Carrie

Er jeg strid?

30 indlæg i dette emne

Jeg er dødtræt af at min krop er allemands eje, som alle åbenbart må kommentere på... Jeg kan godt selv mærke at jeg er lidt mere nærtagende end normalt, men hvad siger I til disse kommentarer fra to i min nærmeste familie;

"hold kæft, hvor er du blevet stor!!!!" og " x kan du ikke også godt se, at hendes bryster er vokset helt vildt??"

Arrrrghhh!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså... Een ting er, at folk kommenterer maven, men jeg synes ville være over min personlige grænse, at folk snakker højlydt om mine bryster! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! De må jo gerne sige noget positivt om maven men synes kommentaren lød som om jeg var blevet et stort skrummel:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som dig, igår var jeg i svømmehallen med min søn så kommer der sgu en fremmede dame og spørger om der er to babyer i min mave.

Det er sgu grænseoverskridende for mig, der er rigtig mange som syntes det er helt ok at mærke føle nusse og pusse og have en holdning.

Jeg hader det maks og gjort det siden starten, da jeg danner for meget fostervand så min mave er bare kæmpe.

Men det med at være et skrummel det er jeg og får det afvide hver dag jeg er sommetider ved at skrige.

Så du er ikke alene :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået at vide "hold da op du er blevet tyk/fed"... og "nøj hvor er du stor"...

Man føler sig ikke særlig attraktiv mere, når man får sådan nogle kommentarer.

Jeg er begyndt at svare med, at jeg bare sørger godt for babyen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået begge typer af kommentarer. Den første med maven er jeg pænt irriteret over for jeg er ikke særlig stor. Når folk kommer med kommentaren og når jeg så fortæller hvor langt jeg egentlig er henne så bliver folk alligevel overrasket. De skal egentlig bare helst holde deres mund.

Brysterne ryster jeg bare på hovedet af. Det er der desværre blevet kommenteret meget på i alle de år jeg har været sammen med manden. Det er noget lidt underligt der kører i den omgangskreds, men jeg er blevet vant til det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for opbakningen!! Det havde jeg sgu brug for;) føler mig knapt så strid og hormonel nu;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk havde også de mest irriterende kommentarer til mig..

"er du sikker på at der ikke er 2 derinde" (specielt fra fremmede, kunne det p*sse mig af)

"Nøj, hvor er du stor/kæmpe"

og mange flere, hvor jeg bare tænkte: "så luk da lige og se på dig selv, og du er ikke engang gravid".

Det er til at få knald af... Folk tænker sig bare overhovedet ikke om.

En anden kommentar som jeg synes var så dum, er "glæder du dig ikke".

Hvad er det for et spørgsmål?

Er det ikke klart at man glæder sig, når man venter sig ? :rolleyes

Synes dog den kommetar på brysterne var alt for meget.

jeg ville blive totalt flov.

Så bare vent til du så skal amme.. så får også en masse.

min egen mor kalder f.eks. mig for Mejeriet.

og kæreste siger "find nu en af de lange frem".

Eller "kan du ikke bare svinge en over i sengen til ham" <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt chokeret over at der rent faktisk er folk der ikke har pli nok til at vide hvad man kan tillade sig at sige..... ØV

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk og deres dumme udtalelser.. :blink Jeg tror sgu også sådanne kommentarer kunne ramme mig.

Jeg forstår slet ikke hvordan nogen kan få sig til at kommentere din bryster!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det går meget over stregen at kommentere dine bryster!! :-(

Den med at blive stor kan nok siges på mange måder, men hvis det er lidt nedladende er det ikke sjovt. :-( Men tænker at det også kan siges kærligt, med et glimt i øjet. :-)

Man skal nok bare passe på med hvad man siger til an gravid kvinde. :hophop :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk havde også de mest irriterende kommentarer til mig..

"er du sikker på at der ikke er 2 derinde" (specielt fra fremmede, kunne det p*sse mig af)

"Nøj, hvor er du stor/kæmpe"

og mange flere, hvor jeg bare tænkte: "så luk da lige og se på dig selv, og du er ikke engang gravid".

Det er til at få knald af... Folk tænker sig bare overhovedet ikke om.

En anden kommentar som jeg synes var så dum, er "glæder du dig ikke".

Hvad er det for et spørgsmål?

Er det ikke klart at man glæder sig, når man venter sig ? :rolleyes

Synes dog den kommetar på brysterne var alt for meget.

jeg ville blive totalt flov.

Så bare vent til du så skal amme.. så får også en masse.

min egen mor kalder f.eks. mig for Mejeriet.

og kæreste siger "find nu en af de lange frem".

Eller "kan du ikke bare svinge en over i sengen til ham" <_<

Åhh Gud - Jeg havde kvalt ham... og din mor :whistling

Jeg skal heldigvis ikke amme, så når disse her babbedutter skrumper ind, efter jeg har født, burde det være heeeeelt slut med åndssvage kommentarer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi I delte jeres oplevelser med mig. Kan nu konkludere:

1. At jeg ikke er den eneste, der synes, at gravid-kommentarer er skideirriterende...

2. At der går utrolig mange mærkelige mennesker rundt derude med ditto bemærkninger - mange af dem i vores nærmeste familie :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årrhhh..... jeg gruer allerede for hvad jeg kommer til at høre på, når jeg kommer så langt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dobbeltpost

Redigeret af Leeloo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja dét er meget irreterende med de kommentar.

Her er det allerede begyndt <_<

- så sug dog maven ind

- Du fylder for 5 allerede

Og jeg ved at det kun er begyndelsen, men hva skal det ikke ende med <_<

Glæder mig slet ikke til at flok begynder at ta på min mave, for det kan jeg slet ikke ha :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[/color]

Åhh Gud - Jeg havde kvalt ham... og din mor :whistling

Jeg skal heldigvis ikke amme, så når disse her babbedutter skrumper ind, efter jeg har født, burde det være heeeeelt slut med åndssvage kommentarer :rolleyes

Må jeg spørge hvorfor du ikke skal amme ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selvfølgelig må du det;) Jeg fik ikke amningen til at fungere første gang, da vi fik vores søn. Han tabte sig, skreg uafbrudt og det var helt helt helt forfærdeligt. Jeg røg ned med en fødselsdepression og han røg på flaske.

Jeg vil ikke risikere noget denne gang, og derfor har jeg besluttet, at lillepigen ikke skal ammes. Min jordemoder er heldigvis enig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er maaske nok mere ligefrem hvis folk begynder. Har ofte kastet denne saetningen lige tilbage i hovedet paa folk hvis de kommer med for naergaaende kommentare:

Taenk foer du tale eller du er da ogsaa meget paen at se paa.. :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henter lige denne tråd op fra gemmerne.

Åh hvor jeg godt kender det. Det værste jeg ved er dem der tager på maven (og dem er der mange af) de er ofte endt i tudeture når jeg er kommet hjem, for jeg føler de overskrider min grænse, men bliver alligevel så paf i the moment at jeg ikke får sagt noget.

Min mand er heldigvis begyndt at sige "ikk rør hendes mave!!!" når de nærmer sig :rolleyes Og det passer mig fint. for så stopper de op og spørger hvorfor, og jeg får mulighed for at forklare at de jo heller ikke selv synes det er fedt hvis jeg går hen og gramser på dem.

Desuden modsiger jeg mavekommentarene (mht str) med "Ja jeg er gravid, hvad er din undskyldning??" Og den plejer at fungere meget godt. For fokus bliver fjernet fra min mave ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det heller ikke særlig godt med folk rør ved min mave. De skal ihvert fald spørge først! Min svigermor er slem til at gøre det, og det overskrider bare min grænse SÅ meget.. Frygter for når jeg skal til at amme, hun har nemlig været sygeplejeske på en barselsgangen så hun hjulpet 1000 vis af kvinder igang med at amme fortæller hun altid - det bliver bare ikke mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, hvem er det der kunne finde på at røre ved en gravid mave uden at spørge?

Er det "kun" familiemedlemmer, eller er det også fremmede folk på gaden?

Familiemedlemmer må være slemt nok, men hold hvor ville jeg blive rasende hvis en eller anden tilfældigt gramsede på mig :prik

Er ikke selv gravid endnu, men bare tanken..... :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld, hvem er det der kunne finde på at røre ved en gravid mave uden at spørge?

Er det "kun" familiemedlemmer, eller er det også fremmede folk på gaden?

Familiemedlemmer må være slemt nok, men hold hvor ville jeg blive rasende hvis en eller anden tilfældigt gramsede på mig :prik

Er ikke selv gravid endnu, men bare tanken..... :box

Før jeg blev gravid tænkte jeg også "det er der da ingen der gør". For mit vedkommende er det især mor, svigermor, søstre og svigerinder. Især min svigermor og svigerinder forbavsede mig. For vi er altså ikk ret tætte. Og de gør det ikk kun hjemme. nej nej. 1. gang min svigermor gjorde det var på en restaurant da jeg stod op fordi jeg havde været på toilettet. så fik jeg lige den store "nussetur" på maven.

Og 1. gang min mor gjorde det var da vi var ude og kigge på et hus. Jeg havde en lang bluse på med tunika udover. Da hun løfter op i tunikaen?!?!?! og aer min mave og siger "jaja den blir større" ARGH!! Foran ejendomsmægleren!?!?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid tænkte jeg også "det er der da ingen der gør". For mit vedkommende er det især mor, svigermor, søstre og svigerinder. Især min svigermor og svigerinder forbavsede mig. For vi er altså ikk ret tætte. Og de gør det ikk kun hjemme. nej nej. 1. gang min svigermor gjorde det var på en restaurant da jeg stod op fordi jeg havde været på toilettet. så fik jeg lige den store "nussetur" på maven.

Og 1. gang min mor gjorde det var da vi var ude og kigge på et hus. Jeg havde en lang bluse på med tunika udover. Da hun løfter op i tunikaen?!?!?! og aer min mave og siger "jaja den blir større" ARGH!! Foran ejendomsmægleren!?!?!?

Det lyder godt nok ekstrem grænseoverskridende. Men det må også være en svær balancegang når det netop drejer sig om familiemedlemmer, man vil jo også gerne have de interesser sig....

Men løfte op i trøjen foran ejendomsmægleren!!! What?? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud, hvor strengt, Gitte! :shooter

Hernede i Italin er min mave ogsaa blevet til nogle personers allemandseje :prik En aeldre dame, som er ganske naer svigerfamilien og min mand rakte haanden ud ved middagsbordet og voldnussede min knap saa store mave - bare lige pludseligt :huh Jeg fik dog smilet og sagde at det var noget jeg ikke havde vaneet mig til og mente at jeg ville faa lidt svaert ved at folk bare gjorde uden tilladelse. Uff, det skulle jeg aldrig have sagt! Det maatte jeg bare vende mig til, naar nu det er en del af den italienske kultur!

Undskyld, men hun skal vist ogsaa respektere mig, som kommer fra en anden kultur, men tvivler da paa at alle italienske kvinder elsker at blive gramset paa i tide og utide :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER