Anna1980

gode råd søges mod hård mave

11 indlæg i dette emne

Min dreng har fået lidt hård mave. Jeg prøver at cykle med hans små ben og massere hans mave, men det er stadig hårdt for ham. Har I et godt råd? Vi er på mme nan 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er han under 4 mdr ? når han er over er sveskemos en god ting. Jeg har ørt at Nan H skulle være mildere mod maven. Ellers lidt lactulose vil kunne hjælpe ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte lactulose da vi var på nan, men var stadig nødt til at hjælpe hende med et termometer, så vi skiftede mærke. Og siden da har det kørt perfekt helt af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om lactulose, men har aldrig prøvet det på min egen dreng. Når barnet er over fire måneder er sveskemos super godt. Jeg ved ikke om sveskejuice kan virke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp foreslog en 20% sukkerblanding. Det skulle vist næsten være det samme som det man kan købe på apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at skifte til at andet mærke MME? Det kender jeg flere det har været en succes for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha .. min søn havde også store problemer .. vi skiftede til den grønne syrnet allomin .. og bruger det stadigvæk her fem måneder efter .. han kan ik tåle andet MME .. og er det meget slemt så lidt lactulose ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er han flaskebarn??? :unsure For det er vores datter, og de fleste flaskebørn har bøvl med maven!

Her får hun NAN HA og Grøn Allomin. NAN HA er specielt til babyer der har let til forstoppelse og Grøn Allomin er syrnet, hvilket gør den lettere at fordøje.

Vi startede med alm. NAN 1, og det fik hun forstoppelse af og hold da op hvor hun skreg og havde ondt! :boo

Fik vi så afvide af SP at NAN HA var mildere mod maven og skiftede så straks til det. Men pga. hendes meget hårde mave, sagde lægen at vi kunne starte på at give Lactulose, som fungere som et hjælpende hånd til at få det gennem systemet uden for meget besvær! Det fungerede fint, men hun kunne stadig godt have nogle dage hvor det stod helt stille og jo længere tid der gik, jo mere skreg hun!

Så anbefalede lægen at vi gik over til Grøn Allomin, det gjorde vi langsomt ved at trappe ned på NAN HA og efter 3 uger, var vi på ren Grøn Allomin. Det blev ikke værre, men hellere ikke bedre og hendes mave fungerede faktisk bedst under overgangen til Grøn Allomin.

Så nu får hun NAN HA i sin morgen flaske og aften flaske og resten af dagen får hun Grøn Allomin og der er det der virker bedst for os. :sandie - Det glider ihvertfald både ned og ud igen! Og prinsessen er glad og tilfreds! JUBII! :super

Hun får dog stadig Lactulose hver dag, men det gør mange MME børn og hvis det er det der skal til for at hun spiser og skider som hun skal, så er det sådan! :loveshower

Et ekstra plus er så at Grøn Allomin koster det halve af NAN HA! (Selvom det jo ikke er det det kommer an på) :rolleyes

Held og lykke.. :goodluck

P.s. Jeg massere dagligt hendes mave med babyolie, mest omkring navlen i sådan nogle cirkelbevægelser. Og ellers laver vi lidy baby gymnastik. (Cykler med benene, bøjer dem osv.) :8: Derudover hjælper en rigtig lun flaske også. (Ikke for varm, men bare lige en lille smule lunere end normalt.) eller et varmt bad! :bd

Åh hvad man dog ikke gør for de små bebser! :loveshower :loveshower :loveshower

Og undskyld mit meget lange indlæg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er et flaskebarn. Han kommer af med noget men det er nogle små kugler får besøg af min sp imorgen så må prøve at snakke med hende. Håber ikke jeg skal skifte mærke fordi købte meget ind da vi fandt ud af han skulle have flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det var det samme hun gjorde herhjemme. Sådan nogle små hårde "gedelorte" <_<

Ja, go idé. Så håber jeg hun har ret godt råd. :unsure

Nå for pokker, men de får jo flaske helt frem til de er 6-8 mdr. (Samtidig med grød) Og man kan som regel når deres maver er blevet lidt hærdede godt skifte over på Alm. Nan pro 1 eller 2. Eller blå allomin. Så i skal nok få det bruggt. Og ellers kan i bare sætte det til salg på DBA eller Markedspladsen på Min Mave. :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower vi har været så heldige at der er kommet gang i maven via massage og ben øvelser. Jeg forsøgte også at lægge ham hud mod hud i går eftermiddags fordi jeg fik det anbefalet.. Og hold da op der er kommet gang i maven... Han kan sagtens komme på toilet nu, det er så dejligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER