Morpige

BK er en super side men!

31 indlæg i dette emne

Det er sjældent jeg kommenterer på hvad andre siger/kritiserer og jeg går ind for at man siger sin mening. Jeg synes generelt vi er rigtigt gode til det på BK.

Men jeg ville være rigtig glad hvis man ikke er nedladende overfor folk i deres tråde om deres kamp for at få et barn. Alle kan sidde med deres egne holdninger. Men en tråd er ligesom en dagbog og den følger personen i ét og alt. Det er muligt man mener personer har foretaget forkerte valg i deres liv, men for pokker, at hentyde på en nedladende måde i sådanne tråde, det er bare ikke ok.

Jeg håber at kunne bidrage til god pli, nemlig at man kan diskutere meninger i tråde om meninger, men i disse dagbogstråde, der synes jeg man skal tale lidt mere omsorgsfuldt, uanset ens fordomme og kan man ikke styre ens fordomme, så synes jeg man skal lade være med at skrive.

De fleste ved nok ikke hvilken tråd jeg refererer til lige nu og det er også lige meget, det vigtige er at man finder hjertet frem og prøver at sætte sig i den andens sted - og det er vi ellers ret gode til, normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt det er mit indlæg i Tinas tråd du tænker på!

Det er fordi jeg undrer mig. Jeg har stor respekt for de par der kæmper, men jeg kan ikke forstå hvorfor man mener man har mere ret til et barn end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for søren da ikke også.... Får disse tråde da aldrig en ende i disse dage??? Jeg er selv i behandlingsverden og har været det i mange år. Og nu var jeg selvfølgelig inde for at finde ud af, hvorfor en situation du hentyder til. Dumme dumme mig....for gider egentlig ikke alt det fnidder fnadder. Men er nu lige nødt til at komme med min mening. For det ts skrev kunne lige så godt været skrevet i alle mulige andre tråde, end i en behandlings tråd. Og jeg synes faktisk at hende der kommenterede det gjorde det på en god måde. Jeg kan godt forstå ts frustation over det, men på den anden side, man må vil have lov til at forsøge at sætte en anden vinkel på tingene.

Kan vi da ikke snart finde tilbage til den positive gode tone herinde, uden at alt muligt skal overanalyseres.

Og selv om jeg ikke skriver meget herinde, så læser jeg riiiigtig meget herinde, så forholder mig til retten til også at have en mening!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er mit indlæg i Tinas tråd du tænker på!

Det er fordi jeg undrer mig. Jeg har stor respekt for de par der kæmper, men jeg kan ikke forstå hvorfor man mener man har mere ret til et barn end andre.

Jeg har lige skrevet en pm til dig, så vi ikke diskuterer det her.

Mit mål med denne tråd er at jeg ikke synes man skal stille "den slags" spørgsmål og sammenligne folk med noget dårligt i deres egne tråde.

Men den her tråd er mere generel set, at jeg håber man vil tage en hvis grad af hensyn - håber du forstår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for søren da ikke også.... Får disse tråde da aldrig en ende i disse dage??? Jeg er selv i behandlingsverden og har været det i mange år. Og nu var jeg selvfølgelig inde for at finde ud af, hvorfor en situation du hentyder til. Dumme dumme mig....for gider egentlig ikke alt det fnidder fnadder. Men er nu lige nødt til at komme med min mening. For det ts skrev kunne lige så godt været skrevet i alle mulige andre tråde, end i en behandlings tråd. Og jeg synes faktisk at hende der kommenterede det gjorde det på en god måde. Jeg kan godt forstå ts frustation over det, men på den anden side, man må vil have lov til at forsøge at sætte en anden vinkel på tingene.

Kan vi da ikke snart finde tilbage til den positive gode tone herinde, uden at alt muligt skal overanalyseres.

Og selv om jeg ikke skriver meget herinde, så læser jeg riiiigtig meget herinde, så forholder mig til retten til også at have en mening!

Du er meget velkommen til at have din mening og jeg er også glad for at høre den. Som jeg siger laver jeg ikke den her slags tråde - tror det er første gang i mange mange år.

Jeg vil bare gerne folk reflekterer over at når nogen har en tråd, så er det måske ikke lige stedet at gå efter dem i. En f.eks. barnløshedstråd, er måske en tråd man gerne vil vende tilbage til og nyde senere. Nyde at man fik skulderklap og nyde at andre krydsede fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet en pm til dig, så vi ikke diskuterer det her.

Mit mål med denne tråd er at jeg ikke synes man skal stille "den slags" spørgsmål og sammenligne folk med noget dårligt i deres egne tråde.

Men den her tråd er mere generel set, at jeg håber man vil tage en hvis grad af hensyn - håber du forstår :)

Jeg tror godt jeg forstår dig. Men når spørgsmålet popper op i sådan en tråd er det vel også der det skal stilles.

Hvis sådan en tråd er for at andre skal heppe på én sletter jeg gerne.

Jeg er ikke behandlingspige, men jeg følger meget gerne med. Deler deres glæder og sorger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror godt jeg forstår dig. Men når spørgsmålet popper op i sådan en tråd er det vel også der det skal stilles.

Hvis sådan en tråd er for at andre skal heppe på én sletter jeg gerne.

Jeg er ikke behandlingspige, men jeg følger meget gerne med. Deler deres glæder og sorger.

Super :) Altså jeg tænker ikke "heppe" som i rygklapperi. Men mere en forståelse af den situation som den pågældende er i.

Jeg er ikke lige med på hvad du mener med spørgsmål? tror ikke jeg så et "tegnet ?" - men måske mine øjne ikke har set det;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal desværre køre nu, så hvis flere har lyst til at kommentere, så er det ikke for at være uhøflig at jeg ikke lige svarer.

Jeg takker for den indtil videre gode snak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nu indrømme at jeg har svært ved at se det nedladende i de kommentarer du hentyder til.

Hvis man vælger at have en tråd på et forum som dette, så må man da også forvente at der kan komme en kommentar eller to en gang i mellem - og især når man fortælle om nogle tanker, som jeg i dette tilfælde mener man burde have holdt for sig selv.

Jeg synes det er superfint at tage hensyn til folks følelser, og jeg lader da også være med at skrive noget, hvis jeg tror det direkte vil såre. Men jeg vil altså holde på, at man må være forberedt på spørgsmål og kommentarer når man vælger at at være aktiv på en forum - det er i min verden det der er meningen! Hvis man blot har brug for at få sine tanker ned på skrift, så synes jeg man skal købe sig en dagbog!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, nu bliver jeg da helt nervøs for, om nogle har taget det som jeg skriver for nedladende, for det er bestemt ikke meningen...

Hvis nogen er såret eller skuffet over mine kommentarer, eller evt. mangel på samme, er i så ikke søde og skrive PM til mig, og undskyld, det var slet ikke meningen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nu indrømme at jeg har svært ved at se det nedladende i de kommentarer du hentyder til.

Hvis man vælger at have en tråd på et forum som dette, så må man da også forvente at der kan komme en kommentar eller to en gang i mellem - og især når man fortælle om nogle tanker, som jeg i dette tilfælde mener man burde have holdt for sig selv.

Jeg synes det er superfint at tage hensyn til folks følelser, og jeg lader da også være med at skrive noget, hvis jeg tror det direkte vil såre. Men jeg vil altså holde på, at man må være forberedt på spørgsmål og kommentarer når man vælger at at være aktiv på en forum - det er i min verden det der er meningen! Hvis man blot har brug for at få sine tanker ned på skrift, så synes jeg man skal købe sig en dagbog!

Jeg er faktisk meget enig her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følte MIG meget såret i min tråd fordi jeg bliver sammenlignet med min total uansvarlige lillesøster. Og jeg skriver netop i min behandlings tråd om de frustrationer min søster giver MIG. Jeg hænger jo ikke nogen ud herinde. Og ingen dom kender min søster kan tillade at sammenligne MIG med hende. Vi er som dag og nat, og mit liv fungere trods en Fuck UP barnedom. Og det gør hendes bare overhoved ikke. Hun burde ha ventet med at få børn til hun kunne og ville tage sig af dem. Og få styr på sut liv før hun gær sig gravid med 5 forskellige fædre.

Jeg har jo netop ikke oprettet et særskilt emne om det, men beholdt det i min behandlings tråd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følte MIG meget såret i min tråd fordi jeg bliver sammenlignet med min total uansvarlige lillesøster. Og jeg skriver netop i min behandlings tråd om de frustrationer min søster giver MIG. Jeg hænger jo ikke nogen ud herinde. Og ingen dom kender min søster kan tillade at sammenligne MIG med hende. Vi er som dag og nat, og mit liv fungere trods en Fuck UP barnedom. Og det gør hendes bare overhoved ikke. Hun burde ha ventet med at få børn til hun kunne og ville tage sig af dem. Og få styr på sut liv før hun gær sig gravid med 5 forskellige fædre.

Jeg har jo netop ikke oprettet et særskilt emne om det, men beholdt det i min behandlings tråd.

Du hænger jo meget tydeligt din søster ud, for hun har næppe godkendt det inden. Men det er mit sidste ord i denne sag. Jeg undrer mig stadig over hvordan du mener du har mere ret til et barn, især når man tænker på din historie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du hænger jo meget tydeligt din søster ud, for hun har næppe godkendt det inden. Men det er mit sidste ord i denne sag. Jeg undrer mig stadig over hvordan du mener du har mere ret til et barn, især når man tænker på din historie.

vil lige sige at deres historier kan på ingen måde sammenlignes bare fordi Tina har fået fosterreduktion (så vidt jeg husker blev hun rådet til dette af læger) og mistede derefter. Jeg synes det er fint at man skriver personlige ting herinde, men visse ting skal nok proppes ind i fortroeligt forum ;)

Jeg er tit blevet stødt over ting som folk har skrevet, men gider ikke at gå op i det, da det ikke er mig personligt det handler om :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan jo netop godt lide BK, fordi der er plads til forskellige meninger og synspunkter...

Og ja nogle ting hører måske til i fortroligt forum, og nogle gang har jeg også skrevet, om ikke det var bedre, at tråden lå der, men der tænker jeg mere af hensyn til trådstarter, så denne ikke får problemer, hvis det problem der er skrevet om kommer nogle for ører, der kunne blive sure...

Om morspige hentyder til Tina´s tråd, så er det jo egentlig op til Tina, hvor hun vil sætte sine indlæg. Og ja man er også nød til at tage de negative kommentarer med de positive. Men husk nu, at det nonverbale sprog, som er over 90 % af det vi bruger, når vi kommunikere går altså tabt i det skrevne sprog. Derfor skal man være obs på, hvordan man skriver tingene, for de kan så nemt misforståes...

Jeg tror egentlig også bare det Morspige vil frem til, nemlig at vi lige tænker os om, når vi kommentere noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må nu indrømme at jeg har svært ved at se det nedladende i de kommentarer du hentyder til.

Hvis man vælger at have en tråd på et forum som dette, så må man da også forvente at der kan komme en kommentar eller to en gang i mellem - og især når man fortælle om nogle tanker, som jeg i dette tilfælde mener man burde have holdt for sig selv.

Jeg synes det er superfint at tage hensyn til folks følelser, og jeg lader da også være med at skrive noget, hvis jeg tror det direkte vil såre. Men jeg vil altså holde på, at man må være forberedt på spørgsmål og kommentarer når man vælger at at være aktiv på en forum - det er i min verden det der er meningen! Hvis man blot har brug for at få sine tanker ned på skrift, så synes jeg man skal købe sig en dagbog!

I bund og grund er vi jo også enige så. Vi mener begge to at man godt må tage hensyn til folks følelser og at man skal kunne tåle kommentarer i ens tråd.

Hvad vi er uenige om er om den kommentar der kom var sårende eller ej og det vurderede jeg den til at være. Hvis nogen havde anfægtet min egnethed som mor, ville jeg være ekstrem såret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, nu bliver jeg da helt nervøs for, om nogle har taget det som jeg skriver for nedladende, for det er bestemt ikke meningen...

Hvis nogen er såret eller skuffet over mine kommentarer, eller evt. mangel på samme, er i så ikke søde og skrive PM til mig, og undskyld, det var slet ikke meningen...

Jeg har ikke oplevet at du har såret eller skuffet og jeg har i det hele taget ikke oplevet det ret meget herinde. Kun lige i morges. Og jeg beder bare om at man tager hensyn, ikke at man holder sin mund - det vurderes ud fra at jeg jo synes at den bemærkning gik over grænsen for den alm. høflighed - og det kan selvfølgelig diskuteres. Men igen, havde man sagt at jeg ikke var en god mor, ville jeg blive meget såret. Samtidig mener jeg ikke at man kan vurdere en forældreevne på et forum. Man kan have tanker om det, men at skrive det er meget sårende. Altså efter min mening :)

Så dette har intet med dig at gøre Gitte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du hænger jo meget tydeligt din søster ud, for hun har næppe godkendt det inden. Men det er mit sidste ord i denne sag. Jeg undrer mig stadig over hvordan du mener du har mere ret til et barn, især når man tænker på din historie.

Men det er jo en sag imellem søster og Tina. Jeg ville heller ikke skrive sådan om min søster i min tråd. Jeg ville vælge fortroligt forum.

og ja jeg ville også undre mig over sætningen, men da vi ikke kender den fulde historie, så tænker jeg ikke så dybt over den sætning. Tror bare der menes det sædvanlige som nogen af os spørger GUD om. Hvorfor kan drankere og narkomaner få så mange børn, når os der gør alting så rigtigt som muligt ikke kan. Jeg tror det er det der menes. Men jeg ved det jo ikke. Jeg skrev jo ikke sætningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige sige at deres historier kan på ingen måde sammenlignes bare fordi Tina har fået fosterreduktion (så vidt jeg husker blev hun rådet til dette af læger) og mistede derefter. Jeg synes det er fint at man skriver personlige ting herinde, men visse ting skal nok proppes ind i fortroeligt forum ;)

Jeg er tit blevet stødt over ting som folk har skrevet, men gider ikke at gå op i det, da det ikke er mig personligt det handler om :balloons

Helt enig :) Har brugt siden siden 2005 og har vist nok aldrig blandet mig før. Men jeg blev så træt af at høre på (undskyld jeg bringer dig ind her Tina) den historie og de mange, ofte meget sure meninger, som Tina skulle læse på det gamle BK. Jeg var glad for at tingene var anderledes nu.

Jeg føler ikke at vi andre kan gøre os til Herre over hvordan andre lever deres liv, med mindre vi ser børn blive slået/mishandlet. Normalt læser jeg også bare videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan jo netop godt lide BK, fordi der er plads til forskellige meninger og synspunkter...

Og ja nogle ting hører måske til i fortroligt forum, og nogle gang har jeg også skrevet, om ikke det var bedre, at tråden lå der, men der tænker jeg mere af hensyn til trådstarter, så denne ikke får problemer, hvis det problem der er skrevet om kommer nogle for ører, der kunne blive sure...

Om morspige hentyder til Tina´s tråd, så er det jo egentlig op til Tina, hvor hun vil sætte sine indlæg. Og ja man er også nød til at tage de negative kommentarer med de positive. Men husk nu, at det nonverbale sprog, som er over 90 % af det vi bruger, når vi kommunikere går altså tabt i det skrevne sprog. Derfor skal man være obs på, hvordan man skriver tingene, for de kan så nemt misforståes...

Jeg tror egentlig også bare det Morspige vil frem til, nemlig at vi lige tænker os om, når vi kommentere noget.

Ja det er lige præcist det jeg gerne vil :) og jeg elsker meninger og jeg respekterer også andres meninger (håber jeg da) Men jeg(måske fordi jeg er ved at være gammel) ser også at tonen bliver hårdere i samfundet generelt set. Jeg vil bare gerne at man lige tænker over om noget sårer den person man siger det til.

Altså hvis nogen siger til mig, nå så kan du nok ikke få flere børn, det kan jeg da godt få. Det er der squ mange der har sagt. Jeg har aldrig taget det til mig.

Men hvis nogen siger til mig, " Der er nok en grund til at Gud ikke mener du skal have flere børn" (og den har jeg hørt 2 gange i mit liv) så mener jeg at den er personlig og den går lige i tårekanalerne her.

Jeg håber virkelig jeg gør mig forståelig i det jeg skriver. Jeg er på ingen måde efter at man skriver ligesom man plejer herinde. Jeg vil bare gerne minde om at der sidder levende mennesker bag ved og det ved alle jo også godt herinde. Jeg er slet ikke utilfreds.

Men jeg ved ikke, det der med "sammenligningen" i morges, mellem en "dårlig mor" og så Tina, den skar mig i hjertet. Kald mig bare en gammel følsom nar - det er ok :)

Jeg vil bare gerne at menneskeheden tænker over hvad man skriver, siger og gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg følte MIG meget såret i min tråd fordi jeg bliver sammenlignet med min total uansvarlige lillesøster. Og jeg skriver netop i min behandlings tråd om de frustrationer min søster giver MIG. Jeg hænger jo ikke nogen ud herinde. Og ingen dom kender min søster kan tillade at sammenligne MIG med hende. Vi er som dag og nat, og mit liv fungere trods en Fuck UP barnedom. Og det gør hendes bare overhoved ikke. Hun burde ha ventet med at få børn til hun kunne og ville tage sig af dem. Og få styr på sut liv før hun gær sig gravid med 5 forskellige fædre.

Jeg har jo netop ikke oprettet et særskilt emne om det, men beholdt det i min behandlings tråd.

Ja det var også sådan jeg forstod det og fordi vi ikke er vant til at have et fortroligt forum, det er jo nyt, så tænker man måske heller ikke over at den slags burde komme derind. Men ellers er jeg enig med de andre at så drastiske meldinger om et andet menneske burde komme i fortroligt og måske "neutraliseres" lidt, men det vælger man jo selv og du havde brug for at få det ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne takke alle for en pæn og sober debat om emnet, det er derfor BK er et super godt sted

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er lige præcist det jeg gerne vil :) og jeg elsker meninger og jeg respekterer også andres meninger (håber jeg da) Men jeg(måske fordi jeg er ved at være gammel) ser også at tonen bliver hårdere i samfundet generelt set. Jeg vil bare gerne at man lige tænker over om noget sårer den person man siger det til.

Altså hvis nogen siger til mig, nå så kan du nok ikke få flere børn, det kan jeg da godt få. Det er der squ mange der har sagt. Jeg har aldrig taget det til mig.

Men hvis nogen siger til mig, " Der er nok en grund til at Gud ikke mener du skal have flere børn" (og den har jeg hørt 2 gange i mit liv) så mener jeg at den er personlig og den går lige i tårekanalerne her.

Jeg håber virkelig jeg gør mig forståelig i det jeg skriver. Jeg er på ingen måde efter at man skriver ligesom man plejer herinde. Jeg vil bare gerne minde om at der sidder levende mennesker bag ved og det ved alle jo også godt herinde. Jeg er slet ikke utilfreds.

Men jeg ved ikke, det der med "sammenligningen" i morges, mellem en "dårlig mor" og så Tina, den skar mig i hjertet. Kald mig bare en gammel følsom nar - det er ok :)

Jeg vil bare gerne at menneskeheden tænker over hvad man skriver, siger og gør :)

Det var bare ikke der sammenligningen ligger. Bare lige for at gøre det endnu mere klart, når du nu skal køre rundt i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bare ikke der sammenligningen ligger. Bare lige for at gøre det endnu mere klart, når du nu skal køre rundt i det!

Det er helt ok, prøver bare at forklare hvad jeg mener og hvordan jeg opfattede det. Det er muligt vi går lidt forbi hinanden på den der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altid disse tråde er svære at diskutere, men jeg synes det er fint at du tager det op, Morpige.

Men når det så er sagt, så bliver jeg også nødt til at sige min mening om det og når det nu lige kommer til at omhandle Tina80, så må hun jo også forstå at der stadig er nogen der tænker på hvad der er sket igennem de sidste to år hvad angår graviditet og baby. Jeg tror at det der med at have ret til et barn er et ømt emne, men når vi ved hvad der skete for Tina, så tænker mortilsmuksak nok at Tina har ikke mere ret til et barn end hendes søster har.. Men som nævnt så kender vi jo ikke den korrekte sag - men jeg er enig i at det måske var noget der sku være skrevet i det fortrolige.

Ja self. skal man tag hensyn, men vi må også leve med at andre har en anden mening, som de jo godt kan finde på at skrive om. Så længe det er i sober tone, så synes jeg at det er ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.