Glowin

Prævention efter fødslen?

20 indlæg i dette emne

Jeg er så 'heldig' at min cyklus er startet op igen for fuld styrke her 7uger efter Silje kom til verden.. og, vi er lidt enige om herhjemme at det er liiiige tidligt nok til en 2'er ;)

Jeg er dog ikke helt sikker på om p-piller er det rigtige for mig længere..

Derfor.. hvad har I valgt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Afholdenhed... :whistling Men det er nu også så kedeligt! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.. er ikke en mulighed her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede spiral- den faldt ud af sig selv efter 1,5 måned <_<

Prøvede kondomer, men det kunne jeg ikke så godt tåle :rolleyes

Så prøvede jeg mini-piller med denne graviditet som resultat ;)

Da jeg ikke må få stærkere hormoner end de omtalte, vil jeg efter denne graviditet forsøge at blive steriliseret. Vi skal ikke have flere børn :D

Ud over det, har jeg hørt mange er glade for minipillerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle egentlig have lage en hormonspiral op, men fik det aldrig gjort. Så jeg røg på p-piller igen. Dog kan jeg ikke få min receot fornyet mere, da jeg er blevet 30 år, så lige nu er jeg igang med den sidste pakke :) Og derefter må vi beskytte os med kondom, indtil vi engang får en nummer to og så vil jeg måske - igen - forsøge mig med en spiral ;) Men syntes faktisk det er lidt svært, for har faktisk ikke lyst til noget med hormoner mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle egentlig have lage en hormonspiral op, men fik det aldrig gjort. Så jeg røg på p-piller igen. Dog kan jeg ikke få min receot fornyet mere, da jeg er blevet 30 år, så lige nu er jeg igang med den sidste pakke :) Og derefter må vi beskytte os med kondom, indtil vi engang får en nummer to og så vil jeg måske - igen - forsøge mig med en spiral ;) Men syntes faktisk det er lidt svært, for har faktisk ikke lyst til noget med hormoner mere..

Så er der jo kobberspiralen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev aldrig enige om det, så jeg endte på p-piller igen. Dog regner jeg med at skulle have en hormonspiral, når jeg har fået nummer to

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ammer er der kun kobberspiral desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der jo kobberspiralen

Ja, men grunden til at det lige skulle være hormonspiral var, at jeg altid har haft voldsomme smerter. Det stoppe dog et par år inden vi fik Tilde, men vendte så tilbage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ammer er der kun kobberspiral desværre

Jeg måtte gerne få en hormonspiral selvom jeg ammede. Dog fik jeg den aldrig lagt op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men grunden til at det lige skulle være hormonspiral var, at jeg altid har haft voldsomme smerter. Det stoppe dog et par år inden vi fik Tilde, men vendte så tilbage <_<

Åh, så er det jo lige der man jubler....... eller ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du ammer er der kun kobberspiral desværre

Må man ikke tage p-piller mens man ammer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle egentlig have lage en hormonspiral op, men fik det aldrig gjort. Så jeg røg på p-piller igen. Dog kan jeg ikke få min receot fornyet mere, da jeg er blevet 30 år, så lige nu er jeg igang med den sidste pakke :) Og derefter må vi beskytte os med kondom, indtil vi engang får en nummer to og så vil jeg måske - igen - forsøge mig med en spiral ;) Men syntes faktisk det er lidt svært, for har faktisk ikke lyst til noget med hormoner mere..

Må man ikke få p-piller efter man er fyldt 30?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man ikke få p-piller efter man er fyldt 30?

Har fundet ud af, at der er mange forskellige meninger om det, men i mit lægehus må man ikke. Det kan forhøje risikoen for blodpropper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når du ammer er der kun kobberspiral desværre

Man må gerne bruge andet end kobberspiral når man ammer, bl.a. mini piller og hormonspiral.

Hormonale kontraceptiva og amning

Der er i dag almindelig enighed om, at man kan bruge lavdosis kombinationspræparater med østrogen og gestagen under amningen, når den er veletableret. En ringe mængde af hormonindholdet udskilles i mælken og kan absorberes af barnet, men der er ingen risiko for påvirkning af barnet. Mini-piller kan ligeledes benyttes, når amningen er veletableret. Spiraler med hormon, Levonova, der indeholder gestagenet levonorgestrel, udskiller kun hormon i ringe mængder, som ikke udgør nogen risiko for det ammede barn.

P-piller med stort østrogenindhold bør ikke anvendes under amning. Det gælder præparatet Neogynon. Østrogener blev tidligere i større doser brugt til at hæmme laktationen. De virker formentlig ved at blokere for prolaktinets virkning i brystvævet. De præparater, der anvendes til at hæmme laktationen, virker ved at nedsætte produktionen af prolaktin.

For hormonimplantatet Implanon, der indeholder etonogestrel, er erfaringen endnu utilstrækkelig til at man bør anvende det i ammeperioden.

Man skal dog være opmærksom på, at amningen hos nogle kvinder påvirkes af disse.

Herhjemme startede jeg faktisk op på mini piller efter Patrick blev født for at holde min endo nede, men da min mælkeproduktion faldt drastisk efter han blev syg, droppede jeg dem igen for nemmere at kunne få produktionen op igen.

Herhjemme taler vi om at R bliver steriliseret efter mini musen er født, men nu må vi se. Uanset hvad så står den på kondom indtil vi får truffet en beslutning. Skal IKKE være gravid igen et halv år efter jeg har født igen rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror at vi vil benytte os af kondomer efter jeg har født. Det er ikke fordi vi planlægger nr. 2 lige med det samme, men vil ikke til at fylde hormoner i kroppen, der så skal have tid til at forsvinde, når det er tid til at tænke på nr. 2 :wacko Hvad vi gør den dag vi (forhåbentlig) har fået de børn vi gerne vil har vi dog ikke taget stilling til endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kobberspiral,,,,,,,,,,,,absolut det nemmeste jeg har prøvet:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet ud af, at der er mange forskellige meninger om det, men i mit lægehus må man ikke. Det kan forhøje risikoen for blodpropper.

Ok det skal jeg da lige undersøge med min læge og nettet. Jeg fylder 30 næste år og har indtil videre taget p-piller. Synes virkelig de har hjulpet på mine mens.smerter. Nå man snakke med lægen når jeg skal til at bruge prævention igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt kondom siden Hannah blev født.. Nu overvejer vi at kun bruge kondom i "den fertile periode" og så lade skæbnen afgøre om det snart er tid til en lillebrøster.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER