Amaryllis

Drømmen om at udvide familien

62 indlæg i dette emne

Jeg har altid drømt om at blive mor til en stor dejlig børneflok. En drøm siger 4 børn til mig. Manden mener dog, at 3 er et fint antal.

Vi kommer begge fra hjem med mere end to børn. Jeg har to søskende og han har 3 søskende.

Vores døtre taler meget om, at de gerne vil have en lillebror som skal hedde Nikolaj.

I øjeblikket læser jeg til lærer på 2. år, men mit studie er således, at jeg stadig kan deltage på seminariet samt tage lidt af min praktik (er i praktik 2 dage om ugen). Manden og jeg har talt om, at han evt. kunne holde barsel - de dage hvor min praktik ligger, så jeg ikke kommer til at miste for meget af den...skulle gerne have den godkendt.

Vi solgte i sidste måned vores babyudstyr, dog med aftale om at vi kan købe det tilbage - hvis vi en dag skal have en lille ny i familien. Jeg overvejer dog, at købe en nyere brugt model (vores er fra 2002).

Skal den lille komme mens jeg læser eller skal vi vente? Jeg har sådan en fiftyfifty-følelse med det.

Håber dog, at jeg kan være gravid de sidste måneder af mit studie og ønsker et efterårsbarn - de to piger er begge forårsbørn.

Gad vide om det lykkedes mig, at blive mor til flere.

Hilsen Stine

PS: Vores familier ved vi taler om et barn mere, men tror ikke de vil støtte op om det.

13/2-2011: Sidste p-pille blev spist

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Stine

Spændende om jeres piger skal have en lillebror eller søster :biglove

Mht. hvornår det er bedt ifht. studie - så er der jo fordele og ulemper ved det hele. Når man studerer har du mere frihed til undersøgelser, sygdom osv. end når du har et arbejde, fordi man selv kan tilrettelægge en del af den tid man bruger på et studie.

Fordelen ved at få et barn når man arbejder er, at man får løn under barsel (hvis man har et job selvfølgelig)

Jeg synes der kan listes mange ting op for og imod, men der er et argument der slår dem alle - og det er; tiden er den rette, når I FØLER for det :)

Hvorfor tror du ikke familien vil støtte op om, at I får en baby mere?

Knus

Jeanette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmen om en lille er der stadig, om ikke andet så er den forstærket.

Pigerne taler meget om en lillebror eller lillesøster, Julie mener at hvis jeg stopper på mine babypiller - så kan jeg blive gravid (korrekt), men hun tror så at vitaminpillerne er mine babypiller og dem vil hun smide ud.

I torsdags gav hun sin far besked om, at babypillerne skulle smides ud - så hun kunne blive storesøster. Han gav hende ret! :loveshower

Men jeg er sådan lidt, skal - skal ikke. Da jeg jo læser og er på 1½ år inde i min uddannelse. På den ene side, vil jeg gerne have en lille mens jeg læser, men så alligevel først efter, sådan at jeg muligvis venter mig ved afgangseksamen.

Mine forældre har givet pænt udtryk for, at jeg skal vente til uddannelsen er i hus - da de mener det er bedst. Jeg ved ikke, hvad jeg skal føle for.

Manden er også gået i lære, men det er ikke en økonomisk hindring, da han stadig får sammen løn. Jeg er på kombineret su og 1/3-del lærerløn.

Jeg ved ikke, hvordan det så vil være med Su og læsen på seminariet, det vil jeg helst forsætte med. Der er også det med evt. barsel, når jeg er i praktik.

Uhh der er så mange spørgsmål og tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af hensyn til dine pigers alder ville jeg klar smide 'babypillerne' nu - og at få børn mens man læser er ingen dum ide! Det ville jeg gerne have gjort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af hensyn til dine pigers alder ville jeg klar smide 'babypillerne' nu - og at få børn mens man læser er ingen dum ide! Det ville jeg gerne have gjort!

Sådan tænker jeg også, men er bange for mine forældres reaktioner. Mine søskende vil derimod bakke mig op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige go for it.... Jeg har erfaret at det er mere reglen end undtagelsen at pigerne bliver gravide på lærerseminariet, så hvorfor ikke dig? Dine forældre skal jo ikke bestemme hvornår I skal have børn, og bliver du gravid undervejs med dit studie, så bakker de dig nok op alligevel når alt kommer til alt... synes jo også at det vil være ærgerligt hvis der bliver for stort et aldersspring mellem dine børn...

Hilsen én der er 10 og 15 år yngre end sine storesøstre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har de sidste dage talt frem og tilbage, det ser ud til at jeg smider "babypillerne" i næste måned.

Det vil passe bedst, at gå hjemme på barsel i sidste halvdel af 3. studieår.

Jeg tænker måske for meget planlægning, men jeg ønsker ikke at sidde med en helt lille ny, mens jeg skal skrive bachelor om 1½ år, men selvfølgelig er det ikke til at vide, hvor længe der går inden der er gevinst.

Som vi sagde de to andre gange: Bukseormen har bidt mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :) Krydser fingre for at du hurtigt får 2 streger!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det "farligt" at tage til barnedåb med det skønneste dåbsbarn.

Nu er jeg endnu mere skruk end da jeg tog afsted...det er lige før jeg kan høre æggestokkene klikke.

Jeg talte med min svigerinde, om det at få barn under studie - hun fødte for 1,5 år siden og er færdig med sin læreruddannelse til sommer. Hun mente, jeg kraftigt skulle overveje at få et barn til mens jeg læser. Som hun sagde, du kan holde barsel fra jobbet og læse på seminariet samtidig.

Så i aften vil jeg tage en lang snak med manden, når pigerne er lagt i seng. Enten stopper jeg med pillerne om to uger ellers venter jeg til marts, da jeg lige har en mammografi, der skal overståes. Har nemlig fundet en aflang knude i mit ene bryst, og den skal lige tjekkes først.

Jeg håber han siger klart ok. Tror jeg dog han gør.....kan lokke med forberedelsestid :D Han mener,at det kræver god og lang øvelse først, på sin vis har han jo lidt ret ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lang snak i aftes, kom mange emner omkring: ekstra børneværelse (udlejer skal indover), købe hus (har set et håndværkertilbud med 6 værelser og kæmpe grund), bilen skulle muligvis også skiftes.

Pillerne bliver lagt efter denne periode, selvom vi også talte om at vente til mammografien var overstået og der var kommet svar. Men igen, så længe vil vi ikke vente.

Vi talte også om at starte til juni, men så kommer jeg først sent ind i 4. skoleår og det vil jeg helst ikke. Det er nemmest for mig, at være på barsel i 3. skoleår, da 4. er der hvor jeg skal vise min kunnen ordentligt.

Så jeg er i dag en lille jubelgris. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh... hvor SPÆNDENDE altså.... :yay :loveshower

Om 2 uger... det er godt nok snart.... God fornøjelse :hump :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiih hvor spændende :yay

:goodluck med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

spændende. Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor andre skal give udtryk for, hvad der er "bedst", når det nu engang er jer, der skal opdrage børnene.

mht studie, så har jeg fået begge mine under uddannelse, og jeg ser det som et stort plus at være studerende, når man har små børn. Man har fleksibel tid, hvor de kan hentes tidligt fra bh, og lektierne kan man få lavet om aftenen, når de sover. Det kræver dog, at man er målrettet, og faktisk får læst det, man skal have nået, og ikke finder andre smutveje, men det kender du jo allerede til, når du har de to ;)

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i dag skrevet en mail til min fagforeing for at forhøre mig om barselsregler under studiet, og hvordan man evt. gør i forbindelse med den form for læreruddannelse jeg tager.

Manden ledte i går efter barnevogn på nettet. Mine krav er: Odder/Emmaljunga, liggemål mindst 95 cm. Vi taler stort set hver aften, om hvordan vi skal gøre og hvad vi skal forholde os til i forhold til arbejdspladser og studier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags tog jeg den sidste p-pille og venter nu på menses, så kroppen kan komme igang med at blive sig selv uden hormoner.

Jeg har skrevet til min fagforening, for at høre, hvordan det ville se ud for mig på barsel i forbindelse med studiet. De mente ikke der var store problemer, dog kunne der blive noget med praktikken. Jeg har den holdning, at jeg kan indhente praktikken efter barslen, så jeg stadig kan afslutte min uddannelse om 2 år og det ved jeg de øvrige nybagte mødre på holdet kan.

I går havde jeg en snak med min søster om det med at få barn under uddannelsen. Hun svarede mig, at hun støttede mig og ved at jeg kan klare det. For uanset hvor langt jeg tidligere har været nede med stress og depression, er jeg altid kommet ud på den anden side med mere energi.

Så nu er det bare at lade tiden gå sin gang :hump

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags tog jeg den sidste p-pille og venter nu på menses, så kroppen kan komme igang med at blive sig selv uden hormoner.

Jeg har skrevet til min fagforening, for at høre, hvordan det ville se ud for mig på barsel i forbindelse med studiet. De mente ikke der var store problemer, dog kunne der blive noget med praktikken. Jeg har den holdning, at jeg kan indhente praktikken efter barslen, så jeg stadig kan afslutte min uddannelse om 2 år og det veöd jeg de øvrige nybagte mødre på holdet kan.

I går havde jeg en snak med min søster om det med at få barn under uddannelsen. Hun svarede mig, at hun støttede mig og ved at jeg kan klare det. For uanset hvor langt jeg tidligere har været nede med stress og depression, er jeg altid kommet ud på den anden side med mere energi.

Så nu er det bare at lade tiden gå sin gang :hump

Håber at det går hurtig ss og alt held med projekt ss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon jeg burde lave en tråd i "Min vej til graviditet"??

Efter vi har taget beslutningen om barn 3, er det som om jeg hviler mere i mig selv - behøver ikke gå og spekulere om jeg nogensinde ville blive mor til mere end de to prinsesser vi har nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon jeg burde lave en tråd i "Min vej til graviditet"??

Efter vi har taget beslutningen om barn 3, er det som om jeg hviler mere i mig selv - behøver ikke gå og spekulere om jeg nogensinde ville blive mor til mere end de to prinsesser vi har nu.

Hvor er det dejligt at høre du har det sådan :kram2

Og mht at lave en tråd... Så kommer det jo an på om du føler det vil stresse dig, eller du vil få noget ud af at dele... Personligt ville jeg ikke kunne holde til det... Jeg ville lægge for meget pres på min krop, og blive alt for ÆL-fikseret, og bruge for meget tid på at forsøge at tyde min krops signaler...

I stedet for bare at lade naturen gå sin gang... Og så nyde de ekstra hyrdetimer det evt. måtte medføre :P

Men det er nok en personlig ting, om man er til det eller ej ;)

Under alle omstændigheder vil jeg hvert fald sende :goodluck og :bd til jer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I søndags tog jeg den sidste p-pille og venter nu på menses, så kroppen kan komme igang med at blive sig selv uden hormoner.

Så nu er det bare at lade tiden gå sin gang :hump

:goodluck Glæder mig til at følge jeres ved mod barn nr. 3 :) :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre du har det sådan :kram2

Og mht at lave en tråd... Så kommer det jo an på om du føler det vil stresse dig, eller du vil få noget ud af at dele... Personligt ville jeg ikke kunne holde til det... Jeg ville lægge for meget pres på min krop, og blive alt for ÆL-fikseret, og bruge for meget tid på at forsøge at tyde min krops signaler...

I stedet for bare at lade naturen gå sin gang... Og så nyde de ekstra hyrdetimer det evt. måtte medføre :P

Men det er nok en personlig ting, om man er til det eller ej ;)

Under alle omstændigheder vil jeg hvert fald sende :goodluck og :bd til jer ;)

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck Glæder mig til at følge jeres ved mod barn nr. 3 :) :bd

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger taler meget om en lille i huset, lidt mere end vi regnede med.

Da vi i formiddag hentede dem hjem fra overnatning hos nogle venner, blev vi modtaget med spørgsmålet: Nå I skal have en lille??

Øhh nej, det skal vi ikke, men vi taler om det.

Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet, for det er så typisk pigerne bare at tale der ud af. :loveshower

Jeg elsker bare de børn overalt på jorden, de giver mig så meget kærlighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med beslutningen. Ville også klart vælge en graviditet under studiet, hvis jeg kunne. Er selv lærer og det ville da være nemmere med barsel, syge børn m.m. hvis man var studerende. Man kan jo planlægge sin tid lidt nemmere når man læser.

Glæder mig til at følge din vej mod graviditeten,,,,,,,,,,,,,,og nu er jeg da også helt skuk

Hanne:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger taler meget om en lille i huset, lidt mere end vi regnede med.

Da vi i formiddag hentede dem hjem fra overnatning hos nogle venner, blev vi modtaget med spørgsmålet: Nå I skal have en lille??

Øhh nej, det skal vi ikke, men vi taler om det.

Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet, for det er så typisk pigerne bare at tale der ud af. :loveshower

Jeg elsker bare de børn overalt på jorden, de giver mig så meget kærlighed.

HVOR ER DE BARE DEJLIGT :kram2

Hehe.. Ville nu gerne have set jer i hovedet ved det spørgsmål :badgirl

Håber det går lynhurtigt med de II - det ville pigerne også ÆÆÆLSKE :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med nummer 3 :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER