Guest

Ondt i maven?

24 indlæg i dette emne

Jeg har Ronja mistænkt for at have en del ondt i maven, men jeg er ikke sikker og ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Hun har en tendens til at blive rigtig ked af det og ligge og vride sig. Når hun gør det kommer der enten noget ud af den ene eller den anden ende og så slapper hun af igen bagefter. Lidt efter kan det så komme igen. Når hun begynder på det prøver jeg at løfte hende op til skulderen så hun bliver rettet ud og har mulighed for at komme af med luften. Det er bare ikke altid det lige hjælper.

Derudover synes jeg hun har rigtig meget afføring. Nogen gange kan det være to-tre bleer inden for et par timer. Hun skal som min. skiftes hver gang hun ammes og nogen gange er det både før og efter.

Er der andre der har oplevet det? og evt. har nogen gode råd til hvad vi kan gøre?

Hun er i dag 12 dage gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Får hun d - dråber?

Jeg vil anbefale dig at bruge cirkel bevægelser MED uret omkring Ronjas navle og også "cykle" med hendes ben.

Mht. afføring, så er det meget normalt at der er fyldte bleer OFTE, og hvis hun så samtidig har lidt luft at skulle af med, så giver det jo lidt ekstra fyld i dem.

Håber Ronja får ro i maven snart - ellers brug SP. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo har i perioder lige så meget afføring som du der beskriver.

Jeg tror det er meget normalt, når de er så små.

Men det er da rigtig synd, hvis hun har ondt i maven den lille pige :( Jeg ville også snakke med SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja .. har prøvet det samme her, da min trold var på samme alder. køb mylicon dråber på apoteket .. det er 15 dråber før hvert måltid .. det slå luften i små stykker så børser og prutter nemmere kan komme ud, og ik sidder og trykker .. de hjalp oliver meget ..

han er fire måneder nu og får dem stadig .. Tør ik helt stoppe, af frygten fire det begynder igen ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups lidt sludder.. men bøvser og ik børser :-) ..

De koster 82kr i håndkøb ..

Håber det var en hjælp til jer:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får hun d - dråber?

Jeg vil anbefale dig at bruge cirkel bevægelser MED uret omkring Ronjas navle og også "cykle" med hendes ben.

Mht. afføring, så er det meget normalt at der er fyldte bleer OFTE, og hvis hun så samtidig har lidt luft at skulle af med, så giver det jo lidt ekstra fyld i dem.

Håber Ronja får ro i maven snart - ellers brug SP. :kram2

Vi er ikke begyndt på D-dråber endnu, men skal til det her på torsdag. Vi har prøvet at nusse maven, men det har ikke lige været med uret. Det skal vi helt sikkert prøve og så også cykle lidt.

Vi nævnte det kort for SP her i går, men hun kunne ikke sige så meget lige der. Nævner det igen hvis det fortsætter.

Theo har i perioder lige så meget afføring som du der beskriver.

Jeg tror det er meget normalt, når de er så små.

Men det er da rigtig synd, hvis hun har ondt i maven den lille pige :( Jeg ville også snakke med SP.

Rart at høre med afføringen. Jeg syntes bare det virkede af meget, men det lyder ikke sådan :)

Ja .. har prøvet det samme her, da min trold var på samme alder. køb mylicon dråber på apoteket .. det er 15 dråber før hvert måltid .. det slå luften i små stykker så børser og prutter nemmere kan komme ud, og ik sidder og trykker .. de hjalp oliver meget ..

han er fire måneder nu og får dem stadig .. Tør ik helt stoppe, af frygten fire det begynder igen ..

De dråber skal jeg lige huske. Tak for rådet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået samme problem...mon ikke vi skulle prøve de dråber dér? Synes du de virker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være hvis børnene spiser for meget.. !

Silje havde også en periode på en uges tid.. midt i tigerspring faktisk.. hvor hun havde SÅ ondt i maven, vred sig, skreg og var bare rigtig utilpas.

- Jeg prøvede at skære lidt ned på hvor meget hun spiste ved at tage hende fra brystet lidt førend hun selv gav slip..det virkede!

Nogle børn er ikke så gode til selv at stoppe når de er mætte og skal have lidt hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok så det kan man altså godt så...jeg har nemlig tænkt på at skære ned på hans måltider men aner jo ikke om man må og derved sulter barnet...

Samuel begyndte også på det under første tigerspring, så gik det væk men nu en uge efter er han der igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har det stadig :( SPen snakkede om det kunne være fordi hendes mave havde udvidet sig meget og hurtigt fordi hun havde taget 400 g på på en uge. Det kan godt passe men det er fortsat efter også. Det svinger dog hvor slemt det er.

vi skal til 5 ugers tjek på fredag og der skal det lige nævnes for lægen. Har hørt zoneterapi eller kiropraktor måske kan afhjælpe det, så det skal prøves hvis det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok så det kan man altså godt så...jeg har nemlig tænkt på at skære ned på hans måltider men aner jo ikke om man må og derved sulter barnet...

Samuel begyndte også på det under første tigerspring, så gik det væk men nu en uge efter er han der igen...

Jeg har ikke fået bogen om tigerspring endnu. Men hvornår og hvad er det første?

Min dreng må jo have gået igennem det nu uden jeg vidste det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået bogen om tigerspring endnu. Men hvornår og hvad er det første?

Min dreng må jo have gået igennem det nu uden jeg vidste det :)

Jeg har lige hapset fra en anden tråd :)

Ca. 5 uger: Goddag farver

Babys indre organer ændrer sig, og samtidig vågner dets sanser. Fra at opleve verden i utydelige gråtoner ser baby nu alting i farver. De nye fornemmelser bombarderer det lille barn, som har brug for ekstra kærtegn og opmærksomhed. Babyen kan virke mere søgende ved brystet, og man kan blive bekymret for, om der er mælk nok. Barnet kan græde, småklynke og generelt virke uroligt.

Efter springet vil baby måske:

- være mere interesseret i sine omgivelser

- Kigge længere på ting og smile for første gang, eller oftere end før

- Være vågen i længere tid

Hjælp baby med:

- Kærtegn

- Vuggende bevægelser

- Blid sang og beroligende ord

- Små klap bagi

Ca. 8 uger: Flotte mønstre

Baby begynder at genkende enkle mønstre og former. Det opdager måske sine hænder og øver sig i at kontrollere de små fægtende gevækster, eller er fascineret af hvordan lyset danner skygge på væggen. Barnet ser, hører, lugter og smager anderledes nu. Babyen kan pludselig få skrigeture, og I vil måske forgæves forsøge at finde ud af hvorfor intet virker, bortset fra at gå rundt og rundt. Vær opmærksom på at barnet kan blive overstimuleret, fordi det har en spirende opmærksomhed mod verden, men endnu ikke evner at sortere i alt det nye.

Efter springet vil baby måske:

- dreje hovedet bevidst i retning af noget interessant

- lade sig trække op i siddende og/eller stående stilling

- forsøge at gribe om genstande

- have opdaget sine hænder

- være fascineret af f.eks. viftende gardiner eller flakkende stearinlys

Lide legetøj til at begynde med:

- ting der dingler over barnets hoved

- spilledåse med bevægelige figurer

- legetøj til at skubbe eller røre ved

- tøjdyr at plydre med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til kiropraktor med Samuel på mandag, jeg håber virkelig det hjælper, for det er surt for os alle tre med alt det piveri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige hapset fra en anden tråd :)

Tak :)

Han er lige forbi de 5 uger og jeg synes ikke umiddelbart at jeg har mærket noget anerledes på ham. Men det er jo nok heller ikke alle, der reagerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Han er lige forbi de 5 uger og jeg synes ikke umiddelbart at jeg har mærket noget anerledes på ham. Men det er jo nok heller ikke alle, der reagerer.

Det er vist ikke alle der lægger mærke til det :) Det er vist også mest korrekt at beregne ugerne fra terminsdatoen og ikke fødselsdagen. Theo er jo født lidt tidligere end terminsdatoen, så det kan godt være det kommer om lidt ;) Ellers er du bare heldig.

Jeg har tilmeldt mig et e-vækkeur som hører sammen med bogen vidunderlige uger og der er det terminsdatoen man skal taste. Det er her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ikke alle der lægger mærke til det :) Det er vist også mest korrekt at beregne ugerne fra terminsdatoen og ikke fødselsdagen. Theo er jo født lidt tidligere end terminsdatoen, så det kan godt være det kommer om lidt ;) Ellers er du bare heldig.

Jeg har tilmeldt mig et e-vækkeur som hører sammen med bogen vidunderlige uger og der er det terminsdatoen man skal taste. Det er her :)

Ha ha... :)

Han er født tre dage før terminsdatoen. Så tigerspringet burde være begyndt i går. Men jeg venter da spændt så ;)

Har ønsket mig bogen i barnedåbsgave, så nu må vi se om jeg får den på lørdag. Ellers køber jeg den selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ikke alle der lægger mærke til det :) Det er vist også mest korrekt at beregne ugerne fra terminsdatoen og ikke fødselsdagen. Theo er jo født lidt tidligere end terminsdatoen, så det kan godt være det kommer om lidt ;) Ellers er du bare heldig.

Jeg har tilmeldt mig et e-vækkeur som hører sammen med bogen vidunderlige uger og der er det terminsdatoen man skal taste. Det er her :)

Så fik jeg også lige tilmeldt mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha... :)

Han er født tre dage før terminsdatoen. Så tigerspringet burde være begyndt i går. Men jeg venter da spændt så ;)

Har ønsket mig bogen i barnedåbsgave, så nu må vi se om jeg får den på lørdag. Ellers køber jeg den selv.

Nå er det ikke mere. Jeg troede det var en uge eller lign. Ronja er jo født en uge senere så det passer meget godt med det så småt begyndte i mandags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå er det ikke mere. Jeg troede det var en uge eller lign. Ronja er jo født en uge senere så det passer meget godt med det så småt begyndte i mandags :)

Nope :) Han er født d. 6. og jeg havde termin d. 9.

Hvordan mærker du det på hende? Er hun sådan pylret og utrøstelig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope :) Han er født d. 6. og jeg havde termin d. 9.

Hvordan mærker du det på hende? Er hun sådan pylret og utrøstelig?

Ja og hun vil helst være hos mig eller far. Og hun er begyndt at komme med flere lyde og fokuserer mere på ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille Kristine har også ondt i maven, lige som Ronja. Hvis der er nogen, der prøver zoneterapi, vil jeg meget gerne høre, om det hjælper. SP kommer idag, så hun bliver også spurgt til råds!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til at D-dråberne kan være årsag til mavegener - bla. hvis de indeholder kokosolie.

Dem vi har brugt har vi efter samråd med SP holdt pause med de sidste tre dage..

Merle har haft det markant bedre i forgårs og i går.. men i dag har maven bøvlet lidt..

Vi har nu fået recept på nogle D-dråber der ikke indeholder kokosolie, så er spændt på om de kan gøre en forskel - eller om der er tale om en tilfældighed :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til at D-dråberne kan være årsag til mavegener - bla. hvis de indeholder kokosolie.

Dem vi har brugt har vi efter samråd med SP holdt pause med de sidste tre dage..

Merle har haft det markant bedre i forgårs og i går.. men i dag har maven bøvlet lidt..

Vi har nu fået recept på nogle D-dråber der ikke indeholder kokosolie, så er spændt på om de kan gøre en forskel - eller om der er tale om en tilfældighed :goodluck

Dejligt hvis det virker :)

Her begyndte generne desværre inden vi begyndte på d-dråberne og jeg har ikke kunne se nogen forskel efter hun er begyndt at få dem :( jeg er spændt på hvad lægen siger i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP sagde idag, at jeg skal prøve at holde pause med D-dråberne eller skifte mærke... det kunne tit hjælpe, så det vil jeg prøve nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER