Susanne

En rigtig ærgelig oplevelse i dag...

32 indlæg i dette emne

Jo, jeg arbejder i den finansielle sektor ;) Men to af de tre var nu faktisk kvinder og ikke sådan nogen 'rigtige' finansdrenge. Derfor kommer det også så meget mere bag på mig.

Apropos, så var der en af de 'rigtige' finansdrenge, der i dag sagde:

"Hvorfor indfører man ikke differentieret skat, så man får en stemme for hver 100.000 kr. man tjener om året? Så er det dem der bidrager mest der får lov at bestemme mest" :o :o :o

Jeg spurgte:"Så du mener, at dem der tjener mindre, er mindre værd og har mindre ret til at bestemme?" Hvortil samtlige mænd i lokalet sagde, at det virkede da som det mest fornuftige de længe havde hørt. Igen var jeg jeg mundlam! :o :blink

Det her valg må godt bare snart være overstået, så al politik-snakken forsvinder og jeg igen kan kigge mine kollegaer i øjnene og prøve at genskabe en illusion om, at vi ikke er HELT så forskellige, som de sidste dage tyder på! :huh

ej hvad pokker bilder de sig ind. Mit ræve røde hjerte hamre bare derudad med den bemærkning... Ahhhh de skulle være glad for, at jeg ikke havde været der, for så var der kommet en kæmpe diskussion ud af den bemærkning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der ryster mig i denne tråd, er dine mandlige kollegaers udmelding. De forhold kunne jeg simpelt hen ikke arbejde under...

Det giver mig kvalme! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha... er alt for rystet til at kunne skrive noget konstruktivt... fatter ikke hvordan nogle menneskers tankegang er. Og det gør mig dybt trist, for noget må der jo være galt i vores samfund at vi kan fostre sådanne mennesker. Ellers har deres forældre bare ikke gjort et særligt godt stykke arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu forstår jeg på ingen måder dine kollegaer... det er nogle voldsomme ord.

Men vi må huske på der er ytringsfrihed her i landet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en trist holdning dine kollegaer har. I sidste måned havde vi ikke penge til mad (men havde fryseren fyldt op) fordi jeg gav alle vores penge til Afrika. Det rører mig så dybt at børn sulter. De små stakler og deres forældre der er så desperate at de må lægge dem fra sig i vejgrøften, fordi der stadig er håb for de andre børn de har. Og husk at fattige forældre elsker deres børn lige så højt som velstillede forældre gør.

Det er så forfærdelig en situation lige nu og jeg var røget op i det røde felt hvis jeg havde hørt den holdning på en arbejdsplads. Ligesom jeg er ret tæt på at ryge op i det røde felt for tiden, pga. den der florerer på FB, om at man istedet skulle have brugt de 110 mill på fattige Danskere. Dem skal vi også hjælpe og jeg mener der er penge nok til begge dele. Men sulte børn kommer i første række om det er DK eller Afrika og lige nu er det mest presserende i Afrika.

Dernæst vil jeg lige sige at jeg er enig med Stinna i at vi har ytringsfrihed, uanset vi kan lide andres holdninger eller ej. Men det giver os også retten til at forsvare vores holdning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fint skrevet, Morpige, jeg er meget enig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en trist holdning dine kollegaer har. I sidste måned havde vi ikke penge til mad (men havde fryseren fyldt op) fordi jeg gav alle vores penge til Afrika. Det rører mig så dybt at børn sulter. De små stakler og deres forældre der er så desperate at de må lægge dem fra sig i vejgrøften, fordi der stadig er håb for de andre børn de har. Og husk at fattige forældre elsker deres børn lige så højt som velstillede forældre gør.

Det er så forfærdelig en situation lige nu og jeg var røget op i det røde felt hvis jeg havde hørt den holdning på en arbejdsplads. Ligesom jeg er ret tæt på at ryge op i det røde felt for tiden, pga. den der florerer på FB, om at man istedet skulle have brugt de 110 mill på fattige Danskere. Dem skal vi også hjælpe og jeg mener der er penge nok til begge dele. Men sulte børn kommer i første række om det er DK eller Afrika og lige nu er det mest presserende i Afrika.

Dernæst vil jeg lige sige at jeg er enig med Stinna i at vi har ytringsfrihed, uanset vi kan lide andres holdninger eller ej. Men det giver os også retten til at forsvare vores holdning

AMEN

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER