Solvej99

Rundvisning på fødegangen

24 indlæg i dette emne

Jeg skal føde på Riget og jeg er ikke blevet tilbudt en rundvisning på fødegangen. Jeg gad egentlig godt, da jeg aldrig har været der.

Har du været eller skal du til rundvisning, der hvor du skal føde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal føde på Hvidovre og har intet sted hørt eller læst om en rundvisning på fødegangen :o Men gad da godt vide om det er muligt?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var.. (Holbæk) synes det var rigtig rart at vide hvor man skulle hen når det skulle bruges.. jeg ved min søster kom aldrig afsted og da hun skulle føde kunne de ikke finde det og det var ikke særlig sjovt,hun var også meget tæt på at føde allerede da hun ankom...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på Herning og var glade for det, da jeg fødte med den ene og anden vikar så her var det far der fandt de ting som vi skulle bruge :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev også vist rundt på Glostrup, som i sin tid havde fødegang og var meget glade for det. Netop så vi ikke ville ende i en situation, hvor vi ligefrem ikke kunne finde FG.

Spørg jeres JM eller prøv at kig på FG hjemmeside på sygehusets hjemmeside. Jeg fandt det på Glostrups hjemmeside i sin tid, det samme med fødselsforberedelse.

Her i Nykøbing F har jeg fået brev om det hele. Skal til første JM-besøg imorgen, så håber at få lidt mere at vide. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også føde på Hvidovre og er heller ikke blevet tilbudt en rundvisning. Det vil jeg forhøre mig om når jeg skal til jordemor i august måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev tilbudt rundvisning på Horsens Sygehus. Vi tog imod tilbuddet og blev vist rundt både på fødegangen og barselsgangen. Det var rigtig godt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i Kolding og der tilbyder de desværre ikke længere rundvisninger. Dog gik jeg lige hen til indgangen, da jeg alligevel var til fødselsinformation, så jeg vidste hvor det var. Til selve fødslen var det fuldstændig ligemeget jeg ikke havde været der før - havde set billeder af det på nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde i Herning. Min JM (i Ringkøbing) sagde, at jeg skulle prøve at ringe til Jordemodercentret i Herning og spørge til fødselsforberedelse og rundvisning på FG i Herning. Prøv at ringe til jeres

Jordemodercenter og spørg, om der er mulighed for det på Riget. Jeg skal til rundvisning den 22. august...hvis altså ikke jeg føder før termin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre, og der tilbydes ikke rundvisning på fødegangen. Der er to eftermiddage med info om fødsel og tiden efter - det er alt.

Jeg synes ikke, at det betød noget ikke at have set det - manden havde styr på, hvor det lå og det var det vigtigste før mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var på rundvisning (Holbæk) - både på fødegang, fødestue;) og barselsgang... Jeg synes, det var rigtig rart at vide, hvor jeg skulle hen, når veerne var godt igang;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på riget og var ikke til rundvisning. Vi havde fået fortalt, at man kunne gå op og på en tur rundt i forbindelse med en af scanningerne, men det lykkedes desværre ikke. Faktisk kunne vi ikke finde det rigtige sted, da vi kom og jeg havde slemme veer. Vi var taget med den rigtige elevator, til den rigtige etage, men der så så lukket ud. Så vi måtte lige ringe igen, så kom de ud og hentede os <_< Men hvis man ikke lader sig gå på af at der ser lukket ud, synes jeg egentlig ikke der er nogen grund til en rundvisning. Resten giver jo sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på riget og var ikke til rundvisning. Vi havde fået fortalt, at man kunne gå op og på en tur rundt i forbindelse med en af scanningerne, men det lykkedes desværre ikke. Faktisk kunne vi ikke finde det rigtige sted, da vi kom og jeg havde slemme veer. Vi var taget med den rigtige elevator, til den rigtige etage, men der så så lukket ud. Så vi måtte lige ringe igen, så kom de ud og hentede os <_< Men hvis man ikke lader sig gå på af at der ser lukket ud, synes jeg egentlig ikke der er nogen grund til en rundvisning. Resten giver jo sig selv.

Hvilken etage skal jeg så køre op til? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også føde på Hvidovre og der er som de andre hellere ikke blevet tilbudt rundvisning. Jeg tror dog jeg lige vil spørge JM på mandag når jeg skal derop hvor det ligger så vi bare lige kan gå op forbi så vi er sikker på hvor vi skal hen når det hele går i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken etage skal jeg så køre op til? :)

Det kan jeg selvfølgelig ikke huske (ammehjerne :whistling ) Men spørger lige min mand, når han kommer hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg selvfølgelig ikke huske (ammehjerne :whistling ) Men spørger lige min mand, når han kommer hjem...

Ha ha ;) Mange tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede det ikke rigtigt, men tilbuddet var der. Men eftersom jeg tilbragte størstedelen af de sidste 7 uger på sygehuset, følte jeg ikke rigtig det var nødvendigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde i Horsens. Til det første jordemoderbesøg fik vi at vide at der er rundvisning hver onsdag, og så skulle man bare møde op når terminen nærmede sig. Jeg synes det er rigtig rart at vi har set både fødegang og barselsafsnit, ikke mindst så man ved hvor man skal hen når man står midt i veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten også været oppe og kigge, hvor fødegangen er...bare for at vide, hvor vi skal hen, når det hele starter! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik tilbudt en rundvisning på OUH i uge 30, mener jeg det var. Og tog imod tilbuddet sammen med flere andre par! Jeg syntes dengang det var lidt skræmmende, men var total ligeglad da turen endelig kom til mig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til rundvisning inden fødslen, det var jeg meget glad for. Det var en god tur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er på 2. sal, den side mod tagensvej/panum -og kommer man kl 3 om natten ser der lukket ud, det skal man ikke tage sig af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er på 2. sal, den side mod tagensvej/panum -og kommer man kl 3 om natten ser der lukket ud, det skal man ikke tage sig af :-)

Mange tak. Det er godt at vide ;)

Ej, hvor jeg glæder mig til det bliver min tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til rundvisning - det var på Roskilde Sygehus. Vi kunne sagtens have fundet derhed uden, for det er samme elevator, som når man skal til scanninger, bare en anden etage, og etagenummeret havde jeg jo lært udenad alligevel (og der var tydelige skilte under alle omstændigheder). Men det var rigtig hyggeligt som gravid. Og så endte jeg faktisk med at føde på den fødestue, som vi havde set på rundvisningen, så det føltes helt rart at velkendt at komme derhen (ikke at det betød det store, men det var da lidt sjovt) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER