Barbamama

Hvem tog initiativ til at I skulle have en baby (mere)?

   36 members have voted

  1. 1. Hvem foreslog, at NU skulle babyprojektet igang?

    • Jeg tog initiativet til at starte babyprojekt, og manden var helt klar!
      13
    • Jeg tog initiativet til at starte babyprojekt, og manden skulle liiiige overtales lidt.
      10
    • Manden tog initiativet til at starte babyprojekt, og jeg var helt klar!
      6
    • Manden tog initiativet til at starte babyprojekt, og jeg skulle liiiiiiige overtales lidt.
      2
    • Vi sad og snakkede om det, og kom egentlig på det samtidig.
      7
    • Vi har ikke startet babyprojektet endnu, men jeg tror at det bliver mig, der tager initiativet.
      0
    • Vi har ikke startet babyprojektet endnu, jeg håber at min mand tager initiativet
      1
    • Vores baby var en dejlig lille surprise, så der var ikke så meget initiativtagen
      1
    • Kan ikke huske/Andet
      0

Please sign in or register to vote in this poll.

18 indlæg i dette emne

Hej piger!

Jeg tænker lige på, hvem der egentlig tog initiativet til at I skulle have en baby? Én ting er at mange nok har snakket lidt om det inden, men hvem var det, der slog i bordet (eller hvor dramatisk det nu end foregik, hehe) og sagde "NU, synes jeg altså at vi skal smide p-pillerne/kondomet/lign"?

Jeg har lidt indtrykket af at det i de fleste tilfælde er kvinden, og at manden måske liiiiiiiige skal overtales lidt, men er det mon rigtigt? :)

Hvordan gik det til hos jer, da beslutningen om at skyde projekt baby igang blev taget? :)

Det er muligt at svare mere end ét svar, så dem med flere børn kan svare forskelligt, hvis det f.eks. var "mor" der tog initiativ til den første og "far" der tog initiativ til nr. 2. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv svaret, at jeg håber at min mand tager initiativet :) Men hvis han ikke gør, så gør jeg selv på et tidspunkt. ;)

Uanset hvem, der siger "NU" så tror jeg at den anden vil være lidt tøvende, men ellers klar. :) Jeg tror i hvert fald sagtens at jeg kunne "overtales", men har måske lidt brug for at blive "sparket igang"... Og jeg tror egentlig at min mand har det på samme måde, DOG ved jeg at han IKKE vil starte før han er færdiguddannet (men det er han så om en måned ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden min tog initiativ til bertram skulle laves, vi snakkede længe om nummer to barn og lige pludselig syntes han altså beskyttelse kunne være lige meget og vi lige så godt kunne gå igang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig der tog initiativet begge gange og min mand skulle lige overtales :)

Med til historien er at min mand, da vi mødtes slet ikke ville have børn. Jeg fortalte ham at ville han have mig blev det med børn, han brugte noget tid på at tænke over det og kom frem til at han ville sige ok til 1 barn og så måtte vi se på om vi skulle have en mere.

Min mand ville være gift før vi fik barn, jeg var lidt mere ligeglad, men var ved at være meget skruk. Vi satte bryllupsdato og aftalte at gå igang med projektet under bryllupsforberedelsern. Så jeg var 3 mdr. gravid da vi blev gift.

Min mand var helt klar over at jeg ønskede mig et til barn og da Sebastian var omkring 1 år gammel, var min mand og jeg på slotsferie. På denne ferie gav han mig et gavekort på 1 stk baby. Så han sagde ja til nr. 2, men også at vi skulle vente. Han og hans bror er der 13 mdr. imellem og det har været et helvede for min mand, derfor ønsker han ikke børn tæt på hinanden - dette har jeg respekteret.

Min mand ønskede 5 års aldersforskel, jeg ønskede 3, så vi endte på et kompromis der hed 4 år - der vil blive 4 år og 3 mdr. imellem vores børn.

Så jeg har taget initiativet og han har skulle overtales, men med barn nr. 2 er det ikke mig der har overbevidst ham, men vores dejlige søn Sebastian som ved sit dejlige væsen har overbevidst ham om det skønne ved at have børn. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mig der tog initiativet begge gange og min mand skulle lige overtales :)

Med til historien er at min mand, da vi mødtes slet ikke ville have børn. Jeg fortalte ham at ville han have mig blev det med børn, han brugte noget tid på at tænke over det og kom frem til at han ville sige ok til 1 barn og så måtte vi se på om vi skulle have en mere.

Min mand ville være gift før vi fik barn, jeg var lidt mere ligeglad, men var ved at være meget skruk. Vi satte bryllupsdato og aftalte at gå igang med projektet under bryllupsforberedelsern. Så jeg var 3 mdr. gravid da vi blev gift.

Min mand var helt klar over at jeg ønskede mig et til barn og da Sebastian var omkring 1 år gammel, var min mand og jeg på slotsferie. På denne ferie gav han mig et gavekort på 1 stk baby. Så han sagde ja til nr. 2, men også at vi skulle vente. Han og hans bror er der 13 mdr. imellem og det har været et helvede for min mand, derfor ønsker han ikke børn tæt på hinanden - dette har jeg respekteret.

Min mand ønskede 5 års aldersforskel, jeg ønskede 3, så vi endte på et kompromis der hed 4 år - der vil blive 4 år og 3 mdr. imellem vores børn.

Så jeg har taget initiativet og han har skulle overtales, men med barn nr. 2 er det ikke mig der har overbevidst ham, men vores dejlige søn Sebastian som ved sit dejlige væsen har overbevidst ham om det skønne ved at have børn. :loveshower

Nårh hvor sødt med gavekortet :loveshower Og dejligt at Sebastian kunne overbevise din mand om at I skulle have en mere. :) (Han ligner også bare en dejlig dreng!) Og godt ramt med de 4 år, må man sige! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har har det været en fælles beslutning.

Jeg spurgte manden om jeg skulle få fornyet min recept på ppiller, men det synes han ikke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begge gange og min mand var klar. Jeg er klar på nr. 3, men min mand vil ikke mere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev enige. Vi har aldrig været i tvivl om at vi skulle have børn sammen , spørgsmålet har mere bare været hvornår. Sidste forår syntes vi det hele var så perfekt, så det måtte jo være nu vi startede. Manden var overbevist om at vi ville blive gravide i første forsøg :rolleyes så vi regnede lige lidt på det for at undgå julen ;) og startede så den første måned vi var sikre på at baby først ville komme efter nytår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var blevet sindsygt skruk og snakkede baby konstant - vi blev så enige om at forsøge en enkelt gang, når jeg havde ægløsning (det var den bedste uge i Jespers liv :P) og var der bid, ja så skulle vi jo forældre, og var der ikke - ville vi nok vente lidt mere.. men der var bid i 1. Forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første var en overraskelse ;) Her anden gang er vi bare blevet enige om det sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I første omgang var det mig der tog initiativet, men manden skulle have tid til at tænke først. Men efter et styk tid kom han selv og sagde go for det.

Her i løbet af sommeren er det så ham der har taget initiativ til hvornår vi skal i behandling - han ville høre om jeg var klar på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang var det mig der tog initiativet.

Jeg var blevet fastansat det sted jeg havde været de seneste 3 år og vi havde på forhånd snakket om at vi først ville begynde projekt baby når vi begge havde fast job.

Så da jeg var ved at løbe tør for p-piller kort efter fastansættelsen, spurgte jeg om jeg skulle forny recepten - eller påbegynde projekt baby. :seng

2. gang var det Michael der tog initiativet. :wub

Vi havde lige fra start af snakket om at vi gerne ville have 3 år imellem vores børn. Men jo ældre Christina blev, jo kortere tid ville Michael gerne have imellem dem.

Så da der var præcis 9 måneder til Christinas 2 års fødselsdag, spurgte han om vi ikke skulle gå igang med projekt Lillebrøster. Den var jeg sjovt nok med på - og der var gevinst i 1. forsøg. :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det manden der tog det endelige initiativ til at vi skulle starte PB. Vi havde talt om det længe, men vi var blevet enige om, at vente til jeg var færdig med min uddannelse (juni 2011), men da vi først var blevet gift (august 2010) kunne vi pludselig ikke vente mere... men det var manden der tog det store skridt og sagde, at han synes at vi skulle kaste os ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså projekt baby startede jo for os for en del år siden. Men vi var ret enige om, at nu var det vist ved at være vores tur, at forsøge sig i kunsten at lave en baby :D - derfor har jeg svaret det

Desværre er historien jo den, at det bare slet ikke lige gik så nemt, som ved alle vores venner. Så derfor blev det adoption for vores vedkomne. Og her var det klart mig, som var mest og først klar på denne beslutning... Men efter lidt tid, synes manden også at det var ret fornuftigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det manden der tog det endelige initiativ til at vi skulle starte PB. Vi havde talt om det længe, men vi var blevet enige om, at vente til jeg var færdig med min uddannelse (juni 2011), men da vi først var blevet gift (august 2011) kunne vi pludselig ikke vente mere... men det var manden der tog det store skridt og sagde, at han synes at vi skulle kaste os ud i det :)

Ahhh, det var nu august 2010, I blev gift, Anita ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh, det var nu august 2010, I blev gift, Anita ;)

arrrr du er godt nok kvik Rikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt at det var mig. Jeg ville ik tage mine p-piller og ville manden ikke have børn, måtte han sørge for beskyttelse på anden vis. Han besluttede sig for "at stå af i Roskilde" men efter noget tid var det ik sjovt mere, og så sagde han egentlig go for PB :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange har det været mig, og han har lige skullet overtales en smule. Det samme med tredje gang, som vi forhåbentlig går i gang med til foråret :loveshower

Det har ikke krævet den vilde overtalelse, men hvis jeg ikke havde taget initiativet, så er jeg ikke sikker på at vi havde haft børn endnu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER