Tina80

ikke sove middags lur mere

12 indlæg i dette emne

Flere gange nu har Sofie bare kørt derudad uden middagen lur og overvejer snart st droppe den. Men er det ikke for tidlig? Og nu er hub lige startet i børnehave så tror hun har brug for den der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis hun selv siger fra og ikke ellers er kropumulig, så har hun vel ikke brug for den mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre hun er umulig, kan jeg ikke se det er et problem hun fravælger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er ikke mere umulig end normalt. Men vil lige se tiden an for hun har kun været i børnehave en gang og starter rigtig op på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Casper er godt nok snart 5, så han er væsentligt ældre, men mener ikke han var meget ældre da vi droppede fast middagslur. Så kom han måske ind i sengen eller blev lagt på sofaen med noget tegnefilm. Hvis han var/er meget træt falder han i søvn, men under alle omstændigheder får han lige koblet af og får hvilet sig lidt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også med storesøster på 4 år og 8 mdr. Hun droppede middagen muren for et år siden pga. De større børn på vejen ikke sov middagen lur. Men hun har slet ikke været klar for hun har altid haft et kæmpe sove hjerte. Og faldte ofte i søvn på sofaen når vi kom hjem fra børnehaven. Nu er det ikke så tit det sker, men det sker da engang imellem. Smilet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min store søn startede i børnehave droppede han luren fra den ene dag til den anden. Men engang imellem i weekenderne fik han en lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, tror jeg vil at snakke med børnehaven om det så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min store søn startede i børnehave droppede han luren fra den ene dag til den anden. Men engang imellem i weekenderne fik han en lur.

Det ervist min søn som vi snakker om her :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan mærke på Leo, at han også er begyndt at gå i retning mod ikke at skulle sove lur mere. Han er 2 år og 7 måneder. I vuggestuen sover han stadig, men i week-enderne er det svært at få ham overtalt til en lur.

I lørdags sov han slet ikke. Søndag var han igen ikke meget for det, men det endte så med, at han faldt i søvn i bilen, da vi skulle køre om eftermiddagen.

Men vi kan helt klart mærke, at det ikke er så fedt at sove til middag mere.

Så jeg tror ikke, at du skal være bekymret, jeg tror det er meget individuelt fra barn til barn.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe droppede luren da hun var omkring 2,5år.

Hun ville simpelthen ikke sove om aftenen hun kunne være vågen til kl. 23.. og der var sådan en

ballade når hun skulle sove til middag, hun ville ikke.

Det hænder da at hun sommetider falder i søvn på sofaen efter en lang dag i børnehaven,

men for det meste holder hun ud fra 7-19 :)

Så det er skønt, både for hende og for os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er ikke for tidligt, hvis hun er parat til det. børn er forskellige og har hver sine behov. så hvis hun kan kører der ud af en hel dag, uden og være tvær, så syns jeg i skal lade hende.

min den første dreng, havde et meget stort søvn behov, og sov til middag til han var 3 og i weekenderne sov han stadigvæk der

min nr 2 havde ik ret meget søvn behov og sov ikke til middag fra han var ca 1½ år, kunne vuggestuen ik få ham til at sove mere

nr 3 han er 2 år og 8 mdr han sover stadigvæk 1 time til middag her hjemme

og ja nr 4 sove flere gange på en dag han er så også kun lige blivet 1 år

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER