babyboy

bæresele ?

17 indlæg i dette emne

Hejsa tøser ..

Har tænkt på at købe en bæresele til min lille mus .. men hvilken? Der er jo tusind vis at vælge imellem og tusind prisklasser ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa tøser ..

Har tænkt på at købe en bæresele til min lille mus .. men hvilken? Der er jo tusind vis at vælge imellem og tusind prisklasser ...

Vi har den klassiske BabyBjørn og vi er super glade for den! Elias er lige begyndt at sidde med hovedet fremad i den og han ELSKER den - umiddelbart ser det ud til at han sidder behageligt og nyder at være hos sin far i den (ja for mor må ikke gå med den <_< ) Der er rigtig mange, som har dem til salg på gul&gratis og dba, så der ville jeg foreslå dig at kigge først - vi kom af med 649,- kr. for vores fra ny men vi fortryder ikke købet overhovedet :loveshower

Der skulle være kommet en model med ekstra rygstøtte fordi nogle angiveligt har en tendens til at gå foroverbøjet når de har sådan en sele på, men det synes min mand ikke, at han har haft brug for, men husk, det er din ryg, der sætter grænsen for, hvor længe den lille kan sidde i den ad gangen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en Babybjørn og var rigtig glad for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en Babybjörn Active (med ekstra støtte i ryggen) til Christina. Den var vi rigtig glade for og skal bruge den igen til Lillebror.

Babybjorn-active-in-Red...jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke de nye bæreseler men da jeg fik Xander for 7 år siden var de rigtig dårlige både for den lilles ryg og skridt samt de voksnes ryg. Så jeg startede med slynger og vikler, og da jeg havde dem liggende da jeg fik de to andre kom jeg aldrig videre - de var super gode, kan bruges på mange måder og i mange år og så ved jeg at de ergonomisk også er gode :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har BabyBjørn og har været SÅ glade for den men nu hvor han er 6½ mdr og knap 10 kg kan han ikke være i den længere så vi skal have en mai tai eller lignende nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er tre måneder og vejer 6,5 kg .. hvad ska jeg købe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en skildpadde slynge eller en mai tai slynge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manduca! Den er fed... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at stille et tillægsspørgsmål: fra hvornår må de små sidde i en bæresele? Min datter er 4 uger, og jeg vil gerne have et eller andet til at bære hende i, så man også kan foretage sig andet end at sidde i sofaen, når hun er vågen.

Nogle der kender Beco bæresele, som skulle være bedre til de helt små end Babybjørn? Se på sneglehuset.dk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg fik at vide da vi var ude og kigge var at bæreseler kan godt bruges fra helt små men at der skal være noget til at støtte hovedet og at de maks må sidde 20 min. i dem af gangen. Jo ældre de bliver jo længere tid kan de så sidde der.

Vi endte med en koalavikle fordi der kan man ligge den lille ned og der er ingen begrænsning på hvor længe de må være i. I den kan den lille så også sidde mave-mod-mave og ryg-mod-mave senere :)

Jeg har af gode grunde ikke prøvet den endnu, men glæder mig til at komme i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ska bruge noget hvor man kan sidde ryg møg mave .. det elsker han .. Men hvad koster diverse vikler ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ska bruge noget hvor man kan sidde ryg møg mave .. det elsker han .. Men hvad koster diverse vikler ?

Jeg gav 600 kr. for den, så det er umiddelbart billigere end en bæresele, men kan vist ikke bruges helt så længe. Fra 0-10 kg. siger man. Skildpadde-slyngen kan bruges fra 3-4 mdr. og til 20 kg. mener jeg det er. Den koster vist omk. 700 kr.

Hvis du bor i nærheden af en Ønskebørn så ved jeg de både har bæreseler og slynger hvor du kan få vejledning og prøve de forskellige muligheder der er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har købt en Koalavikle til 600 kr og tror jeg bliver rigtig glad for den! Har dog kun haft succes med at ligge Erica i den 2 gange (hun er nu 4 uger) - men i dag tror jeg at jeg fangede hvad jeg har gjort forkert.

Jeg tror jeg bliver rigtig glad for der er så mange forskellige muligheder i den.

Jeg tog i Ønskebørn og fik vejledning, men endte med at købe den på nettet (slynger.dk), da Ønskebørn kun havde en gyselig farve! Og hun kunne ikke bestille flere hjem - tror Ønskebørn stopper med at forhandle dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har efter anbefaling af vores fødselsforberedelses "lærer" købt en Ergo sele. De giver støtte i hele numse-lændepartiet hos baby, istedet for bare i skridet som mange af de andre.

vi har også købt en spædbarnsindsats, som han må sidde i helt fra starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved virkelig ik hvad jeg ska købe til ham ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når din datter er så lille vil jeg anbefale en strækvikle der støtter hele babys ryg uden at belaste. Babys hoved er tungt og bærer du i en bæresele kommer al vægten til at påvirke hele babys ryg ligesom det kan være angstprovokerende for små børn at deres ben dingler frit i luften.

(det samme ses når de bliver store nok til at sidde i indkøbskurv - de fleste vil hellere sidde nede i kurven end at have benene dinglende frit)

I strækviklen er hele baby pakket tæt ind til dig som i livmoderen og der er flere forskellige måder at bære på så viklen "vokser" med barnet. Du får selv en fantastisk støtte på hele ryggen så du undgår at gå at spænde og få ondt.

Det kan se indvilet ud at få den på de første gange men man lærer det hurtigt!

God fornøjelse med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER