Joxi

Hvis du vandt de 37 mill i LOTTO

18 indlæg i dette emne

((ville du så fortælle alle om det?))

Vi havde herhjemme en ret interessant diskussion igår, og det har givet mig nysgerrighed til at prøve at høre jer andres mening :)

Vi sad herhjemme, min forældre og jeg og snakkede om alt det vi hver især kunne hvis én af os vandt de 37 mill i Lotto på Onsdag.. Noget man jo aldrig bliver træt af at snakke om :D

Men så kom jeg ind på, om hvorvidt vi egentlig ville fortælle det til omgangskredsen - ja endda til familien, på nær den nærmeste?

- Rent personligt kender jeg en ung fyr der engang vandt 27 mill i lotto. Han boede på kollegie, studerede og havde ikke råd til meget andet end pasta med ketchup. Han var absolut ikke populær, havde få venner osv. Da han vandt de 27 mill var han pludselig ALLEs ven. Og dem der ikke prøvede at fedte sig ind, havde utrolig ondt i :numse over hans held.

Jeg som alle drømmer jo om den store gevinst, men jeg tror at bag drømmen og efter den overvældende lykkefølelse, så kommer komplikationerne - og jeg rent personligt tror ikke altid at det er lige nemt at håndtere omverdenens og omgangskredsens reaktion. Som det gamle ordsprog siger - "Penge er roden til alt ondt" - Det tror jeg der er en del hold i.

Hvad ville i gøre?

Ville i fortælle vidt og bredt om jeres gevinst? I så fald ville i blot fortælle om at i havde vundet, eller ville i sætte beløbet på?

Og hvordan tror i at i selv ville tænke og reagere hvis i vandt den helt store gevinst? Ville i komme på de tanker at nogle måske indyndede sig på den ene eller anden måde, udelukkende pga. pengene? Ville i blive småsære - eller bare glade i låget?

Tænker her ikke på hvad i ville købe og gøre for de penge, men udelukkende i den følelsesmæssige afdeling - Hvad i tror det ville betyde for jer, kontra familie og venner, kollegaer og andet godtfolk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville fortælle det til vores forældre på begge sider - og dermed ville hele min mands fødeby vide det.

Vi ville give en million til et godgørende formål er vi enige om. Vi ville kun hjælpe dem økonomisk som har hjulpet os tidligere i livet - vi gad ikke pludselig få besøg fra folk der har vist os ingenting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville i gøre?

Ville i fortælle vidt og bredt om jeres gevinst? I så fald ville i blot fortælle om at i havde vundet, eller ville i sætte beløbet på?

Min umiddelbare tanke var ikke at fortælle det til nogen udover min mand. (ej heller forældre - ville i hvert fald ikke kunne stole på mine egne - min far kan IKKE holde på en hemlighed!)

Men ved nærmere eftertanke tror jeg, jeg ville fortælle "alle" om det, men måske sige det "kun" var én million. Jeg tænker, man vil jo sikkert få et større forbrug (bedre bil næste gang den skal skiftes, dyrere ferier, dyrere møbler osv.) og i min familie vil folk i hvert fald undres over hvordan vi kan få råd til at det.

Jeg vil derfor sige at pengene er gået til at betale huslån med = vi har ikke en masse penge på bankbogen, men derimod lav månedlig ydelse = overskud i budgettet, men ikke noget folk kan nasse på.

Når folk ved man har vundet - men tror man kun har vundet "hvad de sagtens selv kan bruge" så tror jeg ikke det vil påvirke venskaberne...

Og hvordan tror i at i selv ville tænke og reagere hvis i vandt den helt store gevinst? Ville i komme på de tanker at nogle måske indyndede sig på den ene eller anden måde, udelukkende pga. pengene? Ville i blive småsære - eller bare glade i låget?

Jeg ville hel sikkert frygte at bekendte ligepludselig blev venner!

Jeg tror jeg vil tage det stille og roligt - selvfølgelig bliver man glad, men man fatter det nok ikke i starten! Håber jeg ville kunne blive ved med at leve et normalt liv og så bare nyde den frihed pengene giver.

Tænker her ikke på hvad i ville købe og gøre for de penge, men udelukkende i den følelsesmæssige afdeling - Hvad i tror det ville betyde for jer, kontra familie og venner, kollegaer og andet godtfolk.

Så vil jeg lade være med at komme med en lang liste ;) Kunne ellers nemt!! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke fortælle beløbet til nogen... Jeg ville fortælle man havde vundet en stor sum penge..

Vi har MANGE venner, som er økonomisk på røven.. Min kæreste har altid været god til penge, og det gør at vi fx lige nu kan købe dyrt tv, have bil og stadigvæk have en god opsparing..

37 millioner.. Så købte jeg et hus med min kæreste, han fik en motorcykel og vi købte en bil også.

Så ville jeg betale min søsters behandlingsforsøg, så jeg var sikker på jeg blev moster snart :loveshower Også ville jeg købe et hus, og leje det til min anden søster, så hun flyttede til DK.. Jeg ville også købe et hus til min mor, som de kunne leje..

Også ville jeg invitere min mor og min tvillingesøster på SHOPPETUR med alt betalt :rolleyes

Så ville jeg lave en opsparing, med penge til mine forhåbentligt kommende børn.

Også ville jeg donere en million eller to til nogle gode formål :D

37 millioner kan hurtigt få ben at gå på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror nok os vi ville fortælle de nærmeste det, men ikke hvor meget..

Så ville vi nok hyre nogen handyman til at sætte huset i stand og købe ny bil...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kun mine forældre ville få det af vide, det kommer ikke andre ved, for så ville jeg pludseligt have mange "venner"

Jeg tror nu heller ikke selv at jeg ville tro på det, hvis jeg vandt så mange penge :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiller slet ikke lotto, og det er faktisk i høj grad fordi jeg IKKE ønsker at vinde, fordi jeg ikke tror, at jeg kan håndtere det.

Jeg er enormt dårlig til at holde på hemmeligheder om mig selv, så jeg tror jeg ville fortælle alle det, og så have MEGA dårlig samvittighed over alt det jeg ikke forærede til andre.

Så dejligt for dem der vinder og nyder det, men jeg er faktisk helt fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det ville være svært at skjule... Altså folk ville nok undre sig, hvis jeg lige byggede hus og købte ny bil eftersom jeg er lønnet af det offentlige :D

Men ville være (og er nok generelt i forvejen) ret skeptisk over folks motiver, hvis jeg formenner, at de blot søger kontakt for egen vindings skyld... og så ville de i øvrigt ikke få noget ud af det (altså folk, der ikke var venner i forvejen) da jeg er en lille smule nærrig og generelt tænker på ikke at smide om mig med penge. Den nærmeste familie og venner ville bestemt få noget ud af min gevinst.

Ville i øvrigt fortsætte med at arbejde, ELSKER mit arbejde :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uhh jeg ved skimse ikke om jeg ville kunne holde tæt. Men ville nok ikke sige, at beløbet var så stort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at jeg ville fortælle at vi havde vundet til familien og de nærmeste venner, men kun de allernærmeste ville få beløbet at vide.

Jeg er så naiv, at jeg tror på, at ingen af mine venner ville bede os om penge eller tjenester, hvis vi vandt så mange penge :) Og jeg er helt sikker på, at jeg nemt ville kunne gennemskue hvis bekendte prøvede at indynde sig for egen vindings skyld, for jeg har en del bekendte, som jeg ikke ses med så tit, så det ville være temmelig tydeligt, hvis de pludselig ringede eller skrev hvert og hvert andet øjeblik.

En af min mors kollegaer vandt engang 10-12 mio. De havde dårligt nok salt til et æg og har kæmpet med sygdom og andet svært hele deres liv, så det var så "fortjent", at de vandt dem. Før de havde penge, har de som sagt ikke råd til noget som helst, og da de skulle have nye sofaer (af nød), tilbød hendes søster, at de kunne købe deres gamle sofasæt (som de ville have smidt på lossepladsen) for 2000 kr. De sagde de ja til, men da hun så spurgte søsteren, om de kunne få lov at afdrage de 2000 kr. over 4 mdr., fordi de ikke havde alle pengene, var svaret blankt nej :blink :prik Generelt har søsteren ikke været særlig flink til at hjælpe, når nøden har været størst, både økonomisk og psykisk og fysisk :klap

Da min mors kollega så kommer til penge, så vender søsteren på en tallerken og er pludselig ååååååhhh så sød og flink. Der er ikke gået mere end 4 dage, før hun ringer og spørger, om min mors kollega ikke kan låne hende 250.000 kr. med tilbagebetaling uden renter, for hun har jo alligevel så mange penge, så de renter får hun alligevel aldrig brug for ... :klap :shooter

Behøver jeg sige, at hun IKKE lånte søsteren pengene???

Penge gør altså bare ikke altid noget godt ved folk!!! Man ser det samme i arvesager :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lige som flertallet, fortælle familie og omgangskreds, at jeg har vundet en god sjat penge, men ville nok underdrive det nøjagtige beløb lidt.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helst sikkert sige det rigtige beløb til få, de nærmeste venner og familie :) Folk ville nok rimelig hurtigt opdage det :whistling Ville helt sikkert flytte fra lejebolig, skifte den gamle bil ud og måske skifte spor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helst sikkert sige det rigtige beløb til få, de nærmeste venner og familie :) Folk ville nok rimelig hurtigt opdage det :whistling Ville helt sikkert flytte fra lejebolig, skifte den gamle bil ud og måske skifte spor :)

Er helt enig :) Bortset fra det med at skifte spor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville kun fortælle de nærmeste hvor meget det var. Og så lave en god opsparing til ungerne og så selv læse videre, når det så var økonomisk.muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville fortælle min familie og nærmeste venner.

Havde en samtale med min mand for lidt siden om, hvad jeg ville bruge 5 millioner til og det eneste jeg manglede var en cykel og den har jeg nu fået. Så tror jeg ville købe et kæmpe hus og lave "kollektiv" og lade vores venner bo gratis sammen med os og forældrene i et anneks. Skøn tanke at kunne have alle dem man holder af tæt på sig.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kun fortælle det til mine allernærmeste. Jeg er bange for at mange måske ville forvente at jeg ville give dem penge hvis jeg pludselig havde så mange. :-/

Og det ville jeg da også gerne men hvor skal man så sætte grænsen!

Tror også mange ville behandle mig anderledes hvis jeg pludselig kom til penge. :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget dårlig til at lyve og hvis vi vandt 37 millioner kr. ville der helt sikkert være nogen, der ville kommenterer vores forøgede forbrug så jeg ville nok fortælle, at vi havde vundet i lotto, men ikke hvor meget.

Den nærmeste familie ville nok få beløbet af vide og de ville nok også blive forkælet med en fælles rejse, ekstra julegaver og lignende, men vi ville ikke købe bil eller hus til søskende, låne/forære penge til venner og den stil.

Vi skulle helt sikker ud og rejse op til flere gange og have nye møbler :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok fortælle de nærmeste det, hvis jeg vandt. og så give smørrebrød på arbejde dog uden at fortælle det oprindelig beløb :rolleyes

Men hvis millionerne kom forbi vores vej, så ville vi bygge vores eget hus og leje vores oprindelige hus ud indtil det er solgt.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER