smiley30

Er jeres baby blå om munden?

14 indlæg i dette emne

Hejsa. Er jeres baby blå omkring munden nogen gange?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nej har aldrig oplevet det. I forbindelse med hvad oplever du dette ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Er jeres baby blå omkring munden nogen gange?

Hvis det er noger du oplever bør du få det undersøgt!

- det kan være tegn på iltmangel hos den lille..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes bestemt også, at du skal få det undersøgt! Jeg blev selv, som barn, blå om munden, men havde så en medfødt hjertefejl der gjorde at mit blod ikke blev iltet ordentligt. Jeg sikker ikke, at det er noget alvorligt, men det er heller ikke normalt bare at blive blå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det ville være en god idé at få det undersøgt. Det lyder ikke helt normalt - jeg har i hvert fald aldrig oplevet det med Hannah og har heller aldrig hørt om andre der har oplevet det.. Håber selvfølgelig at det ikke er noget alvorligt! :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer kan godt få et blåligt skær om munden hvis de fryser, er forkølede osv. Men ring til lægen mandag og få en tid til et tjek. Hvor gammel er dit barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer med de andre få det tjekket hurtigst muligt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hopper med på vognen om at få det tjekket, men kan samtidig fortælle at det ikke nødvendigvis er pga. hjertefejl / iltmangel.

Xander blev også blå om munden som lille og altid ifb. med når han spiste. Han blev MEGET blå og vi var igennem en frygtelig tid på sygehuset hvor han blev tjekket og tjekket og tjekket igen. Sådan en lille dreng og så mange nåle - det var forfærdeligt at se to store mænd holde ham fast for at de andre kunne få stukket ham, sat elektroder mv. på ham for at få ham tjekket.

Men det var det værd - tænk hvis der havde været noget galt og det kunne have været opdaget?

Der var ikke noget galt med hjerte mv. Hans 'problem' var at hans fordøjelse tog alt hans varme og derfor blev han blå om læberne og fik kolde fødder og hænder. Han voksede fra det omkring 4 års alderen.

Da Linus blev født gik de i panik på barselsgangen for han fik også blå læber, men da jeg fortalte om storebror Xander blev de lidt roligere og Linus blev kun tjekket meget let og helt uden nåle og fastholden :) Et par ekstra tjek hos lægen hvor der er lyttet på hjertet har også fastslået at der heller ikke er noget galt med ham, selvom han også fik meget blå læber efter hvert måltid.

Dagpleje og vuggestue blev selvfølgelig sat ind i sagen ved dem begge, så de ikke undrede sig over hvorfor de blev så blå flere gange om dagen.

Sjovt nok har Frida aldrig haft blå læber og jeg havde det heller ikke som baby (og da Xander og Linus ikke har samme far må det stamme fra mig) så det er åbenbart noget kun mine drenge får.

Linus voksede forresten fra det allerede som 2-årig :)

Jeg håber det bare er det samme din baby har, men få det undersøgt for at få udelukket andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår bliver den blå?

Jeg synes også helt bestem, du skal få det undersøgt...også for din egen skyld! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David har aldrig været blå om munden..

Så er helt enige med de andre, du bør få det tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde svar. Problemet er bare at mot barn allerede er tjekket i hoved og r.. På børneafd for både hjertefejl og iltningen af blodet og de fandt intet. Alt var normalt men nu er moderen jo blevet mere bekymret end jeg var inden vi fik hele turen af tjek... :-((

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamie var ikke blå om munden.. men han havde tit blå fingre + de var kolde.

men det var helt normalt fik jeg at vide.. og det stoppede også efter 4 uger ca.

Vil de ikke tjekke hende en ekstra gang ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var meget blå om munden, hun lignede lidt fred flintstone.. Hun var en del syg fra 6 mdr-4,5 år og vi var derfor nogle gange på børneafdelingen. De mente ikke der var noget galt, men blot at hun var "gennemsigtig".

Vi har nu fået nummer 3 og han har lidt det samme.

Børnelægen lyttede på hendes hjerte af flere omgange, alt lød fint. Og så længe der ikke var andre symptomer ville det være for voldsomt at få hende scannet.

Men jeg skal da indrømme at jeg var bekymret. I dag ser jeg det ikke så ofte mere.. Men hun er en lille blegfis, og det er nok derfor det syner så voldsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER