Miss-Mette

Sønnikes fødsel (36+3)

26 indlæg i dette emne

Fødselsberetning

Sønnike født d. 15. juli 2011, kl.02.54, 2690 gram og 50 cm.

Hej piger :balloons

Hermed min fødselsberetning (der vil senere blive indlagt billeder fra fødslen, når jeg får tømt kameraet!). Som mange af jer oplevede, havde jeg i perioder overskud til at opdatere på BK undervejs i min fødsel af sønnike. Men her er den fulde beretning, god læselyst!!!

Torsdag d. 14. juli 2011, hjemme

Både mandag, tirsdag og onsdag forinden havde jeg været i træningscentret og lege med crosstræneren og været til step, det var rimelig sjovt men hårdt, at steppe med stor mave. Jeg havde ikke sovet specielt godt natten til onsdag, men heldigvis sov jeg igennem natten til torsdag, hvor det hele startede, så overskuddet var ok.

Kl. 11.00 gik slimproppen, en håndfuld stor slimagtig grøn/gul masse, der mest af alt lignede det udfløj jeg havde igennem hele graviditeten, dog meget mere. Jeg blev lidt overrasket over mængden, men tænkte kun kort over at det kunne være slimproppen og slog tanken væk da jeg jo kun var 36+2 :blush

Kl. 13.15 skulle jeg tisse og gik på toilettet. Jeg fik tømt blæren og ville rejse mig op, men da jeg rejser mig fra brættet siver der en gennemsigtig væske fra mig. Jeg blev igen overrasket, for jeg har aldrig haft problemer med at kunne holde på vandet. Så jeg mistænkte det for at være fostervand og ringede til fødegangen, som bekræftigede min mistanke om vandafgang. Jeg fik en tid på svangerafdelingen kl.16.30, til tjek. Derefter ringede jeg til manden og sagde at fødegangen havde bekræftet min mistanke om vandafgang, men at jeg ingen veer havde endnu så han skulle ikke skynde sig hjem, bare komme hjem efter mig så vi ku være på OUH kl.16.30! Manden kom hjem kl.16.00 og så gik turen til svangerafdelingen, med en lidt gnaven hustru der i mellemtiden fik gennemvæddet 2 par bukser og 5 par underbukser samt en morgenkåbe :gal

Torsdag d. 14. juli 2011, OUH

kl.16.30 ankom vi til svangerafdelingen og kl.17.15 kom de første veer. En kurve blev kørt og jeg blev undersøgt indvendigt. Min livmoderhalsen var helt væk og jeg var åbnet 3 cm, så vi blev flyttet til fødegangen. Jeg må indrømme at jeg virkelig ikke havde regnet med at skulle føde allerede, så jeg skulle lige forstå at vi faktisk ikke blev sendt hjem igen, men derimod skulle føde, det krævede nogle tårer at komme mig over chokket :boo Heldigvis fik jeg pakket tasken efter at have talt med fødegangen, men tror det blot var en refleks, for jeg regnede virkelig ikke med at skulle føde dén nat!

Veerne startede med lidt murren i underlivet og lidt pressen på lænden, men jeg må da hilse og sige at de tog til i styrke på ingen tid. Kl.18.00 havde jeg veer hver 2. minut jf. kurven, og det gav jeg den ret i!

Jeg blev indlogeret på fødegangen kl.18.15 men kraftigt tiltagende veer. Fik sat en elektrode på lillemandens hoved da vi kom derned, nøj hvor gjorde det ondt :gal Efter 4 timer med vanvittige veer måtte jeg overgive mig til epiduralblokaden, både min jm og min mand mente det var det eneste rigtige med de smertet jeg havde. Heldigvis var den ikke så slem som jeg troede, og hold da fast hvor den tager toppen af ve-smerterne, den er guld værd :glad

Efter blokaden var lagt gik der ikke lang tid før jeg kun kunne mærke dem svagt (i forhold til tidligere), og derfor havde overskud til at opdeterer på BK samt få lidt at spise. Manden og jeg fik ristet toastbrød med marmelade og lidt saftevand. En times tid senere fandt min jm det ve-fremkaldende drop frem og veerne kom igen. Efter lidt tid blev de til presseveer, men jeg var ikke klar endnu til at måtte presse, så skulle holde igen når veerne kom. Hold nu kaje hvor er det svært ikke at presse når man har presseveer. Det hjalp helt vanvittigt på ve-smerterne, da jeg endelig fik lov til at presse - der var klokken ca. 02.00, så jeg lå ca. 5 kvarter med presseveer hvor jeg måtte presse.

Faktisk syntes jeg ikke, at selve det at føde ham gjorde specielt ondt (blokaden tog de værste smerter), men derimod gjorde det vanvittigt ondt i min endetarm. Ham pressede åbenbart så meget på min endetarm, at jeg var sikker på at han kom den vej ud :gal Så jeg har stadig en meget øm rumpe :blush

Der gik præcist 10 timer, fra første ve til lillemanden var født, det er vel ok for en førstegangs fødende!!!

Sønnike kom til verden 36+3, d. 15. juli 2011, kl. 02.54. 2690 gram og 50 cm :loveshower

post-379-090866000 1311449574_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med ham :loveshower

Hvor er han bare nuser (var lige inde i din tråd og lure ;-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang stort tillykke med ham! :loveshower

Og tak for at du deler din beretning med os (har jo også fulgt med i din tråd, mens du var i fødsel...SÅ sejt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev du den første "august" mor ;)

Dejlige beretning :loveshower

Tak fordi du delte :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning :kram2

Endnu engang tillykke med ham! :biglove Nuj, hvor er jeg spændt på hvad han kommer til at hedde! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii... Havde glædet mig til en fødselsberetning fra dig :loveshower

Det lyder da som en rigtig god fødsel. Måtte de sy dig bagefter? Tror næsten det er noget af det jeg frygter mest :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette - tak for en vidunderlig beretning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jubii... Havde glædet mig til en fødselsberetning fra dig :loveshower

Det lyder da som en rigtig god fødsel. Måtte de sy dig bagefter? Tror næsten det er noget af det jeg frygter mest :unsure

Jeps jeg blev syet, da jeg sprækkede lidt indvendigt, men bare rolig det mærker men virkelig ikke. Jeg gjorde i hvertfalde ikke, da jeg var pænt optaget af smerterne omkring mit r*vhul. Han pressede gevaldigt på min endetarm :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps jeg blev syet, da jeg sprækkede lidt indvendigt, men bare rolig det mærker men virkelig ikke. Jeg gjorde i hvertfalde ikke, da jeg var pænt optaget af smerterne omkring mit r*vhul. Han pressede gevaldigt på min endetarm :blush

Ha ha :lolhit

Men epiduralblokaden virkede måske også stadig da du blev syet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

endnu engang stort tillykke med dit vidunder, og tak fordi du ville dele din oplevelse med os andre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille prins :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig fødselsberetning! Tak fordi du ville dele den med os og endnu en gang tillykke med jeres skønne søn! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jer lille søn :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :lolhit

Men epiduralblokaden virkede måske også stadig da du blev syet?

Ellers bliver du bedøvet igen. Min epi var aftaget forlængst, så de smurte først noget bedøvende creme på og så bedøvede de med stik, så man ikke kan mærke andet end at nogle "roder rundt" dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen, søde Mette! :loveshower

Jeg er meget spændt på, hvad I ender med at synes lillemanden er for én...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih en dejlig beretning :loveshower

Endnu en gang tillykke - venter i spænding på at høre hvilket navn I finder til ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers bliver du bedøvet igen. Min epi var aftaget forlængst, så de smurte først noget bedøvende creme på og så bedøvede de med stik, så man ikke kan mærke andet end at nogle "roder rundt" dernede.

Okay. Det er måske lidt fjollet at det er det jeg frygter mest, men jeg er bare ikke så god til sådan noget med at blive syet :blush Selvom jeg faktisk aldrig har prøvet det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Det er måske lidt fjollet at det er det jeg frygter mest, men jeg er bare ikke så god til sådan noget med at blive syet :blush Selvom jeg faktisk aldrig har prøvet det :whistling

Jeg frygtede det også rigtig meget. Nok fordi min mor har fortalt at det var det hun synes gjorde mest ondt... Men måske hun ikke blev bedøvet?

Jeg var så heldig ikke at mærke noget som helst, da jeg jo kom i fuld narkose, hvilket jeg er glad for - men gad nu også godt have fået afkræftet min frygt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kunne godt mærkes at jeg blev syet, eller bedøvelsen kunne mærkes mener jeg! Men det går hurtigt og du har lillemanden på maven samtidig så opmærksomheden er nok er andet sted :rolleyes

Jeg syntes faktisk at det var mere ubehageligt, at de mærkede på min mave efter en times tid og igen efter to timer, for at sikre sig at min livmoder havde trukket sig sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor fint med billeder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikke nogle fantastiske billeder :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønne billeder! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig gode billeder!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det en dejlig beretning og dejlige billeder Mette :)

Du har den der nybagt-mor glød.. så smuk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER