Lotte

Jeg fatter ikke en meter....

13 indlæg i dette emne

Heeej piger... endelig kan jeg melde mig herinde :loveshower :loveshower :loveshower Josefine pigen bliver 2 år om et øjeblik, og nu synes vi at hun skal være storesøster.

Det tog jo noget tid at lave Josefine, men jeg har hele tiden tænkt at det var p-pillerne der skulle ud af systemet.. nu har jeg jo så ikke taget piller i 3 ½ år, så det kan da ikke være dem... men der har ikke været gevinst endnu :(

Jeg ville så prøve at finde ud af hvornår jeg egentlig har ÆL,downloadede en app til min telefon, hvor jeg har indtastet mens for de sidste 4 måneder, den fortæller mig så hvornår jeg burde have ÆL og hvornår jeg burde få mens.

Appe'n sagde at jeg skulle have ÆL i fredags, så jeg har testet for ÆL onsdag, torsdag, fredag, lørdag og idag.

Resultat: (så vidt jeg kan læse, skal kontrolstreg og resultatstreg være lige tydlige, eller resultatstregen tydligere end kontrol, for at være positiv)

onsdag: Negativ (svag resultatstreg)

Torsdag;: Negativ (tydligere resultatstreg)

Fredag: Negativ (tydligere resultatstreg, men stadig ikke lige så tydlig som kontrolstregen)

Lørdag: Negativ (endnu svagere resultatstreg end onsdag)

Søndag: Negativ (svagere endnu)

Hvad dælan skal jeg tyde ud af det.. den har jo aldrig været bragende positiv, men vil man altid kunne se en resultatstreg, ÆL eller ej???

Hvorfor bliver den ikke positiv? jeg har jo da ÆL, for ellers ville jeg jo ikke få mens..

Hilfe piger?????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stregerne vil med stor sandsynlighed aldrig have samme tydelighed som kontrolstregen.

Sådan er det også med graviditetsteste...

For mig lyder det umiddelbart som om, at app'en siger det korrekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være, at du har et meget kort tidsrum, hvor du har meget LH-hormon i kroppen, umiddelbart så må du have haft ÆL et sted mellem torsdag og fredag - det vil være mit bud :unsure Jeg har selv brugt ÆL-tests, og jeg har nogle måneder heller ikke haft held med en 110% positiv test. I juli testede jeg 2-3 gange dagligt i de dage, hvor jeg havde forventet mens - mest fordi det var muligt, fordi de var i en weekend :rolleyes, og der kunne jeg følge stregen hele dagen igennem, indtil den bragede igennem som positiv lørdag aften (urinen nåede lige op over feltet, før teststregen kom frem og var mere tydelig en kontrolstregen). Så det er med at klø på - også evt. teste flere gange dagligt, husk også gerne at det skal være omtrent samme tidspunkt hver dag. Om ikke andet kan man altid :hump ofte i dagene optil, så har man da gjort sit under alle omstændigheder ;)

Håber du kan bruge svaret.

:goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig helt fattet hvordan det med ÆL test fungerer, så kan desværre ikke hjælpe dig.

Jeg er dog nysgerrig efter at vide hvad den app hedder? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil umiddelbart skyde på at du har haft ÆL da den blev tydligere. Men jeg aner det virkelig ikke. Så jeg følger lige med her for jeg skal selv til at prøve den slags om ca 1 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være, at du har et meget kort tidsrum, hvor du har meget LH-hormon i kroppen, umiddelbart så må du have haft ÆL et sted mellem torsdag og fredag - det vil være mit bud :unsure Jeg har selv brugt ÆL-tests, og jeg har nogle måneder heller ikke haft held med en 110% positiv test. I juli testede jeg 2-3 gange dagligt i de dage, hvor jeg havde forventet mens - mest fordi det var muligt, fordi de var i en weekend :rolleyes, og der kunne jeg følge stregen hele dagen igennem, indtil den bragede igennem som positiv lørdag aften (urinen nåede lige op over feltet, før teststregen kom frem og var mere tydelig en kontrolstregen). Så det er med at klø på - også evt. teste flere gange dagligt, husk også gerne at det skal være omtrent samme tidspunkt hver dag. Om ikke andet kan man altid :hump ofte i dagene optil, så har man da gjort sit under alle omstændigheder ;)

Håber du kan bruge svaret.

:goodluck :bd

Meget enig - jeg vil dog mene du har haft ÆL mellem testen fredag og lørdag, da stregen bliver tydeligere til og med fredag og derefter bliver helt utydelig. Det tyder på, at du har haft ÆL, men at du ikke har nået at fange dit peak i LH-hormonet med en ÆL-test, da det åbenbart kun er kortvarigt du kan teste positivt. Næste cyklus ville jeg tage flere tests om dagen - så er jeg altså sikker på, at du nok skal stå med en positiv test :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) jeg har da aldrig tænkt over at teste flere gange, så jo jeg har nok haft ÆL torsdag/fredag.. så håber jeg bare at :hump gav pote ;)

appe'n hedder menstrual kalender, fandt den i android marked - et lille lyserødt ikon.

Nå men, nu siger min app at jeg skal have mens den 16 - så skal vi ikke bare krydre fingre for at den udebliver :glad :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede altid for ÆL om eftermiddagen. Det gav et mere tydeligt resultat end om morgenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal aldrig tage dem om morgenen - det står også i indlægssedlen. Det kan give et falsk positivt resultat...

Jeg testede også om eftermiddagen ved 16-tiden og så igen om aftenen på vej i seng, når jeg kunne se den var lige ved at være der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:googluck håber din mens udeblive her d. 16 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger womanlog på min mobil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at du ville kunne have fået en positiv test mellem de to teste du tog fredag og lørdag... Det var først i min 4. cyklus med ÆL-teste, at jeg testede positivt for ÆL, fordi jeg her testede 2 gange om dagen i de to dage hvor jeg kunne se at teststregen udviklede sig meget....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hentet en app til min iPhone der hedder Ovulation Calender Ladytimer Free. og den er gratis. Den er faktisk meget nem at bruge synes jeg. Det er et brunt ikon med en dame på :) ville bare lige fortælle det videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER