Barbamama

Hvordan tror du valget udfalder?

19 indlæg i dette emne

I forlængelse af tråden herinde om, om man vil stemme, synes jeg det kunne være sjovt med en tråd, hvor man kan gætte på udfaldet. Dette er IKKE en tråd om, hvilket udfald man HÅBER, der kommer, men hvad man tror. :)

Jeg synes det bliver et rigtig spændende valg, for det virker som om at der er mange tvivlere?

Derfor tror jeg at der bliver mange blanke stemmer. Og færre personlige stemmer.

Og alt i alt, tror jeg at Helle Thorning bliver ny statsminister.

Hvad tror I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også vi får ny statsminister. Jeg tror rigtig mange danskere er rigtig trætte af den regering vi har nu. I krisetider, er det vel oftest også regeringen der får "skylden" for det meste- og hvem skulle man også ellers "bebrejde"?

Jeg synes også dette vælg er mere spændende end "normalt". Jeg har selv flyttet mig lidt politik- eller i hvert fald rykket mig. Hvorhen ved jeg ikke helt. Men jeg som sagt rimelig sikker på, at vi får en ny regering, og den nye statsminister bliver en kvinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også vi får ny statsminister.. Tror mange, inkl. mig selv tænker "Det kan kun blive bedre" hvis vi får en anden :rolleyes

Ved godt det jo ikke er "hans skyld", det hele.. Meeen... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også på Helle.

Skrev ellers i min poisibog da jeg var omkring 9-10 år at jeg ville være Danmarks første kvindelige statsminister - men ak Helle kommer vist først!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på, at vi får en ny statsminister...

Lars Løkke er blevet statsminister på et dårligt tidspunkt, hvor verdensøkonomien har været i krise og tror, at mange tænker at DK's situation kun kan blive bedre med en ny statsminister - MEN uanset om det bliver Lars eller Helle kan ingen af dem udvirke mirakler :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også på, at vi får en ny statsminister...

Lars Løkke er blevet statsminister på et dårligt tidspunkt, hvor verdensøkonomien har været i krise og tror, at mange tænker at DK's situation kun kan blive bedre med en ny statsminister - MEN uanset om det bliver Lars eller Helle kan ingen af dem udvirke mirakler :rolleyes

Det handler jo så også om hvor man smider sin kræfter, og hvor man gerne vil bruge sine penge henne.. Og der har de alligevel forskelligt syn jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler jo så også om hvor man smider sin kræfter, og hvor man gerne vil bruge sine penge henne.. Og der har de alligevel forskelligt syn jo.

Helt enig! og jeg har da mine klare holdninger, men da det ikke er en holdningstråd vil jeg ikke smide dem herinde :) det eneste jeg siger er, at vi nok ikke kan forvente os det helt vilde i den første tid efter et evt. regeringsskifte, da en ny regering ikke kan skabe mirakler for den danske økonomi, men anderledes tænkning og andre fokusområder helt sikkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig! og jeg har da mine klare holdninger, men da det ikke er en holdningstråd vil jeg ikke smide dem herinde :) det eneste jeg siger er, at vi nok ikke kan forvente os det helt vilde i den første tid efter et evt. regeringsskifte, da en ny regering ikke kan skabe mirakler for den danske økonomi, men anderledes tænkning og andre fokusområder helt sikkert :)

Meget enig! Det er jo ikke sådan, at man skal forvente mirakler uanset hvem der kommer til magten :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi får en ny regering af flere grunde.

  • Vi har aldrig haft den samme regering i mere end ti år, før der er sket et skift. Sådan tror jeg også det kommer til at gå nu.
  • Løkke er i modvind og har været det meget længe. Det er mit indtryk at selv borgere, der stemmer på blå blok ikke mener at han er en egnet leder.
  • Pga. den økonomiske situation Danmark og verden står i i dag, tror jeg ikke at valget kommer til at handle om "flere penge til mig, så jeg kan bygge et nyt køkken"
  • Jeg tror at de Radikale kommer til at opleve fremgang, fordi, de er et godt alternativ til dem som er enige med blå blok, men ikke vil have Løkke som statsminister

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også, at rød blok vinder valget.

Det går virkelig ikke godt i lille Dannevang, så nu vil folk have nye boller på suppen.

De fleste tænker nok heller ikke over, hvordan situationen havde været, hvis rød blok havde siddet på magten under krisen. Den havde nok ikke set meget anderledes ud - det er jo desværre en global krise :(

Som ML skriver, så er det jo nemmest at "bebrejde" dem, der sidder på magten, selvom alternativet måske ikke ville have gjort det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det ser ud pt. tror jeg også rød blok vinder. Dog kan der ske meget i en valgkamp og de ligger tæt, så alt kan ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas. Men ved hvad jeg håber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom jeg tror at Helle vinder valget, så tænker jeg også ligesom Sebastians mor, at det kan vende... Jeg har en mistanke om at mange "pynter" på sandheden når de bliver spurgt hvad de stemmer på, også i undersøgelser... Altså at f.eks. hvis man egentlig vil stemme på venstre, så siger man "ved ikke", fordi - som ML siger - at det er nemmest at bebrejde regeringen pt... Så det gør jo valget endnu mere spændende! Meeeeen... Jeg tror der er stemning for noget nyt. Og selvom jeg ikke har opfattelsen af at Helle er sådan særligt populær, så tror jeg at hun i de flestes øjne er det eneste alternativ...

Tror også på Helle.Skrev ellers i min poisibog da jeg var omkring 9-10 år at jeg ville være Danmarks første kvindelige statsminister - men ak Helle kommer vist først!Linda

Nårh, hvor er du sød :biglove

Helt enig! og jeg har da mine klare holdninger, men da det ikke er en holdningstråd vil jeg ikke smide dem herinde :) det eneste jeg siger er, at vi nok ikke kan forvente os det helt vilde i den første tid efter et evt. regeringsskifte, da en ny regering ikke kan skabe mirakler for den danske økonomi, men anderledes tænkning og andre fokusområder helt sikkert :)

Haha, jeg bonker dig ikke oveni hovedet, hvis du sniger en holdning ind, sådan var det ikke ment ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med flertallet i den her tråd og tror på en rød sejr næste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går imod jer alle og siger BLÅ ( men det kommer vel ikke bag på nogle :whistling )

Men håber ikke Lars forbliver formand, han burde gå af og lade Kristian komme til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NU svarer jeg helt uden at have læst andres svar...

Jeg tror desværre blå blok vinder. Jeg er selv socialdemokrat og synes desværre at vi har haft en blå regering alty for længe, og vi trænger til et sceneskift. En klog pige fra min klasse, sagde også at det trængte vi til efterhånden, og hvis man ser tilbage på historien, så har en blok ikke siddet mere end en 8-10 år af gangen. (og vi har ikke helt samme politiske overbevisning)

Men jeg synes også vi trænger til at få en rød regering, så alt ikke ender i at blive privatiseret, og at der ikke kommer bruger betaling på mere, for synes godt nok, at den blå blok har gjort nogle meget trælse nedskæringer...

Men jeg er bange for at blå blok vinder igen, fordi man jo er sig selv nærmest, og er bange for at der bliver hævet skatter, eller lignende ved en rød regering, så heller at tilgodese mig selv lige nu, og skidt pyt med at vores land bliver mere og mere opdelt i rig og fattig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit gæt er at blå vinder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre blå blok vinder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg tror.. Er nok tilbøjelig til at tro på et regeringsskifte, men jeg håber det ikke! (så er det her jeg nok lige må tilføje at jeg er konservativ)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER