Nitzen1987

Hvor tidligt kan man se hjerteblink ved en scanning?

14 indlæg i dette emne

Jeg håber lidt på, at min læge sender mig til en tryghedsscanning inden uge 12 pga. pletblødninger her i starten af graviditeten... men hvor tidligt kan man se hjerteblink?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener man siger fra 7. Uge. Ved Isabella kunne vi se hjerteblink 6+3 og ved Karoline 7+3. Der var dog stor forskel på fosterstørrelsen fra 6+3 - 7+3. Ved Karoline kunne man se hvad der var hvad. DEt kunne vi ikke 6+3 ved Isabella :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til scanning 7+6 første gang. Der var det rigtig tydeligt med hjerteblink!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 6+0 med (for lægen og sygeplejersken) tydeligt hjerteblink. Jeg så altså ikke noget selv :blush

Om det var fordi jeg tudede eller ikke kunne se forskel på hvad der var hvad, ved jeg ikke. Måske en blanding? Men jeg glæder mig til NF og håber at den lille er der endnu og at jeg tydeligt kan se og høre det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan typisk se hjerteblink ved 6+0 men nogle gange kan det skubbe en dag eller to, uden at der er grund til bekymring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 6+0 og så fint hjerteblink :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange fra 6 uge og andre gange senere. Det kommer lidt an på om man har regnet rigtigt.

Hvis man får af vide at der i 7 uge ikke er hjerteblink, skal man ikke opgive

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev scannet i uge 6+1 og kunne tydeligt se hjerteblink :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev scannet i uge 6+1 og kunne tydeligt se hjerteblink :)

:ditto det lille hjerte begynder at slå i uge 7 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er i behandling kommer man til tidlig scanning når man er 7+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet i uge 6 - der var ingen hjerteblink og fosteret lignede en celle med blommesæk og lægen vurderede den til 5+0 ugen efter var jeg til scanning igen, her var tydeligt hjerteblink og den lignede en orm og blev målt til 7+2 og den måling har holdt stik lige siden med terminsdatoen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet igår, og der var fint hjerteblink :loveshower 6+3 efter min egen beregning, scanningen vidste 6+1. Det vigtigste er der var et meget aktivt hjerte! Ellers var det svært at se noget, så vi får en ny scanning om 3 uger. Min mands ide, han syntes det var helt fantastisk at se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til en tidlig skanning da jeg var 7+0, og der var et fint bankende hjerte, så i hvertfalde der fra!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en tidlig scanning da jeg har haft uregelmæssige menstruantioner op til min graviditet og min gynækolog ville fastsætte min termin. Jeg troede jo jeg var i uge 7 ud fra min bergning med menst. Han mente dog jeg var ca 4-5 uger henne og målte den lille prik i livmodren til 1,5 mm. Det er jo ingenting.... Men der var et lille hjerte som slog og jeg fik ny tid til scanning om 3 uger så terminen kan fastsættes helt korrekt :-) imponerende hvad man kan idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER