Mor til de skønne

Man må aldrig...

47 indlæg i dette emne

Drikke mælk til piller - det ophæver pillernes virkning :D

Lægge en varmedunk på maven når man har mens - det kan få blodet til at størkne :D

Bruge balsam i håret hvis man har lus - det får dem til at kaste op :D

Jeg stod lige og skulle tage nogle smertestillende og kom så i tanke om, at jeg engang har fået af vide, at man ikke må skylle piller ned med mælk :lol

Nu kan jeg selvfølgelig kun lige komme i tanke om de tre ovenstående eksempler, men der dukker sikkert flere op :D

Kan I andre også nogle "gode" husmoderråd? :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tis aldrig på et elektrisk hegn, for så får man stød (gælder nok mest for mænd)

ej hvorfor pokker kunne jeg ikke lige huske nogle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man må aldrig ligge ned når man tager piller, man skal stå eller sidde. Ellers bliver de opløst i spiserøret og ikke i tarmen hvor det er meningen de fleste piller skal opløses

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke tænde lyset "hurtigt" om morgen, fordi "chokket" for øjnene kan gøre en blind :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke tænde lyset "hurtigt" om morgen, fordi "chokket" for øjnene kan gøre en blind :whistling

Den kan jeg godt huske nu, at jeg også har hørt :haha Tror jeg skal bruge den til vinter, så jeg lige kan blive liggende en ekstra halv time, så jeg er sikker på ikke at blive blind :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mn skal ikke drikke cola light produkter, for så spiser du bare meget mere ved siden af

Man må aldrig sidde ved vinduet, når det lyner, for så kan man blive blind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan jeg godt huske nu, at jeg også har hørt :haha Tror jeg skal bruge den til vinter, så jeg lige kan blive liggende en ekstra halv time, så jeg er sikker på ikke at blive blind :D

Jeg bruger den stadigvæk.. Min kæreste er ved at dø af grin, fordi jeg hver morgen smider hovedet ned i puden, når han står op og tænder lyset, og påstår mine sarte øjne skal vænne sig forsigtigt til lyset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke tænde lyset "hurtigt" om morgen, fordi "chokket" for øjnene kan gøre en blind :whistling

:lol Så burde jeg være blevet blind som barn :D Sådan vækkede min mor mig altid <_< Det kan være det er derfor jeg har dårligt syn i dag :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mn skal ikke drikke cola light produkter, for så spiser du bare meget mere ved siden af

Man må aldrig sidde ved vinduet, når det lyner, for så kan man blive blind.

Der har faktisk lige været skrevet om det, at drikke light sodavand og de mener jo, at man spiser flere søde sager (mener jeg eller er det, at spise mere generelt) hvis det er light ;) I den artikel ville de næsten anbefale at man drikker alm ;)

Den med at sidde ved vinduet når det lyner, har jeg hørt en anden version af. Jeg har fået af vide at når det lyner, fiser der to små kugler rundt i luften og de kan smadrer vinduer - og derfor må man ikke sidde ved vinduet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke sidde for tæt på fjernsynet, for det ødelægger øjnene

og man får firkantet øjne af at se for meget fjernsyn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Så burde jeg være blevet blind som barn :D Sådan vækkede min mor mig altid <_< Det kan være det er derfor jeg har dårligt syn i dag :lol

Jeg er også blevet vækket på den måde og mit syn er heller ikke for godt :lol Tror bestemt ikke, at det kan have noget at gøre med, at der er en del i min familie der bruger briller :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke drikke efter kl 19 for så tisser man i sengen om natten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drikke mælk til piller - det ophæver pillernes virkning :DLægge en varmedunk på maven når man har mens - det kan få blodet til at størkne :D Bruge balsam i håret hvis man har lus - det får dem til at kaste op :D Jeg stod lige og skulle tage nogle smertestillende og kom så i tanke om, at jeg engang har fået af vide, at man ikke må skylle piller ned med mælk :lol Nu kan jeg selvfølgelig kun lige komme i tanke om de tre ovenstående eksempler, men der dukker sikkert flere op :D Kan I andre også nogle "gode" husmoderråd? :lolhit

Den med mælk er til en vis grænse rigtig, for nogle piller må man ikke tage med mælkeprodukter, fordi de to til modarbejder hinanden.

man må aldrig ligge ned når man tager piller, man skal stå eller sidde. Ellers bliver de opløst i spiserøret og ikke i tarmen hvor det er meningen de fleste piller skal opløses

Og den der er også god nok, fordi nogle piller kan godt ætse, hvis ikke de kommer ned i maven. Og det er ved de fleste piller, at de først opløses i tarmen. Mens sugetabeletters virkning kommer ind gennem slimhinderne....

Jeg kommenterede lige som sosu-assistentelev, hvor vi skal have styr på alt det med medicin og dets bivirkninger :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke lege med ild, for så tisser man i sengen om natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke drikke efter kl 19 for så tisser man i sengen om natten ;)

Nu har jeg jo som sosu-assistentelev arbejdet meget med alt det med urinretention og risdidualurin. Og nogle gange sker det, at man ryger over i den anden grøft, hvor urgetrangen kommer, og man så bare tisser. Det gør at man faktisk siger næsten ikke noget væske efter kl 20 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo som sosu-assistentelev arbejdet meget med alt det med urinretention og risdiualurin. Og nogle gange sker det, at man ryger over i den anden grøft, hvor urgetrangen kommer, og man så bare tisser. Det gør at man faktisk siger næsten ikke noget væske efter kl 20 :D

Kloge Åge :rolleyes :D :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kloge Åge :rolleyes :D :kram2

ha ha ha lige på de punkter har jeg jo lidt erfaring i forhold til min praktik, for det var jo noget af det vio arbejdede med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tis aldrig på et elektrisk hegn, for så får man stød (gælder nok mest for mænd)

ej hvorfor pokker kunne jeg ikke lige huske nogle

:lol :lol

Gælder nok mest for mænd - hehehehe :P

Øhm... så er der de frække, hvor man også bliver blind hvis man gør det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOV HOV... Man må ikke spise gul sne!!!

Ehm... nej, det er vist mere en huskeregel, som faktisk er god nok :blush

Jeg er virkelig elendig til det her :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HOV HOV... Man må ikke spise gul sne!!!

Ehm... nej, det er vist mere en huskeregel, som faktisk er god nok :blush

Jeg er virkelig elendig til det her :rolleyes

Min mand forsøger ellers at lære vennernes drenge at den gule sne smager bedst ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand forsøger ellers at lære vennernes drenge at den gule sne smager bedst ;)

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaste med sten når man selv bor i et glashus :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må aldrig sove med strømper på, for så falder tæerne af.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man må ikke gå over sporet, når der kommer tog :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man må ikke gå over sporet, når der kommer tog :lol

:yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER