Carrie

Er jeg strid?

30 indlæg i dette emne

Åhh er glad for jeg ikke er den eneste der bliver utilpas ved at nogen rører ved maven! Min mand er i sin fulde ret, og det er dejligt når han gør det, men der stopper det altså også! <_<

Min svigermor er den eneste der har gjort det indtil videre. Første gang for et par uger siden da vi skulle spise hos dem. Var lige kommet ud i køkkenet og hilste på hende og så begyndte hun ellers og køre hænderne rundt på maven. Jeg blev fuldstændig befippet og fik slet ikke sagt noget af rent chok.. :unsure

Næste gang jeg så hende gjorde hun det pludselig igen, men der fik jeg fremstammet at jeg altså ikke brød mig om at blive rørt på maven! Hun forstod det overhovedet ikke, og sagde at hun jo er ligesom min mor. For det første føler jeg overhoved ikke særligt tæt på mine svigerforældre, så nej, hun er bestemt ikke ligesom min mor, og for det andet tror jeg slet ikke min mor kunne finde på at bare at gramse mig på maven sådan ud af det blå, hvilket jeg også sagde til hende på en pæn måde (altså det sidste)..

Heldigvis virker det til at hun respekterer det, for næste gang jeg så hende sagde hun, hun nok skulle lade være med at røre ved min mave... Men er bange for det ikke holder i længden.. Nu må vi se.

Tror jeg bedre vil kunne forholde mig til det, når der er noget at mærke så at sige, altså at man gerne vil prøve at mærke den lille sparke... Og til den tid vil jeg nok kunne have det okay med det, så længe man spørger mig først!

Bare slet ikke endnu, hvor der jo i min mening ikke engang rigtig er en decideret gravid mave at mærke... :blink

Desuden har de i svigerfamilien en mærkelig tendens til altid at kommentere ens størrelse, hvad end det er at de mener man har tabt sig eller er blevet større :huh, så er allerede begyndt at høre at man kan se maven bliver større og det skal jeg nok bare vende mig til at lade gå ind af det ene øre og ud af det andet, for det bliver der nok kun mere efterhånden som maven vokser.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lider også meget af det med at folk skal røre maven :gal særligt har jeg en kvindelig kollega på arbejdet, som bare kommer ud af det blå og pludselig har hænderne allevegne på min maven og kører dem rundt. Har ikke rigtig vidst hvordan jeg skulle reagere og er mest bare blevet chokeret.. Kan ikke helt finde ud af at sige fra, selvom det generer mig når hun gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke oplevet det så meget, heldigvis. Hvis det endelig er, så er det bare lige en finger eller 2, ikke hele hånden! Min mor har dog haft lagt begge hænder på min mave sådan ud i det blå, og da sagde jeg, at hun gerne lige måtte spørge først, og det har hun så gjort siden (og respekteret, hvis jeg har sagt nej).

Da min kusine var gravid, var hun flere gange ude for, at vildt fremmede ragede hende på maven i supermarkedet! Men det værste var alligevel, at en fremmed dame spurgte hende, om hun så havde fået hæmorider :blink At nogen kan være SÅ taktløse, er jeg godt nok chokeret over :shooter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har åbenbart en mærkelig tiltrækning på folk med sådan en gravid mave.. også det med hele tiden at få bemærkninger om at maven er stor eller lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arg ja synes alle skal både kommentere og røre.

Sidst jeg var gravid var det alle der lige skulle gramse på maven. (kørte en del med offentlig transport). Nogle var høflige og spurgte inden, men mange blev faktisk sure når jeg sagde nej.

Synes det er forfærdeligt at folk tror de bare kan tillade sig det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER