Nafrimi

Mikkels vej til verden + billeder

27 indlæg i dette emne

Søndag 14. November går vandet om aftenen og jeg bløder ret meget.

Ringer til FG da jeg under ingen omstændigheder må føde selv, og er hurtigføder.

JM sender Falck til at hente mig. Da jeg finder ud af at hun har bestilt en "kørsel 1" som er liggende OG med udrykning bliver jeg lidt nervøs og ked af det. Det virker bare så farligt når man skal køre med udrykning. Også selvom jeg egentlig godt ved det ikke er så farligt :blush

På FG bliver jeg lagt ind på en fødestue og får CTG på så de kan se hvordan Mikkel har det, og holde øje med om der er veer. Der kommer en laborant og tager blodprøver.

Ingen veer heldigvis, men bløder en del. Og da vandet samtidig siver får det blødningen til at se en del voldsommere ud end den reelt er.

Blodprøverne er fine så planen er at vi afventer og ser om det udvikler sig. Udvikler det sig ikke holder vi fast i den tid jeg har til PKS om tirsdagen 16. November.

Så der ligger jeg i 2 dages tid indtil tirsdagen kommer og det er tid til at byde Mikkel velkommen til verden :)

Bliver tirsdag formiddag kørt på OP og skal have kejsersnit. Det er en medicinstuderende der skal lægge mit venflon samt min rygmarvsbedøvelse. Hun er ganske urutineret og ryster på hænderne. Ikke fedt da hun kikser venflon’et 2 gange at vide hun skal stikke en nål ind i rygmarven på mig :(

Rygmarvsbedøvelsen kikser hun et par gange før det lykkedes. Var lige på grænsen til at bede hende stoppe og få en rutineret læge til det, men så var den der.

Kommer ned at ligge men den virker ikke ordentligt. Den virker kun i venstre side så de vipper lejet så den får mulighed for også at virke i højre side.

Endelig er jeg bedøvet.

De sætter skærmen for og gør klar til at gå igang. De spørger om jeg kan mærke de niver, og det kan jeg ikke så de går igang med at skære.

Pludselig gør det bare sindsygt ondt og jeg hyler op. De stopper og venter et par minutter før de går videre da de nu mener at jeg er helt bedøvet.

Det var jeg ikke !!!

AV AV AV – har aldrig oplevet noget så smertefuldt. Jeg var kun bedøvet i det øverste lag hud. Så da de skar i underhuden kunne jeg mærke alt :o :boo

Får en maske på hovedet og så husker jeg ikke mere. Var nu i fuld narkose.

Da jeg vågner ser jeg Mikkel for første gang. Er meget ked af det da jeg føler mig snydt for at have hørt hans første skrig og gået glip af de første timer af hans liv.

Ydermere er jeg meget psykisk påvirket af episoden med bedøvelsen der ikke virkede.

Mikkel er helt skæv i hovedet da de var nødt til at tage ham med kop fordi han sad fast i mit bækken. Han har desuden et blåt mærke i panden og ved venstre øje. Får at vide det vil forsvinde.

Jeg er helt dopet og har ikke fuld kontrol over mine arme så jeg kan ikke ligge med Mikkel hos mig men må nøjes med at kigge på ham de næste 2 timer.

Først da jeg køres tilbage på barselsgangen sidder jeg med min søn for første gang.

Han er så lille og fin. Jeg er forelsket med det samme. Min lille supermand

Tiden på barselsgangen går godt, jeg er hurtigt oppe at gå og er velbefindende uden for mange smerter.

Bad om at tale med hospitalets psykolog da jeg følte det var vigtigt at få talt fødselsforløbet igennem nu hvor det gik som det gik.

Ringede også til Trine (som har opdateret herinde) for at få det snakket igennem. Tak Trine fordi du gad at lægge øre til :tak

Jeg er hjemme igen nu, og trods et lidt barskt fødselsforløb har jeg det godt, og Mikkel har det godt.

Han vejede 3000g og var 47cm lang. Igår blev han vejet til 2800g så han havde tabt sig som forventet, men ikke mere end han måtte. Super.

Idag blev han vejet til 2870g (på samme vægt som igår) så det er ren fløde han får fra mig :hophop

Det blev en længere beretning om min supermands vej til verden :biglove

Billeder af min supermand:

2yoof2o.jpg

2vn1irp.jpg

e9t634.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for den beretning. Jeg er glad for, at det hele endte som det skulle med en dejlig dreng, selvom der var et par "bump" på vejen.

Tillykke tillykke.

:hurra

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for beretningen... Og du blev den først som skulle få en rigtig BKbaby.... Tillykke med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham, sikke en grum oplevelse for dig. Men dejligt at i er kommet godt hjem nu :loveshower :loveshower

Håber at flytningen kommer til at gå godt også :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham :balloon (mangler den smiley der holder et flag)

Puh hvor må det være ubehageligt at kunne mærke man bliver skåret i :( :kram2

Vi vil rigtig gerne se et billede af din skønne dreng :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal nok lægge billeder ind senere. Lige nu kræves min opmærksomhed af en sulten lillemand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT TILLYKKE med ham.. Hvor er det træls du skulle igennem sådan et forløb.. Dejligt at alt trods alt endte godt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med ham

Sikke en ubehagelig oplavelse du desværre måtte have med i forløbet, men godt at I nu begge har det godt

Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en omgang :kram Stort tillykke med lillebror :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham :) puha sikker en omgang at skulle igennem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai hvor er jeg ked af at høre om dine oplevelser, sådan skulle det jo slet ikke være! :( Din stakkel!! Håber du fik talt ud med psykologen og har det bedre i dag, ellers nævn det til din sp.

Glæder mig også til flere billeder af Mikkel :) Tanker og kram :kiss:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt alt er vel efter en noget dramatisk fødsel :( øv da.... det må godt nok ha' været ubehageligt.

Glæder mig til at se billeder af din Mikkel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Mikkel :loveshower

Det med bedøvelsen, det var jeg også igennem med Emma, at bedøvelsen kun virkede i højre side :( Dengang troede man bare ikke på mig under selve forløbet..Så hun er taget ved AKS, uden smertedækning i venstre side.

Jeg blev så opereret i hænderne i 2007, ved lokalbedøvelse, og hele venstre hånd er lavet UDEN bedøvelse. Det gjorde SÅ ondt :boo

Da jeg var gravid med Magnus, blev der så noteret i min journal, så da jeg fik mit AKS, var man opmærksom på det, heldigvis. Og jeg havde en fantastisk narkoselæge, som skældte lægen ud, som skulle foretage mit KS, for selvom jeg var rygmarvsbedøvet, så virkede bedøvelsen igen ikke i venstre hånd. Og lægen ventede, skar, jeg græd, hun ventede lidt igen, og skar så igen, og jeg græd av av av og tiggede om fuld narkose imens. Så blev hun sku sur, og sagde vredt at det jo ikke kunne passe,og at det jo var bedst for baby, ikke at være påvirket og SÅ blev narkoselægen vred, og sagde at hun jo måtte kunne se at det gjorde ondt på mig, og at hun sku slappe lidt af. Så kiggede han på mig, og sagde at nu syntes han jeg havde givet det en chance, så nu ville han tage smerterne for mig. Og bum, så sov jeg. Kunne have kysset ham lige der.

Så hvis du skal opereres igen nogensinde, så HUSK at gøre opmærksom på din oplevelse. Der er nemlig en risiko for at lokalbedøvelser heller ikke vil virke optimalt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Mikkel :loveshower

Det med bedøvelsen, det var jeg også igennem med Emma, at bedøvelsen kun virkede i højre side :( Dengang troede man bare ikke på mig under selve forløbet..Så hun er taget ved AKS, uden smertedækning i venstre side.

Jeg blev så opereret i hænderne i 2007, ved lokalbedøvelse, og hele venstre hånd er lavet UDEN bedøvelse. Det gjorde SÅ ondt :boo

Da jeg var gravid med Magnus, blev der så noteret i min journal, så da jeg fik mit AKS, var man opmærksom på det, heldigvis. Og jeg havde en fantastisk narkoselæge, som skældte lægen ud, som skulle foretage mit KS, for selvom jeg var rygmarvsbedøvet, så virkede bedøvelsen igen ikke i venstre hånd. Og lægen ventede, skar, jeg græd, hun ventede lidt igen, og skar så igen, og jeg græd av av av og tiggede om fuld narkose imens. Så blev hun sku sur, og sagde vredt at det jo ikke kunne passe,og at det jo var bedst for baby, ikke at være påvirket og SÅ blev narkoselægen vred, og sagde at hun jo måtte kunne se at det gjorde ondt på mig, og at hun sku slappe lidt af. Så kiggede han på mig, og sagde at nu syntes han jeg havde givet det en chance, så nu ville han tage smerterne for mig. Og bum, så sov jeg. Kunne have kysset ham lige der.

Så hvis du skal opereres igen nogensinde, så HUSK at gøre opmærksom på din oplevelse. Der er nemlig en risiko for at lokalbedøvelser heller ikke vil virke optimalt..

Ej hvad bilder hun sig ind :angry Det kan man da ikke tillade sig at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tillykke med Mikkel :loveshower

Det med bedøvelsen, det var jeg også igennem med Emma, at bedøvelsen kun virkede i højre side :( Dengang troede man bare ikke på mig under selve forløbet..Så hun er taget ved AKS, uden smertedækning i venstre side.

Jeg blev så opereret i hænderne i 2007, ved lokalbedøvelse, og hele venstre hånd er lavet UDEN bedøvelse. Det gjorde SÅ ondt :boo

Da jeg var gravid med Magnus, blev der så noteret i min journal, så da jeg fik mit AKS, var man opmærksom på det, heldigvis. Og jeg havde en fantastisk narkoselæge, som skældte lægen ud, som skulle foretage mit KS, for selvom jeg var rygmarvsbedøvet, så virkede bedøvelsen igen ikke i venstre hånd. Og lægen ventede, skar, jeg græd, hun ventede lidt igen, og skar så igen, og jeg græd av av av og tiggede om fuld narkose imens. Så blev hun sku sur, og sagde vredt at det jo ikke kunne passe,og at det jo var bedst for baby, ikke at være påvirket og SÅ blev narkoselægen vred, og sagde at hun jo måtte kunne se at det gjorde ondt på mig, og at hun sku slappe lidt af. Så kiggede han på mig, og sagde at nu syntes han jeg havde givet det en chance, så nu ville han tage smerterne for mig. Og bum, så sov jeg. Kunne have kysset ham lige der.

Så hvis du skal opereres igen nogensinde, så HUSK at gøre opmærksom på din oplevelse. Der er nemlig en risiko for at lokalbedøvelser heller ikke vil virke optimalt..

Puha, håber du har klaget over den krampe af en kirurg :kram

En ting er at bedøvelsen ikke virker, men de skal squ da høre på patienten :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han lækker :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvad bilder hun sig ind :angry Det kan man da ikke tillade sig at sige.

Puha, håber du har klaget over den krampe af en kirurg :kram

En ting er at bedøvelsen ikke virker, men de skal squ da høre på patienten :kiss

Jeg var desværre så sårbar, at jeg aldrig fik gjort noget ved det :(

Annette; Hvor er han bare lækker, din Mikkel :loveshower

Det må ligge til navnet ;) :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham- og tak for beretningen (det gjorde næsten ondt at læse!)

Hvor er han dejlig :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, det lyder som en væmmelig oplevelse. Godt at du vendte det med psykologen og med en veninde istedet for bare at gå og have det skidt! :gp

Og sikke en skøn lille dreng, du har fået som belønning for dine lidelser! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh hvor må det bare være ubehageligt at finde ud af, at bedøvelsen ikke virker ordentligt :( Men godt at I begge kom godt igennem det :kram Og at du har fået talt om det :)

Tak for beretningen og endnu engang tillykke med ham :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eij puha Anette sikke da en oplevelse... :kram2

Men for pokker da hvor er han dejlig din lille Mikkel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tilykke med den lille mand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham!

Sikke et barsk forløb men dejlig det hele endte godt og I er hjemme igen.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha sikke en grim oplevelse.

Min fødsel startede nøjagtigt lige sådan med at vandet gik om natten og da jeg tænder lyset er der bare masser af blod ud over gulvet og vi ringer så selv efter en ambulance og falck redderne siger selv fuck vi skal afsted nu og køre os med fuld udrykning så kender lige den følelse du os havde :kram

Jeg fik dog veer med det samme og fik lov at føde selv da det var et stort ønske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER