Tusind tillykke med graviditeten? Skal vi følges ad i juli gruppen? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, du er gravid og vi to er gravide sammen :loveshower

Jeg kender jo om nogen alle dine bekymringer. I går og i dag har jeg sådan en voldsom hovedpine - som jeg faktisk tror kun er der pga bekymringer. Det er så selvdestruktivt og unødvendig, så jeg prøver virkelig at tænke positive tanker i stedet, men det er svært! Et godt tip er at læse Cirkelines tråd - hun er så dejligt positiv :loveshower Og så må vi prøve at hjælpe hinanden til at tænke de positive tanker!

Og man må godt drømme om barnevogne, barnedåb, navne osv - jeg er overbevist om at det er sundere for os, end at bekymre os! Vi regner med at mine svigerforældre giver barnevogn, men har slet ikke tænkt over hvilken en, det er lidt for fjernt for mig. Barnedåb kunne jeg godt tænke mig at brug min families kjole i stedet for svigerfamiliens, og i så tilfælde skal dåben nok foregå tidligt (jeg var 6 uger...), og august er jo en dejlig måned! Så det tror jeg godt jeg tør tænke - at næste år i august skal vi holde barnedåb :loveshower

Nu går der forhåbentlig laaaaaaaaaaaaaaaaang tid inden du har brug for gyn igen, men godt du har "fyret" ham alligevel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay, du er gravid og vi to er gravide sammen :loveshower

Jeg kender jo om nogen alle dine bekymringer. I går og i dag har jeg sådan en voldsom hovedpine - som jeg faktisk tror kun er der pga bekymringer. Det er så selvdestruktivt og unødvendig, så jeg prøver virkelig at tænke positive tanker i stedet, men det er svært! Et godt tip er at læse Cirkelines tråd - hun er så dejligt positiv :loveshower Og så må vi prøve at hjælpe hinanden til at tænke de positive tanker!

Og man må godt drømme om barnevogne, barnedåb, navne osv - jeg er overbevist om at det er sundere for os, end at bekymre os! Vi regner med at mine svigerforældre giver barnevogn, men har slet ikke tænkt over hvilken en, det er lidt for fjernt for mig. Barnedåb kunne jeg godt tænke mig at brug min families kjole i stedet for svigerfamiliens, og i så tilfælde skal dåben nok foregå tidligt (jeg var 6 uger...), og august er jo en dejlig måned! Så det tror jeg godt jeg tør tænke - at næste år i august skal vi holde barnedåb :loveshower

Nu går der forhåbentlig laaaaaaaaaaaaaaaaang tid inden du har brug for gyn igen, men godt du har "fyret" ham alligevel!

Ja nemlig du! Vi er gravide sammen. Som det jo i virkeligheden har været planlagt længe, tænker jeg - på en eller anden måde ;)

Vi kommer til at bruge "vores" dåbskjole, for der findes ingen i min mands familie. Og hos os bliver det også tidlig dåb - absolut senest ved 3 mdr. - ellers bliver kjolen for lille :)Og ja, august er altså en dejlig måned!

Mht. barnevogn regner jeg med at købe min venindes odder et eller andet. Hun skal ikke have flere børn og har solgt alt andet babyudstyr, men hun har svært ved at gå af med barnevognen :) Men hun indikerede, at det måske ville være rart at den gik til nogen hun kendte. Så det er planen - men jeg venter nu nok alligevel lidt med at indvie hende i den ;)

Dejligt du skrev - jeg vil helt klart kigge lidt ind hos Cirkeline. Og dig naturligvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dine frustrationer...

Men lad være med at bruge tid på dem. For det første kan du ikke gøre noget ved dem alligevel, for det andet er det lykkedes at lave et lille mirakel og for det tredje skal du ikke lade dig selv blive ophidset og udskille alle mulige stresshormoner til din lille spire...

Tusind tillykke med graviditeten? Skal vi følges ad i juli gruppen? :loveshower

Du har fuldstændig ret! Og ja, skal vi ikke det! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, du er gravid - tillykke loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Hvor er det bare super skønt 00000858.gif

Kan godt forstå du synes den gyn er en klaphat - men Iiih, nu skal du bare glæde dig over at du er GRAVID! Ikke tænke mere på ham, det er heller ikke helt professionelt, det han har foretaget sig.

Jeg er også selv nervøs for at noget skal gå galt her hos mig, men for hver dag der går bliver jeg bedre til at tackle det, og så kommer jeg jo længere og længere hen. Så glæd dig - du kan ikke jinxe det ved at tænke på børnetøj eller noget som helst - det er jeg sikker på. Det er jo et skønt mirakel, der er sket icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, du er gravid - tillykke loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Hvor er det bare super skønt 00000858.gif

Kan godt forstå du synes den gyn er en klaphat - men Iiih, nu skal du bare glæde dig over at du er GRAVID! Ikke tænke mere på ham, det er heller ikke helt professionelt, det han har foretaget sig.

Jeg er også selv nervøs for at noget skal gå galt her hos mig, men for hver dag der går bliver jeg bedre til at tackle det, og så kommer jeg jo længere og længere hen. Så glæd dig - du kan ikke jinxe det ved at tænke på børnetøj eller noget som helst - det er jeg sikker på. Det er jo et skønt mirakel, der er sket icon_hug.gif

Hvor er du sød, tak! :)

Og I har naturligvis alle sammen ret. Man skal glædes ikke bekymres. Det er bare så svært for mig. Jeg udøver den strengeste kontrol over mig selv, men... Jeg er nok et håbløst tilfælde. Dagens bekymring går ud på at min bryster er gået fra at være rigtig ømme i går til ikke at være ret ømme i dag. Hvorfor nu det, altså?!

Jeg vil så gerne bare være glad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist noget med en tryghedsskanning i dag... Masser af gode ønsker herfra:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist noget med en tryghedsskanning i dag... Masser af gode ønsker herfra:-)

Hvor er du sød at huske det! 1000 tak! :)

Men.... Desværre er der ikke så godt nyt. Jeg er begyndt at bløde - ganske, ganske lidt, og så er fosteret for lille. Og med lægens egne ord, så tror hun ikke på det.. Vi scanner igen om en uge i håb om, det bare er en lidt langsom start. Men jeg tror ikke selv på det. Jeg venter på, at blødningen tager til. Jeg er sikker på, det vil ske.

Jeg er ked af det, men ikke meget overrasket... Det skal åbenbart bare være svært..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEEEEEJ!!!!!! Det er da bare SÅ unfair! Men lige et sidespring, min lillesøster som er gravid fik til en tidlig scanning at vide babyen var lille. Og fik at vide den nok gik til. Men hun er altså 25 uger henne nu :loveshower er også her på BK :rolleyes Men blødningen er selvfølgelig ikke særlig opløftende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, jeg håber også stadig. Hvis ikke sad jeg godt nok og drak MEGET rødvin lige nu, for det er godt nok ikke sjovt! Jeg er bare i gang med at vende mig til tanken, tror jeg - og så vil jeg ALTID gerne høre en historie, hvor det endte godt. Det er rigtig dejligt at høre om din søster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, det er jeg ked af at høre... Det er sq en skrækkeligt hård besked at få - men heldigvis er der jo håb at holde fast i endnu...

Krydser fingre og tæer og håber sådan for jer, at det går godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt skulle du være henne i dag? Og hvad kunne han se derinde?

Håber SÅ meget for dig, at det ser bedre ud om en uge. Hvis ikke kan jeg trøste med, at kroppen tit skal have et prøveforsøg først, jeg sidder jo her og føler mig endelig rigtigt gravid efter SA i forrige forsøg. Og jeg gik direkte på nyt fryseforsøg efter blødningen, ingen pause eller noget. Så selvom det er enormt hårdt at miste, kan det godt være at du om ikke så altfor lang tid er lykkelig igen.

Men som sagt, så håber jeg at du slipper. At det bare er en forskrækkelse og at scanningen om en uge viser hjerteblink!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt skulle du være henne i dag? Og hvad kunne han se derinde?

Håber SÅ meget for dig, at det ser bedre ud om en uge. Hvis ikke kan jeg trøste med, at kroppen tit skal have et prøveforsøg først, jeg sidder jo her og føler mig endelig rigtigt gravid efter SA i forrige forsøg. Og jeg gik direkte på nyt fryseforsøg efter blødningen, ingen pause eller noget. Så selvom det er enormt hårdt at miste, kan det godt være at du om ikke så altfor lang tid er lykkelig igen.

Men som sagt, så håber jeg at du slipper. At det bare er en forskrækkelse og at scanningen om en uge viser hjerteblink!

Jeg er i dag principielt 7+1, hvis man tæller fra sidste menstruations første dag. Hun kunne se en lille blommesæk og et foster. Men hele anlægget var 12 mm, og på nuværende tidspunkt skulle fosteret gerne være 12 mm alene. Eller sådan forstod jeg det i hvert fald. Ingen hjerteblink - hvilket vel er meget naturligt, HVIS det nu skulle vise sig, at den bare er sent ude. Men. Hun sagde selv, at hun ikke rigtig troede på det... Så nu ser vi, om jeg begynder at bløde rigtigt i stedet for det her småtteri - og så har jeg jo svaret der. Ellers skanner vi igen på torsdag og ser, om den er vokset, og hvis ikke - jamen så skal jeg have det fjernet. Og så prøver vi igen, så snart der er en normal cyklus.

Jeg har måske ikke rigtig opfattet endnu, hvad der er sket - føler mig rimelig afklaret omkring det. Men er enormt træt - vel en reaktion. Jeg prøver at tænke positivt og være glad for at jeg kunne blive gravid - og blev det hurtigt på trods af mine 38 år. Det sagde lægen også var meget positivt. Men fuck, it sucks!!

Jeg læste godt tidligere, at du har haft en fin scanning, og det er såååååååååååååå dejligt at høre. Jeg er så glad på dine vegne, og det er bare en skøn nyhed på en dag som denne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... har tjekket tråden i en uendelighed i håb om en positiv opdatering... men det lader til at være på tide at sige, at det gør mig ondt, og at jeg håber rigtig meget, at der hurtigt hurtigt hurtigt kommer en ny graviditet at glæde sig over (og det lyder det jo heldigvis til, at der er gode chancer for).

Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... har tjekket tråden i en uendelighed i håb om en positiv opdatering... men det lader til at være på tide at sige, at det gør mig ondt, og at jeg håber rigtig meget, at der hurtigt hurtigt hurtigt kommer en ny graviditet at glæde sig over (og det lyder det jo heldigvis til, at der er gode chancer for).

Kram!

Hvor er du bare sød! Jeg har trukket mig ud af forummet lidt, fordi - ja, det går bare ikke så godt, og det er rigtig svært lige nu. Status er, at da jeg blev scannet igen 8+0 var der et langsomt forsigtigt hjerteblink. Det er stadig alt for lidt og for småt, men det fik en uge til, og jeg skal scannes igen nu på torsdag. I mellemtiden er blødningen taget langsomt til, selvom der er tale om ret lidt. Og det eneste der er tilbage af graviditetssymptomer er træthed - som ligeså godt kan være psykisk. Så. Jeg tror desværre håbet er ude.

Jeg håber, at alle herinde får deres største ønske opfyldt, og jeg håber, jeg kan vende tilbage med en ny positiv test, som ender med at give mig mit største ønske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første graviditet endte i en MA, og siden har jeg holdt lidt pause fra BK.

Men jeg tror, jeg er parat til at vende tilbage. Jeg er nemlig gravid igen! :) 9+5 er jeg i dag, og 9+0 så vi et fint foster i den rigtige størrelse og med et fint bankende hjerte, så - ja, jeg tror faktisk, jeg tror på det. Nakkefoldsscanningen lurer i horisonten, og jeg skal nok nå at gå i panik mange gange endnu, men lige nu føles det godt og rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første graviditet endte i en MA, og siden har jeg holdt lidt pause fra BK.

Men jeg tror, jeg er parat til at vende tilbage. Jeg er nemlig gravid igen! :) 9+5 er jeg i dag, og 9+0 så vi et fint foster i den rigtige størrelse og med et fint bankende hjerte, så - ja, jeg tror faktisk, jeg tror på det. Nakkefoldsscanningen lurer i horisonten, og jeg skal nok nå at gå i panik mange gange endnu, men lige nu føles det godt og rigtigt.

:yay :yay :yay :yay YAY!!!!! Jeg har SÅDAN holdt øje - men ville ikke lige rende dig på "dørene"... :yay :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød! :) Sikke en velkomst at få! Dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at du er gravid igen! Og nået helt til 9+5 - det er jo rigtigt langt!

Jeg endte jo også med en MA sidste gang, og er også gravid igen allerede :) Det er dejligt når det i det mindste kan gå stærkt! Jeg er dog kun 6+4 i dag, så der er lang vej tilbage for mig, men indimellem har jeg også en tro på at det skal lykkes. Det kan være du bliver nødt til at støtte mig lidt i min vej til NF :)

Hvornår har du termin? Det bliver vel i oktober ligesom mig går jeg ud fra? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at du er gravid igen! Og nået helt til 9+5 - det er jo rigtigt langt!

Jeg endte jo også med en MA sidste gang, og er også gravid igen allerede :) Det er dejligt når det i det mindste kan gå stærkt! Jeg er dog kun 6+4 i dag, så der er lang vej tilbage for mig, men indimellem har jeg også en tro på at det skal lykkes. Det kan være du bliver nødt til at støtte mig lidt i min vej til NF :)

Hvornår har du termin? Det bliver vel i oktober ligesom mig går jeg ud fra? :loveshower

Lige nu i hvert fald hedder terminen 7/10.

Og du kan tro, jeg nok skal være der op til nakkefold og alt det andet spændende og dejlige, der kommer til at ske for dig i denne graviditet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER