Banshee

Skulle da aldrig være gået tilt andlægen...

27 indlæg i dette emne

Øv.. I dag var jeg ved tandlægen.. Og er grædefærdigt.. Har ikke været ved tandlægen i 6-7 år.. Men har ikke haft smerter eller noget som helst, og ja.. Som jeg har sagt går jeg jo heller ikke til lægen hvert halve år, for at blive tjekket igennem..

Min kæreste fik mig til tandlægen - og det er da en skrækkelig oplevelse.. Er grædefærdig. Føler at hver eneste gang jeg får styr på min økonomi, så falder det HELE sammen igen..

3 huller, en fyldning skal laves og alle visdomstænder skal ud... :prik

Hun ville sende et prisoverslag til mig, men... Jeg er allerede ved at begrave mig... Det har jeg bare ikke råd til at smide 4 eller 5000 kr efter og det er endda i bedste tilfælde jo! ... :(

Jeg kan virkelig godt forstå folk holder sig væk fra tandlægen.. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg har pengene, men jeg magter bare ikke at tømme min konto, pga det - min bil er ved at gå i stykker og jeg er arbejdsløs.. :(

Jeg har ikke i 6 år overhovedet mærket mine tænder - i dag, efter hun har pillet rundt i dem, gør de bare VIRKELIG ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare øv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( Øv Hvad med at få dem lavet i Sverige.. ? Eller Polen, har hørt at det skulle være en hel del billigere, men ikke ringere arbejde af den grund.

Kæmpe kram til dig

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls..

Hvordan kan det være tanlægen mener dine visdomstænder skal ud? Du siger jo du ingen smerter har - gætter du heller ikke har nogen gener så? Jeg har bare hørt om sååå mange der har fået at vide at deres visdomstænder skulle fjernes, hvor en anden tandlæge ikke har fundet det nødvendigt.

Generelt fjerner man kun tænder hvis de er til gene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls!!! :kram

Det med visdomstænderne undrer også mig lidt, men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved noget om det...

Det med hullerne, der kan jeg da komme med sådan en "irriterende trøst" at det da altid er noget at det bliver opdaget NU istedet for at tænderne pludselig blev pilrådne og faldt ud. :o

Men super super super træls, det er bare verdens kedeligste penge at skulle af med :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh pas på at du ikke falder i en tandlæge fælde nu <_<

Jeg havde engang en tandlæge, som gav mig en plan over det der skulle laves i fremtiden.

Det inkluderede blandt andet, at alle 4 visdomstænder skulle opereres ud. pris: 50.000 kr for hele baduljen.

Jeg har meget fine tænder, og har altid fået ros af mine tandlæger, derfor var det noget af en overraskelse.

Jeg skiftede tandlæge med det samme, og i mellemtiden har jeg fået opereret en visdomstand ud, der generede de andre 3 sidder fint endnu.

Så jeg mener også, at de visdomstænder skal kun ud, hvis de generer, ikke bare fordi de potentielt kan komme til det. Det er i hver fald hvad jeg altid har fået at vide af flere tandlæger + min mor, der er børnetandlæge.

Tandlæger er billigere i Sverige, og jeg mener endda, at du kan få tilskud fra Danmark til at få lavet tænder i Sverige - så det var en mulighed for at spare nogle penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man fjerner tit visdomstænder uden at de endnu er til gene. Dette skyldes bl.a. At de kan være svære at rengøre grundet deres placering og derfor hurtigt kan blive til gene. Det kan også skyldes at de skubber på de andre tænder uden at man selv kan mærke det. Men det er altid en god idé at lade et par forskellige tandlæger vurdere og komme med prisoverslag til man har fundet en dygtig tandlæge, som man vil komme fast hos og som selvfølgelig har rimelige priser. Men godt råd med tandlæge i Sverige. De er længere fremme i deres teknologi og de fleste er vildt dygtige og billige.

Men ja... ØV med tandlæge og deres dyre regninger. Kæresten skal afsted akut i morgen og frygter godt nok også regningen. Vi har bare ikke brug for udgifter lige nu :( Men op med humøret. Når de er lavet, kan du starte på en frisk og begynde at gå regelmæssigt til tandlægen. Det er billigere at betale for en tandrensning to gange årligt for 500 kr. og så at forebygge fremfor at behandle :) Men ja... ÆV... Synes det er super ærgerligt at det ikke går under sygesikringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er som Majse siger, fordi de kan se jeg har svært ved at børste dem, og de er "problemfyldte".. Så regner med jeg måske kan vente med at få det lavet - men det er vist bare billigere at få det hele ordnet på samme tid..

At tage til sverige eller polen kan slet ikke svare sig tror jeg.. Umiddelbart kunne visdomstænderne rives ud og det koster 600kr pr styk - i bedste tilfælde dog..

Det er faktisk mere det at det koster 1200 kr at få lavet et hul der siger avs... <_<

Men overvejer om man kan kontakte en tandlæge skole, men det må være rimelig usandsynligt at de kan bruge mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt min kærestes tandlæge igennem mange år, så tror de er reale nok.. Men ved ikke.. 1200 kr for et hul synes jeg faktisk også er meget.. Hvad giver I ved jeres tandlæge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du er. men på avmintand.dk kan du få kontakt med tyske tandlæger, mange af dem ligger lige ved grænsen og så koster de kun det halve af det herhjemme. vi fik vores til at passe med en handletur til tyskland og så var det hurtigt overstået. Håber du finder ud af det ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt min kærestes tandlæge igennem mange år, så tror de er reale nok.. Men ved ikke.. 1200 kr for et hul synes jeg faktisk også er meget.. Hvad giver I ved jeres tandlæge?

Jeg fik lavet to små huller, og det kostede så vidt jeg husker knap 1000 kr. Det var inkl. bedøvelse, røntgenbilleder osv. Så jeg synes umiddelbart, at det lyder lidt dyrt hos din tandlæge ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg 7-9-13 ikke haft huller siden jeg brugte skoletandlæge, men mener bestemt at prislisten hos min tandlæge siger 700-og-noget for huller... Synes umiddelbart at 1200 lyder af meget. Tilgengæld troede jeg faktisk at det kostede meget mere end 600 at få rykket en visdomstand ud (er der iregnet bedøvelse for det?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en visdomstand, som ligger næsten vandret, den er ikke synlig, men den ligger mærkeligt i forhold til nabo tanden. Så den bliver holdt skarpt under observation. Men så længe det ikke udvikler sig, så skal den blive selvom den potentielt kunne volde problemer senere, men så ryger den til den tid.

Plastfyldninger er dyrere end sølv, og så afhænger prisen også af hvor stort hullet er - et hul er ikke bare et hul :rolleyes

Har fået lavet en plastfyldning hos en dansk tandlæge for en del år siden, og det gav jeg 1400 for mener jeg, så 1200 er ikke nødvendigvis dyrt.

Hvis du stoler på tandlægen, så er det fint, men bare husk at selvom din kæreste har gået der igennem mange år, så er det stadig ingen garanti, der er desværre nogle brodne kar i den branche også

<_<

Men jeg kan regne ud, at dine visdomstænder er fremme, og derfor er det selvfølgelig billigere at få dem revet ud fremfor at få dem opereret, så nej jeg tror du har ret i så, at det næppe kan svare sig at tage til udlandet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået taget en visdomstand ud... Der var hul i og det kunne slet slet ikke betale sig at lave hullet, som ville koste 1200 kroner og "kun" 400 kroner at få den taget ud... JEg valgte det sidste og det gjorde på ingen måder ondt...

Jeg synes det er voldsomt dyrt at besøge tandlægen, hvilket også må være derfor der er mange der ikke går til tandlæge...

Jeg fik et eftersyn, bedøvelse og fik trukket min tand ud for 1400 kroner...

For 4 år siden havde jeg heller ikke besøgt tandlægen i nogle år og da jeg så endelig kom der op skulle der laves 2 rodbehandlinger :o :o 8000 kroner, at betale ved kasse et...

Så jeg har lært lektien og går til tandlæge hver 6 måned og betaler det, det koster, så jeg ikke bliver præsenteret for en regning på flere tusinde kroner igen.. Så må jeg bare håbe der ikke er noget der skal laves andet end et almindeligt eftersyn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

alternativet er at blive henvist til tandlægehøjskolen og få fjernet visdomstænder der.

Det gjorde jeg for to år siden og fik dem alle fjernet. Det kostede mig kun smertestillende piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det er dyrt at få laver dit hul kan jeg ikke sige. Er det en lille eller stor kindtand og hvor stort er hullet og er bedøvbelse med i? Det er nogle af de ting der spiller ind. Desuden tager det længere tid at lægge en plastfyldning, derfor er det dyrere end da man bare kunne få sølv i sin tand.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiih, det er så irriterende penge at skulle af med <_<

Betalte engang 2300 for at få lavet et hul, godt nok i plast med alligevel. Skifte derefter tandlæge, for gad ikke være medspomsor at min tidligere kliniks B&O anlæg, designerstole mv.

Betaler vel omkring det beløb du beskriver, for at få lavet et hul i plast inkl bedøvelse (ved det ikke 100%, har heldigvis ikke have behov for det i mange år, men mener priser ligger deromkring).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sagde dernede at de slet ikke laver sølv mere. Så det er i hvert fald plast.. Og det må være inkl alt, da det er min kæreste der siger han betalte det..

Hun ville sende et overslag, så jeg venter i angst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare sån at du ved det, så er det muligt at søge kommunen om hjælp til dækning af regningen. MEN du SKAL have et overslag og søge INDEN du får lavet noget som helst. Det er sådan set alle der kan søge om enkeltydelse til dækning af merudgifter, som det hedder, men der er størst chance for at få det hvis du er på kontanthjælp, førtidspension eller dagpenge/sygedagpenge. Du skal kunne dokumentere for alle dine udgifter, således de kan vurdere om du har mulighed for at selv kunne betale regningen.

Nogle tandlæger vil dog gerne lave en afbetalingsordning, hvor du kan betale x-antal kr i x-antal måneder. Prøv evt. at høre din tandlæge,om mulighederne.

Og ja, man bruger ikke sølvamalgam særligt mange steder mere. Plast er det foretrukne hos mange tandlægere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige snakket med tandlægeskolen i Århus..

De kan desværre ikke lave huller - da der er flere års ventetid på det :rolleyes

Men til gengæld mente hun godt de kunne trække mine visdomstænder ud, så de har fået info på mig og indkalder mig til en undersøgelse :D :loveshower

Håber det lykkes, da det da nok kan spare en for et par tusind kroner :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare sån at du ved det, så er det muligt at søge kommunen om hjælp til dækning af regningen. MEN du SKAL have et overslag og søge INDEN du får lavet noget som helst. Det er sådan set alle der kan søge om enkeltydelse til dækning af merudgifter, som det hedder, men der er størst chance for at få det hvis du er på kontanthjælp, førtidspension eller dagpenge/sygedagpenge. Du skal kunne dokumentere for alle dine udgifter, således de kan vurdere om du har mulighed for at selv kunne betale regningen.

Nogle tandlæger vil dog gerne lave en afbetalingsordning, hvor du kan betale x-antal kr i x-antal måneder. Prøv evt. at høre din tandlæge,om mulighederne.

Og ja, man bruger ikke sølvamalgam særligt mange steder mere. Plast er det foretrukne hos mange tandlægere.

Hvor henne ved kommunen skal man søge om det? Jeg er nemlig på dagpenge.. Men har jo arbejdet til for nyligt, og det er jo egentlig også "svineri" - for jeg HAR en opsparing.. Jeg synes bare det er for SKOD at bruge den på tandlægeregning jo :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt godt om dem her

Min søster bruger dem. De er godt nok polske og snakker ikke dansk, men de snakker engelsk og der er personale som snakker dansk tilstede hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor henne ved kommunen skal man søge om det? Jeg er nemlig på dagpenge.. Men har jo arbejdet til for nyligt, og det er jo egentlig også "svineri" - for jeg HAR en opsparing.. Jeg synes bare det er for SKOD at bruge den på tandlægeregning jo :rolleyes

Hvis du har en opsparing, så skal du regne med at få et afslag. Hvis det skønnes du selv kan afholde udgiften, får du afslag.

Men du kan læse mere her:

Mit link

Du kan søge online eller ved din sagsbehandler. Husk at vedlægge relevant dokumentation for udgifter, indtægter og overslaget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nu fået mit overslag fra tandlægen, men jeg forstår det ikke helt...

Der står patient: 5608,32 kr (det er selvfølgelig uddybet hvad de forskellige ting er) Og sygesikring: 920kr og til sidst Danmark: 0 kr.

Hvad skal jeg betale? 5600kr plus 920? Eller bare 5600?

Jeg er ret forvirret, men må prøve at ringe til dem i morgen.. Har kontaktet dentic i KBH og vil høre hvad de kan gøre det for - umiddelbart synes jeg det er dyrt at give mellem 740 og 1125 kr for en plastfyldning - også give 221 for bedøvelse oveni..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER