Susanne

En rigtig ærgelig oplevelse i dag...

32 indlæg i dette emne

Jeg havde en rigtig ærgerlig oplevelse til frokost på arbejde i dag. Jeg var sgu lige ved at tude inde midt i kantinen, men rejste mig i stedet og gik, som en rystet og mundlam reaktion på ellers venlige kollegaers fuldstændige fravær af medmenneskelighed og empati - skræmmende, som folk man troede man kendte kan overraske på den virkelig lidt positive måde :(

Det viser sig, at 3 af mine nærmeste kollegaer i ramme alvor mener, at man bare skal lade de sultende på Afrikas Horn dø, for det er jo deres egen skyld, når de ikke vil bruge kondom og lære at skide i en spand og i øvrigt er verden ved at være overbefolket, så det er jo næsten win-win ... :blink Og hvad skal alle de indsamlinger gøre godt for; de sultende kommer jo alligevel ikke til at se nogen af de penge der blev samlet ind i lørdags. Jeg prøvede ligesom at argumentere for, at det var bedre at gøre noget end slet ingenting, men det synes de tydeligvis ikke - det var i deres øjne spild af vores penge. Måske jeg er naiv og graviditetssentimental, men jeg var målløs!:o

Jeg rystede over det hele, fik kvalme og måtte forlade frokostbordet, fordi jeg var ved at give mig til at tude. Fuck, hvor jeg synes det er skræmmende, at nogen kan være så egoistiske og uempatiske! Og så endda nogen som jeg ellers godt kan lide... ÆV, en oplevelse! :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også i mine øjne helt ufatteligt, at man kan have hovedet så meget oppe i mørket :angry

Kan godt forstå du gik. Jeg bliver bare så harm! Jeg kan ikke så godt tåle at diskutere sådan noget med mennesker, der bare ingen indsigt har :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op :o så er ma godt nok ufølsom vil jeg mene <_< Så Tv-klip som de der blev vist i lørdags med sultende børn rørte dem slet ikke :o jeg er chokeret... Men de er desværre nok ikke de eneste, der har det sådan :( MEn jeg kan godt forstå, at du blev chokeret og måtte gå <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også i mine øjne helt ufatteligt, at man kan have hovedet så meget oppe i mørket :angry

Kan godt forstå du gik. Jeg bliver bare så harm! Jeg kan ikke så godt tåle at diskutere sådan noget med mennesker, der bare ingen indsigt har :(

Det skræmte mig også, at jeg blev så fysisk utilpas, at jeg var nødt til at gå - men jeg kunne slet ikke håndtere det. Og så mennesker jeg ellers godt kan lide... Min chef stemmer klart blåt og vi er MEGET uenige om velfærd, økologi, dyrevelfærd og indvandrerpolitik, men det kan jeg godt håndtere. Vi kan jo ikke allesammen være enige og selvom vi er meget uenige, kan jeg godt acceptere, at han tænker anderledes. Men det her er bare noget andet, i mine øjne. Det er jo en grundholdning til menneskers værdi og mangel på medmenneskeligt ansvar og evne til at leve sig ind i andre menneskers situation, som jeg SLET ikke kan forstå. Og jeg må indrømme, at de alle 3 mistede nogen point hos mig i dag. Æv, at opleve nogen sider af dem jeg slet ikke kan forstå og endnu mindre acceptere :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh Susanne, jeg synes det var stærkt af dig, at først argumentere for deres helt forkerte holdninger, for denne katestrofe er jo netop ikke menneskeskabt, men pga tørte. Og så flot af dig, at forlade dem, når de ikke kunne tales til fornuft...

Kan godt forstå, at du er skuffet...

:kram :kram :kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skræmte mig også, at jeg blev så fysisk utilpas, at jeg var nødt til at gå - men jeg kunne slet ikke håndtere det. Og så mennesker jeg ellers godt kan lide... Min chef stemmer klart blåt og vi er MEGET uenige om velfærd, økologi, dyrevelfærd og indvandrerpolitik, men det kan jeg godt håndtere. Vi kan jo ikke allesammen være enige og selvom vi er meget uenige, kan jeg godt acceptere, at han tænker anderledes. Men det her er bare noget andet, i mine øjne. Det er jo en grundholdning til menneskers værdi og mangel på medmenneskeligt ansvar og evne til at leve sig ind i andre menneskers situation, som jeg SLET ikke kan forstå. Og jeg må indrømme, at de alle 3 mistede nogen point hos mig i dag. Æv, at opleve nogen sider af dem jeg slet ikke kan forstå og endnu mindre acceptere :(

Jamen jeg får det præcis på samme måde! Jeg bliver også fysisk dårlig- måske fordi mit ellers så lave blodtryk stiger ret så kraftigt :rolleyes

Og ja, man kan miste meget for folk. Jeg skulle faktisk lige til at oprette en tråd om noget andet vedrørende menneskesyn, som jeg oplevede i dag. Er stadig meget undrende :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg får det præcis på samme måde! Jeg bliver også fysisk dårlig- måske fordi mit ellers så lave blodtryk stiger ret så kraftigt :rolleyes

Og ja, man kan miste meget for folk. Jeg skulle faktisk lige til at oprette en tråd om noget andet vedrørende menneskesyn, som jeg oplevede i dag. Er stadig meget undrende :blink

Hvad har du oplevet i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er desværre ikke de eneste der sidder med de meninger :( Jeg har også hørt den med, at vi bliver overbefolkede så det er kun godt hvis der smutter nogle millioner mennesker der :o :o :o Jeg har også hørt den med, at det er folks egen skyld, så vedkommende donerer ikke en krone... Jamen jeg bliver ligeså målløs som dig og står egentlig nok bare med det her ansigt :blink :blink når jeg får disse kommentarer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke hvordan det kan være deres egen skyld, at de har tørke?! :blink Måske jeg skulle have spurgt om de så heller ikke har støttet indsamlingen til Thailand ifm. tsunamien, oversvømmelsen i Pakistan eller om det måske også er amerikanernes egen skyld, at Katrina smadrede det halve af New Orleans?! Jøsses altså, hvor er der bare nogen der har svært ved at se ud over deres egen næsetip!

Jeg ville ønske jeg ikke blev så mundlam i sådan nogen situationer, men i stedet var en vildt dygtig debattør der kunne modargumentere og få dem til at se det fra den anden side... Men jeg går helt i baglås... Og jeg har ved gud ikke lyst til at bringe emnet på bane igen! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nødt til at sige at jeg er MEGET splittet omkring dette, for på den ene side er jeg tilbøjelig til at give dine kolleger ret i det meste og på den anden side ER det jo mennesker der lider..

Jeg synes det er rigtig svært, men ja, jeg synes ikke man kan stille så sort hvidt op..

Jeg ser mig selv som et meget empatisk menneske, men samtidig er jeg også nået til et punkt hvor jeg sætter en grænse - måske det kommer af at jeg har støttet min (meget) syge søster i mange år og undskyldt hendes dårlige behandling af os alle sammen, men ikke mere..

Jeg ved ikke om det giver mening, men som sagt, synes jeg ikke det kan stilles op s sort og hvidt.. tror måske også du reagerede mere voldsomt pga. graviditeten ;)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver altså nødt til at sige at jeg er MEGET splittet omkring dette, for på den ene side er jeg tilbøjelig til at give dine kolleger ret i det meste og på den anden side ER det jo mennesker der lider..

Jeg synes det er rigtig svært, men ja, jeg synes ikke man kan stille så sort hvidt op..

Jeg ser mig selv som et meget empatisk menneske, men samtidig er jeg også nået til et punkt hvor jeg sætter en grænse - måske det kommer af at jeg har støttet min (meget) syge søster i mange år og undskyldt hendes dårlige behandling af os alle sammen, men ikke mere..

Jeg ved ikke om det giver mening, men som sagt, synes jeg ikke det kan stilles op s sort og hvidt.. tror måske også du reagerede mere voldsomt pga. graviditeten ;)

:kram

Der er ingen tvivl om, at jeg reagerer kraftigere fordi jeg er gravid - jeg havde nok ikke været ved at græde, hvis det ikke var for alle hormonerne ;) Men jeg havde stadig været lige så rystet og mundlam uden baby i maven.

Må jeg spørge hvad det er du er enig med dem i? At det er deres egen skyld eller at vi ikke skal hjælpe dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen tvivl om, at jeg reagerer kraftigere fordi jeg er gravid - jeg havde nok ikke været ved at græde, hvis det ikke var for alle hormonerne ;) Men jeg havde stadig været lige så rystet og mundlam uden baby i maven.

Må jeg spørge hvad det er du er enig med dem i? At det er deres egen skyld eller at vi ikke skal hjælpe dem?

Du må meget gerne spørge, men inden du læser mit svar, så tag lige en dyb vejr trækning og husk at jeg er MEGET træt og har MEGET ondt i hovedet, så er ikke helt sikker på jeg kan formulere det uden det kommer til at lyde meget grumt..

Altså - et eller andet sted, så er de jo naturligvis mennesker på lige fod med dig og mig og så alligevel ikke..

Når vi sætter børn i verden, så er det (for det meste) planlagt, der ligger en masse tanker bag og vi ved godt at vi skal kunne brødføde dem og alt det der.. når de sætter børn i verden, så er det en følge af en naturlig drift og hvis de overhovedet ved at det er derfor børnene kommer, jamen så laver de børnene for at de skal arbejde..

Børn betyder bare ikke det samme i den del af verden, som det gør hos os og selvom der indeni disse børn kunne være et potentiale, så vil det aldrig komme frem, så længe de lever i en underudviklet og overbefolket del af verden..

Jeg mener i bund og grund at det ville være langt bedre at en masse af disse mennesker - åååh jeg leder efter et pænt ord.. - forsvandt.. det ville give bedre muligheder fr de tilbage blevne. Hvis antallet var langt mindre, så ville vi bedre kunne hjælpe dem til at uddanne sig, til ikke at formere sig uhensigtsmæssigt, til at udvikle deres land, til at hjælpe sig selv, men som det er nu ser jeg blot et bundløst hul.. se blot hvor længe det har varet.. da jeg var barn talte vi om de små sultne børn i Afrika og det gør vi så stadig..

Jeg VED godt det lyder barsk, men det er altså min holdning.. alligevel giver jeg så til disse indsamlinger NÆSTEN hver gang og denne gang var den manglende donation altså fordi jeg ikke har fået SU i 2 mdr. så pt. kæmper vi for at få mad på bordet selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dagene op til indsamlingen kørte der mærkelige statudopdateringer rundt på fb. Noget med hvorfor vi skulle samle ind til afrika når nu danmarks økonomi er så dårlig. Blev simpelthen så arrig over det! Det kan da godt være vi mangler en masse milliarder men vi står jo ikke lige med en humanitær krise på hænderne. Hurra for næstekærligheden siger jeg bare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må meget gerne spørge, men inden du læser mit svar, så tag lige en dyb vejr trækning og husk at jeg er MEGET træt og har MEGET ondt i hovedet, så er ikke helt sikker på jeg kan formulere det uden det kommer til at lyde meget grumt..

Altså - et eller andet sted, så er de jo naturligvis mennesker på lige fod med dig og mig og så alligevel ikke..

Når vi sætter børn i verden, så er det (for det meste) planlagt, der ligger en masse tanker bag og vi ved godt at vi skal kunne brødføde dem og alt det der.. når de sætter børn i verden, så er det en følge af en naturlig drift og hvis de overhovedet ved at det er derfor børnene kommer, jamen så laver de børnene for at de skal arbejde..

Børn betyder bare ikke det samme i den del af verden, som det gør hos os og selvom der indeni disse børn kunne være et potentiale, så vil det aldrig komme frem, så længe de lever i en underudviklet og overbefolket del af verden..

Jeg mener i bund og grund at det ville være langt bedre at en masse af disse mennesker - åååh jeg leder efter et pænt ord.. - forsvandt.. det ville give bedre muligheder fr de tilbage blevne. Hvis antallet var langt mindre, så ville vi bedre kunne hjælpe dem til at uddanne sig, til ikke at formere sig uhensigtsmæssigt, til at udvikle deres land, til at hjælpe sig selv, men som det er nu ser jeg blot et bundløst hul.. se blot hvor længe det har varet.. da jeg var barn talte vi om de små sultne børn i Afrika og det gør vi så stadig..

Jeg VED godt det lyder barsk, men det er altså min holdning.. alligevel giver jeg så til disse indsamlinger NÆSTEN hver gang og denne gang var den manglende donation altså fordi jeg ikke har fået SU i 2 mdr. så pt. kæmper vi for at få mad på bordet selv ;)

Bliver simpelthen nødt til at spørge dig hvad du mener med at de skal "forsvinde"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk også DK burde støtte sig selv lidt.

Selvfølgelig skal vi også støtte andre lande, men vi har altså også børn, unge og gamle som mangler hjælp herhjemme..

Men ligefrem at sige man slet ikke skal hjælpe og at de skal ja, dø af sult er måske lidt voldsomt synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo desværre/heldigvis grænser for hvor meget vi kan kapere. Hvis vi skulle ønske at hjælpe ALLE der havde det skidt, og rumme AL dårligdom i verden, så ville vi nok alle gå ned med depression eller udmattelse efter at forsøge at hjælpe. Derfor er hjernen - tror jeg i hvert fald på - indrettet til at kunne sortere nogle af de mest ukaperlige ting fra, altså for at beskytte os. Og hvor meget man så kan kapere, det må jo være individuelt. Jeg er sikker på at dine kollegaer ville føle med menneskene på Afrikas Horn hvis de stod OVERFOR dem, men at deres hjerne "sorterer dem fra" som kun værende et billede/en avis/en nyhed/et show/"penge ud af vinduet". Så jeg kan som sådan godt "forstå" deres manglende empati. Eller jeg synes i hvert fald som sådan, at den godt kan forsvares...

Jeg synes dog IKKE det er iorden at de formulerer sig så groft og respektløst omkring det, og det kan jeg godt forstå at du blev dårlig af! :klap

Håber du kan finde list trøst i at der heldigvis er mange gode mennesker, der har lyst og overskud til at hjælpe, trods alt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må meget gerne spørge, men inden du læser mit svar, så tag lige en dyb vejr trækning og husk at jeg er MEGET træt og har MEGET ondt i hovedet, så er ikke helt sikker på jeg kan formulere det uden det kommer til at lyde meget grumt..

Altså - et eller andet sted, så er de jo naturligvis mennesker på lige fod med dig og mig og så alligevel ikke..

Når vi sætter børn i verden, så er det (for det meste) planlagt, der ligger en masse tanker bag og vi ved godt at vi skal kunne brødføde dem og alt det der.. når de sætter børn i verden, så er det en følge af en naturlig drift og hvis de overhovedet ved at det er derfor børnene kommer, jamen så laver de børnene for at de skal arbejde..

Børn betyder bare ikke det samme i den del af verden, som det gør hos os og selvom der indeni disse børn kunne være et potentiale, så vil det aldrig komme frem, så længe de lever i en underudviklet og overbefolket del af verden..

Jeg mener i bund og grund at det ville være langt bedre at en masse af disse mennesker - åååh jeg leder efter et pænt ord.. - forsvandt.. det ville give bedre muligheder fr de tilbage blevne. Hvis antallet var langt mindre, så ville vi bedre kunne hjælpe dem til at uddanne sig, til ikke at formere sig uhensigtsmæssigt, til at udvikle deres land, til at hjælpe sig selv, men som det er nu ser jeg blot et bundløst hul.. se blot hvor længe det har varet.. da jeg var barn talte vi om de små sultne børn i Afrika og det gør vi så stadig..

Jeg VED godt det lyder barsk, men det er altså min holdning.. alligevel giver jeg så til disse indsamlinger NÆSTEN hver gang og denne gang var den manglende donation altså fordi jeg ikke har fået SU i 2 mdr. så pt. kæmper vi for at få mad på bordet selv ;)

Ja, jeg synes det lyder barskt, men du formulerer dig godt, så jeg kan klare det ;)

Een ting er, at de er mange og får flere børn end vi gør, selvom de ved de kan have svært ved at brødføde dem. Men det er i mine øjne fuldstændig irrelevant i forhold til den situation de er i nu. De har ikke fået regn i noget der minder om år og hvordan nogen kan synes en 'naturkatastrofe', hvilke tørke i mine øjne er i et befolket fattigt område, går over min forstand :o Synes man så heller ikke man skulle hjælpe tsunamiofrene i Thailand eller menneskene der stod uden hjem efter Katrinas hærgen? Dem var der også kæmpe indsamlinger til og snak om og de havde 'kun' lidt materiel skade og døde ikke fra en kant!

Hvis nu vi blev ramt af en kæmpe orkan med efterfølgende tsunami, der smadrede hele landet - er det så også vores egen skyld? Og er det vores eget ansvar at klare os uden hjælp fra omverdenen? :unsure

Og så lader jeg være med at spørge ind til hvad du mener med, at de fattige i Afrika skal 'forsvinde' for det svar tror jeg virkelig ikke jeg har lyst til at høre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må meget gerne spørge, men inden du læser mit svar, så tag lige en dyb vejr trækning og husk at jeg er MEGET træt og har MEGET ondt i hovedet, så er ikke helt sikker på jeg kan formulere det uden det kommer til at lyde meget grumt..

Altså - et eller andet sted, så er de jo naturligvis mennesker på lige fod med dig og mig og så alligevel ikke..

Når vi sætter børn i verden, så er det (for det meste) planlagt, der ligger en masse tanker bag og vi ved godt at vi skal kunne brødføde dem og alt det der.. når de sætter børn i verden, så er det en følge af en naturlig drift og hvis de overhovedet ved at det er derfor børnene kommer, jamen så laver de børnene for at de skal arbejde..

Børn betyder bare ikke det samme i den del af verden, som det gør hos os og selvom der indeni disse børn kunne være et potentiale, så vil det aldrig komme frem, så længe de lever i en underudviklet og overbefolket del af verden..

Jeg mener i bund og grund at det ville være langt bedre at en masse af disse mennesker - åååh jeg leder efter et pænt ord.. - forsvandt.. det ville give bedre muligheder fr de tilbage blevne. Hvis antallet var langt mindre, så ville vi bedre kunne hjælpe dem til at uddanne sig, til ikke at formere sig uhensigtsmæssigt, til at udvikle deres land, til at hjælpe sig selv, men som det er nu ser jeg blot et bundløst hul.. se blot hvor længe det har varet.. da jeg var barn talte vi om de små sultne børn i Afrika og det gør vi så stadig..

Jeg VED godt det lyder barsk, men det er altså min holdning.. alligevel giver jeg så til disse indsamlinger NÆSTEN hver gang og denne gang var den manglende donation altså fordi jeg ikke har fået SU i 2 mdr. så pt. kæmper vi for at få mad på bordet selv ;)

Jeg er målløs :blink :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markat kan ikke svare på dit spørgsmål MissingLink, da vi har valgt at udelukke hende fra vores forum, da hendes person herinde de sidste dage har skabt for meget uro.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du blev arrig! Det er en underlig holdning at have til mennesker synes jeg. "Du er udsat for en naturkatastrofe lige nu og kan ikke brødføde dig selv. Det er din egen skyld og derfor skal du dø." Det er jo i bund og grund det de siger?

Du arbejder med sådan noget "penge-halløj" gør du ikke? For så må de da vide at det til dels er vores velstand og vores lukkede marked, der er skyld i deres nød? Eller måske arbejder de med noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis naturen absolut vil "rydde" op i befolkningen, som nogle siger, behøver det så og være på sådan en måde at børn, voksne og dyr skal lide til døde :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du blev arrig! Det er en underlig holdning at have til mennesker synes jeg. "Du er udsat for en naturkatastrofe lige nu og kan ikke brødføde dig selv. Det er din egen skyld og derfor skal du dø." Det er jo i bund og grund det de siger?

Du arbejder med sådan noget "penge-halløj" gør du ikke? For så må de da vide at det til dels er vores velstand og vores lukkede marked, der er skyld i deres nød? Eller måske arbejder de med noget andet?

Jo, jeg arbejder i den finansielle sektor ;) Men to af de tre var nu faktisk kvinder og ikke sådan nogen 'rigtige' finansdrenge. Derfor kommer det også så meget mere bag på mig.

Apropos, så var der en af de 'rigtige' finansdrenge, der i dag sagde:

"Hvorfor indfører man ikke differentieret skat, så man får en stemme for hver 100.000 kr. man tjener om året? Så er det dem der bidrager mest der får lov at bestemme mest" :o :o :o

Jeg spurgte:"Så du mener, at dem der tjener mindre, er mindre værd og har mindre ret til at bestemme?" Hvortil samtlige mænd i lokalet sagde, at det virkede da som det mest fornuftige de længe havde hørt. Igen var jeg jeg mundlam! :o :blink

Det her valg må godt bare snart være overstået, så al politik-snakken forsvinder og jeg igen kan kigge mine kollegaer i øjnene og prøve at genskabe en illusion om, at vi ikke er HELT så forskellige, som de sidste dage tyder på! :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg arbejder i den finansielle sektor ;) Men to af de tre var nu faktisk kvinder og ikke sådan nogen 'rigtige' finansdrenge. Derfor kommer det også så meget mere bag på mig.

Apropos, så var der en af de 'rigtige' finansdrenge, der i dag sagde:

"Hvorfor indfører man ikke differentieret skat, så man får en stemme for hver 100.000 kr. man tjener om året? Så er det dem der bidrager mest der får lov at bestemme mest" :o :o :o

Jeg spurgte:"Så du mener, at dem der tjener mindre, er mindre værd og har mindre ret til at bestemme?" Hvortil samtlige mænd i lokalet sagde, at det virkede da som det mest fornuftige de længe havde hørt. Igen var jeg jeg mundlam! :o :blink

Det her valg må godt bare snart være overstået, så al politik-snakken forsvinder og jeg igen kan kigge mine kollegaer i øjnene og prøve at genskabe en illusion om, at vi ikke er HELT så forskellige, som de sidste dage tyder på! :huh

Ej come on :blink :blink

Tror skisme også det valg stiger folk til hovedet :huh Hvad sker der lige?? Og hvis de så engang selv bliver kørt ned af en lastbil, og bliver invalidepensionister, så får de frataget stemmeretten oder was?? :blink

Nøj, hvor kan jeg blive TRÆT i skallen af nogle mennesker disse dage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis naturen absolut vil "rydde" op i befolkningen, som nogle siger, behøver det så og være på sådan en måde at børn, voksne og dyr skal lide til døde :boo

Jeg sad også bare sådan :blink Synes i hvert fald det er noget af det mest absurde jeg har hørt :( Så hvis folk i den vestlige verden får kræft, skal de også bare dø, fordi det er naturens gang?? For pokker da også :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad også bare sådan :blink Synes i hvert fald det er noget af det mest absurde jeg har hørt :( Så hvis folk i den vestlige verden får kræft, skal de også bare dø, fordi det er naturens gang?? For pokker da også :(

Ja, for de har jo sikkert selv været ude om det med usund mad, cigaretter og manglende motion! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER