Ezri

Hvornår ville I tage jeres barn med på charterferie?

19 indlæg i dette emne

Jeg har lige været på Rhodos (dejlig ferie)

Ved siden af mig i flyet sad et par med deres datter på 14 måneder. Hun klarede turen rigtig fint, men jeg kunne ikke lade være med at tænke at det var meget tidligt at have et barn med på rejse. Min mor har også oplevet at sidde i et fly med en baby som var omkring en måned gammel. Er det ikke meget tidligt at tage sit barn med på ferie? Jeg kan godt forstå, at forældrene gerne vil på ferie, men jeg kan ikke lade være med at tænke om de sætter deres egne behov før barnets ved at tage på ferie?

Hvornår ville i tage jeres bar med ud og flyve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min omgangskreds er der mange "blandede" par, altså hvor den ene part er fra et andet land. Derfor er jeg helt vant til at man rejser og flyver med meget små børn, så jeg har i hvert fald ingen forventning om at vente til barnet er fyldt et år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø som i dag er 15 år var på Mallorca da han var 3 måneder :) Det gik rigtig fint med ham..

Vi har snakket om at rejse en uge til Mallorca til næste sommer.. Der vil Sofia være ca 15 måneder.. Det synes jeg er en passende alder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om det herhjemme og vi er enige om at vi ikke skal afsted før Jamie er mindst 2år.

Så i år blev det til mini ferie i lalandia og næste år går turen også bare til et sted i dk.

Sidste år var vi i Italien på kør-selv ferie og der var Chloe 2år.

Det gik fint, men vi var også enige om at hun ikke skulle ha været yngre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at det kommer meget an på, hvordan forældrene har det med det!

Jeg har ikke lyst til at tage min datter med ud at flyve de næste mange måneder - hvornår jeg føler, at jeg (og Filippa) er parat, ved jeg af gode grunde ikke...

Jeg har en veninde, som mener, at det er en super alder, når de er begyndt på grød mv., men ikke får rigtig mad endnu, for så er man fri for at bekymre sig om bakterier mv. i ferielandet.

Jeg har også hørt om nogle, der to afsted med 1 på 3 år og 1 på et par måneder - og det var gået fint, og faktisk nemmest med den lille ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sally var på Corfu da hun var 7 mdr., og på Kreta da hun var 14 mdr.

Det er supernemt at rejse med små børn.

Penny var 3 mdr. da vi havde hende med i bil til Italien (med maaange stop og overnatninger)

Meget nemmere at flyve... men stadig nemt at rejse med baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde Xander med til Mallorca da han var 11 mdr. Han ELSKEDE det!!

Flyveturen er det værste med sådan nogle små nogle for der er ikke meget plads i charterfly, men er man godt forberedt så er det det værd. Charterferier er netop lavet for børnefamilier med masser af børnevenlige pools, strande, mad osv.

13z4hfc.jpg

10znz1u.jpg

erlmk4.jpg

ic7nth.jpg

Linus var med i Paris (med fly) da han var 7 mdr. og det var også en super tur.

Man skal dog huske at ferier med børn i den alder er mest for forældrenes skyld, for børnene ville sikkert nyde lige så meget at være hjemme. Men hvis forældrene nyder ferien vil børnene også nyde ferien og så synes jeg at man skal tage afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har i Spanien med et vennepar og deres 5mdr gamle søn sidste år.. Det gik rigtig rigtig fint :)

MEN.. vi har nu ikke planer om at tage Silje med på charter lige foreløbig.. primært på grund af varmen.

Vi tager dog til Berlin til september, hvor hun vil være knap 4mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Smilla er ikke ret god til varmen, så jeg gider ikke tage ned i varmen og bruge store dele af ferien på at sidde på værelset i aircondition. Det er derfor ikke pga. flyveturen, men varmen at vi regner med at vente til hun er omkring 1,5-2 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. :)

Min mand og jeg var blevet inviteret til Mallorca med hele min familie, (Mormor, morfar, mor, far, bror, søster, moster, onkel, 3 fætre + en kæreste, moster, onkel og 2 kusiner.) inden jeg vidste jeg var gravid. Rejsen var bestilt og betalt og hvis jeg fødte på min termin ville bebs være 1 måned gammel. Jeg var rigtig meget i tvivl om det nu var så smart, så jeg snakkede med JM, lægen og ringede til SP. Alle sagde at jo mindre børnene var jo nemmere var de at rejse med og hvad varmen angår, så bliver der jo også født børn sydpå og de klare det jo ganske udenmærket. Så de sagde, "Bare tag afsted, det er der intet galt i"

De sagde at vi bare skulle sørge for at holde i så meget i skyggen som muligt, give hende rigeligt at spise og så kunne vi sagtens give hende 3 ml. vand hver anden time.

Havde bare en af dem sagt at de anbefalede at vi blev hjemme var vi aldrig rejst afsted, men når de nu sagde "rejs i bare afsted" Ja så stolede vi på det og blev enige om at vi gerne ville med. Det skal nok lige siges at min far er læge, min mor er sygeplerjeske, min mormor og moster er Sosa, så vi ville være i rimelige gode hænder hvis der nu skete noget! ;)

Jeg fødte d. 25/6 og d. 23/7 sad vi i flyveren på vej mod Mallorca. Lille pigen sov hele vejen både derned og hjem helt uden brok og hendes opførelsel dernede, ja den var som den også var herhjemme. Faktisk sov hun længere om natten end hun gør til dagligt herhjemme. :whistling

Den eneste ulempe der var ved at rejse sydpå er at man jo ikke må drikke vandet i fra vandhanen, ergo skulle alt vi brugte til hende skoldes konstant. (Hun er flaskebarn) Ikke fordi vi ikke skolder flaskerne herhjemme, men hvis sutten har ligget med sutten nedaf i sofaen, så skyller jeg den bare under hanen, men det kan man altså ikke dernede. Og den ene gang hun var i bad, måtte vi også koge vand og putte i badekaret og blande det med kildevand! Haha..

Jeg synes det var en skøn tur, med en glad og nem lille prinsesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste år var vi på Kreta. Der var Isabella 14 ½ måned. Flyveturen derned gik ikke særlig godt, fordi Isabella ville sidde på sit eget sæde og ikke ved os, som de skal hvis de er under 2 år, og man ikke har tilkøbt ekstra sæde. På hjemturen havde vi et ekstra sæde, og så var der ingen problemer. Hun sov fint til middag uden problemer og var rigtig glad for at vandre rundt i poolen dagen lang.

Jeg vil dog indrømme, at vi har besluttet os for at blive i DK de næste år- eller i hvert fald begrænset til rimelig køreafstand fra DK. Men det er primært fordi jeg ikke orker at rejse med 3 børn :rolleyes

Jeg synes ikke man skal afholde sig selv eller sine børn for en god rejseoplevelse ellers. Og så vil jeg sige, at der er stor forskel på børn og hvordan de evt håndterer en charterrejse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Spanien da Christina var 5 måneder.

Vi var afsted i april måned, så det var ikke alt for varmt, men dejlig behageligt.

Vi havde en super tur og Christina var dejlig nem at have med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev inviteret til Tyrkiet af mine forældre inden jeg blev gravid, og da jeg blev gravid sagde vi at vi stadig gerne ville afsted..... Det er her i september, og der vil Marlon være 5-6 måneder.

Vi havde ikke så mange betænkeligheder med det, for de har jo også små børn dernede, og flyveturen skal han nok klare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på gran canaria da Sebastian var 1½ år. Flyturen gik rigtig fint, vi havde lidt legetøj med og så klarede han det fint. Vi tog på stranden og var i børnepoolen og Sebastian elskede det, dog blev han meget træt af stranden den sidste dag og nægtede at gå derned. Heldigt det var sidste dag.

Vi var afsted i 14 dage og det var alt for længe, 1 uge havde været bedre. Han sov rigtig skidt om natten pga. varmen og larm fra de andre hotelgæster, han var så lille at vi var meget afhængig af at han kunne sove eftermiddagslur, specielt med tanke på hvor dårligt han sov om aftenen og vi havde også brug for lige at lukke ned. Så vi tog ikke rigtig ud og oplevede noget. Jeg tror Sebastian synes det var ok, men jeg var klar til at hoppe på tungen for at komme hjem i løbet af den sidste uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Thailand med vores førstefødte, da han var ti mdr. Skøn tur for os alle tre. Vi regner med at tage en chartertur til foråret når lillepigen er fem mdr. Du har ret i at det mest er for forældrenes skyld, man tager afsted når de ikke er ældre... Og dog. For jeg bliver simpelthen så forelsket i min mand, når vi er på ferie og får et kanon overskud, som varer længe efter. Og det får børnene jo også glæde af. Jeg synes det er skønt at rejse med børn - især i USA og Thailand - hvor folk er så glade for børn. Der giver nogle helt andre oplevelser!! Det er i hvert fald ikke børnenes alder, der sætter sine begrænsninger i vores hjem- kun økonomien;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. :)

Min mand og jeg var blevet inviteret til Mallorca med hele min familie, (Mormor, morfar, mor, far, bror, søster, moster, onkel, 3 fætre + en kæreste, moster, onkel og 2 kusiner.) inden jeg vidste jeg var gravid. Rejsen var bestilt og betalt og hvis jeg fødte på min termin ville bebs være 1 måned gammel. Jeg var rigtig meget i tvivl om det nu var så smart, så jeg snakkede med JM, lægen og ringede til SP. Alle sagde at jo mindre børnene var jo nemmere var de at rejse med og hvad varmen angår, så bliver der jo også født børn sydpå og de klare det jo ganske udenmærket. Så de sagde, "Bare tag afsted, det er der intet galt i"

De sagde at vi bare skulle sørge for at holde i så meget i skyggen som muligt, give hende rigeligt at spise og så kunne vi sagtens give hende 3 ml. vand hver anden time.

Havde bare en af dem sagt at de anbefalede at vi blev hjemme var vi aldrig rejst afsted, men når de nu sagde "rejs i bare afsted" Ja så stolede vi på det og blev enige om at vi gerne ville med. Det skal nok lige siges at min far er læge, min mor er sygeplerjeske, min mormor og moster er Sosa, så vi ville være i rimelige gode hænder hvis der nu skete noget! ;)

Jeg fødte d. 25/6 og d. 23/7 sad vi i flyveren på vej mod Mallorca. Lille pigen sov hele vejen både derned og hjem helt uden brok og hendes opførelsel dernede, ja den var som den også var herhjemme. Faktisk sov hun længere om natten end hun gør til dagligt herhjemme. :whistling

Den eneste ulempe der var ved at rejse sydpå er at man jo ikke må drikke vandet i fra vandhanen, ergo skulle alt vi brugte til hende skoldes konstant. (Hun er flaskebarn) Ikke fordi vi ikke skolder flaskerne herhjemme, men hvis sutten har ligget med sutten nedaf i sofaen, så skyller jeg den bare under hanen, men det kan man altså ikke dernede. Og den ene gang hun var i bad, måtte vi også koge vand og putte i badekaret og blande det med kildevand! Haha..

Jeg synes det var en skøn tur, med en glad og nem lille prinsesse.

Hvor er jeg glad for at læse din historie. For det er præcis det der sker med os til sommer.

Har lige fundet ud af at vi venter nr. 2 i slut april. Og svigerfamilien har inviteret os en uge til Sankt Tropez (staveplade) midt juni 2012. der vil baby være 6-7 uger.

Mit dilemma er at vi skal bo i en villa, dvs. at vi skal køre hver gang vi skal noget. Har allerede set i øjnene at jeg kommer til at være meget "hjemme" med babyen og farmand og den store pige (knap 3 år) kommer på ture med resten af familien til Nice, Monaco osv. Der må jeg jo springe over. Men det er da ret surt, ikke at kunne gå en tur i byen, fordi vi bor et stykke væk.

Heldigvis er der egen pool, så jeg kan da dyppe stængerne. (for når da sikkert ikke et 8 ugers tjek inden, og dermed ok fra lægen til at hoppe i vandet)

Hvordan boede i, da i var afsted?+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Thailand med vores førstefødte, da han var ti mdr. Skøn tur for os alle tre. Vi regner med at tage en chartertur til foråret når lillepigen er fem mdr. Du har ret i at det mest er for forældrenes skyld, man tager afsted når de ikke er ældre... Og dog. For jeg bliver simpelthen så forelsket i min mand, når vi er på ferie og får et kanon overskud, som varer længe efter. Og det får børnene jo også glæde af. Jeg synes det er skønt at rejse med børn - især i USA og Thailand - hvor folk er så glade for børn. Der giver nogle helt andre oplevelser!! Det er i hvert fald ikke børnenes alder, der sætter sine begrænsninger i vores hjem- kun økonomien;)

Hvordan gik flyveturen helt til Thailand? Det tager vel en 10 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Andreas med på Cypern, da han var 10 mdr og det gik rigtig godt - alle var glade og tilfredse. Man kan jo sagtens indrette sig efter sovetider osv, selvom man er på ferie - man er jo bare et andet sted og faktisk får barnet måske endnu mere opmærksomhed end til daglig, da hele familien er samlet.

Vi har fløjet med Josephine siden hun var 2 1/2 md og hun har vel været Danmark tur/retur med fly (fra Frankrig, hvor vi bor) 8-10 gange efterhånden. Hun fylder 2 om en måned og klarer at flyve SÅ fint! Jeg flyver ofte alene med børnene på knap 2, 6 og 7 og det er der ingen problemer i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for at læse din historie. For det er præcis det der sker med os til sommer.

Har lige fundet ud af at vi venter nr. 2 i slut april. Og svigerfamilien har inviteret os en uge til Sankt Tropez (staveplade) midt juni 2012. der vil baby være 6-7 uger.

Mit dilemma er at vi skal bo i en villa, dvs. at vi skal køre hver gang vi skal noget. Har allerede set i øjnene at jeg kommer til at være meget "hjemme" med babyen og farmand og den store pige (knap 3 år) kommer på ture med resten af familien til Nice, Monaco osv. Der må jeg jo springe over. Men det er da ret surt, ikke at kunne gå en tur i byen, fordi vi bor et stykke væk.

Heldigvis er der egen pool, så jeg kan da dyppe stængerne. (for når da sikkert ikke et 8 ugers tjek inden, og dermed ok fra lægen til at hoppe i vandet)

Hvordan boede i, da i var afsted?+

Hej du! :gp

Først og fremmest tillykke. :bd

Milla var 3 ½ uge, den dag vi rejste, så hun var en lille fis.

Vi boede i en kæmpe luksus ville, med masser af plads og som hos jer også egen swimmingpool. :P

Det var fantastisk at bo i et hus og ikke på hotel. Så har man jo et ordentlig køkken osv. og skal ikke leve i en kuffert!

Skal i flyve eller køre?

Vi havde lejet 4 biler og en autostol så vi kunne komme rundt alle sammen. Vores bil var en stor en, så vi kunne have barnevognen med. (Vi havde lejet sådan en speciel kuffert til den i lufthavnen, så den ikke bliver ødelagt uner flyveturen).

Så jeg var ikke hjemme, mens de andre var på tur. Ikke en gang.

Nu var jeg jo taget med og havde overlevet flyveturen som jeg frygtede mest og så skulle jeg satme ikke gå glip at de forskellige ture.

Så jeg pakkede tasken med flasker, MME, kogt vand, sol hat, osv. og så drog vi aafsted. Der var INGEN problemer. Hun sov i vognen og spiste når hun var sulten og sov så igen.

Hun klarede det til UG! :loveshower

Man skal bare tage det stille og roligt, sørge for behageligt løst tøj til den lille og så ellers nyde turen.

Alle vores medrejsende havde respekt for at vi var taget med, og der var ingen brok når vi lige skulle holde en pause for at spise eller skifte. :super

Håber i får en skøn tur, synes bestemt ikke du skal blive hjemme for turene osv. Bare afsted og nyd ferien. Det er jo en oplevelse for jer alle sammen. Og den skal i sgu nok klare, uden problemer. :shop

P.s. Vi boede 15 km. fra den nærmeste lille by og havde en grund om huset på 50.000 kvm2, så vi havde ikke den store mulighed for lige at gå en tur. Heh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER