Dorita

Kravlegård

14 indlæg i dette emne

Jeg fornemmer det snart er tid til vi skal anskaffe en kravlegård og jeg føler mig lidt på bar bund. Kan I anbefale en og hvorfor? På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor har du brug for en kravlegård?

Normalt siger man at kravlegård er til folk med hunde (så hunden ikke kan komme tæt på barnet og bide) eller for folk med trapper hvor den lille kan falde ned (personligt mener jeg at et gitter for trappen er bedre).

Den lille får brug for at bevæge sig så meget som muligt, og i en kravlegård vil du forhindre den naturlige lyst til bevægelse da den lille ikke vil kunne trille afsted, møve sig frem / tilbage og på den måde øve sig i at krybe og kravle.

Det eneste gode (i min verden) ved en kravlegård er at den lille har noget at rejse sig ved som ikke bevæger sig (hvis den lille prøver at bruge en stol kan stolen glide og den lille falde) og mange kravlegårde er hævede så den lille kan komme op og se lidt mere af Verden.

Jeg har haft 3 børn og har aldrig brugt kravlegård. De har fået lov til at ligge på gulvet i stuen og så har jeg fjernet farlige ting (lige som man gør ved børn der er for store til kravlegård).

Ja de ligger absolut ikke samme sted som jeg lagde dem da jeg gik på wc, men gør det noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en stor 6-kantet kravlegård.

Vi har en stor hund, hvilket er årsagen til at vi i første omgang valgte at købe en.

Grunden til at den er så stor er, at vi havde masser af plads til den.

Til gengæld er den ikke så let at flytte rundt på, men det har vi heller ikke haft behov for.

Bunden kan forresten hæves/sænkes.

basson-2011-693.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var rigtig glade for vores kravlegård, og har på ingen måde følt vi har begrænset vores barn i bevægelse ;)

Vi har det ret fodkoldt herhjemme, hvilket var den primære årsag, plus at jeg har dårlig ryg. Vi havde et aktivitetstæppe med bøjle, så Isabella kunne ligge og kigge og lege. Der var fint med plads til at hun kunne dreje rundt. Vi tog kravlegården med ud i køkkenet, når vi skulle spise, og så lå hun dér og kiggede/legede mens vi spiste.

Jeg vil have en igen denne gang- uden tvivl. Denne gang vil jeg have med hjul, så den er nemmere at flytte. Jeg vil så også sige, at vi ikke brugte den mere, da Isabella begyndte at kravle rundt. Men i ca 6 måneder, var vi meget glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt ikke at have kravlegård - har hørt fra flere at de aldrig rigtig fik den brugt og lidt fortrød købet. Argumentet med at der er fodkoldt synes jeg dog er en god pointe og ville nok være derfor jeg ville overveje en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt ikke at have kravlegård - har hørt fra flere at de aldrig rigtig fik den brugt og lidt fortrød købet. Argumentet med at der er fodkoldt synes jeg dog er en god pointe og ville nok være derfor jeg ville overveje en.

Vi var i hvert fald glad for vores :) Også fordi vi bor i 3 plan, og når man ligger på gulvet, synes jeg det "runger" sådan i gulvet. Man hører i hvert fald hvad der sker rundt omkring i huset :rolleyes

Plus, at med en dårlig ryg, er det rart ikke at skulle bøje sig ned hver gang- det var i hvert fald en stor lettelse for mig- også når man har fået KS, og har et ar det sidder lige dér hvor man bøjer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen.

Nu bliver jeg godt nok helt i tvivl. Har bare tænkt vi skulle have en, så jeg stadig kunne gå på toilet og i bad med god samvittighed. Men det kan jeg forstå man sagtens kan. Vi har hverken hund eller trapper, så der er behovet ikke. Tilgengæld frygter jeg for et koldt gulv, nu når det begynder at blive koldt.

Jeg må vist lige tænke lidt mere over det :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har på intet tidspunkt haft brug for en kravlegård - til nogen af børnene.

Jamie ligger på gulvet på maven - på en dyne.Vi har så også gulvtæppe.

Men vi skal snart ha trægulv og når vi får det, vil jeg ha købt et stort blødt tæppe, som han kan ligge på.

For os ville det bare være at smide penge ud af vinduet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig haft kravlegård og skal heller ikke have det til nr. 3 som kommer meget snart.

Vi har haft glæde af skumpuslespil som legegulv, så det ikke var koldt at lægge på gulvet.

Hvis i køber kravlegård nu bliver det kort tid I kan bruge den, indenfor måske to-fire måneder begynder han at skubbe sig rundt og rulle rundt og måske krybe fremad og så begrænser kravlegården jo hans muligheder for at lære at udforske verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke tænkt mig at vi skulle have en kravlegård. :) Vil da bare ligge en dyne ned på gulven (Evt. vores dobbeltdyne) så burde det da være fint nok ville jeg mene:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lånte os frem til en kravlegård til Sofia.. Vi har heller hverken trapper eller hund, men kunne godt lide tanken om, at vi vidste hvor hun var henne :) Men efter 2 måneder afleverede jeg den tilbage igen.. Vi brugte den slet ikke og det endte blot med at den blev et opbevaringssted.. Det var så let lige at smide ting op i den, så som tæpper, legetøj, ammepude osv osv, så vi brugte den egentlig kun til opbevaring..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kravlegård og det havde vi også til den store, men det har vi mest fordi vi har en 40 kg tung labrador som godt kan lige at putte på tæpper hvis de ligger på gulvet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også investeret i en kravlegård, da vi har hund og et hus med trapper :)

Derudover kan der være lidt fodkoldt, så det er rart hun kan være løftet fra gulvet, nu vi nærmer os de kolde måneder.

Hun er nu knap 6 uger og vi bruger den endnu kun til opbevaring af bamser.. og så står hun i liften i den, når hun sover formiddagslur :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft kravlegård til de to yngste. Kasper var kun 17 mdr., da han blev storebror, så vi havde brug for at kunne lægge Andreas et sted hvor Kasper ikke lige kunne få fat i ham. Og så var det rart ikke at skulle ligge ham på gulvet...

Josephine har vi også haft kravlegård til, ikke pga. drengene, men for at få hende væk fra gulvet og for at have et sikkert sted, hvis jeg lige skulle et eller andet. Og det har været rart for dem, tror jeg, at de har kunne være lidt i niveau med os andre.

Vi har ikke indtryk af at de er blevet hæmmet, for de har jo kun været i den noget af tiden. Resten af tiden har de kunne møve, kravle og gå som de ville.

Vi har haft stor glæde af at have en kravlegård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER